Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Wordt er zoveel schade gereden met die Capacity's? De schadehersteller zit hier in Schelluinen om de hoek en zie er bijna altijd wel een staan... Nu weer een waar de achterkant een knauw heeft gehad.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Blijkbaar. Er worden niet voor niets solarissen ingezet op lijn 300 die integraal met de capacity's hoort te rijden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ook overdag? In de avonduren rijden standaard enkele ritten op lijn 300 met een Solaris in verband met de koppeling met 356 en N30.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ben al een tijdje niet in die concessie geweest maar ik inderdaad gezien dat er overdag solarissen werden ingezet op lijn 300. En toen zelfs een R-net Iveco op lijn 356.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
12 meter met 3 deuren in elektro aandrijving rijdt toch niet in die concessie?n-evo schreef:Is deze anders dan dat we al hebben rondrijden hier en in de omgeving?
Mooie / chique kleurstelling heeft die bus. :pos:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Die zal wel van afgelopen donderdag zijn:nvdw schreef:Wordt er zoveel schade gereden met die Capacity's? De schadehersteller zit hier in Schelluinen om de hoek en zie er bijna altijd wel een staan... Nu weer een waar de achterkant een knauw heeft gehad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik ben geen deskundige, maar is de bocht niet te krap voor een Capacity, daarbij in aanmerking genomen dat er ook nog een lijn 66 staat?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geen idee, maar zo te zien had de chauffeur van de Capacity de bocht net gemaakt en wilde hij weer linksaf de halte van lijn 300 opdraaien...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Zat net even op Streetview te kjken en op die foto is de halte van lijn 300 vrijwel meteen na de bocht.
Lijkt me niet de normale manier om zo de halte te benaderen, gezien de stand van de perrons?
Lijkt me niet de normale manier om zo de halte te benaderen, gezien de stand van de perrons?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik heb ook nog nooit gezien dat er geprobeerd werd om een 300 kort te draaien, dat is ook vrijwel nooit nodig. Wel regelmatig met de 356, want de keertijd is vaak iets langer dan de frequentie en de 356 heeft maar één halteperron. Ik heb ook wel eens gezien dat er bussen op de stoep (in die halve cirkel) werden gezet omdat er geen plek meer was. Het busstation van Bijlmer ArenA is echt uit z'n voegen aan het barsten.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Denk dat de sturende, laatste as, roet in het eten gooit. Die 'drukt' de (rechter) achterkant meer naar buiten dan een starre verbinding..
Als men dan de bocht aansnijdt met in gedachte een 'starre' verbinding.. en dus meer ruimte op links laat vanwege de indraai... dan gaat het mis want er is dan te weinig ruimte op rechts..
Maar ja... weinig keus lijkt mij.. want het busstation verlaten om te keren en via de 'normale' insteek het busperron inrijden zal een hoop tijd kosten.. want rotondes zijn er daar niet om ff snel een keerlusje te maken..
Als men dan de bocht aansnijdt met in gedachte een 'starre' verbinding.. en dus meer ruimte op links laat vanwege de indraai... dan gaat het mis want er is dan te weinig ruimte op rechts..
Maar ja... weinig keus lijkt mij.. want het busstation verlaten om te keren en via de 'normale' insteek het busperron inrijden zal een hoop tijd kosten.. want rotondes zijn er daar niet om ff snel een keerlusje te maken..
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nu Op lijn 341 rijdt Solaris 9310 naar hoofdorp, En up lijn 397 Rijdt er een citaro richting nieuw vennep, zal Er ooit een solaris of capacity rijden op lijnen 347 en 357 want dat was ook gebeurd op lijn 340!!
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nee, in principe niet, want 347/348/357/358 zijn/worden elektrische lijnen, aangevuld met Iveco’s. Momenteel ook aangevuld met Citaro G’s totdat die niet meer nodig zijn.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nee de vestiging van lijn 347/357 hebben geen Solaris.TheAgedGamerYt schreef:Nu Op lijn 341 rijdt Solaris 9310 naar hoofdorp, En up lijn 397 Rijdt er een citaro richting nieuw vennep, zal Er ooit een solaris of capacity rijden op lijnen 347 en 357 want dat was ook gebeurd op lijn 340!!
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ja ben wel benieuwd of ook 340 en 341 geleed gaan rijden in 2020 of nu al?Mike schreef:Nee de vestiging van lijn 347/357 hebben geen Solaris.TheAgedGamerYt schreef:Nu Op lijn 341 rijdt Solaris 9310 naar hoofdorp, En up lijn 397 Rijdt er een citaro richting nieuw vennep, zal Er ooit een solaris of capacity rijden op lijnen 347 en 357 want dat was ook gebeurd op lijn 340!!
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nu sowieso niet.....er is niet genoeg geleed materieel daarvoor..... ik weet van de powerpoint presentatie, waar vanaf 2021 alle R-net lijnen ZE geleed zouden worden (uitgezonderd 346) maar heb er mijn twijfels bij of dat bij alle lijnen ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Voor bijv. een lijn 341 lijkt me dat een overdaad en zou een SLFA-120 electric ook volstaan, lijkt me.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik vermoed trouwens dat de Citaro's per 22/7 niet meer nodig zijn omdat dan de Centrum-bundel wordt ingekort tot de Elandsgracht en dit scheelt weer bussen en DRU's tussen daar en het CS. De inkorting tot Zuid zal ook bussen schelen en ik denk dat dan wel volledig met elektrische bussen (en Iveco) gereden kan worden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik meen dat in ieder geval de laatste serie Citaro’s G (9248-9252) reserve blijft, nadat de NZL is gaan rijden.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ook de 9205 en 10 Volvo's zouden volgens een hier ooit gedeeld Excel bestand blijven.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Maar die Volvo’s zijn geen reserve toch? Die blijven toch daadwerkelijk in de dienst rijden? 255?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ja, dat klopt, maar ik had het op de overige gelede Citaro's die nog her en der rondkarren. Dat was ik vergeten te vermelden. :)
De Volvo's zijn een soort van reservewagens voor het R-Net en kunnen overal opduiken, niet per se op lijn 255.
De Volvo's zijn een soort van reservewagens voor het R-Net en kunnen overal opduiken, niet per se op lijn 255.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik zie nu de (oude serie) 9194/9198/9199/9200/9225 op de bundel rijden, die bedoel je? Die zullen wel voorgoed vertrekken straks? En de naar Sternet omgekleurde Citaro’s zijn al helemaal weg, denk ik?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nee hoor staan aantal reserve sternet op schiphol vandaag 9209 op 169 en staan er aantal in Haarlem op jvk en IJmond stalling als reserve bussen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 200 gasten