Opzoek naar opgeheven bushaltes in Vlaardingen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
ThRoel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 22 okt 2017, 19:41

Opzoek naar opgeheven bushaltes in Vlaardingen

Bericht door ThRoel »

Beste OV-fanaten,

Voor een technische puzzelrit bij Scouting in Vlaardingen ben ik opzoek naar opgeheven bushaltes. Tijdens deze puzzelrit worden de deelnemers van hot naar her gestuurd met aanwijzingen, nu heb ik al diverse soorten geprobeerd (adressen van transformatorhuisjes en GPS-coördinaten), maar wilde nu eens kijken wat de mogelijkheden zijn met deze opgeheven bushaltes, deze staan immers niet aangeduid op Google Maps; dé plaats waar de deelnemers meestal als eerste kijken.

Door een oud stratenboekje dat ik in bezit heb (uit '96) heb ik er al een aantal gevonden, maar van één halte kan ik noch het bijbehorend lijnnummer, noch de naam van de halte. De blokmarkering (waarmee bushaltes bij ons in Vlaardingen worden aangeduid) is hier nog wel aanwezig. Ik heb echter na het uitpluizen van de Wiki en een aantal andere websites nog geen verdere informatie kunnen vinden.


Mijn vraag is dus wie weet hoe de bushalte heet en welke lijn er halteerde in Vlaardingen aan de weg van Plein 1940 naar de Binnensingel. Omliggende bushaltes heten Narcisplein en Verploegh Chasséplein.

Alvast bedankt voor jullie reakties.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Opzoek naar opgeheven bushaltes in Vlaardingen

Bericht door Meltrain »

Als het goed is, heeft t/m 3 november 2002 buslijn 52 (Station Schiedam Centrum - Vlaardingen Westerhoofd) over die weg gereden. Die ging namelijk vanaf de halte Anthony Knottenbeltsingel (nu: Narcisplein) naar station Vlaardingen Oost en dan is dat wel de meest logische route.
Ik durf alleen niet te zeggen of die halte toen ook bediend werd en al helemaal niet wat de naam van die halte was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Opzoek naar opgeheven bushaltes in Vlaardingen

Bericht door Etienne »

Leuk :pos:

Ik heb zelf een rijk archief aan dienstregelingen en lijnennetkaarten en zal daar morgen eens een duik in nemen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Opzoek naar opgeheven bushaltes in Vlaardingen

Bericht door Daantje »

Geert woonde vroeger in Vlaardingen. Misschien kan hij helpen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Opzoek naar opgeheven bushaltes in Vlaardingen

Bericht door Geert »

Ik woonde vroeger inderdaad in Vlaardingen, toevallig redelijk in de buurt van deze haltes (ik woonde in Ambacht).

Ik denk dat dat lijn 52 of 57 geweest is. Deze lijn reed vanaf de Anthony Knottenbeltsingel normaal via de Westlandseweg de Hoflaan op, maar ik kan me herinneren dat deze enige tijd via de Binnensingel reed (en dan rechtsaf langs de stadsgehoorzaal het centrum in). Halte zal wel Binnensingel geheten hebben of 't Hof, maar dat weet ik niet zeker.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Opzoek naar opgeheven bushaltes in Vlaardingen

Bericht door dylanwild94 »

Lijn 52 ging over de julianasingel. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Opzoek naar opgeheven bushaltes in Vlaardingen

Bericht door Etienne »

Ik heb contact gezocht met een kennis in Vlaardingen en die geeft aan dat dat sowiso lijn 52 is geweest. De exacte haltenaam weet hij echter niet, maar hij gokt op Rotterdamseweg.

Daarnaast heb ik even in mijn busboekjes gekeken van de RET van 1987, 1990 en 1994. In alle gevallen rijdt lijn 52 in die hoek van Vlaardingen en staan in de haltelijst 2 haltes Hoflaan achter elkaar.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Opzoek naar opgeheven bushaltes in Vlaardingen

Bericht door Geert »

dylanwild94 schreef:Lijn 52 ging over de julianasingel. :wink:
Een pot nat ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten