Pagina 56 van 66

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 15 okt 2018, 07:50
door nvdw
Het punt met die Capacity is dat je instuurmoment niet anders is dan met een gewone Citaro G omdat je wielbasis wel gelijk is; je kunt wel eerder proberen in te sturen maar dan kom je in de binnenbocht weer ruimte tekort. De draaicirkel blijft op z’n best gelijk met die sturende as, dat was ook de opzet.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 17 okt 2018, 09:20
door fred1954
Zoals aangekondigd door CXX rijden m.i.v. vandaag de dubbeldekkers op lijn 346 over de busbaan bij de onderdoorgang VUmc.

Afbeelding

Onder toezicht van TCR medewerkers rijden de bussen vanmorgen behoedzaam (en geknield) zonder problemen eronder door.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 18 okt 2018, 20:25
door zone2000
ER gaat gegarandeerd een chauffeur vergeten om de bus in de knielstand te zetten.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 18 okt 2018, 20:29
door fred1954
Volgens dit bericht op At5.nl zou er dan nog geen man overboord zijn, omdat er ook zonder knielen nog wat ruimte overblijft.

https://www.at5.nl/artikelen/187372/con ... aduct-vumc (laatste alinea)

Laten we daar dan maar van uit gaan...... :)

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 16 nov 2018, 17:53
door JP13357
https://autoline.nl/-/gelede-bussen/MER ... 5904778300

Het lijkt dat ook een deel van de gelede Rnet lijn 300 bussen naar hongarije zijn gegaan. Staat ook meerdere beschikbaar.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 18 nov 2018, 09:23
door regenmaker
Net 4 dubbeldekkers gespot op de A1 richting Apeldoorn.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 04 jan 2019, 09:46
door fred1954
NHnieuws meldt dat bewoners van Haarlem zich opnieuw verzetten tegen de dubbeldekkers in de Haarlemse binnenstad.

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/237896/g ... binnenstad

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 04 jan 2019, 10:12
door waldo79
Rijdt lijn 346 dan zo vaak dat dit hinder voor de omgeving oplevert? Daarnaast lees ik hier alleen een verhaal van de tegenstanders...

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 04 jan 2019, 10:23
door Frank93
Het is ook iedere keer een ander onderwerp wat aan bod komt volgens mij. Deze keer gaat het dus over trillingen maar ik heb ook al een video item gezien met dezelfde actiegroep maar dan was de klacht dat de bussen te leeg zijn en te vaak rijden buiten de spits.

Ze zijn bij NHnieuws trouwens erg goed in het OV wat slechte publiciteit geven. Deze week ook al een artikel dat in Alkmaar vanaf maart alleen nog maar met kleine busjes gereden gaat worden, wat ook niet waar is. Dus dat deze actiegroep iedere keer weer de schijnwerpers krijgt terwijl ze niks nieuws te melden hebben verbaast me niks.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 04 jan 2019, 10:27
door bartjemestrom
Media zijn sowieso goed in het opblazen van verhalen. Zoiets doet de Limburger ook bij de actiegroep tegen Airport Maastricht om even een extra voorbeeld te nomen. Maar de goede en juiste verhalen zitten ergens helemaal onderin. :')

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 04 jan 2019, 10:31
door fred1954
waldo79 schreef:Rijdt lijn 346 dan zo vaak dat dit hinder voor de omgeving oplevert? Daarnaast lees ik hier alleen een verhaal van de tegenstanders...
Lijn 346 rijdt 4-12x per uur afhankelijk van het tijdstip van de dag. Dus ja, een frequente lijn kun je dit wel noemen. Of de klachten van de bewoners legitiem zijn, kan ik niet beoordelen. De Rustenburgerlaan is een drukke (bus) straat, maar of de dubbeldekkers meer tril-/geluidsoverlast geven, dan bijvoorbeeld gelede bussen vraag ik me af.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 04 jan 2019, 21:42
door Hainje
Het valt me wel op dat die dubbeldekkers met meer horten en stoten optrekken door het schakelen. Dat ervaar ik bij de overige wagens niet tot nauwelijks. Misschien dat dit voor de omwonenden ook wat meer overlast geeft. Maar iets met spijkers en laag water lijkt mij meer voor de hand liggen.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 06 jan 2019, 21:24
door Durashift
Frank93 schreef:Het is ook iedere keer een ander onderwerp wat aan bod komt volgens mij. Deze keer gaat het dus over trillingen maar ik heb ook al een video item gezien met dezelfde actiegroep maar dan was de klacht dat de bussen te leeg zijn en te vaak rijden buiten de spits.

(..)
Ook toen was dat, volgens mij, in de context van het ervaren van trillingen / overlast. Minder lege bussen laten rijden, van dat type, zal de ervaren overlast ook doen verminderen, zal de gedachte wel geweest zijn. :wink:

Ik kan er mij wel iets bij voorstellen. Het is al druk genoeg met bussen van en naar het station in Haarlem, niet dan.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 09 jan 2019, 13:32
door n-evo
Hainje schreef:Het valt me wel op dat die dubbeldekkers met meer horten en stoten optrekken door het schakelen. Dat ervaar ik bij de overige wagens niet tot nauwelijks. Misschien dat dit voor de omwonenden ook wat meer overlast geeft. Maar iets met spijkers en laag water lijkt mij meer voor de hand liggen.
Ik heb onlangs paar keer in zo'n dubbeldekker van/naar Haarlem gezeten en ze reden bijna de hele rit met horden en stoten. Ook op de snelweg. Vond het niet echt prettig. :?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 25 jan 2019, 10:41
door Frank93
College Haarlem: voorlopig niet minder dubbeldekkers door de stad

Ondanks het protest van veel bewoners uit de binnenstad, blijven de dubbeldekkerbussen tussen Haarlem en Amsterdam Zuid voorlopig op dezelfde wijze rijden. Het college van Haarlem heeft dit besloten na overleg met de Vervoerregio Amsterdam (VRA) en Connexxion.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/239194/c ... or-de-stad

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 25 jan 2019, 15:38
door fred1954
Weliswaar niet in AML maar Waterland, maar wel nieuwswaardig voor AML lijkt me:

Een e-Citea SLFA van EBS (lijn 316) is vanmiddag in brand gevlogen terwijl de bus aan de laadpaal stond in Edam.

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/239216/g ... en-in-edam

Hier een video via het Noordhollands Dagblad:

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 25 jan 2019, 18:58
door Suus
Ik vind dit niet nieuwswaardig voor AML, met als belangrijkste reden dat er nu voor AML niets aan de hand is en in twee andere topics ook al een discussie over deze situatie plaatsvindt.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 25 jan 2019, 19:31
door trolly
Eens.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 25 jan 2019, 19:44
door fred1954
Dan niet, beschouw dan maar als niet gepost....

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 25 jan 2019, 20:29
door trolly
Trek het je niet aan, fred1954. Met een beetje geluk gaat er binnen de maand eentje bij AML in vlammen op, en dan kan je helemaal los.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 25 jan 2019, 20:33
door fred1954
Ik hoop van niet, trolly, dat dat gebeurt. Maar ik denk dat men bij CXX wel zwaar geinteresseerd is, in wat er in Waterland met die bus is gebeurd.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 25 jan 2019, 21:43
door Jelmer
Het is niet te hopen dat Connexxion z'n elektrische Citea's ook aan de kant moet zetten, want dan hebben ze op Schiphol wel een groot probleem met 100 stuks.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 25 jan 2019, 22:04
door Karl
Vanwege één brand gaat er toch geen hele serie aan de kant? Is dat wel eens gebeurd met bussen (of wegvoertuigen)?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 25 jan 2019, 22:08
door Daniel
Een hele serie aan de kant meen ik niet. Maar in Maastricht heeft Mercedes-Benz weleens een vloot Citaro's teruggenomen en daarvoor in de plaats nieuwe bussen geleverd nadat er meerdere in vrij korte tijd totaal uitgebrand waren door een ontwerpfout in de motor.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 26 jan 2019, 11:30
door The Greyhound
Jelmer schreef:Het is niet te hopen dat Connexxion z'n elektrische Citea's ook aan de kant moet zetten, want dan hebben ze op Schiphol wel een groot probleem met 100 stuks.
Zelfs de Alliances bleven na de zoveelste brand gewoon rijden...alles zal afhangen van de oorzaak. Als er echt een ontwerpfout zou zijn, zou die waarschijnlijk als eerder zijn geopenbaard. Maar misschien zijn de EBS wagens technisch anders dan de eerder geleverde bussen.