Dus toch..... meende ook zo iets gezien te hebben. Ik dacht woensdagmattie156 schreef:De materieelinzet van connexxion word steeds vreemder!
Ex-300's op lijn 169 Vanavond gezien rond een uur of 7 in Hoofddorp Centrum
Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Zag vandaag op de 347/357 route, zowel een Iveco als een Volvo, die allebei ri. CS “Amsterdam” filmden in plaats van “Amsterdam CS”.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Zag vandaag een witte Iveco op 341 (oooooooh!! :N ) die tweeregelig "Station Zuid / Station Zui" filmde. Uitermate informatief :')
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat had ik woensdag ook ja, maar de R-net Iveco's tonen het ook fout. :')
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik had er een op lijn 347 want er waren geen andere bussen op de stalling zei de chauffeur. :')tsov schreef:Zag vandaag een witte Iveco op 341
Op lijn 242 meerdere r-net iveco's gezien.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Lijn 242 rijdt een enkeke keer met een witte Iveco, meestal R-net Iveco en R-net MAN, vanochtend zelfs een gelede Citaro op die lijn. En echt druk is het niet op de 242, soms zelfs maar enkele passagiers ri. Zuid.
De 242 werd door CXX ook gepresenteerd als een R-netlijn, in het lijnenoverzicht stond deze lijn ook onder de R-netlijnen. Het is ook de voorloper van R-net lijn 348 juli a.s. (als alles goed gaat met die NZL)
De 242 werd door CXX ook gepresenteerd als een R-netlijn, in het lijnenoverzicht stond deze lijn ook onder de R-netlijnen. Het is ook de voorloper van R-net lijn 348 juli a.s. (als alles goed gaat met die NZL)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Gaat net hier over de Amstelveenseweg ri. stad. Filmt ook “Amsterdam”regenmaker schreef:Ik had er een op lijn 347 want er waren geen andere bussen op de stalling zei de chauffeur. :')tsov schreef:Zag vandaag een witte Iveco op 341
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nee richting Uithoorn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Busnummer 2714, rijdt nu richting stad op lijn 347.regenmaker schreef:Nee richting Uithoorn.
Denk dat ze bij CXX snakken naar de vakantiedienstregeling.....even 2 weken om orde op zaken te stellen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Logisch dat ze geen R-net bussen meer hadden, die zag ik afgelopen zaterdag al op de "stadslijnen" in Amstelveen rijdenregenmaker schreef:Ik had er een op lijn 347 want er waren geen andere bussen op de stalling zei de chauffeur.tsov schreef:Zag vandaag een witte Iveco op 341
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik heb gisteren ook een ritje gemaakt met een dubbeldekker en ook boven aan het bagagerek mijn hoofd gestoten, de trappen zijn smal, kennen trage doorstroming en ook hier moet je er op letten om niet je hoofd te stoten. Verder vind ik de wagens zeer schokkerig rijden en het lijkt wel of ze handgeschakeld zijn (wat niet zo is volgens mij) en een groot aantal versnellingen kennen voordat ze op snelheid zijn. Verder vind ik de inzet op zaterdag (en zondag?) nog al overdreven, op het bovendek waren naast mij maar maximaal 2 passagiers. Verder vraag ik mij af hoe de wagens zich gedragen bij gladheid en storm. Ik had gelede bussen door de week en 12 meterbussen in het weekeinde passender gevonden.Chrysa schreef:Leuk, die dubbeldekkers. Vandaag een ritje gemaakt met de 346. Voordat ik zat al op 3 plekken mijn hoofd gestoten. Nog altijd beter dan de persoon die tijdens het rijden van de trap af donderde omdat de bus plotseling remde... :')
Wat hebben die Iveco's trouwens voor levensgevaarlijke rekken? Zeker op de voorste rij knalde ik er bijna tegenaan toen ik wilde gaan zitten.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Lijn wordt geexploiteerd door TCR, de bussen zijn van TCR, een dubbeldekker is inderdaad overdaad in het weekend, maar TCR heeft geen andere bussen in deze concessie.
Overigens vanmiddag om 12.30 een defecte Iveco op lijn 347 Busstation Amstelveen, passagiers voor Amsterdam moesten er uit en gingen in een 357, gelukkig een gelede bus, maar die bus was meteen aardig gevuld met een aantal staande passagiers......
Overigens vanmiddag om 12.30 een defecte Iveco op lijn 347 Busstation Amstelveen, passagiers voor Amsterdam moesten er uit en gingen in een 357, gelukkig een gelede bus, maar die bus was meteen aardig gevuld met een aantal staande passagiers......
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat hoeft op zich nog niet zo'n probleem te zijn. Connexxion kan de exploitatie in het weekend immers best overnemen, het lijkt mij dat er in het weekend toch wel een aardig aantal CXX-bussen stilstaan. Tegelijkertijd kan TCR die dubbeldekkers dan weer mooi inzetten op TVV of evenementenvervoer.fred1954 schreef:Lijn wordt geexploiteerd door TCR, de bussen zijn van TCR, een dubbeldekker is inderdaad overdaad in het weekend, maar TCR heeft geen andere bussen in deze concessie.
🍉
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Uiteraard kan dat, maar TCR heeft nu eenmaal de hele lijn gekregen als onderaannemer, 7 dagen in de week. Aan de hand van deze overeenkomst zijn ook de roosters e.d. gemaakt. Ik denk niet dat CXX dit zo maar kan veranderen. En zeker staan er genoeg R-net bussen stil in het weekend, dat is het probleem niet.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
In zo'n dubbeldeks Futura zit een semi-automaat met 12 versnellingen. De chauffeur hoeft dus zelf nergens aan te komen maar het schakelt wel als een handbak...Bijwyks schreef:Verder vind ik de wagens zeer schokkerig rijden en het lijkt wel of ze handgeschakeld zijn (wat niet zo is volgens mij) en een groot aantal versnellingen kennen voordat ze op snelheid zijn.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik zag vandaag een R-Net iveco op lijn 340 met reclame.
Maar op R-Net bussen mochten toch geen reclamestickers???
Maar op R-Net bussen mochten toch geen reclamestickers???
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Hooguit op de achter (motor) klep?
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ja dat klopt
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat is toegestaan, schijnt het.
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
o oké
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat misschien niet, maar het zou misschien wel een optie zijn als een TCR- chauffeur in het weekend een R-Net standaard of gelede bus meeneemt.fred1954 schreef:Uiteraard kan dat, maar TCR heeft nu eenmaal de hele lijn gekregen als onderaannemer, 7 dagen in de week. Aan de hand van deze overeenkomst zijn ook de roosters e.d. gemaakt. Ik denk niet dat CXX dit zo maar kan veranderen. En zeker staan er genoeg R-net bussen stil in het weekend, dat is het probleem niet.
Aan de andere kant is het natuurlijk ook gewoon kwalitatief goed als in het weekend dezelfde bussen geboden worden als doordeweeks.
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik zag een CapaCity op 300 voorbij rijden en de halve achterbumper lag er zowat af.
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
TCR heeft in AML geen andere bussen meer dan de dubbeldekkers, dus dat wordt moeilijk, even een andere bus meenemen.Ezra schreef:Dat misschien niet, maar het zou misschien wel een optie zijn als een TCR- chauffeur in het weekend een R-Net standaard of gelede bus meeneemt.fred1954 schreef:Uiteraard kan dat, maar TCR heeft nu eenmaal de hele lijn gekregen als onderaannemer, 7 dagen in de week. Aan de hand van deze overeenkomst zijn ook de roosters e.d. gemaakt. Ik denk niet dat CXX dit zo maar kan veranderen. En zeker staan er genoeg R-net bussen stil in het weekend, dat is het probleem niet.
Aan de andere kant is het natuurlijk ook gewoon kwalitatief goed als in het weekend dezelfde bussen geboden worden als doordeweeks.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Klinkt als de gemiddelde CapaCity in Groningen... Denk dat Mercedes heel wat verdient aan die achterbumpertjes.cxx3219 op lijn 382 schreef:Ik zag een CapaCity op 300 voorbij rijden en de halve achterbumper lag er zowat af.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
En een TCR chauffeur op een Connexxion bus?fred1954 schreef:TCR heeft in AML geen andere bussen meer dan de dubbeldekkers, dus dat wordt moeilijk, even een andere bus meenemen.Ezra schreef:Dat misschien niet, maar het zou misschien wel een optie zijn als een TCR- chauffeur in het weekend een R-Net standaard of gelede bus meeneemt.fred1954 schreef:Uiteraard kan dat, maar TCR heeft nu eenmaal de hele lijn gekregen als onderaannemer, 7 dagen in de week. Aan de hand van deze overeenkomst zijn ook de roosters e.d. gemaakt. Ik denk niet dat CXX dit zo maar kan veranderen. En zeker staan er genoeg R-net bussen stil in het weekend, dat is het probleem niet.
Aan de andere kant is het natuurlijk ook gewoon kwalitatief goed als in het weekend dezelfde bussen geboden worden als doordeweeks.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 137 gasten