Pagina 31 van 66

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 15 feb 2018, 22:12
door dnmw2705
Volgens iemand op Facebook die voor Syntus/Keolis de filmbakken heeft gedaan in Almere en Utrecht, zegt dat het echt de software in de EBS van Syntus is, die zorgt dat het in Almere ook nog niet helemaal goed is.

Zal dus ook wel met Infoxx zijn. Zeker omdat Qbuzz in Q2 2017 in Utrecht ook die bestemmingsymbolen verwijderd had waarna de uitlijning ook niet goed was. Dit is ook aaangepast binnen Qbuzz' versie van Infoxx, waardoor het nu goed uitgelijnd is.

Het zal echt alleen een kwestie zijn van pixels aanpassen en karakter bereik aanpassen.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 15 feb 2018, 22:28
door Mdk
Zo moelijk hoeft dat toch niet te zijn?
Zolang de boordcomputer of weet ik veel wat de lijn display aanstuurt weet welk cijfer op de bus koet staan, welke kleur er omheen moet, welke afstand er tussen de rand en het cijfer moet zitten en welke tekst er voorop moet staan kan hier toch een vector plaatje van gemaakt worden per display, afgesteld op de verhoudingen van de display, waarna die gewoon naar de display gestuurd en automatisch geschaald wordt?

Ik snap echt niet waarom er zoveel scrollede, onleesbare, bestemmingstekst-op-de-achterkant-tonende displays zijn. Ik ben zelf geen ict'er, maar zo moelijk lijkt het me toch niet?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 15 feb 2018, 22:36
door dnmw2705
Ik heb zelf een grafische opleiding gedaan. Wat je zegt is eigenlijk gewoon de case.

Wat hier lijkt te gebeuren is dat Infoxx alleen doorkrijgt om het lijnnummer te filmen zoals dat normaal ging en de kleur erbij komt. Andere concessies hebben de kleuren niet waardoor de cijfers dezelfde grootte hebben in de software van Infoxx. Nu zou het dus met een Custom Firmware voor Amstellanden en HIJ opgelost kunnen worden als ze de goede afmetingen en pixels erin verwerken

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 15 feb 2018, 22:55
door Mdk
Dat is dus hoe het al zou moeten werken, begrijp ik je zo goed?
Maar waarom begrijp ik dan uit de berichten op dit forum dat het eigenlijk alleen bij u-ov goed gaat?
Daarbij zie ik ook nog wel eens bussen zonder kleur die bijv. Op hun achterste display zowel nummer als bestemming filmen, en daardoor letter voor letter laten scrollen, hoe zit dat dan?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 16 feb 2018, 08:33
door n-evo
Suus schreef:Dat eerste. Lettertype wordt te groot om het leesbaar te houden.
Wat een onzin, de puntgrootte kan echt wel kleiner. En als het lettertype dan onduidelijk wordt moet je overwegen een ander lettertype te gebruiken. Dit is echt een kwestie slechte uitvoering.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 16 feb 2018, 09:29
door fred1954
Ik heb het idee, dat de het ledkleurenvlak rondom het lijnnummer in Utrecht ook feller is dan hier, dus ook duidelijker, maar kan aan mij liggen.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 16 feb 2018, 12:36
door Daniel
Niet perse feller volgens mij, maar in AML zijn de kleuren amper zichtbaar door de plek die het nummer inneemt.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 19 feb 2018, 15:15
door fred1954
Zo te zien, zien de bestemmingsdisplays van de BRT’s er anders uit, dan die van de R-net SLFA’s. Blijkbaar zijn er ook verschillende symbolen mogelijk op het display van de BRT, zijn de cijfers van een ander type en zijn de leds wit i.p.v. geel/amber.....

Afbeelding

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 19 feb 2018, 15:20
door dylanwild94
En de BRT kan geen kleurvak tonen zo te zien.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 19 feb 2018, 15:49
door fred1954
Mwah....dat moeten we maar even afwachten, “999” is natuurlijk altijd “kleurloos”. Zie de R-net, die zou ook lijnkleuren moeten krijgen, dat zie je ook niet aan die 999 af. De halteborden beloven in ieder geval blauwe lijnkleuren, voor de BRT’s op Schipholnet. Maar inderdaad, het is dringen op het display van de BRT, er is niet echt ruimte voor een kleurenvlak, zo te zien. :cry: Maar wel voor een locomotief en een fabriek, dat dan weer wel :D

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 19 feb 2018, 15:55
door dylanwild94
Je kan het bij R-net citea wel degelijk zien want de cijfers hebben een andere kleur dan de bestemming. Iets dat bij de BRT niet het geval is.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 19 feb 2018, 15:55
door fred1954
Ja, daar heb je gelijk in.......

Ik heb wat foto’s bekeken van de BRT’s in EHV, die hebben een ander lettertype, maar wel een witte led display......

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 19 feb 2018, 20:01
door fred1954
Als ik het voor het zeggen zou hebben, zou ik 100 BRT’s besteld hebben, waarvan 50 in Schipholnet kleuren en 50 in R-net kleuren... Die BRT’s in R-net kleuren zouden niet misstaan.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 19 feb 2018, 23:21
door Stadsbus
fred1954 schreef:Die BRT’s in R-net kleuren zouden niet misstaan.
Dat zou er dus ongeveer zo uit zien.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 20 feb 2018, 06:11
door Suus
Ik vind de normale Citea-look mooier, dus ik ben blij dat gelukkig maar de helft de BRT-look krijgt.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 20 feb 2018, 06:23
door fred1954
De normale look is ook niet lelijk, maar die look is al weer een aantal jaren oud.......die BRT’s zien er dynamischer uit m.i., maar dan wel zonder die wielkasten/platen of hoe je dat ook noemt. Deze dynamische look leent zich ook goed voor het concept R-net n.m.m. :D. (Ok,ok, niet alle R-net lijnen :? )

Maar goed, laten ze deze 100 eerst maar eens de weg op sturen in de dienstregeling........ :cry:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 20 feb 2018, 08:53
door Mdk
Stadsbus schreef:
fred1954 schreef:Die BRT’s in R-net kleuren zouden niet misstaan.
Dat zou er dus ongeveer zo uit zien.
Die heb ik eerder langs zien komen, en dat is zo mogelijk wel de slechtste render die ik in lange tijd gezien heb, helemaal omdat de bus ook geanonimiseerd is, en dus niet per se een citea brt is

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 20 feb 2018, 11:46
door n-evo
Stadsbus schreef:
fred1954 schreef:Die BRT’s in R-net kleuren zouden niet misstaan.
Dat zou er dus ongeveer zo uit zien.
Dat is een digitaal aangepaste Solaris Trollino. Zelfde design die in Arnhem heeft test gereden.

Afbeelding

Het is mij nog steeds een raadsel waarom Connexxion een BRT-look voor Schiphol heeft en de reguliere voor R-NET. Het is zo'n zooitje aan verschillende bussen.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 20 feb 2018, 12:41
door fred1954
Precies, daarom ook mijn opmerking, waarom niet gewoon 100 BRT’s aangeschaft voor AML?

Zie trouwens dat dit in Esslingen is en een bus is van de SSB Stuttgart. Mooie bus, strak en modern. Ben al een tijdje niet meer daar geweest, maar de zaken gaan goed daar! De pompeuze reclame op deze bus (Stadtwerke Esslingen) is dan weer wat minder. :cry:

Dit is voor mij toch, hoe een moderne bus anno 2018 er uit zou moeten zien... :)

Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 20 feb 2018, 12:54
door Suus
Deze bus is van de SVE, niet de SBB.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 20 feb 2018, 13:08
door fred1954
Lijn 113 van Berkheim - Esslingen wordt door de SSB ook als SSB linie genoemd, maar zal komen doordat SSB en SVE samen in het VVS Verbund zitten, maar voor ons in AML niet zo belangrijk........ De bus is mooi, Suus, dat moet je toch toegeven?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 20 feb 2018, 13:14
door Suus
Nee, ik vind het een waardeloos vormgegeven bus. Zo’n schuine voorruit geeft allerlei irritante reflecties en een enorm groot nutteloos dashboard (bekijk de foto maar op www.sve-es.de).

Als je zo nodig een voertuig wil hebben dat er uit ziet als een tram: bouw een tram of had je tramnet niet opgeheven.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 20 feb 2018, 16:05
door Hainje
Nou ik rij toch liever in een bus met een schuine voorruit (bijv. VDL en Mercedes) dan een rechte (zoals MAN en Volvo). Bij die laatste categorie heb je echt enorm veel last van weerspiegelingen IN de bus, vooral als het buiten donker is. Bij een VDL heb ook wel wat reflecties, maar dan zitten ze niet op kijkhoogte en dus veel minder storend.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 20 feb 2018, 16:27
door n-evo
Zo extreem als de bovenstaande Solaris hoeft het voor mij ook niet. Vind de BRT Citea wel een mooie tussenvorm.

De gewone Citea vind ik minder geslaagd geleed en al helemaal met die bakken boven op. Bij de BRT loopt die bak op het dak tenminste mooi door in de voorkant. Bij de reguliere Citea is het net alsof er een stuk is afgesneden. Volg de bovenste lijn maar eens bij beide bussen.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 20 feb 2018, 16:32
door fred1954
Ik heb zo het idee, als leek op dat gebied, dat de aero-dynamiek van de BRT net iets beter is dan die van de gewone SLFA. Toch ook niet onbelangrijk voor een E-bus?