Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12817
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Hainje »

Ook voor een olieslurper is een goede aero-dynamiek best belangrijk, misschien nog wel belangrijker :P (vooral economisch, ecologisch weet ik niet).
🍉
cxx3219 op lijn 382
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door cxx3219 op lijn 382 »

Ik zag vorige week Zondag een Capacity in Schalkwijk voorbij rijden met het nummer ''881''. Is dat hetzelfde als ''999''?
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Durashift »

n-evo schreef: (..)

Het is mij nog steeds een raadsel waarom Connexxion een BRT-look voor Schiphol heeft en de reguliere voor R-NET. Het is zo'n zooitje aan verschillende bussen.
Uitstraling?
Die bussen rijden op en rond Schiphol.. dat is natuurlijk een vooruitstrevende (design) hotspot. Miljoenen mensen komen daar.. die moeten natuurlijk wel modern busmaterieel kunnen zien. Top of line natuurlijk. :)

Maar ja.. BRT is duurder.. dus dan de andere helft maar in standaard trim.. ook al komt dat materieel net zo goed op Schiphol grondgebied.. (A) :?:

PS: zal men nog wel de reflectiestippen op de spiegelkappen van de rode Citea plakken?
Spoiler: show
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Lijn 45 »

Misschien wilde men bij het R-net materieel een dubbelblads voordeur, en was die niet beschikbaar bij de BRT-look?
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Durashift »

Dat zou goed kunnen. Goed opgemerkt, enkelblad voordeur zit (kennelijk) gekoppeld aan de BRT look.

http://www.vdlbuscoach.com/Producten/Op ... ctric.aspx
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door n-evo »

Lijn 45 schreef:Misschien wilde men bij het R-net materieel een dubbelblads voordeur, en was die niet beschikbaar bij de BRT-look?
Waarom is dat nodig dan? Je hebt toch geen open instapregime op die lijnen, alleen de 300?
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door dylanwild94 »

Een betere doorstroming met instappen is misschien een logische gedachten denk ik zo.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Remco1989 »

Idd als iemand een kaartje moet kopen, kunnen de mensen met OV chip doorlopen
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Als ik kijk naar het instappen bij de tijdelijke Citaro G’s hier op de 347/357, dan gaat toch een stukje sneller dan in de MAN-bussen, niet in de minste plaats omdat er 2 cico’s voorbij de instapdeuren hangen. Ik ga er maar vanuit dat dat in de R-net SLFA ook het geval is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Suus »

Schiphol Sternet heeft wel een open instapregime.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Alleen op Schiphol, ja.....buiten het Schipholgebied is het ook vóór instappen.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door n-evo »

dylanwild94 schreef:Een betere doorstroming met instappen is misschien een logische gedachten denk ik zo.
Oké, maar geen echte controle meer dan. Als die chauffeur bezig met kaartjes loopt je relatief gemakkelijk door.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door dylanwild94 »

Dat is wel het nadeel daarvan. Maar gelukkig is de chauffeur daar niet verantwoordelijk voor. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12817
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Hainje »

Tegenwoordig niet meer inderdaad.
🍉
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door JP13357 »

De lijn 397 naar Nieuw Vennep stond geringe tijd stil op het Knooppunt Schiphol-Noord om 12:47 met 35 minuten vertraaging. Het gaat om de bus 9306. Kan iemand vertellen hoe die test ritten zijn verlopen in de kou met die BRT's? In Groningen reed er maar 1 in deze week, vanwege de laadcapaciteit in de kou en de kachel in de bus het niet aankon.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door dylanwild94 »

Ik weet niet of Schiphol ook elektrische kachels in de BRT's heeft ingebouwd. Volgens mij hebben alleen BRT's in Groningen dat.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door ov'tje »

JP13357 schreef:De lijn 397 naar Nieuw Vennep stond geringe tijd stil op het Knooppunt Schiphol-Noord om 12:47 met 35 minuten vertraaging. Het gaat om de bus 9306. Kan iemand vertellen hoe die test ritten zijn verlopen in de kou met die BRT's? In Groningen reed er maar 1 in deze week, vanwege de laadcapaciteit in de kou en de kachel in de bus het niet aankon.
Vandaag reden er zeven rond in Groningen, terwijl er in Zuidhorn regelmatig eentje uitgewisseld werd. Dat gebeurt normaal ook door een bus wat langer aan de lader te hangen.
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door zone2000 »

In Groningen reed er maar 1 in deze week, vanwege de laadcapaciteit in de kou en de kachel in de bus het niet aankon.
:')
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

dylanwild94 schreef:Ik weet niet of Schiphol ook elektrische kachels in de BRT's heeft ingebouwd. Volgens mij hebben alleen BRT's in Groningen dat.
Als ik het goed begrijp werken de kachels in de BRT’s in EHV ook op batterijen, bij hevige kou bijgestaan door een kachel op diesel?

https://www.ovmagazine.nl/2017/03/eindh ... waar-1652/

Uit dit artikel:
(........) Door de winterkou ziet Van Hout het energieverbruik toenemen. De verwarming werkt namelijk ook op de batterijen. “Als het vriest gebruiken we een Webasto-dieselkacheltje als bijverwarming op de bus. We krijgen nu steeds meer gegevens over het energieverbruik binnen. Mogelijk rijden we nu nog niet helemaal efficiënt. Om daar achter te komen moeten we eerst een jaar ervaring opdoen”. (........)
Lange_Dre
Berichten: 529
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Lange_Dre »

In Eindhoven word een diesel motortje gebruikt voor de verwarming, in Groningen heeft men voor een verwarming op elektriciteit gekozen. Dat is het verschil tussen die twee steden. Het zou mij niets verbazen als Connexxion voor AML heeft gekozen voor een hulp motortje op diesel, daar heeft men al ervaring mee en daarnaast vermoed ik dat het wat betrouwbaarder is als een electro verwarming. In Groningen zijn de bussen niet zomaar stil komen staan..
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Raymond »

In het topic over Zuidoost Brabant is te lezen dat ook daar uitval is ontstaan door elektrische bussen waar de accu te snel leeg ging vanwege de temperatuur. Dat biedt dus niet per se vertrouwen voor AML.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door dnmw2705 »

Dat kwam omdat de verwarming geregeld werd via de accu... Wat dus zorgde voor korte duur. Oplossing was verwarmen in stalling of (met speciaal motortje oid)
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Milco »

JP13357 schreef:De lijn 397 naar Nieuw Vennep stond geringe tijd stil op het Knooppunt Schiphol-Noord om 12:47 met 35 minuten vertraaging. Het gaat om de bus 9306. Kan iemand vertellen hoe die test ritten zijn verlopen in de kou met die BRT's? In Groningen reed er maar 1 in deze week, vanwege de laadcapaciteit in de kou en de kachel in de bus het niet aankon.
Bus 9306 is een Solaris Urbino Geleed en is niet elektrisch. Vertraging kan zoveel oorzaken hebben...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door ArrivaBas »

Ik kwam een kwartier geleden bus 9756 (VDL Citea SLFA-E R-NET) op de A16 bij Zwijndrecht tegen op een vrachtwagen. Die is dus over een tijdje ook afgeleverd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Suus »

Als al die bussen uit België komen zullen er de komende weken nog wel meer volgen :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 44 gasten