Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Dat wordt dan ook niet gezegd.
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Juli dan, jij je zin!
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Nee knul, dan gaan er in Amsterdam ook trams rijden die niet CS als begin- èn eindpunt hebben, en er onderweg ook nog twee keer langskomen.Aking schreef:Dan wordt de naam van het station veranderd? Of is er een andere reden dat er vanaf 22 juli geen treinen meer naar Amsterdam CS gaan?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
En wat heeft dat dat met de treinen te maken? -o-
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Daar gaat dit topic niet over :6
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Hier staat toch echt treinen (A)Littlebusdriver schreef:In Amsterdam [...] gaan alle bussen, treinen en trams ook niet meer naar het CS.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Maar er gaan toch ook nog genoeg reizigers met die bussen vanaf CS richting Zeist in de ochtendspits, er liggen immers ook weer werklocaties langs die buslijnen. Dat wil je niet allemaal ook nog in die tram hebben want dan heb je wel heel enorme frequenties nodig.Littlebusdriver schreef:Je combineert het niet, de lege ritten van de Uithof naar CS in de ochtend vul je juist met reizigers waardoor je buscapaciteit overhoud en/ of geld uitspaart.OV fan Utrecht schreef:Studenten + alle reizigers vanuit Zeist naar Utrecht combineren klinkt niet als een goed idee. Die lijn zou dan extreem druk worden. Ook denk ik dat veel mensen zouden afhaken als ze moeten overstappen.
Simpelweg is alleen een tram via de centrumroute onvoldoende om al dat verkeer te verwerken, je zou zoiets pas kunnen doen als je twee tramlijnen hebt.
Hoewel ik ten zeerste betwijfel of het OV vanaf Zeist nog wel aantrekkelijk is als je altijd op De Uithof moet overstappen. De bussen vanuit Nieuwegein rijden ook niet tot Westraven immers, en die bedienen nog altijd genoeg reizigers van Nieuwegein naar Utrecht Centraal en het centrum. Da's qua afstanden tot het overstappunt nog best vergelijkbaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 15:23
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Nee dat moet je inderdaad niet gaan doen, gewoon de huidige situatie houden met 2 OV-knooppunten - CS en Uithof - en vanuit de belangrijkste plaatsen daaromheen naar beiden een bus(/tram/ander OV).
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Het is zooo vermoeiend als mensen alles te letterlijk nemen.trolly schreef:Nee knul, dan gaan er in Amsterdam ook trams rijden die niet CS als begin- èn eindpunt hebben, en er onderweg ook nog twee keer langskomen.Aking schreef:Dan wordt de naam van het station veranderd? Of is er een andere reden dat er vanaf 22 juli geen treinen meer naar Amsterdam CS gaan?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Als mijn huis wordt leeggeroofd vind ik dat wel meer dan alleen vermoeiend hoor.
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Gelukkig kan ik je geruststellen. Je huis wordt niet leeggeroofd. Er wordt slechts een greep uit je vader's portemonnee gedaan om de te hoge uitgaven aan dit zinloos prestigeproject uhm ik bedoel bijzonder noodzakelijk stukje toegevoegd OV te realiseren.Chrysa schreef:Als mijn huis wordt leeggeroofd vind ik dat wel meer dan alleen vermoeiend hoor.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Tramtunnel is, volgens mij, toch ook nog weleens geopperd in den beginne van het voornemen voor dit project, d8 ik.
Bus 12 (S) is evengoed een soort 'horizontale lift'. Er is gewoon een grotere lift nodig ipv meerdere (kleinere) liften achter elkaar.
Bus 12 (S) is evengoed een soort 'horizontale lift'. Er is gewoon een grotere lift nodig ipv meerdere (kleinere) liften achter elkaar.
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Theoretisch wel, ware het niet dat er bij het stadion geen keervoorziening is aangelegd. Dat betekent dus dat eventuele trams leeg doormoeten naar de Uithof om daar te kunnen keren...OV fan Utrecht schreef:Totaal ander dingetje: de tram zou in het weekend toch ook gebruikt kunnen worden als pendel tussen Galgenwaard en Utrecht Centraal om alle supporters van FC Utrecht te vervoeren of is dat al sowieso het plan?
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Hoezo? Ze hebben toch dubbel spoor? Of zitten de twee ogen niet aan beide kanten zoals veel spoortrajecten wel hebben?
Als dit project al 80 miljoen meer gaat kosten, dan zou die wissel bij Galgenwaard ook nog wel moeten kunnen als je daardoor in het weekend de trams ook kan gebruiken, want niet alleen FC Utrecht, maar ook alle sportclubs langs de tramlijn hebben er baat bij.
Als dit project al 80 miljoen meer gaat kosten, dan zou die wissel bij Galgenwaard ook nog wel moeten kunnen als je daardoor in het weekend de trams ook kan gebruiken, want niet alleen FC Utrecht, maar ook alle sportclubs langs de tramlijn hebben er baat bij.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 15:23
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Welke twee ogen? Om van de Galgenwaard naar het station te komen moet je a) de Laan van Maarschalkerweerd en b) de Koningsweg oversteken, a) is beveiligd met busstoplichten (negenoog) en b) met 2- en 3-lichtseinen, beiden staan niet langs het linkerspoor dus het is duidelijk dat de trambaan niet op linkerspoor rijden is ingericht. Wissels liggen er ook niet op die plek.
De trams zijn wel tweerichtingtrams, als je dat soms wilde weten. Er is geen keerlus (die is er wel bij de remise in Nieuwegein)
De trams zijn wel tweerichtingtrams, als je dat soms wilde weten. Er is geen keerlus (die is er wel bij de remise in Nieuwegein)
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Het punt is meer dat al deze supporters niet op Utrecht Centraal wonen. Daarom rijden er al jaren voetbalbussen naar de plaatsen in de regio. Verder is het makkelijk dat je bij gedoe, wat er nog weleens is met voetbal, met bussen ook ergens anders heen kunt rijden. Om bijvoorbeeld twee groepen niet allebei op Utrecht Centraal te laten zijn. Of om direct naar het grote cellencomplex in Houten te kunnen rijden.OV fan Utrecht schreef:Totaal ander dingetje: de tram zou in het weekend toch ook gebruikt kunnen worden als pendel tussen Galgenwaard en Utrecht Centraal om alle supporters van FC Utrecht te vervoeren of is dat al sowieso het plan?
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Mwoh, ik heb de 41 naar Wijk bij Duurstede op speeldagen van de FC toch aardig overlopen zien worden door supporters die blijkbaar via CS zijn komen reizen. Al kun je dat ook weer oplossen door simpelweg te versterken tot aan de Galgenwaard: het is toch alleen maar druk in één richting op een vrij korte tijdsspanne voor en na de wedstrijd.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
De 41 naar Wijk bij Duurstede rijdt tegenwoordig op wedstrijddagen rond de wedstrijd weer via de Koningsweg (net als bij Connexxion destijds), dus daar hebben reizigers naar het stadion nu niks meer aan.
Aannemelijk had dat ook met die stormloop op die bus te maken, ooit reed het GVU zelf (en later Pouw Vervoer) pendelbussen van het CS naar het stadion.
Aannemelijk had dat ook met die stormloop op die bus te maken, ooit reed het GVU zelf (en later Pouw Vervoer) pendelbussen van het CS naar het stadion.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Volgens mij heeft dat er voornamelijk mee te maken dat de zut rond het stadion nog wel eens dicht zit rond wedstrijden, en de 41 er dan dus simpelweg niet bij/langs kan.
Ik heb geen idee hoe dat momenteel is, maar wij hebben vroeger nog wel een bewonerspas gehad omdat het buurtje tussen de oosterspoorbaan en de waterlinieweg werd afgesloten op wedstrijddagen.
Ik heb geen idee hoe dat momenteel is, maar wij hebben vroeger nog wel een bewonerspas gehad omdat het buurtje tussen de oosterspoorbaan en de waterlinieweg werd afgesloten op wedstrijddagen.
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
En voor de lezertjes die, net als ik, de hele nacht hebben liggen woelen, piekerend over wat mevrouw Aking nou precies met zut kan bedoelen: zie hier.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Wat ben je toch weer heerlijk attent, Trolly *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
CDA: D66 en GroenLinks niet kritisch op eigen wethouders in Uithofdossier
https://www.ad.nl/utrecht/cda-d66-en-gr ... ~abedaa45/
Wanneer zou Lot van Hooijdonk sneuvelen?
https://www.ad.nl/utrecht/cda-d66-en-gr ... ~abedaa45/
Wanneer zou Lot van Hooijdonk sneuvelen?
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Ons Lotje is de beste jonge bestuurderster toch? Die blijft vast lekker zitten :Y
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 181 gasten