Pagina 66 van 66

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 25 mar 2024, 19:45
door rooddolfijn
Waarom zijn er überhaupt 11 wagens verstickerd van Schipholnet naar R-net?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 25 mar 2024, 19:47
door Milco
Omdat er op den duur meer R-netwagens nodig waren dan Schipholnetwagens, heeft men de bussen 9741 t/m 9750 (10 stuks dus, geen 11) in R-netkleuren beplakt. Enkele bussen, sowieso de 9748, hebben daarbij oranje LED's gekregen, maar de overige bussen hebben hun witte teksten op de displays behouden.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 25 mar 2024, 19:56
door fred1954
Denk dat dat laatste een besparingsmaatregel is geweest. Sommige ex-Schipholnet Citea’s rijden ook met witte strepen rond de in/uitstapdeuren, een paar met rode strepen, net zoals de oorspronkelijke serie die voor de Amstelveenbundel bestemd was.

Als straks de 347/348/358 opgeheven worden, dan blijven er een aantal over, die misschien naar andere concessies gaan?

De nieuwe lijn 178 naar st.Zuid gaat voorlopig met dieselbussen rijden tot er laadinfra is aangelegd op Zuid. Maar waar die vandaan moeten komen?
Denk niet dat CXX veel “witte” bussen overheeft?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 25 mar 2024, 19:59
door fred1954
rooddolfijn schreef: ma 25 mar 2024, 19:45 Waarom zijn er überhaupt 11 wagens verstickerd van Schipholnet naar R-net?
In de loop van de tijd zijn er gelede Citea’s naar lijn 340/397 gegaan, die dus allemaal van de Amstelveenbundel af zijn gehaald.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 25 mar 2024, 20:48
door Meltrain
Milco schreef: ma 25 mar 2024, 19:47 Omdat er op den duur meer R-netwagens nodig waren dan Schipholnetwagens, heeft men de bussen 9741 t/m 9750 (10 stuks dus, geen 11) in R-netkleuren beplakt.
Volgens de Wiki betreft het de 9740 t/m 9750. Dat zijn er wel 11.
Als dat niet klopt, dan zal ik de Wiki wel aanpassen.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 25 mar 2024, 20:51
door Milco
Dat klopt niet inderdaad, op Busposities staat de 9740 ook foutief als R-net terwijl hij nog op het Schipholnet actief is.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 25 mar 2024, 20:53
door rooddolfijn
De 9740 lijkt geen R-net jasje te hebben; Busposities.

Edit: Milco was mij voor.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 26 mar 2024, 10:31
door Frank93
fred1954 schreef: ma 25 mar 2024, 19:56 De nieuwe lijn 178 naar st.Zuid gaat voorlopig met dieselbussen rijden tot er laadinfra is aangelegd op Zuid. Maar waar die vandaan moeten komen?
Denk niet dat CXX veel “witte” bussen overheeft?
Als ik het goed heb begrepen gaat lijn 178 vanaf 21 juli rijden. Op dezelfde dag gaat ook de nieuwe dienstregeling in voor Noord-Holland Noord. Misschien dat daar zometeen wat dieselbussen over zijn die naar AML gaan, maar dat is maar een gokje van mijn kant.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 26 mar 2024, 11:29
door fred1954
Klopt 21 juli gaat de Uithoorntram rijden en daarmee nogal wat veranderingen in Amstelland. CXX/AML heeft gemeld dat ze de tijd dat er dieselbussen op lijn 178 naar Zuid rijden zo kort mogelijk wil houden.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 26 mar 2024, 17:34
door Lijn 45
Welke elektrische wagens willen ze daar dan uiteindelijk inzetten? Ze hebben nu natuurlijk geen elektrisch voor het onderliggend net in AML.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 26 mar 2024, 17:40
door fred1954
Misschien een paar standaard Ebusco’s wit stickeren, als de laadinfra klaar is? Ik kan me zo voorstellen dat niet alle overtollige bussen na 21 juli naar andere CXX concessies gaan, maar dat men er toch een paar houdt in AML. Er is al overeenstemming met de gemeente meen ik, over een laadpaal op st. Zuid. Dus lang hoeft dat niet te duren.