Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Tijdens tien minuten wachten op Schiphol Plaza kwamen twee elektrische bussen voorbij.
Een 9707 in nieuwe Schipholkleuren en de 9773 in R-NET-kleuren. Van die laatste kon ik nog net een foto nemen.
Een 9707 in nieuwe Schipholkleuren en de 9773 in R-NET-kleuren. Van die laatste kon ik nog net een foto nemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
270 bussen wassen moet in principe wel kunnen per dag. Elke bus moet toch behandeld worden door een schoonmaker, prullenbakjes legen, tanken en in tien seconden een bezem er doorheen. Buswasstraten zijn ook wat sneller dan die van autos.fred1954 schreef:Het mooiste zou zijn, als alle bussen, bij nat en druilerig weer zoals nu, dagelijks gewassen kunnen worden, maar dat is in de praktijk met 270 bussen geen haalbare kaart. Ik ga er van uit dat men bij CXX een soort wasschema heeft, waardoor elke bus, om de zoveel dagen aan de beurt is om door de wasstraat te gaan. Zeker de bussen, die voor een deel op de snelweg rijden..
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Alles kan, maar wassen kost gewoon geld. En je kunt iedere euro maar één keer uitgeven.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Maar schoonmaken is een van de meest kostenefficiënte euro's die je kunt uitgeven om de ervaring van de reiziger te verbeteren. T kost niet erg veel, maak kan wel een groot onbewust verschil maken in hoe je het ov ziet (modern, schoon,(groen), alternatief voor auto/fiets toegevoerd oud, vies, vervuilende, onpraktisch).
Hoe beter het beeld dat men van het ov heeft, hoe graag er en vaker zij hier mee zal reizen, indien mogelijk. En hoe positiever een reiziger zich zal uiten over het ov/de vervoerder, wat een onderdeel is van een positieve spiraal.
Bron: aanname
Prachtige bussen trouwens die e-citea's, ik vind ze qua design persoonlijke mooier dan die solarissen, en qua afwerking zijn ze dit zeker! (alhoewel ik het nogsteeds vaag vind dat de r-netters de gewone look hebben en de schipholnetters de brt-look)
De r-net huisstijl staat ze ook erg goed, de combinatie met de toch al zwarte lichtbakken past hier perfect, en de vakken in verschillende kleuren of op de neus werken altijd mooi bij meerkleurige huisstijlen.
De lijn, gvb en verschillende arriva concessies maken hier ook mooi gebruik van in het toepassen van hun huisstijlen.
Hoe beter het beeld dat men van het ov heeft, hoe graag er en vaker zij hier mee zal reizen, indien mogelijk. En hoe positiever een reiziger zich zal uiten over het ov/de vervoerder, wat een onderdeel is van een positieve spiraal.
Bron: aanname
Prachtige bussen trouwens die e-citea's, ik vind ze qua design persoonlijke mooier dan die solarissen, en qua afwerking zijn ze dit zeker! (alhoewel ik het nogsteeds vaag vind dat de r-netters de gewone look hebben en de schipholnetters de brt-look)
De r-net huisstijl staat ze ook erg goed, de combinatie met de toch al zwarte lichtbakken past hier perfect, en de vakken in verschillende kleuren of op de neus werken altijd mooi bij meerkleurige huisstijlen.
De lijn, gvb en verschillende arriva concessies maken hier ook mooi gebruik van in het toepassen van hun huisstijlen.
Bij twijfel altijd klagen
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Het elke dag door de wasstraat rijden van zoveel bussen is nou niet bepaald goed voor het milieu en zonde van het geld. 1x per week de bussen aan de buitenkant schoonmaken lijkt me voldoende.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat heb je mij ook niet horen zeggen, maar een bus schoon houden (en dus de frequentie van de wasstraatbezoeken aanpassen aan de omstandigheden) is wel belangrijk.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Bussen van het GVB gaan anders wel elke dag door de wasstraat. Bij het binnenrijden worden de bussen uitgebezemd, getankt, door de wasstraat gereden en daarna gaan ze een tukje doen. Anders kan je witte bussen ook wel direct geel spuiten.regenmaker schreef:Het elke dag door de wasstraat rijden van zoveel bussen is nou niet bepaald goed voor het milieu en zonde van het geld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
na een week kun je niet meer naar buiten kijken. dagelijks wassen is simpelweg het netste, doen ze bij ons ook.regenmaker schreef:Het elke dag door de wasstraat rijden van zoveel bussen is nou niet bepaald goed voor het milieu en zonde van het geld. 1x per week de bussen aan de buitenkant schoonmaken lijkt me voldoende.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Gebeurt meestal ook redelijk vriendelijk. Met alleen water wat weer hergebruikt wordt. Alleen rond het vriespunt werkt het meestal niet, waardoor bussen dan al snel slecht er uit zien.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Zal misschien ook wel beleid op zitten. Met de R in de maand.. elke dag (indien mogelijk).. daarbuiten kan het veelal iets minder frequent.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Laadstation Schiphol Noord, met nieuwe belijning:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
:pos:
Mooie bussen hoor, goed kleurstelling, prima in verhouding zo. Lekker 'clean' i.t.t. de BRT look.. vind ik.
Mooie bussen hoor, goed kleurstelling, prima in verhouding zo. Lekker 'clean' i.t.t. de BRT look.. vind ik.
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
fred1954 schreef:Laadstation Schiphol Noord, met nieuwe belijning:
http://i66.tinypic.com/2qxt54g.jpg
Mooie bussen *bus*
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 30 jan 2018, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote
Reden: Foto uit quote
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Deze bussen zijn qua design niks anders dan wat al jaren bij GVB rondrijdt in de stad. Op die baken op het dak na dan.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik vind die gvb citea's ook mooi hoor
(ik vind de citea over het algemeen gewoon een mooie bus, dus daar zou t ook door kunnen komen)
(ik vind de citea over het algemeen gewoon een mooie bus, dus daar zou t ook door kunnen komen)
Bij twijfel altijd klagen
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Iemand die weet waar dit is? P30 misschien?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nee, P30 heeft ook een portaal gekregen.
Dit is op de Meerlandenweg.
Dit is op de Meerlandenweg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ok, dank Suus :D
Begrijp ik het dan goed, dat de Meerlandenweg dan een niet overdekte stalling wordt?
Begrijp ik het dan goed, dat de Meerlandenweg dan een niet overdekte stalling wordt?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat was sowieso nooit de bedoeling fred
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De tijd dat bussen overdekt worden gestald hebben we al tijdje achter ons gelaten.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Wat een gave bussen die e-citea's. Weet iemand hoe vaak je die dingen ongeveer moet opladen? (Dus na hoeveel 347/342 ritjes?)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Op de voorlichtingsavond van CXX werd gezegd dat de bussen 70/80 km kunnen rijden voordat ze weer opgeladen moeten worden. Volgens Google is de afstand Uithoorn Busstation naar de Elandsgracht eventjes 18 km. Dus retour 36 km. Denk dat zo een bus, die als 342 naar Schiphol doorrijdt, dan elke keer opgeladen moet worden, want 2 x op en neer naar Amsterdam redt ie niet? Of misschien net, maar of men het daar op laat aankomen?
Ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd hoe vaak de bussen straks onder de oplader staan.
Ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd hoe vaak de bussen straks onder de oplader staan.
-
- Berichten: 769
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Maar dit ligt midden in een weiland zie ik op Google Maps, terwijl de route van lijn 347 over de N521 gaat. https://www.google.nl/maps/place/Meerla ... d4.8189184. Dus de bus moet dan daarheen rijden en opladen en door als lijn 347 naar Amsterdam of Uithoorn. :ofred1954 schreef:Iemand die weet waar dit is? P30 misschien?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nee, de 347 is gekoppeld aan de 342. Dus als 342 rijdt ie naar Schiphol, laadt daar op en gaat dan als 342 terug naar Uithoorn en vervolgens als 347 naar Amsterdam.
Edit: Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen met de 357, die ook gedeeltelijk elektrisch gaat rijden, deze heeft geen koppeling met Schiphol, dus die zal naar de Meerlandenweg moeten, lijkt mij. Of leeg naar de stalling op Schiphol rijden natuurlijk.
Edit: Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen met de 357, die ook gedeeltelijk elektrisch gaat rijden, deze heeft geen koppeling met Schiphol, dus die zal naar de Meerlandenweg moeten, lijkt mij. Of leeg naar de stalling op Schiphol rijden natuurlijk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten