Pagina 65 van 66

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 05 jun 2022, 16:55
door Lijn 45
Er is er al een opgedoken bij Mertens.

Van de volgende Solarissen in Duitsland ben ik ook foto's tegengekomen.
9310 bij Quecke als UN-AJ 1096
9311 bij Erfmann als ST-GE 818, vervolgens verkocht
9325 bij Husmann als ST-HU 720
9327 bij Milo als MO-M 2032
9331 bij Quecke als UN-AJ 1099
9335 bij Hennecke als MSK-HT 926
93?? bij Quecke als UN-AJ 1098

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 05 jun 2022, 17:14
door Daan!
Deel die foto's maar!

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 10 jun 2022, 12:03
door TLP
Het valt me op dat op lijn 346 op werkdagen de laatste tijd meerdere soorten bustypes rijden (naast Citaro G's ook Iveco's en zelfs een Citea XLE-145 van Haarlem-IJmond). Is er simpelweg een (bewust) verminderde inzet van dubbeldekkers of wordt er ook gekeken welke van de enkeldeks bustypes deze dubbeldekkers op termijn kunnen vervangen?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 10 jun 2022, 12:08
door Milco
Sinds kort rijdt personeel van Connexxion ook zelf en zij mogen niet met dubbeldekkers rijden.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 10 jun 2022, 13:20
door TLP
Mag je met regulier rijbewijs D dan niet op dubbeldekkers rijden? Of zijn de contractafspraken met Van Heugten zo strak geregeld dat alleen die chauffeurs op de dubbeldekkers mogen rijden?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 10 jun 2022, 14:36
door Michael
Zullen wel bepaalde afspraken zijn. Aan het rijbewijs ligt het niet in ieder geval

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 10 jun 2022, 17:38
door Remco1989
Milco schreef: vr 10 jun 2022, 12:08 Sinds kort rijdt personeel van Connexxion ook zelf en zij mogen niet met dubbeldekkers rijden.
Dat is alleen in het weekend. ma-vr rijd van Heugten/mobiwerk het, de andere type bussen zijn vanwege tekort aan dubbeldekkers.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 10 jun 2022, 21:20
door IIVQ
Je moet een speciale opleiding hebben gehad om op lijn 346 met de dubbeldekkers te mogen rijden, dat heeft te maken met de onderdoorgang bij de VU, wat moet je doen als je contact maakt met de trambovenleiding etc.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 17 jun 2022, 08:33
door Denniss
Daan! schreef: zo 05 jun 2022, 17:14 Deel die foto's maar!
Hier een heleboel foto's te vinden van de solarissen in hun nieuwe omgeving

En een foto van de Capacity 9372 in Schweinfurt

Met dank aan phototrans.pl

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 17 jun 2022, 09:25
door teun
Leuk om te zien zo. :Y

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 24 jun 2022, 16:29
door TheAgedGamerYt
Waarom rijden er bijna alleen maar Ebuscos op De lijnen 348 en 358? Horen helemaal niet thuis op dat bundel.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 24 jun 2022, 16:35
door Milco
Omdat de lijnen 347, 348, 357 en 358 gemixt met VDL en Ebusco worden uitgevoerd.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 24 jun 2022, 19:11
door fred1954
TheAgedGamerYt schreef: vr 24 jun 2022, 16:29 Waarom rijden er bijna alleen maar Ebuscos op De lijnen 348 en 358? Horen helemaal niet thuis op dat bundel.
Niet alleen op 348/358, maar op de hele bundel rijden ze, zoals Milco meldt, met af en toe zelfs nog een Iveco ertussen.
Lijnen 348/358 zijn dan nog de wat rustigere lijnen, een standaard Ebusco op 347/357 is minder comfortabel, met name in de spits.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 12 nov 2022, 22:31
door TheAgedGamerYt
Ik zag de afgelopen week wat Iveco's en Ebusco's rijden op lijn 397, niet handig als zelfs een VDL Citea overvol is.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 13 nov 2022, 14:48
door Remco1989
Was overmacht op de 397 stonden te veel VDL defect

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 26 aug 2023, 21:35
door TheAgedGamerYt
Opvallend materieel op Haarlemlijnen vanwege Formule 1 Zaterdag:
  • Op lijn 300 werdt er met enkel 12,9M Ebusco's gereden (Niet handig voor zo een drukke lijn) en op het einde van de dag een klassiekertje, namelijk de 9225.
    Op lijn 340 werdt er met enkel 18M Ebusco's gereden.
    Op lijn 346 werdt er voor het eerst sinds 3 jaar met dubbeldekkers gereden op een Zaterdag, met daarnaast Enkel 12,9M Ebusco's en 2 Citaro's.
    Op lijn 356 werdt er niets bijzonders gereden.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 29 aug 2023, 08:41
door fred1954
Let op: Dit is het Busmaterieel draadje van AML niet het algemene draadje van Concessie AML.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 29 aug 2023, 09:25
door Roeland
Wat voor materieel rijdt er op lijn 164 (NwVennep - Buitenkaag)? Wordt die lijn een beetje gebruikt door reizigers?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 29 aug 2023, 10:03
door teun
Volgens onze eigen wiki de elektrische Nissan busjes die in eerste instantie op AML Flex reden (en dat in de avonden en weekenden nog steeds doen).

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 29 okt 2023, 00:27
door JcJay
Zie de laatste tijd op de 340 veel (lees: meerdere omlopen, minstens 3 vooralsnog ik heb kunnen waarnemen in de ochtend) met 18 meter bussen rijden, zowel VDL (zowel de 'echte' R-Net bussen, als ook ex-Schiphol bussen in R-Net jasje) als Ebusco. Is dit standaard voor de 340 (of was dit altijd al zo en valt t me pas nu op), of slechts tijdelijk (om wat voor reden dan ook)?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 29 okt 2023, 06:02
door fred1954
Nee, dat was in het verleden nooit. Lijn 340 reed naar mijn weten altijd met standaard bussen. De 18m VDL’s zijn weggehaald van de Amstelveenbundel, zodat er nu relatief veel standaard Ebusco’s op deze bundel rijden, wat nog steeds op bepaalde momenten een drukke bundel is.
Ook de 397 rijdt nu al een tijd met 18m VDL’s uit de bundel. Begrijpen doe ik het niet. Ik zie met name in de spits nog wel eens een standaard Ebusco de halte Amsterdamse Bos voorbij rijden, die “sorry, bus is vol” filmt. Dat zal wat worden in de winter…….

Zoals ik al vaker zeg: het wordt er allemaal niet beter op. Aan de andere kant: als straks de Uithoornlijn geopend wordt in de zomer vervallen de 347/348/358 en komt er alleen een lijntje Poortwachter - St. Zuid bij. Dan zullen er hoop ik genoeg gelede VDL’s zijn voor die uitgeklede Amstelveenbundel.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 29 okt 2023, 07:39
door Remco1989
340 is geleed gaan rijden maandag tm vrijdag ivm passagiers aanbod vanwege de 15min frequentie (voorheen 7/8min) en nog zitten de 18m vol. Maar ivm nog te weinig personeel kunnen ze hem verhogen.

Op de Amstelveenbundel rijd idd hierdoor meer Ebusco vooral op de lijnen naar station Zuid. Maar er zijn helaas aantal Vdl defect waardoor er ook Ebusco op de Elandsgracht lijnen terecht komen. Binnenkort komen er 2 VDL R-Net bij.

Die bussen die naar 397 zijn gegaan waren altijd daar al voor bedoeld alleen omdat er toen nog geen laadvoorziening was werden ze ingezet op de Amstelveenbundel en reed er diesel op de 397

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 29 okt 2023, 07:48
door fred1954
Dank Remco, :pos: wist niet dat de 340 naar een lagere frequentie is gegaan, dan is het inderdaad logisch dat er gelede bussen omlopen doen op 340. Wat 347/357 betreft, dat zie ik inderdaad dat daar ook standaard bussen tussen zitten. Voor 348/358 is een standaard Ebusco geen probleem voorzover ik kan zien. De station Zuid lijnen zijn/waren nooit echt extreem druk. Maar zoals ik al schreef, als de 347/348 verdwijnen en 358 (onder ander lijnnummer) een veel kortere route gaat rijden, zullen er veel gelede bussen vrij komen.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 02 nov 2023, 23:45
door diederickx
Ik zag vanochtend rond een uur of acht dat er een pendelbus / versterkingsbus op lijn 340 reed tussen Hoofddorp en Aalsmeer. In beide richtingen reed deze een paar minuten voor de reguliere rit uit. Was ook wel nodig.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 25 mar 2024, 19:38
door Meltrain
Het viel me op dat van de 11 bussen type SLFA-181 die (tegenwoordig) op R-net rijden sommige bussen een bestemmingsdisplay met witte letters hebben en andere bussen een bestemmingsdisplay met oranje letters en een gekleurd lijnnummer hebben.
Is dat toeval of zit er nog een logica achter?