Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 8739
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor Hainje » Di 20 Feb 2018, 16:43

Ook voor een olieslurper is een goede aero-dynamiek best belangrijk, misschien nog wel belangrijker :P (vooral economisch, ecologisch weet ik niet).
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
08-09-2018: Trein: 10606,5 km * Bus: 1484,36 km * Metro: 62,2 km * Tram: 9,62 km
Meestal te vinden in mijn luie zetel.

cxx3219 op lijn 382
Berichten: 76
Lid geworden op: Ma 20 Nov 2017, 11:44
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor cxx3219 op lijn 382 » Za 24 Feb 2018, 21:10

Ik zag vorige week Zondag een Capacity in Schalkwijk voorbij rijden met het nummer ''881''. Is dat hetzelfde als ''999''?
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond

Durashift
Berichten: 2671
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor Durashift » Za 24 Feb 2018, 22:06

n-evo schreef: (..)

Het is mij nog steeds een raadsel waarom Connexxion een BRT-look voor Schiphol heeft en de reguliere voor R-NET. Het is zo'n zooitje aan verschillende bussen.


Uitstraling?
Die bussen rijden op en rond Schiphol.. dat is natuurlijk een vooruitstrevende (design) hotspot. Miljoenen mensen komen daar.. die moeten natuurlijk wel modern busmaterieel kunnen zien. Top of line natuurlijk. :)

Maar ja.. BRT is duurder.. dus dan de andere helft maar in standaard trim.. ook al komt dat materieel net zo goed op Schiphol grondgebied.. (A) :?:

PS: zal men nog wel de reflectiestippen op de spiegelkappen van de rode Citea plakken?

Spoiler: show
Afbeelding

Lijn 45
Berichten: 1891
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor Lijn 45 » Zo 25 Feb 2018, 08:36

Misschien wilde men bij het R-net materieel een dubbelblads voordeur, en was die niet beschikbaar bij de BRT-look?

Durashift
Berichten: 2671
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor Durashift » Zo 25 Feb 2018, 13:05

Dat zou goed kunnen. Goed opgemerkt, enkelblad voordeur zit (kennelijk) gekoppeld aan de BRT look.

http://www.vdlbuscoach.com/Producten/Op ... ctric.aspx

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 2481
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor n-evo » Di 27 Feb 2018, 12:17

Lijn 45 schreef:Misschien wilde men bij het R-net materieel een dubbelblads voordeur, en was die niet beschikbaar bij de BRT-look?

Waarom is dat nodig dan? Je hebt toch geen open instapregime op die lijnen, alleen de 300?

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5596
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor dylanwild94 » Di 27 Feb 2018, 12:21

Een betere doorstroming met instappen is misschien een logische gedachten denk ik zo.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Remco1989
Berichten: 322
Lid geworden op: Do 11 Aug 2016, 22:25

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor Remco1989 » Di 27 Feb 2018, 12:34

Idd als iemand een kaartje moet kopen, kunnen de mensen met OV chip doorlopen

fred1954
Berichten: 2401
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor fred1954 » Di 27 Feb 2018, 12:35

Als ik kijk naar het instappen bij de tijdelijke Citaro G’s hier op de 347/357, dan gaat toch een stukje sneller dan in de MAN-bussen, niet in de minste plaats omdat er 2 cico’s voorbij de instapdeuren hangen. Ik ga er maar vanuit dat dat in de R-net SLFA ook het geval is.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37326
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor Suus » Di 27 Feb 2018, 13:12

Schiphol Sternet heeft wel een open instapregime.
Rame à l'approche

fred1954
Berichten: 2401
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor fred1954 » Di 27 Feb 2018, 13:17

Alleen op Schiphol, ja.....buiten het Schipholgebied is het ook vóór instappen.

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 2481
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor n-evo » Di 27 Feb 2018, 17:47

dylanwild94 schreef:Een betere doorstroming met instappen is misschien een logische gedachten denk ik zo.

Oké, maar geen echte controle meer dan. Als die chauffeur bezig met kaartjes loopt je relatief gemakkelijk door.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5596
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor dylanwild94 » Di 27 Feb 2018, 20:50

Dat is wel het nadeel daarvan. Maar gelukkig is de chauffeur daar niet verantwoordelijk voor. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 8739
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor Hainje » Wo 28 Feb 2018, 01:09

Tegenwoordig niet meer inderdaad.
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
08-09-2018: Trein: 10606,5 km * Bus: 1484,36 km * Metro: 62,2 km * Tram: 9,62 km
Meestal te vinden in mijn luie zetel.

Gebruikersavatar
JP13357
Berichten: 219
Lid geworden op: Wo 14 Dec 2016, 21:17

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor JP13357 » Vr 02 Mar 2018, 22:04

De lijn 397 naar Nieuw Vennep stond geringe tijd stil op het Knooppunt Schiphol-Noord om 12:47 met 35 minuten vertraaging. Het gaat om de bus 9306. Kan iemand vertellen hoe die test ritten zijn verlopen in de kou met die BRT's? In Groningen reed er maar 1 in deze week, vanwege de laadcapaciteit in de kou en de kachel in de bus het niet aankon.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5596
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor dylanwild94 » Vr 02 Mar 2018, 22:11

Ik weet niet of Schiphol ook elektrische kachels in de BRT's heeft ingebouwd. Volgens mij hebben alleen BRT's in Groningen dat.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

ov'tje
Berichten: 370
Lid geworden op: Vr 12 Okt 2012, 21:18

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor ov'tje » Vr 02 Mar 2018, 23:20

JP13357 schreef:De lijn 397 naar Nieuw Vennep stond geringe tijd stil op het Knooppunt Schiphol-Noord om 12:47 met 35 minuten vertraaging. Het gaat om de bus 9306. Kan iemand vertellen hoe die test ritten zijn verlopen in de kou met die BRT's? In Groningen reed er maar 1 in deze week, vanwege de laadcapaciteit in de kou en de kachel in de bus het niet aankon.

Vandaag reden er zeven rond in Groningen, terwijl er in Zuidhorn regelmatig eentje uitgewisseld werd. Dat gebeurt normaal ook door een bus wat langer aan de lader te hangen.

zone2000
Berichten: 371
Lid geworden op: Vr 14 Sep 2012, 18:24

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor zone2000 » Za 03 Mar 2018, 09:14

In Groningen reed er maar 1 in deze week, vanwege de laadcapaciteit in de kou en de kachel in de bus het niet aankon.


:')

fred1954
Berichten: 2401
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor fred1954 » Za 03 Mar 2018, 09:24

dylanwild94 schreef:Ik weet niet of Schiphol ook elektrische kachels in de BRT's heeft ingebouwd. Volgens mij hebben alleen BRT's in Groningen dat.

Als ik het goed begrijp werken de kachels in de BRT’s in EHV ook op batterijen, bij hevige kou bijgestaan door een kachel op diesel?

https://www.ovmagazine.nl/2017/03/eindh ... waar-1652/

Uit dit artikel:
(........) Door de winterkou ziet Van Hout het energieverbruik toenemen. De verwarming werkt namelijk ook op de batterijen. “Als het vriest gebruiken we een Webasto-dieselkacheltje als bijverwarming op de bus. We krijgen nu steeds meer gegevens over het energieverbruik binnen. Mogelijk rijden we nu nog niet helemaal efficiënt. Om daar achter te komen moeten we eerst een jaar ervaring opdoen”. (........)

Lange_Dre
Berichten: 248
Lid geworden op: Zo 28 Feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor Lange_Dre » Za 03 Mar 2018, 10:17

In Eindhoven word een diesel motortje gebruikt voor de verwarming, in Groningen heeft men voor een verwarming op elektriciteit gekozen. Dat is het verschil tussen die twee steden. Het zou mij niets verbazen als Connexxion voor AML heeft gekozen voor een hulp motortje op diesel, daar heeft men al ervaring mee en daarnaast vermoed ik dat het wat betrouwbaarder is als een electro verwarming. In Groningen zijn de bussen niet zomaar stil komen staan..

Raymond
Berichten: 1140
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor Raymond » Za 03 Mar 2018, 10:27

In het topic over Zuidoost Brabant is te lezen dat ook daar uitval is ontstaan door elektrische bussen waar de accu te snel leeg ging vanwege de temperatuur. Dat biedt dus niet per se vertrouwen voor AML.

dnmw2705
Berichten: 1388
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor dnmw2705 » Za 03 Mar 2018, 12:55

Dat kwam omdat de verwarming geregeld werd via de accu... Wat dus zorgde voor korte duur. Oplossing was verwarmen in stalling of (met speciaal motortje oid)

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 4763
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor Milco » Za 03 Mar 2018, 12:57

JP13357 schreef:De lijn 397 naar Nieuw Vennep stond geringe tijd stil op het Knooppunt Schiphol-Noord om 12:47 met 35 minuten vertraaging. Het gaat om de bus 9306. Kan iemand vertellen hoe die test ritten zijn verlopen in de kou met die BRT's? In Groningen reed er maar 1 in deze week, vanwege de laadcapaciteit in de kou en de kachel in de bus het niet aankon.

Bus 9306 is een Solaris Urbino Geleed en is niet elektrisch. Vertraging kan zoveel oorzaken hebben...
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 02-09-2018
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 01-09-2018

Informatie Keolis Almere: http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 4443
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor ArrivaBas » Za 03 Mar 2018, 13:08

Ik kwam een kwartier geleden bus 9756 (VDL Citea SLFA-E R-NET) op de A16 bij Zwijndrecht tegen op een vrachtwagen. Die is dus over een tijdje ook afgeleverd.
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37326
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor Suus » Za 03 Mar 2018, 14:30

Als al die bussen uit België komen zullen er de komende weken nog wel meer volgen :Y
Rame à l'approche


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten