Pagina 41 van 66

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 15:41
door fred1954
Inmiddels rijden er 7 SLFA’s op lijn 357 en (maar) 2 op lijn 342/347...... :D......voor de geinteresseerden. Ben benieuwd naar morgen, de eerste echte werkdag na 1 april. :|

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 16:21
door Daniel
fred1954 schreef:Edit De nood op lijn 347 is blijkbaar zo hoog dat er zelfs een witte Iveco rondrijdt. :shock:
Twee witte Iveco's zelfs op R-net zelfs, zag er ook eentje op 340 rijden. Blijkbaar hebben ze bij Connexxion niet de paaseieren verstopt maar de SLFA's :p

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 16:29
door fred1954
Er zal wel een reden zijn dat dit materieel ingezet wordt. Tekort aan SLFA’s of R-net Iveco’s tijdens een zondagsdienst kan niet de reden zijn.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 22:16
door Durashift
Wellicht inzet van 'inhuur' chauffeurs die (nog) geen EV instructie hebben gehad?

Chauffeurs die dat wel hebben.. hebben misschien wel paasvrij.. :wink:

Gisteravond zag ik toch wel genoeg BRTs rijden, zo richting P30. Niet dat er veel publiek in zat.. :D
(23:55 uur)

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 03 apr 2018, 08:32
door fred1954
Daar zou je wel een punt kunnen hebben Durashift :D

Inmiddels 8:25 uur geweest:

342/347 10x SLFA, 7 Citaro G en de rest Iveco.
357 20x (!) SLFA en een paar Iveco’s

Vreemde eenden in de bijt:

Lijn 612 Scholierenlijn wordt/werd gereden met 1 SLFA
Lijn 198 Schipholnet wordt gereden met een Citaro G
Lijn 255 rijdt met Iveco’s i.p.v. de Volvo’s

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 03 apr 2018, 08:59
door zone2000
‘Twéé pauzes! Dat is me in een dieselbus nog nooit overkomen’

Sinds zondag rijdt op Schiphol de grootste elektrische busvloot van Europa. Het is een logistiek karwei: meerdere malen per dag moeten ze worden opgeladen.
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/04/02/tw ... n-a1597869

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 03 apr 2018, 09:02
door fred1954
Ik heb helaas mijn 5 gratis NRC artikelen al opgebruikt....... :cry:.... kan het dus niet lezen.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 03 apr 2018, 09:17
door Suus
Even de spionnenmodus van je browser aanzetten.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 03 apr 2018, 09:24
door fred1954
Oeps....nooit geweten dat dat zo werkt met die abonnee artikelen, maar ik heb het nu kunnen lezen, dank Suus :D

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 03 apr 2018, 09:38
door flipje
Gaan er nog bussen van de vertrekkende vloot naar andere CXX concessies of gaat alles naar de handelaar?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 03 apr 2018, 09:58
door Remco1989
fred1954 schreef: Lijn 255 rijdt met Iveco’s i.p.v. de Volvo’s
Klopt dat van de Volvo’s was de bedoeling maar in de laatste week oude concessie heeft VRA gezegd dat op een nieuwe lijn nieuwe bussen moeten rijden. Daarop hebben ze toestemming gegeven om de Volvo’s als technische reserve over hele concessie te verspreiden ongeveer 3 per vestiging muv Schiphol Noord.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 03 apr 2018, 10:02
door fred1954
Vind het geen slecht plan....als er genoeg Iveco materieel is, voor de omlopen van de 255, waarom niet?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 03 apr 2018, 10:06
door Remco1989
Je kan op de 255 dus alles tegenkomen: MB capacity(als er echt niks anders meer is), solaris, iveco, Volvo.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 03 apr 2018, 19:40
door fred1954
Net even gekeken wat de avonddienst doet op om 19.30 uur op de 342/347 en 357......

Lijn 342/347 8x SLFA, 8x Citaro G en 1x Iveco.
Lijn 357 13x SLFA. (geen ander materieel)

Voor wie het interesseert...... :D

Ik denk dat dit wel een beetje het beeld zal zijn de komende tijd tot 22 juli a.s.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 03 apr 2018, 19:51
door Milco
Volgens de ovinfo-app en ovzoeker rijdt op lijn 180/181 nu de 9750; een R=Net :p

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 03 apr 2018, 19:53
door fred1954
Nee, Milco, dat is een foutje op ov-wiki. De BRT's gaan van 9700-9750 (51 stuks) en de R-net serie loopt van 9751-9799 (49 stuks). Dus die 9750 is de laatste in de BRT serie.

Edit Ik zie dat het inmiddels gecorrigeerd is op Wikipedia.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 03 apr 2018, 19:57
door Lijn 45
Ik heb die 9750 dan weer via OVzoeker op R-NET zien rijden :P

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 04 apr 2018, 21:23
door diederickx
Schipholbus 9716 werd aan het eind van de middag op een oplegger vanuit Amstelland in zuidoostelijke richting vervoerd.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 05 apr 2018, 12:23
door TheAgedGamerYt
Zie geen man bussen Meer rijden, ze zijn dus allemaal weg!

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 05 apr 2018, 13:40
door fred1954
Ja, ga er maar van uit dat de MAN bussen geschiedenis zijn.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 05 apr 2018, 14:51
door Durashift
fred1954 schreef:Oeps....nooit geweten dat dat zo werkt met die abonnee artikelen, maar ik heb het nu kunnen lezen, dank Suus :D
+1 :)
NRC artikel schreef: (..)Met een te lage soc-stand (state of charge, de hoeveelheid energie die nog in de accu’s van hun elektrische bus zit, Durashift. ) weggaan mag onder geen beding, zelfs niet als de chauffeur met zijn accu nog best één of twee ritten zou kunnen doen. Zodra wordt afgeweken van de planning, loopt alles in de soep. In het somberste scenario komt een bus dan halverwege de rit stil te staan. Sinds de eerste emissieloze voertuigen gingen rijden, is dat twee keer misgegaan, zegt Bavelaar. Beide keren bleek niet de planning maar de techniek de oorzaak.

Voor de chauffeurs beperken die ingewikkelde schema’s zich dagelijks tot één velletje papier. Fatih Kilic vist het al rijdend uit zijn jaszak en laat zien hoe alles van minuut tot minuut nauwkeurig is vastgelegd. Maakt die strakke planning het werk niet enorm hectisch? Lachend schudt hij zijn hoofd. Doordat de bus vaker stil moet staan, moeten hij en zijn collega’s dat immers ook.

„Ik draai vandaag een dienst van zesenhalf uur en heb na deze rit al voor de tweede keer pauze”, zegt Kilic op de weg terug naar Schiphol-Noord. „Twéé pauzes! Dat is me in een dieselbus nog nooit overkomen.”

Bron: https://www.nrc.nl/nieuws/2018/04/02/tw ... n-a1597869
Duss.. als men daar in de bus zit en deze valt (ongepland) stil.. ff aan de chauffeur vragen wat zijn 'soc stand' was bij vertrek.. :wink:

Wat zal beter zijn voor de reiziger.. vertraging door bijladen of wachten op een opgeladen bus?

Oplossing voor het 'pauze probleem' binnen het OV zijn dus de elektrische bussen. :D

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 05 apr 2018, 18:03
door JP13357
Welke kachels hebben de BRT's op schiphol en die R-Net elektrische citea's. In GD hebben ze elektrische kachels die geven problemen bij vorst en ze zijn niet comfortabel warm.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 05 apr 2018, 18:04
door fred1954
Webasto dieselkachels :D.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 05 apr 2018, 18:10
door JP13357
Is de naam ‘zero emission’ niet een beetje misleidend. :roll:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 05 apr 2018, 18:40
door Hainje
Als je alles uit de handel zou halen wat 'een beetje misleidend' zou zijn, dan zou je Sovjet 1989-toestanden in het kwadraat krijgen. :lol:

Het is qua techniek momenteel nog praktischer om voor de Webasto een dieseldingetje in te bouwen, dikke kans dat dit over een jaar of 5 alsnog wordt vervangen voor een elektrische variant. Als ik mij niet vergis was er in dit draadje al over dit onderwerp gesproken, een week of 2 terug geloof ik.