Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Aking »

De ov-verbinding naar het centrum
Dat ding gaat toch maar tot het station? Of heb ik wat gemist? :')
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door trolly »

Zo groot is dat dorp toch niet?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Z2N »

Tram 28 komt eraan! *O* (Oh wacht)

Het verbaast mij eigenlijk niet meer. De testritten gaan momenteel goed, de frequentie is hoog, en stilgevallen trams heb ik niet gezien in de afgelopen maanden. Ik mis alleen nog de ritten met dubbele trams, maar daar hebben ze dan nu nog twee maanden de tijd voor. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Lijn 45 »

In de ochtend van 25 mei zag ik een paar dubbele stellen rond het station rijden. Die proefritten zijn dus al bezig. :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Meltrain »

Er waren eerder berichten dat de lijn in eerste instantie alleen tussen Vaartsche Rijn en Science Park zou gaan rijden, omdat de tramhaltes bij Utrecht Centraal nog onveilig zouden zijn ergens bouwwerkzaamheden aldaar.
Maar klopt dat nog steeds of wordt nu wel de gehele lijn in 1 keer in gebruik genomen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Putdeksel
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 05 jun 2019, 10:19

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Putdeksel »

Eerste jaar is tussen CS en Sciencepark. Tussen CS en Nieuwegein/ IJsstelstein zijn de perrons nog te hoog voor de nieuwe trams.

Dubbele tram gezien afgelopen zondag, jammer dat er toen door een storing niet gereden werd.

Weet een van jullie hoe je een gekoppelde 5 + 7 delige tram kunt stallen op P&R Science Park? De huidige opstelperrons zijn daarvoor te kort.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Cas »

Meltrain schreef:Er waren eerder berichten dat de lijn in eerste instantie alleen tussen Vaartsche Rijn en Science Park zou gaan rijden, omdat de tramhaltes bij Utrecht Centraal nog onveilig zouden zijn ergens bouwwerkzaamheden aldaar.
Maar klopt dat nog steeds of wordt nu wel de gehele lijn in 1 keer in gebruik genomen?
Dat is uiteindelijk niet doorgegaan en de problemen daar zijn nu opgelost, dus hij gaat meteen geheel rijden.
請勿靠近車門
Putdeksel
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 05 jun 2019, 10:19

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Putdeksel »

Iemand een idee het waarom van 2 camera’s gericht op de pantograaf? (Er even van uitgaande dat deze fotovraag hier thuis hoort).

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Suus »

Mogelijk een onderdeel van een proef van het gekoppeld rijden? Mogelijk zijn ze bang dat na het onder hoge snelheid passeren van de stroomafnemer van het voorste voertuig de bovenleiding teveel gaat zwiepen zodat het achterste voertuig problemen krijgt met het contact.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Durashift »

Verplaatsing van het tramtracé in Nieuwegein City lukt volgend jaar zomer niet.. Wordt 2021.
De werkzaamheden aan het stationsgebied City Nieuwegein lopen uit. Het tramtracé in het centrum zou eigenlijk volgend jaar zomer zo'n tien meter richting het westen worden verplaatst, maar de planning blijkt onhaalbaar. (..)

De spoorverlegging zou gelijktijdig plaatsvinden met de werkzaamheden rond de vernieuwing van de sneltram tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstijn, de zogenoemde 'SUNIJ-lijn', zodat de tram maar één keer (12 weken) buitendienst gesteld zou worden. Door de opgelopen vertraging, zal de tram nu ook in de zomer van 2021 vijf weken niet rijden (..)

Vanaf 21 augustus 2020 rijden tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein nieuwe sneltrams met een verlaagde instap. Omdat deze niet kunnen aankomen bij de verouderde perrons in Nieuwegein, komt er tussen 2020 en 2021 een tijdelijke halte in de binnenstad.

Bron: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1929301/
Volgend jaar zomer dus 12 weken (achter elkaar?) geen tramverkeer in Utrecht west en N'gein/Ijsselstein,..
Dat is nogal wat.. ligt de hele lijn er dan uit of deelt men e.e.a op.. dat er dus van en naar P+R Westraven wordt gereden, bijvoorbeeld?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door nvdw »

Tussen Nieuwegein Stadscentrum, Zuid en IJsselstein moet het complete spoor vernieuwd worden. Daar zal dan zeker geen tram rijden gedurende die 12 weken.

Op het traject Utrecht CS - Nieuwegein Stadscentrum is het spoor al vernieuwd, maar moeten wel de tramhaltes worden aangepast. Uiteraard worden de perrons lager, maar ook komen de sporen bij de haltes in beton te liggen. Zie ook de FACTSHEET. Dat zal dus ook stremmingen op dat gedeelte betekenen, geen idee of dat ook de volle 12 weken moet duren.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Durashift »

In ieder geval slaat diegene die het Twitter account van Regiotram Utrecht beheert een, in mijn ogen, denigrerende en brutale toon aan voor incidenten op het baanvak. Ja, dat dat niet mag snap ik.... maar wil je het voorkomen daarvan op dergelijke wijze bereiken?

https://twitter.com/RegiotramU
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door AppleMoose »

Je snapt het niet. Dit is (zogenaamd) ludiek bedoeld. Heeft vast op de cursus of opleiding geleerd dat je vooral "humor" moet gebruiken. :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Aking »

En natuurlijk moet het veiligheidsjihadpraatje kracht bijgezet worden, want IEDEREEN HAD WEL DOOD KUNNEN ZIJN EN DE WERELD VERGAAN!!!1!EEN!1! :Y
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Jef400 »

Ik dacht dat borstklopperij iets Amsterdams was :X
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door sirvinniei »

Nee hoor, wij in Amsterdam zijn gewoon de enige van belang in Nederland. Helemaal geen borstklopperij voor nodig.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Z2N »

Ondertussen op de Uithof: de eerste OV-chippalen zijn geïnstalleerd.
Afbeelding

Je gelooft het misschien niet, maar tram 22 komt eraan! :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Aking »

En toch gaat lijn 22 voor mij nog steeds naar Tolsteeg en onder de Dom door...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Z2N »

Wen er dan maar alvast aan dat lijn 12 vanaf december richting Zuilen gaat. Degene die dat bedacht heeft mag wat mij betreft snel een ander idee krijgen. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Vinny »

Ik was afgelopen weekend in Utrecht, de gebouwde tramroute is weliswaar wat om, maar omdat er ook weinig overwegen en tussenhaltes zijn verwacht ik zelf dat het voor de reiziger geen extra reistijd oplevert. Het blijft natuurlijk een nogal geldverspillend project maar dat staat wat mij betreft wat buiten de discussie over de route.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef:Ondertussen op de Uithof: de eerste OV-chippalen zijn geïnstalleerd.
http://i.imgur.com/IQN97Ep.jpg

Je gelooft het misschien niet, maar tram 22 komt eraan! :)
Je moet dus op de haltes in- en uitchecken in plaats van in de trams? :|
Z2N schreef:Wen er dan maar alvast aan dat lijn 12 vanaf december richting Zuilen gaat. Degene die dat bedacht heeft mag wat mij betreft snel een ander idee krijgen. :X
Waarom? Het zou dom zijn om lijnnummers ongebruikt te laten, alleen maar omdat ze in het verleden al eens gebruikt zijn. Bovendien past het lijnnummer 12 op die route goed bij lijn 120. :)
(Dat op dezelfde dag lijn 18 vernummerd wordt in 24 en 24 in 19 vind ik eerlijk gezegd nog verwarrender. :X )
Vinny schreef:Het blijft natuurlijk een nogal geldverspillend project maar dat staat wat mij betreft wat buiten de discussie over de route.
Een geldverslindend project is het zeker, maar geldverspillend? :? Kun je dat nader toelichten?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Suus »

Bij de “oude” sneltram moet je ook op de haltes inchecken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
AlbertPool
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 15:23

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door AlbertPool »

Vinny schreef:Ik was afgelopen weekend in Utrecht, de gebouwde tramroute is weliswaar wat om, maar omdat er ook weinig overwegen en tussenhaltes zijn verwacht ik zelf dat het voor de reiziger geen extra reistijd oplevert. Het blijft natuurlijk een nogal geldverspillend project maar dat staat wat mij betreft wat buiten de discussie over de route.
Geen extra reistijd zeg je? Reistijdverbetering, bedoel je. In de avondspits staat lijn 12 vaak vast op de Weg tot de Wetenschap en daar komt met de tram een eind aan. (En ook zonder files moet de tram net iets sneller gaan dan de bus. De tram mag 70 rijden buiten de stad m.u.v. de 40(?) km/h bocht bij Lunetten.)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Z2N »

De trams bereiken de Weg tot de Wetenschap vanaf het CS in 6 minuten, met de 12 ben je dan net bij de Sterrenwijk (als het meezit). Mijn forenzenrit wordt zo'n 4-5 minuten sneller na de zomer, in 12 minuten naar de Heidelberglaan.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’

Bericht door Cas »

En dat is natuurlijk ook een grote als, want alleen de frequentie van lijn 12 zelf zorgt al wel eens voor opstopping voor m'n gevoel. Voeg daar de rest van de Utrechtse spits, inclusief een frequente lijn 41, aan toe en je bent echt wel even bezig.

De meeste van mijn reizen met de 12 zijn in de spits, en anders zie ik Galgenwaard-Vaartsche Rijn vanuit de 29; de keren dat ik buiten de spits reisde was ik oprecht verbaasd hoe snel de 12 bij het station is zonder opstoppingen.
Laatst gewijzigd door Cas op vr 14 jun 2019, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
請勿靠近車門
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten