Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Durashift »

Nee, de botlek geeft al genoeg licht.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Hainje »

Oh ik dacht dat alleen in Brabant 's nachts nog licht brandde. -o-
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Suus »

Dan ben je nog niet in het Westland geweest!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Bemined »

dennistd schreef:Lijkt me niet bevorderlijk voor de veiligheid van de reizigers...
Ik vermoed dat die er dan ook niet zullen zijn en dat Spijkenisse Centrum het eindpunt is, de metro zal dan alleen doorrijden omdat de opstelsporen bij De Akkers liggen.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Durashift »

Dat licht brand in Brabant ook wel.. alleen met verduisteringsgordijnen, zodat er geen aandacht op de plantjes valt. 8-)
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door MarkNL »

Bemined schreef:
dennistd schreef:Lijkt me niet bevorderlijk voor de veiligheid van de reizigers...
Ik vermoed dat die er dan ook niet zullen zijn en dat Spijkenisse Centrum het eindpunt is, de metro zal dan alleen doorrijden omdat de opstelsporen bij De Akkers liggen.
Toen ik het artikel gisterenavond las werd inderdaad de suggestie gewekt dat er naar Spijkenisse Centrum met de lichten gedoofd gereden zou worden. Ik zie dat het artikel vandaag is aangepast en dat men het stuk tussen Spijkenisse Centrum - De Akkers bedoeld.

Neemt niet weg dat het een bijzonder kleinzielige situatie blijft, veroorzaakt door een klein groepje beroepszeikers.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Bemined »

Er zijn dienstregelingen verschenen vandaag, er komen twee extra ritten vanaf De Akkers (0:36 en 0:40) en twee vanaf Spijkenisse Centrum (1:09 en 1:13). Zo op het eerste oog gezien komen de twee ritten die vanaf Spijkenisse Centrum beginnen leeg vanaf De Akkers want deze keren vanaf de laatste reguliere metro's. Vanuit de andere kant eindigen alle extra ritten op Spijkenisse Centrum (1:15, 1:19, 1:45 en 1:51), onbekend hoe deze inrukken vanaf daar maar ik vermoed dat er zeker een paar leeg naar De Akkers gaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Suus »

De Bewonersvereniging Omgeving Heemraadlaan heeft weer van zich laten horen.

Ze hebben metingen gedaan:
In een kwart van de gevallen zouden de metro's tussen 01:00 en 02:00 harder rijden dan 35 km/uur.
Het licht wordt 's nachts niet uitgedaan tussen Spijkenisse Centrum en De Akkers
Er rijden niet vier metro's naar De Akkers maar meestal zes en één keer zeven.

Volgens de bewonersvereniging zitten er trouwens te weinig reizigers in de nachtmetro om rendabel te zijn.

De wethouder gaat de RET op het matje roepen.

Bron: een artikel van het AD dat (nog?) niet op de website staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door BusFreakRotterdam »

Die bewonersvereniging bestaat zeker louter en alleen uit bejaarden en notoire zeikers?

Logisch dat er weinig reizigers in Spijkenisse in de metro zitten want dat is het eind van de lijnen C & D!

Deze lui hebben duidelijk geen kaas gegeten van OV. Ik heb 2 keer al de nachtmetro gepakt en deze zat gewoon goed vol!

Laat de metro dan maar gewoon tot Hoogvliet rijden. Metropool Spijkenisse met meer dan 100.000 inwoners leeft duidelijk nog in het jaar 1900, de gemeente luistert naar wat zielige klagers. Als je rust wil moet je niet in Nederland blijven wonen!
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door katvis »

Metro inkorten en nooit meer terug laten keren totdat de zeikbevolking klaar zijn met hun pensioen.
PSA: Links gaan, rechts staan
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Bemined »

BusFreakRotterdam schreef:Deze lui hebben duidelijk geen kaas gegeten van OV. Ik heb 2 keer al de nachtmetro gepakt en deze zat gewoon goed vol!
Goed vol is natuurlijk iets totaal anders dan rendabel ;) Maar er gaat niet voor niets een flinke bak subsidie tegen die nachtmetro aan, dus deze is nooit bedoeld als kostendekkend, het is aan de betrokken gemeenten om te bepalen tegen welk bedrag ze deze metro in bedrijf willen houden, dat is een kwestie van beleid en niet van of het rendabel is.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door dylanwild94 »

Het artikel staat inmiddels hierrrrr
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Durashift »

luka23 schreef:Metro inkorten en nooit meer terug laten keren totdat de zeikbevolking klaar zijn met hun pensioen.
Hoezo nou weer 'zeikbevolking'??

Dit is tenminste een actieve bewonersvereniging die gewoon de, toegezegde, afspraken in de praktijk gaat toetsen. Zou je ook waardering voor kunnen hebben, vind ik.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door DrechtBlub »

Leuk, maar dat betekend niet dat die bewonersvereniging moet gaan drogredeneren, assumpties moet gaan maken over de opinie en mening van anderen en de nuttigheid van zo'n verbinding, "Meten" hoe snel die metro gaat mogen ze eerst wel eens zeggen hoe ze dat hebben gedaan, tevens is het logisch dat er meer metro's rijden, er zit daar immers een opstelspoor en daar moeten metro's toch echt parkeren.

De lichtjes van een metro slaat nergens op, vanaf de afstand tot de huizen geeft dat net zo veel lichtvervuiling als een lantaarnpaal op 50m afstand. Niks dus waar jij zelf bent.

Als er hier argument gemaakt moet worden zullen er geluidsmetingen moeten komen vanuit de huizen en kijken of de huizen al goede geluidsisolatie hebben. Zo-niet kan daar door de gemeente wellicht wat aan gedaan worden, of er kan gedacht worden aan geluids-schermen op sommige plekken op de brug.

Laten we niet vergeten dat behalve als iemand er al 30+ jaar woont, al wist dat er een Metrolijn langs gaat. Dat vind ik een beetje hetzelfde als klagen als er vervoer op een spoor is naast je huis wat geluid veroorzaakt. JOH. :roll:
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 20 jan 2018, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Ik blub in het Drecht.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Durashift »

^^.. dus, die mensen hadden 20 jaar geleden al moeten voorzien dat er in 2017 nachtmetro's zouden gaan rijden??

Ik woon onder de rook van een militair luchtvaart corridor.. Inderdaad, zo af en toe vliegt er dan wat laags over wat je wel hoort.. :)

Toen ik 3 jaar geleden hier kwam wonen.. ik zou niet kunnen weten hoe ik destijds had kunnen weten dat er een aantal ambtenaren in Den Haag aan het rekenen waren om civiele vliegbewegingen, vanaf Lelystad Airport, in dat militaire luchtruim toe te staan vanaf volgend jaar.. :roll: :evil:
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door DrechtBlub »

Die mensen hadden kunnen verwachten dat er mogelijk overlast zou zijn van de metro - Specifiek misschien niet zo zeer inderdaad.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 21 jan 2018, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Ik blub in het Drecht.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Gideon »

Moet toegeven, dat je sommige dingen al kan verwachten.
Zeker als je bij scholen, drukke plekken of naast een ov lijn gaat wonnen. Er kan ook zeker altijd iets veranderen aan de situatie en je ze hebben het al lang overleefd.



Wat Wilburg 22 al zei, daar sta ik ook wel achter.
De lampen van de metro zijn bijna de zelfde als een straatlamp die de hele nacht aan staat.
Kan dat ook voor een auto doe soms langs rijdt?

Verder heb ik nergens metingen gelezen over geluid overlast.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Durashift »

Gaat toch om de binnenverlichting van de metro's?
Die zou uit moeten staan, d8 ik.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door dylanwild94 »

Dit verhaal vind ik wel komisch.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door MetroRET »

Veiligheid boven alles... :roll:

Oow nee, de rust van mensen niet natuurlijk. _O_
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door katvis »

Dit lijkt wel een artikel van de Speld!
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Suus »

Nachtmetro gaat met volle snelheid rijden in Spijkenisse: https://www.ad.nl/voorne-putten/nachtme ... ~a29eaa2a/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 51 gasten