Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Ja. En als je zeker wil weten of die trams storen met je apparatuur, en de trams rijden alleen in de nacht, dan ga je dat toch een keer een nacht uitproberen? Of denk ik nu te simpel?
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Dat ze daar bij het VUmc Cancer Center helemaal geen problemen mee hebben. Tram, metro èn trein (en auto's, vrachtwagens, vliegtuigen en een helicoper), maar daar hoor je nooit iemand mopperen dat de melk zuur is.wouter15 schreef:Doembeeld
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
VUmc Cancer Center is dan ook niet de afdeling radiologie maar oncologie. Radiologie zit bij het VUMC in het midden van de poliklinieken, achter drie lagen beton zonder ramen naar buiten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
...en lijn 24 voor de deur :Y
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
lijkt me logisch dat ze de radiologieafdeling een avond open gooien voor testdoeleinden terwijl er testritten gereden worden toch? dan weet je meteen of het invloed heeft, kan je er tijdig op inspelen en breng je geen patiënten in gevaar.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Ik vraage vooral af waarom de trams aangepast moeten worden in plaats van het ziekenhuis. Maar we zullen het wel zien.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Het ziekenhuis was er eerst, de trams daarna. Maargoed goedkoopste effectieve optie wint zou ik zo zeggen, eerst maar eens kijken of het probleem daadwerkelijk bestaat.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Nieuws van vrijdag, wat ik gisteren las en hier nog niet voorbij zag komen.
Ook jammer voor andere (autoverkeer) projecten (brug bij Rhenen bijvoorbeeld, tunnel bij Maarsbergen).. zal ook wel vertraagd gaan worden, denk ik.
Ach ja.. moet er een vervanger komen.. kost ook allemaal tijd en moeite.. over 'kennis wegstromen' gesproken.RTV Utrecht schreef: Gedeputeerde Jacqueline Verbeek-Nijhof heeft vanmiddag de Commissaris van de Koning in de provincie Utrecht geïnformeerd over haar terugtreden. De bestuurder neemt ontslag omdat ze haar verantwoordelijkheid neemt voor de problemen bij de Uithoflijn.
"In de audit zijn harde noten gekraakt over de provinciale organisatie en de aansturing van het project Uithoflijn", schrijft Verbeek-Nijhof in een brief. "Het is een mooi en belangrijk project voor de inwoners van Utrecht. Ik vind dat dit project in goede gezamenlijkheid tussen gemeente en provincie moet en kan worden afgerond."
Over het project Uithoflijn verscheen vorige week een rapport waarin de rol van de provincie Utrecht werd bekritiseerd. In het rapport staat onder meer dat het mis ging omdat er veel partijen bij betrokken zijn en omdat er veel mensen tijdelijk waren ingehuurd. Daardoor stroomde kennis weg: "Een laag collectief geheugen", aldus het rapport.
Lees de laatste 5 zinnen bij de bron: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/172918 ... raakt.html
Ook jammer voor andere (autoverkeer) projecten (brug bij Rhenen bijvoorbeeld, tunnel bij Maarsbergen).. zal ook wel vertraagd gaan worden, denk ik.
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Is in 2014 al mee gestart...Wubbo schreef:Ja. En als je zeker wil weten of die trams storen met je apparatuur, en de trams rijden alleen in de nacht, dan ga je dat toch een keer een nacht uitproberen? (.)
.. maar wellicht niet helemaal de juiste testopstelling?BingoFM / RTV Utrecht schreef:De trams van de Uithoflijn zijn vrijdag begonnen aan een serie testritten in Nieuwegein. De bouwers van de tramlijn willen weten hoe groot de magnetische velden zijn die de voertuigen opwekken. Dat is van belang omdat de trams vlak langs het UMC Utrecht rijden.
De onderzoekers willen problemen met medische apparatuur voorkomen: "Bij het UMC zijn ze bezig met geavanceerde apparatuur. Dat betekent dat mensen straks aan de scanner hangen terwijl ze bestraald gaan worden. Als wij dan met een tram langskomen zonder maatregelen dan kan die scanner van zijn koers afgeduwd worden en dat willen we natuurlijk niet."
De magnetische velden rondom de trams worden voornamelijk veroorzaakt door de elektrische voeding. Door die aan te passen, worden de velden een stuk kleiner en minder schadelijk. In Nieuwegein wordt op een stuk afgesloten tramspoor getest of de ingreep werkt.
De metingen in Nieuwegein duren tot en met aanstaande maandag. Als alles volgens planning verloopt, rijden de trams naar de Uithof vanaf 2018.
Bron: https://www.bingofm.nl/nieuws/1222972/
Volgens mij waren er in 2014 nog geen nieuwe CAF's in Utrecht, toch?
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Ik wordt professioneel rapportschrijver voor de overheid.In het rapport staat onder meer dat het mis ging omdat er veel partijen bij betrokken zijn en omdat er veel mensen tijdelijk waren ingehuurd. Daardoor stroomde kennis weg: "Een laag collectief geheugen", aldus het rapport.
Cijfer: 3 -
Kosten: Te hoog.
Want: (bla) (dure woorden) (politiek geneuzel)
Dus: geen kennis, laag collectief geheugen, geen deskundigheid bij de mensen die beslissingen nemen
Aanbeveling: Terug naar de jaren '80 toen treinen nog geel waren en DoeMaar in de hitlijsten stond
Oh wacht ik bedoel:
Echte aanbeveling: Nog meer geld uitgeven. Meer personeel inhuren voor 100 euro per uur. Problemen zijn er om te veroorzaken, niet om op te lossen. Dat is namelijk goed voor de economie en goed voor Nederland. Het moet ook hipper en vlotter: materieel rood spuiten en er een R-net logo op plakken. Iets met lightrail. En oh ja gratis appeltaart voor de 1000e reiziger die de OV-horror overleefd heeft en zijn olieslurper niet meer gebruikt.
*O*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Zijn dat geen ongeoorloofde kruissubsidies tussen je rapportschrijf-toko en je appeltaart-toko?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Voor mij blijft dit een onbegrijpelijk verhaal. Wordt er in het UMC werkelijk veel gevoeliger apparatuur gebruikt dan in het VUmc? Zijn die CAF-jes stralingsbommen, in tegenstelling tot de uiterst geavanceerde hangbuiken van het GVB? Waarom was dit helemaal geen issue bij de verlenging van lijn 16 naar het VUmc, of ligt het allemaal aan die 150 volt spanningsverschil? Of zou er gewoon niemand van de projectorganisatie op het idee zijn gekomen om een paar 020-nummers te bellen?BingoFM / RTV Utrecht schreef:De trams van de Uithoflijn zijn vrijdag begonnen aan een serie testritten in Nieuwegein. De bouwers van de tramlijn willen weten hoe groot de magnetische velden zijn die de voertuigen opwekken. Dat is van belang omdat de trams vlak langs het UMC Utrecht rijden.
De onderzoekers willen problemen met medische apparatuur voorkomen: "Bij het UMC zijn ze bezig met geavanceerde apparatuur. Dat betekent dat mensen straks aan de scanner hangen terwijl ze bestraald gaan worden. Als wij dan met een tram langskomen zonder maatregelen dan kan die scanner van zijn koers afgeduwd worden en dat willen we natuurlijk niet."
De magnetische velden rondom de trams worden voornamelijk veroorzaakt door de elektrische voeding. Door die aan te passen, worden de velden een stuk kleiner en minder schadelijk. In Nieuwegein wordt op een stuk afgesloten tramspoor getest of de ingreep werkt.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Straling komt van de stroomsterkte. Niet de spanning.
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Dit is een issue geweest bij de verlenging van de tram naar het VUmc. Daar is uiteindelijk gebleken dat er voldoende beton tussen de meest gevoelige apparatuur en het ziekenhuis zat.
Dit speelde ook in Heidelberg, waar een trambaan vlak langs een natuurkundig instituut zou lopen. Die trams zijn er al 8 jaar. De trambaan is nooit gebouwd.
En ook in Groningen speelde dit tijdens de tramplannen.
Dit speelde ook in Heidelberg, waar een trambaan vlak langs een natuurkundig instituut zou lopen. Die trams zijn er al 8 jaar. De trambaan is nooit gebouwd.
En ook in Groningen speelde dit tijdens de tramplannen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Hoe ironisch dat in Utrecht die tram over de Heidelberglaan langs het UMC rijdt.
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
^^^ Dát is het plan ja...
:D
Daarnaast, op sportief vlak belt 020 juist 030 om in de Arena versterking te hebben.. (A)
:D
Hmm.. zouden die 020-nummers niet erg druk zijn met hun eigen spoordeadline van aankomende zomer..??trolly schreef: Of zou er gewoon niemand van de projectorganisatie op het idee zijn gekomen om een paar 020-nummers te bellen?
Daarnaast, op sportief vlak belt 020 juist 030 om in de Arena versterking te hebben.. (A)
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Als dat ook de mentaliteit binnen de projectorganisatie was, dan snap ik waar het mis is gegaan.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Gedeputeerde sluit niet uit dat kosten Uithoflijn nog meer oplopen
https://www.ad.nl/utrecht/gedeputeerde- ... ~a008c1bf/
(Je hebt wel Premium nodig om het te lezen)
https://www.ad.nl/utrecht/gedeputeerde- ... ~a008c1bf/
(Je hebt wel Premium nodig om het te lezen)
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
De provinciale staten van Utrecht trekken de knip open:
Zoals deze foto laat zien.. lijkt mij het rijden met de tram over de onderbaan, sectie B, geen probleem (bovenbaan is er ook al) :)RTV Utrecht schreef:UTRECHT/PROVINCIE UTRECHT - De Provinciale Staten hebben vandaag ingestemd om 64 miljoen euro te betalen om het tekort van het Uithoflijnproject op te vangen. Daarnaast is er nog 13,7 miljoen euro gereserveerd om eventuele tegenvallers te bekostigen. De gemeente Utrecht moet de rest van het tekort aanvullen tot 84 miljoen euro.
Gedeputeerde Pim van den Berg gaf vandaag antwoord voor de opgestapte Jacqueline Verbeek-Nijhof tijdens een extra ingelaste Statenvergadering. Hij gaat namens de provincie opnieuw met de gemeente Utrecht om tafel om te onderhandelen over de kosten. Volgens VVD-fractievoorzitter is deze relatie ernstig beschadigd.
POLITIEKE SPELLETJES
Van de Provinciale Staten moet Van den Berg ook de mogelijke financiële risico's die de openbaring van het geheime rapport met zich meebrachten bij het stadsbestuur gaan verhalen. Een motie van de SGP hiervoor behaalde een meerderheid.
Samen met de PVV was de partij erg kritisch op de rol van de gemeente Utrecht. Met name D66 en GroenLinks, die wethouders leveren voor het Uithoflijndossier, werden beticht van politieke spelletjes.
Bron: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1730320/
- Spoiler: show
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Onderbaan? Bovenbaan?
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Ik weet niet of de term baan in dezen grammaticaal correct is, maar de onderbouw is alles in/op de grond (fundering, ballast, dwarsliggers, spoorstaven e.d.), de bovenbouw alles vanaf de grond (portalen, bovenleiding e.d.)
Als ik het goed heb althans
Als ik het goed heb althans
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
^^Sorry, was in de war. Baan moet bouw zijn.
:pos:
:pos:
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
.. het geharrewar gaat verder. Nu worden (deels) de (voormalige) BRU gemeenten erbij betrokken. Tegenwoordig U10 geheten.
RTV Utrecht schreef:PROVINCIE UTRECHT/HOUTEN - Wethouders Kees van Dalen (Houten) en Lot van Hooijdonk (Utrecht) erkennen dat de kritische brief aan het adres van de provincie verschilt van de eerste versie van de brief, die is voorgelegd aan alle U10-gemeentes. Maar ze bestrijden dat er bewust gesjoemeld is.
De brief is inmiddels hot topic in de Utrechtse politiek. Vorige week stuurden Van Dalen en Van Hooijdonk namens de gehele U10 (samenwerkingsverband van tien Utrechtse gemeentes) een brief waarin ze zorgen uitten over het mobiliteitsbeleid van de provincie. Enige tijd later stapte gedeputeerde Jacqueline Verbeek-Nijhof op omdat de bouw van de Uithoflijn ernstig is vertraagd en veel duurder uitvalt.
Maar nu blijkt dat niet alle U10-gemeentes achter de inhoud van de kritische brief staan.
Lees verder, o.a. over een deadline, bij de bron: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1730521/
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 15 feb 2018, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ivm copyright artikel ingekort
Reden: Ivm copyright artikel ingekort
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 223 gasten