Pagina 52 van 66

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 09 sep 2018, 11:16
door zone2000
nvdw schreef:
fred1954 schreef:Denk dat die borden er nog niet zo lang staan, mij in ieder geval nooit opgevallen.
Dan lijkt het erop alsof die dubbeldekker straks toch op de reguliere halte gaan stoppen. Als het zover is zal de tape er wel afgaan.

Hopen dat de luchtvering niet automatisch omhoog komt als je harder gaat dan stapvoets maar dat je echt weer op het knopje moet drukken, anders is het straks alsnog krak ;)

dan nog loop je het risico dat een chauffeur het knielen van de bus een keer vergeet.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 09 sep 2018, 11:23
door trolly
Dat gaat onherroepelijk gebeuren.

Twee vragen:
a) Wanneer?
b) Wat gebeurt er dan precies?

En twee troostrijke gedachten:
1) Ach, het is maar 600 volt gelijkstroom...
2) Ach, het hospitaal is in ieder geval in de buurt :')

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 09 sep 2018, 11:35
door Hainje
Zal ik Pieter van Vollenhoven maar alvast bellen trolly?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 09 sep 2018, 11:41
door trolly
Welnee joh, gun de mensen een verzetje :mrgreen:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 10 sep 2018, 13:35
door n-evo
fred1954 schreef:Ik zag vanmiddag dit (afgeplakte) bord staan aan weerszijden van het VUmc onderdoorgang naast de busbaan.

Volgens mij staat er: “lijnbus 346 geknielden stapvoets rijden”.
Denk dat die borden er nog niet zo lang staan, mij in ieder geval nooit opgevallen.
Bizar. Wat trolly ook al zegt: het is wachten tot het een keer fout gaat. :|

Dit wil je toch niet in de reguliere dienstregeling? Houdt het overige tram- en busverkeer ook lekker op.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 12 sep 2018, 08:23
door TheAgedGamerYt
Bus 4215 rijdt nu op lijn 340, Moet Een ambassador zijn, raar, weet niet de rede waarom hij wordt ingezet!!

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 12 sep 2018, 08:35
door fred1954
Bus 4215 is een Amba ex-NHN. CXX zal wel een reden hebben, om deze in AML te zetten. Voordeel is dat ie in Haarlem e.o. niet opvalt, als ie nog in “oude” groene huisstijl rondrijdt, wat ik dan maar aanneem. :?:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 12 sep 2018, 10:24
door dylanwild94
fred1954 schreef:Bus 4215 is een Amba ex-provincie Utrecht. CXX zal wel een reden hebben, om deze in AML te zetten. Voordeel is dat ie in Haarlem e.o. niet opvalt, als ie nog in “oude” groene huisstijl rondrijdt, wat ik dan maar aanneem. :?:
(A)

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 12 sep 2018, 10:29
door Stadsbus
4215 was toch samen met 2(?) andere ambassadors in Zeeland?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 12 sep 2018, 10:38
door fred1954
Even gecheckt op OV-wiki. Denk dat men daar abuis is: 4215 ex-NHN, daarvoor Zaanstreek en Zeeland. Dat klopt niet helemaal, want inderdaad heeft de 4215 ook in de concessie prov. Utrecht gereden.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 12 sep 2018, 12:39
door Daniel
En de Amba's die van Utrecht naar Noord-Holland zijn gegaan waren meen ik ook niet allemaal groen meer.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 12 sep 2018, 14:29
door Frank93
Het waren er 2 en die reden inderdaad in het wit. Een van de twee is er nog steeds, dat zal dan wel de 4213 zijn aangezien de 4215 al ergens anders is gespot.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 12 sep 2018, 14:59
door Lijn 45
Er waren twee witte (4213 en 4215) naar NHN gegaan, en daarnaast ook enkele groene (4153 en 4170).
fred1954 schreef:Voordeel is dat ie in Haarlem e.o. niet opvalt, als ie nog in “oude” groene huisstijl rondrijdt, wat ik dan maar aanneem. :?:
Hij rijdt tegenwoordig in een witte kleur met nieuwe Cxx-logo's rond.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 12 sep 2018, 16:24
door fred1954
Ok, dank voor die info....dus die 4215 is toch ex-NHN, zoals ook op OV-wiki staat.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 13 sep 2018, 20:45
door TheAgedGamerYt
gisterochtend zag op ov zoeker een elektrische citea rijden op lijn 242, en ze rijden zelfs niet meer op lijn 612, ze moesten zelfs op lijn 341 al rijden Wat is de rede hiervoor?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 13 sep 2018, 20:58
door Remco1989
Elektrisch op 341 is gewoon weg onmogelijk!

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 13 sep 2018, 21:11
door fred1954
TheAgedGamerYt schreef:gisterochtend zag op ov zoeker een elektrische citea rijden op lijn 242, en ze rijden zelfs niet meer op lijn 612, ze moesten zelfs op lijn 341 al rijden Wat is de rede hiervoor?
Vanaf het moment van instroom van de elek. Citea’s rijden die al meestal op 242, dat is niks bijzonders. Die ene rit op lijn 612 werd in het begin ook regelmatig gereden met een e-Citea, maar dat kan inmiddels weer anders zijn.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 13 sep 2018, 22:08
door TheAgedGamerYt
Remco1989 schreef:Elektrisch op 341 is gewoon weg onmogelijk!
https://www.connexxion.nl/connexxion-in ... erder/1435

Dan Waarom zie je op deze foto een eletrische citea op lijn 341, Was dat het plan?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 13 sep 2018, 22:08
door TheAgedGamerYt
Afbeelding

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 13 sep 2018, 22:11
door dylanwild94
Alsof connexxion rijdt op GVB lijn 69. :')

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 13 sep 2018, 22:23
door fred1954
Nee, is nooit het plan geweest dat lijn 341 met elektrische gelede bussen zou gaan rijden. Dat plaatje was alleen ter illustratie.

Lijn 347 was voorbestemd als elektrische lijn. De VRA wilde dat, waarschijnlijk als opmaat naar de komst van de Uithoornlijn. Door mijn correspondentie in 2017 met CXX, werd bekend dat ook lijn 357 grotendeels elektrisch zou worden, aangevuld met Iveco’s. Uiteindelijk zijn het bijna allemaal e-Citea’s geworden op die lijn.

Daar de 342 gekoppeld was/is aan de 347 (en nu ook aan de 348) werd deze automatisch ook een elektrische lijn. De 348/358 zijn afsplitsingen van 347/357, dus ook die zijn daardoor elektrisch.

Voor verdere uitbreiding van de elektrische vloot zullen we nog wel minstens tot eind 2020/begin 2021 moeten wachten.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 14 sep 2018, 18:31
door TheAgedGamerYt
https://prnt.sc/kug6j2

Wat Zijn er nu met de deze bussen gebeurd dat ze nu niet meer nodig zijn, Zijn ze afgevoerd naar womy?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 14 sep 2018, 18:52
door dylanwild94
Ja

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 14 sep 2018, 20:53
door ovVeluwe
Enkele 39xx Citaro's rijden overal in Nederland voor de Imfoxx ombouw. Deze dragen nu een nieuwe witte huisstijl. Daarnaast zijn er een aantal naar het GVB in de nieuwe 17xx en 18xx serie.

De 91xx Citaro's zijn te vinden bij Connexxion Tours en enkele bij Pouw (dragen nu de U-OV huisstijl).

92xx Citaro's zijn nog van Connexxion. Enkele bij Tours en 2 stuks bij Smit Reizen.

9256 rijdt in IJsselmond
92xx MAN's rijden bij Breng in Arnhem

Overige bussen staan in de Westhaven klaar op hun toekomst met een aantal bussen uit NHN.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 14 sep 2018, 20:59
door Lijn 45
Sommige MAN's rijden in Eindhoven, en niet alle 39xx die Connexxion nu nog heeft zijn voor InfoXX. :wink: