Pagina 23 van 66

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 22 dec 2017, 14:28
door Hensepens
mattie156 schreef:De materieelinzet van connexxion word steeds vreemder!
Ex-300's op lijn 169 :lol: Vanavond gezien rond een uur of 7 in Hoofddorp Centrum
Dus toch..... meende ook zo iets gezien te hebben. Ik dacht woensdag

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 22 dec 2017, 16:54
door fred1954
Zag vandaag op de 347/357 route, zowel een Iveco als een Volvo, die allebei ri. CS “Amsterdam” filmden in plaats van “Amsterdam CS”.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 22 dec 2017, 17:23
door tsov
Zag vandaag een witte Iveco op 341 (oooooooh!! :N ) die tweeregelig "Station Zuid / Station Zui" filmde. Uitermate informatief :')

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 22 dec 2017, 17:25
door Chrysa
Dat had ik woensdag ook ja, maar de R-net Iveco's tonen het ook fout. :')

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 22 dec 2017, 17:46
door regenmaker
tsov schreef:Zag vandaag een witte Iveco op 341
Ik had er een op lijn 347 want er waren geen andere bussen op de stalling zei de chauffeur. :')

Op lijn 242 meerdere r-net iveco's gezien.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 22 dec 2017, 17:53
door fred1954
Lijn 242 rijdt een enkeke keer met een witte Iveco, meestal R-net Iveco en R-net MAN, vanochtend zelfs een gelede Citaro op die lijn. En echt druk is het niet op de 242, soms zelfs maar enkele passagiers ri. Zuid.

De 242 werd door CXX ook gepresenteerd als een R-netlijn, in het lijnenoverzicht stond deze lijn ook onder de R-netlijnen. Het is ook de voorloper van R-net lijn 348 juli a.s. (als alles goed gaat met die NZL)

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 22 dec 2017, 18:04
door fred1954
regenmaker schreef:
tsov schreef:Zag vandaag een witte Iveco op 341
Ik had er een op lijn 347 want er waren geen andere bussen op de stalling zei de chauffeur. :')
Gaat net hier over de Amstelveenseweg ri. stad. Filmt ook “Amsterdam” :?:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 22 dec 2017, 18:06
door regenmaker
Nee richting Uithoorn.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 22 dec 2017, 18:11
door fred1954
regenmaker schreef:Nee richting Uithoorn.
Busnummer 2714, rijdt nu richting stad op lijn 347.

Denk dat ze bij CXX snakken naar de vakantiedienstregeling.....even 2 weken om orde op zaken te stellen.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 22 dec 2017, 20:49
door Daniel
regenmaker schreef:
tsov schreef:Zag vandaag een witte Iveco op 341
Ik had er een op lijn 347 want er waren geen andere bussen op de stalling zei de chauffeur.
Logisch dat ze geen R-net bussen meer hadden, die zag ik afgelopen zaterdag al op de "stadslijnen" in Amstelveen rijden :P

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 24 dec 2017, 15:47
door Bijwyks
Chrysa schreef:Leuk, die dubbeldekkers. Vandaag een ritje gemaakt met de 346. Voordat ik zat al op 3 plekken mijn hoofd gestoten. Nog altijd beter dan de persoon die tijdens het rijden van de trap af donderde omdat de bus plotseling remde... :')

Wat hebben die Iveco's trouwens voor levensgevaarlijke rekken? Zeker op de voorste rij knalde ik er bijna tegenaan toen ik wilde gaan zitten.
Ik heb gisteren ook een ritje gemaakt met een dubbeldekker en ook boven aan het bagagerek mijn hoofd gestoten, de trappen zijn smal, kennen trage doorstroming en ook hier moet je er op letten om niet je hoofd te stoten. Verder vind ik de wagens zeer schokkerig rijden en het lijkt wel of ze handgeschakeld zijn (wat niet zo is volgens mij) en een groot aantal versnellingen kennen voordat ze op snelheid zijn. Verder vind ik de inzet op zaterdag (en zondag?) nog al overdreven, op het bovendek waren naast mij maar maximaal 2 passagiers. Verder vraag ik mij af hoe de wagens zich gedragen bij gladheid en storm. Ik had gelede bussen door de week en 12 meterbussen in het weekeinde passender gevonden.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 24 dec 2017, 15:55
door fred1954
Lijn wordt geexploiteerd door TCR, de bussen zijn van TCR, een dubbeldekker is inderdaad overdaad in het weekend, maar TCR heeft geen andere bussen in deze concessie.

Overigens vanmiddag om 12.30 een defecte Iveco op lijn 347 Busstation Amstelveen, passagiers voor Amsterdam moesten er uit en gingen in een 357, gelukkig een gelede bus, maar die bus was meteen aardig gevuld met een aantal staande passagiers......

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 24 dec 2017, 15:59
door Hainje
fred1954 schreef:Lijn wordt geexploiteerd door TCR, de bussen zijn van TCR, een dubbeldekker is inderdaad overdaad in het weekend, maar TCR heeft geen andere bussen in deze concessie.
Dat hoeft op zich nog niet zo'n probleem te zijn. Connexxion kan de exploitatie in het weekend immers best overnemen, het lijkt mij dat er in het weekend toch wel een aardig aantal CXX-bussen stilstaan. Tegelijkertijd kan TCR die dubbeldekkers dan weer mooi inzetten op TVV of evenementenvervoer.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 24 dec 2017, 16:06
door fred1954
Uiteraard kan dat, maar TCR heeft nu eenmaal de hele lijn gekregen als onderaannemer, 7 dagen in de week. Aan de hand van deze overeenkomst zijn ook de roosters e.d. gemaakt. Ik denk niet dat CXX dit zo maar kan veranderen. En zeker staan er genoeg R-net bussen stil in het weekend, dat is het probleem niet.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 24 dec 2017, 18:57
door nvdw
Bijwyks schreef:Verder vind ik de wagens zeer schokkerig rijden en het lijkt wel of ze handgeschakeld zijn (wat niet zo is volgens mij) en een groot aantal versnellingen kennen voordat ze op snelheid zijn.
In zo'n dubbeldeks Futura zit een semi-automaat met 12 versnellingen. De chauffeur hoeft dus zelf nergens aan te komen maar het schakelt wel als een handbak...

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 24 dec 2017, 20:53
door cxx3219 op lijn 382
Ik zag vandaag een R-Net iveco op lijn 340 met reclame.
Maar op R-Net bussen mochten toch geen reclamestickers???

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 24 dec 2017, 20:55
door fred1954
Hooguit op de achter (motor) klep?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 24 dec 2017, 21:07
door cxx3219 op lijn 382
Ja dat klopt

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 24 dec 2017, 21:07
door fred1954
Dat is toegestaan, schijnt het.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 24 dec 2017, 21:11
door cxx3219 op lijn 382
o oké

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 26 dec 2017, 11:36
door Globetrotter
fred1954 schreef:Uiteraard kan dat, maar TCR heeft nu eenmaal de hele lijn gekregen als onderaannemer, 7 dagen in de week. Aan de hand van deze overeenkomst zijn ook de roosters e.d. gemaakt. Ik denk niet dat CXX dit zo maar kan veranderen. En zeker staan er genoeg R-net bussen stil in het weekend, dat is het probleem niet.
Dat misschien niet, maar het zou misschien wel een optie zijn als een TCR- chauffeur in het weekend een R-Net standaard of gelede bus meeneemt.
Aan de andere kant is het natuurlijk ook gewoon kwalitatief goed als in het weekend dezelfde bussen geboden worden als doordeweeks.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 26 dec 2017, 20:58
door cxx3219 op lijn 382
Ik zag een CapaCity op 300 voorbij rijden en de halve achterbumper lag er zowat af.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 26 dec 2017, 21:05
door fred1954
Ezra schreef:
fred1954 schreef:Uiteraard kan dat, maar TCR heeft nu eenmaal de hele lijn gekregen als onderaannemer, 7 dagen in de week. Aan de hand van deze overeenkomst zijn ook de roosters e.d. gemaakt. Ik denk niet dat CXX dit zo maar kan veranderen. En zeker staan er genoeg R-net bussen stil in het weekend, dat is het probleem niet.
Dat misschien niet, maar het zou misschien wel een optie zijn als een TCR- chauffeur in het weekend een R-Net standaard of gelede bus meeneemt.
Aan de andere kant is het natuurlijk ook gewoon kwalitatief goed als in het weekend dezelfde bussen geboden worden als doordeweeks.
TCR heeft in AML geen andere bussen meer dan de dubbeldekkers, dus dat wordt moeilijk, even een andere bus meenemen.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 26 dec 2017, 22:12
door Nicketick
cxx3219 op lijn 382 schreef:Ik zag een CapaCity op 300 voorbij rijden en de halve achterbumper lag er zowat af.
Klinkt als de gemiddelde CapaCity in Groningen... Denk dat Mercedes heel wat verdient aan die achterbumpertjes.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 26 dec 2017, 22:25
door Globetrotter
fred1954 schreef:
Ezra schreef:
fred1954 schreef:Uiteraard kan dat, maar TCR heeft nu eenmaal de hele lijn gekregen als onderaannemer, 7 dagen in de week. Aan de hand van deze overeenkomst zijn ook de roosters e.d. gemaakt. Ik denk niet dat CXX dit zo maar kan veranderen. En zeker staan er genoeg R-net bussen stil in het weekend, dat is het probleem niet.
Dat misschien niet, maar het zou misschien wel een optie zijn als een TCR- chauffeur in het weekend een R-Net standaard of gelede bus meeneemt.
Aan de andere kant is het natuurlijk ook gewoon kwalitatief goed als in het weekend dezelfde bussen geboden worden als doordeweeks.
TCR heeft in AML geen andere bussen meer dan de dubbeldekkers, dus dat wordt moeilijk, even een andere bus meenemen.
En een TCR chauffeur op een Connexxion bus?