Pagina 32 van 66

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 20 feb 2018, 16:43
door Hainje
Ook voor een olieslurper is een goede aero-dynamiek best belangrijk, misschien nog wel belangrijker :P (vooral economisch, ecologisch weet ik niet).

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 24 feb 2018, 21:10
door cxx3219 op lijn 382
Ik zag vorige week Zondag een Capacity in Schalkwijk voorbij rijden met het nummer ''881''. Is dat hetzelfde als ''999''?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 24 feb 2018, 22:06
door Durashift
n-evo schreef: (..)

Het is mij nog steeds een raadsel waarom Connexxion een BRT-look voor Schiphol heeft en de reguliere voor R-NET. Het is zo'n zooitje aan verschillende bussen.
Uitstraling?
Die bussen rijden op en rond Schiphol.. dat is natuurlijk een vooruitstrevende (design) hotspot. Miljoenen mensen komen daar.. die moeten natuurlijk wel modern busmaterieel kunnen zien. Top of line natuurlijk. :)

Maar ja.. BRT is duurder.. dus dan de andere helft maar in standaard trim.. ook al komt dat materieel net zo goed op Schiphol grondgebied.. (A) :?:

PS: zal men nog wel de reflectiestippen op de spiegelkappen van de rode Citea plakken?
Spoiler: show
Afbeelding

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 08:36
door Lijn 45
Misschien wilde men bij het R-net materieel een dubbelblads voordeur, en was die niet beschikbaar bij de BRT-look?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 13:05
door Durashift
Dat zou goed kunnen. Goed opgemerkt, enkelblad voordeur zit (kennelijk) gekoppeld aan de BRT look.

http://www.vdlbuscoach.com/Producten/Op ... ctric.aspx

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 27 feb 2018, 12:17
door n-evo
Lijn 45 schreef:Misschien wilde men bij het R-net materieel een dubbelblads voordeur, en was die niet beschikbaar bij de BRT-look?
Waarom is dat nodig dan? Je hebt toch geen open instapregime op die lijnen, alleen de 300?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 27 feb 2018, 12:21
door dylanwild94
Een betere doorstroming met instappen is misschien een logische gedachten denk ik zo.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 27 feb 2018, 12:34
door Remco1989
Idd als iemand een kaartje moet kopen, kunnen de mensen met OV chip doorlopen

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 27 feb 2018, 12:35
door fred1954
Als ik kijk naar het instappen bij de tijdelijke Citaro G’s hier op de 347/357, dan gaat toch een stukje sneller dan in de MAN-bussen, niet in de minste plaats omdat er 2 cico’s voorbij de instapdeuren hangen. Ik ga er maar vanuit dat dat in de R-net SLFA ook het geval is.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 27 feb 2018, 13:12
door Suus
Schiphol Sternet heeft wel een open instapregime.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 27 feb 2018, 13:17
door fred1954
Alleen op Schiphol, ja.....buiten het Schipholgebied is het ook vóór instappen.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 27 feb 2018, 17:47
door n-evo
dylanwild94 schreef:Een betere doorstroming met instappen is misschien een logische gedachten denk ik zo.
Oké, maar geen echte controle meer dan. Als die chauffeur bezig met kaartjes loopt je relatief gemakkelijk door.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 27 feb 2018, 20:50
door dylanwild94
Dat is wel het nadeel daarvan. Maar gelukkig is de chauffeur daar niet verantwoordelijk voor. (A)

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 28 feb 2018, 01:09
door Hainje
Tegenwoordig niet meer inderdaad.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 22:04
door JP13357
De lijn 397 naar Nieuw Vennep stond geringe tijd stil op het Knooppunt Schiphol-Noord om 12:47 met 35 minuten vertraaging. Het gaat om de bus 9306. Kan iemand vertellen hoe die test ritten zijn verlopen in de kou met die BRT's? In Groningen reed er maar 1 in deze week, vanwege de laadcapaciteit in de kou en de kachel in de bus het niet aankon.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 22:11
door dylanwild94
Ik weet niet of Schiphol ook elektrische kachels in de BRT's heeft ingebouwd. Volgens mij hebben alleen BRT's in Groningen dat.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 02 mar 2018, 23:20
door ov'tje
JP13357 schreef:De lijn 397 naar Nieuw Vennep stond geringe tijd stil op het Knooppunt Schiphol-Noord om 12:47 met 35 minuten vertraaging. Het gaat om de bus 9306. Kan iemand vertellen hoe die test ritten zijn verlopen in de kou met die BRT's? In Groningen reed er maar 1 in deze week, vanwege de laadcapaciteit in de kou en de kachel in de bus het niet aankon.
Vandaag reden er zeven rond in Groningen, terwijl er in Zuidhorn regelmatig eentje uitgewisseld werd. Dat gebeurt normaal ook door een bus wat langer aan de lader te hangen.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 03 mar 2018, 09:14
door zone2000
In Groningen reed er maar 1 in deze week, vanwege de laadcapaciteit in de kou en de kachel in de bus het niet aankon.
:')

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 03 mar 2018, 09:24
door fred1954
dylanwild94 schreef:Ik weet niet of Schiphol ook elektrische kachels in de BRT's heeft ingebouwd. Volgens mij hebben alleen BRT's in Groningen dat.
Als ik het goed begrijp werken de kachels in de BRT’s in EHV ook op batterijen, bij hevige kou bijgestaan door een kachel op diesel?

https://www.ovmagazine.nl/2017/03/eindh ... waar-1652/

Uit dit artikel:
(........) Door de winterkou ziet Van Hout het energieverbruik toenemen. De verwarming werkt namelijk ook op de batterijen. “Als het vriest gebruiken we een Webasto-dieselkacheltje als bijverwarming op de bus. We krijgen nu steeds meer gegevens over het energieverbruik binnen. Mogelijk rijden we nu nog niet helemaal efficiënt. Om daar achter te komen moeten we eerst een jaar ervaring opdoen”. (........)

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 03 mar 2018, 10:17
door Lange_Dre
In Eindhoven word een diesel motortje gebruikt voor de verwarming, in Groningen heeft men voor een verwarming op elektriciteit gekozen. Dat is het verschil tussen die twee steden. Het zou mij niets verbazen als Connexxion voor AML heeft gekozen voor een hulp motortje op diesel, daar heeft men al ervaring mee en daarnaast vermoed ik dat het wat betrouwbaarder is als een electro verwarming. In Groningen zijn de bussen niet zomaar stil komen staan..

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 03 mar 2018, 10:27
door Raymond
In het topic over Zuidoost Brabant is te lezen dat ook daar uitval is ontstaan door elektrische bussen waar de accu te snel leeg ging vanwege de temperatuur. Dat biedt dus niet per se vertrouwen voor AML.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 03 mar 2018, 12:55
door dnmw2705
Dat kwam omdat de verwarming geregeld werd via de accu... Wat dus zorgde voor korte duur. Oplossing was verwarmen in stalling of (met speciaal motortje oid)

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 03 mar 2018, 12:57
door Milco
JP13357 schreef:De lijn 397 naar Nieuw Vennep stond geringe tijd stil op het Knooppunt Schiphol-Noord om 12:47 met 35 minuten vertraaging. Het gaat om de bus 9306. Kan iemand vertellen hoe die test ritten zijn verlopen in de kou met die BRT's? In Groningen reed er maar 1 in deze week, vanwege de laadcapaciteit in de kou en de kachel in de bus het niet aankon.
Bus 9306 is een Solaris Urbino Geleed en is niet elektrisch. Vertraging kan zoveel oorzaken hebben...

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 03 mar 2018, 13:08
door ArrivaBas
Ik kwam een kwartier geleden bus 9756 (VDL Citea SLFA-E R-NET) op de A16 bij Zwijndrecht tegen op een vrachtwagen. Die is dus over een tijdje ook afgeleverd.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 03 mar 2018, 14:30
door Suus
Als al die bussen uit België komen zullen er de komende weken nog wel meer volgen :Y