Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Het verschil tussen de trambel en 'busbel' is overduidelijk. Dus dat gevaar zal wel meevallen.
🍉
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Vandaag heeft CXX eindelijk de info op hun website aangepast in aanloop naar de instroom van de ZE bussen:
https://www.connexxion.nl/connexxion-in ... erder/1435
https://www.connexxion.nl/connexxion-in ... erder/1435
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ben benieuwd naar de Citea BRT, binnenkort even een ritje naar P30 maken .
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nee maar je ziet wel een dikke bus staan waar het geluid vandaan komt. 1+1=2.Zonnig schreef:Gaat straks lekker verwarring opleveren,
hoor je een trambel is de tram in geen velden of wegen te bekennen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Wat als die achter je is? Als ik een bel hoor en ik bevind me niet op de tramrails zou ik denken dat de tram er gewoon langskan. Dat de bel dan opeens van een bus blijkt te komen verwacht ik niet.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De bussen hebben ook nog steeds een claxon mocht het gebel de eerste keer niet duidelijk zijn...
De mens heeft gedemonstreerd over een opmerkelijk aanpassingsvermogen te bezitten. We hebben als soort meerdere klimaatveranderingen overleefd en een vrij pittige meteoorinslag doorstaan las ik laatst. We leren vast ook wel omgaan met de VDL-busbel. Zelfs in Amsterdam e.o.
De mens heeft gedemonstreerd over een opmerkelijk aanpassingsvermogen te bezitten. We hebben als soort meerdere klimaatveranderingen overleefd en een vrij pittige meteoorinslag doorstaan las ik laatst. We leren vast ook wel omgaan met de VDL-busbel. Zelfs in Amsterdam e.o.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
't Is ook wel een zalige Amsterdamse, die Chrysa van ons. Bus nog niet gezien, bel al helemaal niet gehoord, maar wel alvast beginnen te miepen dat de melk er zuur van wordt :pos:
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
trolly schreef:'t Is ook wel een zalige Amsterdamse, die Chrysa
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik kan Chrysa geruststellen, de busbel werkt. Vanmiddag zelf geconstateerd op de kruising Marnixstraat/Rozengracht, waar fietsers werden gewaarschuwd voor de achteropkomende SLFA, middels meerdere malen te bellen door de chauffeur van de testbus. De links afslaande fietsers keken netjes om en lieten de rechtdoor gaande bus voorgaan. :Y
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De elektrische Citea's in Gorinchem hebben een belletje als een ijscowagen, deze SLFA's ook?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nee hoor, ze zijn best wel duidelijk hoorbaar. Klinken wel iets anders dan een trambel......
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De combinatie tram(bus) bel en claxon is wel een goeie eigenlijk, eentje voor een beetje een "hoi ik ben er ook" bericht, en gewoon lekker lomp een noodwaarschuwing geven met de toeter. Eigenlijk best raar dat er geen claxons zitten op trams, je ziet toch best vaan dat er ongelukken gebeuren met trams, waar ze druk zitten te klungelen, maar dit is soms gewoon niet agressief genoeg.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ach natuurlijk werkt het. Een beetje normaal mens hoort waar die bel vandaan komt en legt link. Maar kennelijk heeft Chrysa er moeite mee. Ze/hij zal wel een minderheid vormen, maar gelukkig kan de bus ook nog keihard toeteren. Speciaal voor dit soort types. :Dfred1954 schreef:Ik kan Chrysa geruststellen, de busbel werkt. Vanmiddag zelf geconstateerd op de kruising Marnixstraat/Rozengracht, waar fietsers werden gewaarschuwd voor de achteropkomende SLFA, middels meerdere malen te bellen door de chauffeur van de testbus. De links afslaande fietsers keken netjes om en lieten de rechtdoor gaande bus voorgaan. :Y
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Hoezo "natuurlijk werk het"? Ik vind het verhaal van fred1954 niet erg plausibel. Niet dat die fietsers die bel niet zouden horen, of niet de goede kant uit zouden kijken, maar dat ze ook nog wachten :X
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Als zo een grote grijs-rode gelede olifant de kruising oversteekt, wacht je echt wel...... :D
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Om een indruk te geven: https://youtu.be/ZR1MWh4-6vA?t=49snvdw schreef:De elektrische Citea's in Gorinchem hebben een belletje als een ijscowagen, deze SLFA's ook?
Dat geouwehoer van die Duitser moet je maar even wegdenken, het belletje is 'IRL' minimaal 2x zo hard als in het filmpje overigens. Je moet echt flink doof zijn wil je die niet horen. :D
Het lijkt overigens alsof de chauffeur last heeft van een dwangneurose o.i.d., maar dit resultaat krijg je al met één druk op de knop. De meeste andere filmpjes die ik op YT kon vinden hadden nog het oude belletje.
🍉
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De trolleybussen in Arnhem hebben al bijna 70 jaar geen belletje en dat bevalt prima. Ongelofelijk dit gezeur over (te) stille bussen.nvdw schreef:De elektrische Citea's in Gorinchem hebben een belletje als een ijscowagen, deze SLFA's ook?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De trolleybussen in Arnhem zijn ook duidelijk hoorbaar, kun je niet vergelijken met de SLFA’s. Ik denk dat men die bel niet voor niets inbouwt, toch?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Gewoon een gevalletje Wie heeft de grootste bel die wint.trolly schreef:Hoezo "natuurlijk werk het"? Ik vind het verhaal van fred1954 niet erg plausibel. Niet dat die fietsers die bel niet zouden horen, of niet de goede kant uit zouden kijken, maar dat ze ook nog wachten :X
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
In Groningen hebben de SLFA's volgens mij geen bel, of ze worden gewoon niet gebruikt.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Die hebben geen bel inderdaad. Ligt daar een beetje gevoelig. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik moest er even over nadenken, maar het kwartje is gevallen.....
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Hahadylanwild94 schreef:Die hebben geen bel inderdaad. Ligt daar een beetje gevoelig. :')
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik begreep overigens van een chauffeur gisteren, dat de SLFA na 1 complete omloop als 342/347 aan de paal moet om op te laden.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Niet onder de paal?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 75 gasten