Op hoge snelheid lijkt je dat geen probleem?nvdw schreef:Kort na het 'schaderondje' in de video zie je ook wat er gebeurt als zo'n ding op lage snelheid een korte bocht moet maken. De uitzwaai van een Capacity (L) is echt heel groot.
Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Als je zo'n haakse bocht met hoge snelheid neemt gaat er nog wel meer fout denk ik :D
Het idee van dat zwenkwiel in de achterste bak is dat de draaicirkel gelijk blijft aan die van een gewone gelede Citaro zodat je de Capacity op dezelfde routes kunt gebruiken zonder grote infrastructurele aanpassingen te moeten doen. Althans dat zal de theorie zijn geweest...
Het idee van dat zwenkwiel in de achterste bak is dat de draaicirkel gelijk blijft aan die van een gewone gelede Citaro zodat je de Capacity op dezelfde routes kunt gebruiken zonder grote infrastructurele aanpassingen te moeten doen. Althans dat zal de theorie zijn geweest...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Helaas van die praktijk.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
In Groningen rijden de gewone CapaCity en de CapaCity L, er is bijna geen enkele zonder schade aan de achterkant...dylanwild94 schreef:Mercedes verdient goed aan de capacity's zullen we maar zeggen. _O-
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Als ik onderstaand staatje (instroom ZE bussen in NL) moet geloven dan is VDL bezig met de ontwikkeling van 21m SLFA electric. Instroom zou bij AML 150 stuks bedragen, lijkt me wat optimistisch, in een ander document van de VRA wordt gesproken over 75 x 21m, de rest 18m.
Bron: https://api1.ibabs.eu/publicdownload.as ... =100089440
Bron: https://api1.ibabs.eu/publicdownload.as ... =100089440
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Raar dat er alleen OC 12 meter bij GVB staat. Die eerste order van 31 bussen zou uit 22 18-meter en 9 12-meter bussen moeten bestaan.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nee, klopt inderdaad niet n-evo, zie het staatje van de VRA, dat ik op de vorige blz. in dit draadje heb gepost. Dat zijn m.i. de goede cijfers.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Iets anders dan VDL zou op zich leuk zijn voor de afwisseling.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik ga er van uit dat in ieder geval die 21m VDL SLFA’s electric er komen, aangezien die expliciet genoemd worden in het staatje. Maar ik zal niet verbaasd zijn, als die andere 3 + 83 18m bussen van een ander merk zouden zijn, bijv. de Solaris Urbino 18-e. :D
Kan het niet zo zijn, dat die 3 18m bussen die in 2020 worden aangekocht, misschien wel testbussen zijn in aanloop naar de aankoop van de 83 andere in 2021?
Kan het niet zo zijn, dat die 3 18m bussen die in 2020 worden aangekocht, misschien wel testbussen zijn in aanloop naar de aankoop van de 83 andere in 2021?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Wat GVB gaat kopen bedoel ik.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Volgens Tenderned zal de opdracht 1-12-2018 officieel gegeven worden. Denk dat we niet eerder dan rond die datum weten welke fabrikant(en) mag/mogen gaan leveren. Ben eigenlijk ook wel benieuwd...... :D
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik lees op Facebook, dat er momenteel instructie gegeven wordt aan de TCR-chauffeurs, hoe ze de onderdoorgang bij het VUmc moeten berijden. Vanaf 17 oktober moet lijn 346 daar dan weer over de bus/trambaan, “geknield en stapvoets”.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik zie de krantenkoppen al voor me: "Dubbeldekker ramt dak loopbrug bij VU-ziekenhuis; veel gewonden" :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Liever niet...... Het dak van de onderdoorgang rammen zal sowieso niet zo gauw gebeuren, maar per ongeluk contact maken met de bovenleiding zou misschien wel kunnen.
Maar ik ga er van uit dat de veiligheid van de passagiers en chauffeurs boven alles gaat: er zal wel uitvoerig getest zijn.
Maar ik ga er van uit dat de veiligheid van de passagiers en chauffeurs boven alles gaat: er zal wel uitvoerig getest zijn.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
In OV-magazine staat een (betaal) artikel over de concessie AML en de overgang naar een bijna volledige ZE-vloot voor Connexxion eind 2020.
Mijn aandacht werd eigenlijk getrokken door het woord 'tram' in de titel. Dacht dat CXX van plan was om een tramlijn aan te leggen op bijv. de Zuidtangent. Maar de strekking is dat er voor de implementatie van ZE-bussen ver vooruit gedacht moet worden, i.v.m. aanleg laadinfra e.d. Net als bij het aanleggen van een nieuwe tramlijn, daar moet men nadenken over aanleg bovenleiding e.d. Vandaar het "tram" denken.....
Er staan in het artikel niet veel zaken, die we hier op het forum nog niet weten. Het enige wat mij opviel is dat de regiodirecteur van CXX in het artikel aangeeft dat er met Iveco, Solaris en Mercedes afspraken zijn over teruglevering van het huidige (dan overtollige) dieselmaterieel, als het ZE-materieel instroomt.
https://www.ovmagazine.nl/2018/10/conne ... phol-1604/
Mijn aandacht werd eigenlijk getrokken door het woord 'tram' in de titel. Dacht dat CXX van plan was om een tramlijn aan te leggen op bijv. de Zuidtangent. Maar de strekking is dat er voor de implementatie van ZE-bussen ver vooruit gedacht moet worden, i.v.m. aanleg laadinfra e.d. Net als bij het aanleggen van een nieuwe tramlijn, daar moet men nadenken over aanleg bovenleiding e.d. Vandaar het "tram" denken.....
Er staan in het artikel niet veel zaken, die we hier op het forum nog niet weten. Het enige wat mij opviel is dat de regiodirecteur van CXX in het artikel aangeeft dat er met Iveco, Solaris en Mercedes afspraken zijn over teruglevering van het huidige (dan overtollige) dieselmaterieel, als het ZE-materieel instroomt.
https://www.ovmagazine.nl/2018/10/conne ... phol-1604/
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
:Yfred1954 schreef:Maar ik ga er van uit dat de veiligheid van de passagiers en chauffeurs boven alles gaat: er zal wel uitvoerig getest zijn.
...onzinkbaar.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Het zou mij niets verbazen dat die bussen er ook gewoon zonder te knielen prima onderdoor passen. Bij bovenleiding is de maximaal toelaatbare hoogte nooit tot je de bovenleiding zelf raakt, maar tot een punt waar in de slechtste omstandigheden (hoge luchtvochtigheid, geleidende verbinding tussen voertuig en aarde) een vlamboog ontstaat tussen voertuig en bovenleiding. Zo lang de bus op rubberen wielen rijdt is er dus weinig aan de hand.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Connexxion zal nooit een tramlijn aanleggen. Net zo min dat GVB nieuwe tram-/metrolijnen of busbanen aanlegt. Dat doet de VRA.fred1954 schreef:Mijn aandacht werd eigenlijk getrokken door het woord 'tram' in de titel. Dacht dat CXX van plan was om een tramlijn aan te leggen op bijv. de Zuidtangent.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De hoogte van de dubbeldekker is 4 meter, de hoogtebeperking 3,9 meter. Nu zit er in die laatste altijd wel een marge van 10 a 15 cm maar dat is dus gewoon te krap.IC140 schreef:Het zou mij niets verbazen dat die bussen er ook gewoon zonder te knielen prima onderdoor passen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
En ter plekke is ook niet een soort kuiltje te graven, met de nodige aanpassingen aan de afwatering?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat wordt lastig, het is een trambaan. Uiteindelijk zal het wel zo opgelost kunnen worden, maar dat is iets van de langere termijn.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Voor wie niet bekend is met de situatie:
https://earth.app.goo.gl/XqKysA
Tante Goochel is kennelijk net langs geweest.
https://earth.app.goo.gl/XqKysA
Tante Goochel is kennelijk net langs geweest.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nu ben ik nog steeds niet bekend met deze situatie. :N
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Rot voor je, maar ik zou niet weten hoe ik Google's ruzie met zichzelf voor je op moet lossen. Mocht je erg nieuwsgierig zijn: rijdt even langs. Lijn 346 schijnt daar in de buurt te stoppen, maar gebruik is geheel voor eigen risico.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ja, dat werkt alleen als men aan de voorkant op tijd instuurt. Niet te veel 'ophalen'.. zeg maar.nvdw schreef:Als je zo'n haakse bocht met hoge snelheid neemt gaat er nog wel meer fout denk ik :D
Het idee van dat zwenkwiel in de achterste bak is dat de draaicirkel gelijk blijft aan die van een gewone gelede Citaro zodat je de Capacity op dezelfde routes kunt gebruiken zonder grote infrastructurele aanpassingen te moeten doen. Althans dat zal de theorie zijn geweest...
Zelfde effect als met een enkelassige, stuurbare, citytrailer. Moet je ook rap met de trekker de bocht in duiken.. want de achterkant wordt door die enkele, stuurbare as, lekker omgeduwd.. en als je dat op de manier doet als met een starre 'drie asser'.. tja, dan heb je wat ruimte te kort aan de uitzwaaiende kant... :D
Enfin, in die Hannoverse remise hangen de luchtslangen in ieder geval ook al in de weg voor die 21 meters.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 177 gasten