'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
Op zich kan ik het mij voor Amstel-Bijlmer nog wel voorstellen dat er maar op één van de twee gestopt kan worden, die treinen moeten immers door. Net als de [serie=Intercity|2018|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] trouwens op Duivendrecht-Rai. Maar waarom kan de [serie=Intercity|2018|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie] niet extra stoppen? Dan ben je twee minuten later op Schiphol en moet je twee minuten eerder weg, maar die vier minuten kun je toch wel missen in de kering in Hoofddorp? En het is allemaal viersporig, dus er is vast wel een gaatje voor te vinden lijkt me.
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
Die 1600/11600 kan niet eerder uit Schiphol omdat hij dan op Amsterdam Zuid in conflict komt met de [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] waar hij normaal achter zit. Het andere spoor gebruiken kan ook niet want daar rijdt de [serie=Intercity|2018|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] al.
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
Ik vind het een erg goed iets dat de ns met grote evenementen haar dienstregeling daarop aanpast. (gedeeltelijk omdat ik er 7 keer moet zijn komende maand, en ik dan vanaf apeldoorn lekker kan blijven zitten zonder overstap). Het laat zien dat de ns kijkt naar waar de reisverslagen heen willen, en zich daar aan aanpast. De reizigersstroom naar de rai met de hhb is (in mijn ervaring) enorm groot, en weegt in dat geval waarschijnlijk zwaarder dan de normale stromen van en naar duivendrecht.
Wel vind ik dat he t qua communicatie iets anders moet, maak er in de app een geplande dienstregelingswijziging van ipv geplande werkzaamheden, en communiceer duidelijk dat de treinen op rai stoppen en niet op duivendrecht, dan voorkom je ook een hoop chaos bij de kort pittige kapseltjes.
Wel vind ik dat he t qua communicatie iets anders moet, maak er in de app een geplande dienstregelingswijziging van ipv geplande werkzaamheden, en communiceer duidelijk dat de treinen op rai stoppen en niet op duivendrecht, dan voorkom je ook een hoop chaos bij de kort pittige kapseltjes.
Bij twijfel altijd klagen
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
Hoho, er is een heel belangrijk reisadvies afgegeven voor de Huishoudbeurs:
Dus die komen niet op DuivendrechtNS schreef:Wilt u per trein naar de Huishoudbeurs vanuit de richting Vlissingen-Roosendaal? Dan adviseren we u om te reizen via Utrecht Centraal en daar over te stappen op een Intercity naar Amsterdam RAI.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
Gelukkig komen de treinen enschede (deventer) - schiphol wel via die route, en hoef ik zelf nergens over te stappen, zolang ik de goede trein pak :)
Stoppen die Inc's trouwens extra, of stoppen ze altijd al op rai? Hoe hebben ze dat geregeld?
Stoppen die Inc's trouwens extra, of stoppen ze altijd al op rai? Hoe hebben ze dat geregeld?
Bij twijfel altijd klagen
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
^^ Nee, Rai is toch slechts een Sprinter station tegenwoordig? Dát is nou juist het hele probleem, d8 ik.
hmm.. als dát het criterium wordt...mdk schreef:Het laat zien dat de ns kijkt naar waar de reisverslagen heen willen, en zich daar aan aanpast.
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
Openingstijden Huishoudbeurs:
Zaterdag 17 februari 11:00 - 18:00 uur
Zondag 18 februari 11:00 - 18:00 uur
Maandag 19 februari 11:00 - 18:00 uur
Dinsdag 20 februari 11:00 - 18:00 uur
Woensdag 21 februari 11:00 - 18:00 uur
Donderdag 22 februari 11.00 - 22.00 uur
Vrijdag 23 februari 11.00 - 22.00 uur
Zaterdag 24 februari 11:00 - 18:00 uur
Zondag 25 februari 11:00 - 18:00 uur
En daar voor moet de hele dienstregeling overhoop gehaald worden. Vrouwen staan natuurlijk al heel vroeg voor de deur en blijven nog wel een tijd hangen na sluitingstijd.
Zaterdag 17 februari 11:00 - 18:00 uur
Zondag 18 februari 11:00 - 18:00 uur
Maandag 19 februari 11:00 - 18:00 uur
Dinsdag 20 februari 11:00 - 18:00 uur
Woensdag 21 februari 11:00 - 18:00 uur
Donderdag 22 februari 11.00 - 22.00 uur
Vrijdag 23 februari 11.00 - 22.00 uur
Zaterdag 24 februari 11:00 - 18:00 uur
Zondag 25 februari 11:00 - 18:00 uur
En daar voor moet de hele dienstregeling overhoop gehaald worden. Vrouwen staan natuurlijk al heel vroeg voor de deur en blijven nog wel een tijd hangen na sluitingstijd.
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
Je vergeet even dat de meesten zullen reizen met een kaartje dat pas na 9u geldig is.
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
grrrr, ik ga nui googlen hoe ik mn autocorrect uit zet :')Durashift schreef:^^ Nee, Rai is toch slechts een Sprinter station tegenwoordig? Dát is nou juist het hele probleem, d8 ik.
hmm.. als dát het criterium wordt...mdk schreef:Het laat zien dat de ns kijkt naar waar de reisverslagen heen willen, en zich daar aan aanpast.
Ik weet dat je dat als grap zegt, maar je hebt nog gedeeltelijk gelijk ook. daarbij heb je ook al het personeel dat er werkt, dat veel vroeger en later aanwezig moet zijn. de HHB heft wel langer effect op de treindiensten dan van 11:00-22:00. En nog meer uitzonderingen in het systeem brengen is misschien ook niet zo handig.groningen schreef:Openingstijden Huishoudbeurs:
Zaterdag 17 februari 11:00 - 18:00 uur
Zondag 18 februari 11:00 - 18:00 uur
Maandag 19 februari 11:00 - 18:00 uur
Dinsdag 20 februari 11:00 - 18:00 uur
Woensdag 21 februari 11:00 - 18:00 uur
Donderdag 22 februari 11.00 - 22.00 uur
Vrijdag 23 februari 11.00 - 22.00 uur
Zaterdag 24 februari 11:00 - 18:00 uur
Zondag 25 februari 11:00 - 18:00 uur
En daar voor moet de hele dienstregeling overhoop gehaald worden. Vrouwen staan natuurlijk al heel vroeg voor de deur en blijven nog wel een tijd hangen na sluitingstijd.
Bij twijfel altijd klagen
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
Mwah, veel HH beurs standhouders / medewerkers zullen wel in een hotel bivakkeren voor die dagen..
Althans, was met de AutoRai vaak wel zo. Goed voor de teamgeest enzo. :D
Althans, was met de AutoRai vaak wel zo. Goed voor de teamgeest enzo. :D
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
Misschien als je duurder, meer gespecialiseerd personeel hebt, maar bij de hhb, waar vooral promotiepersoneel (lees: studenten) en personeel van de rai en hhb zelf zal lopen kost een retourticket (of een reisje via studentenov) veel minder dan een hotelovernachting. Raad eens waar 99% van de bedrijven die daar staan voor zullen kiezen.
Bij twijfel altijd klagen
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
Mwah, weet ik niet.
AutoRai maakte ook veel gebruik van studenten (IVA e.d.) en hostessen.. Kosten van hotelovernachtingen zijn, in bulk etc, relatief beperkt t.o.v. wat zo'n hele beurs kost.. paar m2 op de Rai huren kost zo maar een paar duizend euro.. zeker bij populaire beurzen als die van de huishoudbeurs.
AutoRai maakte ook veel gebruik van studenten (IVA e.d.) en hostessen.. Kosten van hotelovernachtingen zijn, in bulk etc, relatief beperkt t.o.v. wat zo'n hele beurs kost.. paar m2 op de Rai huren kost zo maar een paar duizend euro.. zeker bij populaire beurzen als die van de huishoudbeurs.
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
Vanuit Groningen kun je met Arriva Touring voor 21,50 (busreis) en 37,50 euro (busreis en entree) naar Amsterdam Rai komen. Nu maar hopen dat Arriva divisie trein geen treinverstoring krijgt.
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
Op de trajecten Amstel-Bijlmer en Duivendrecht-RAI kan het nog het minste kwaad als zo'n maatregel wordt genomen. Dit omdat er metro's rijden tussen deze stations. Het wordt pas erger als Centraal wordt geschrapt ten gunste van Muiderpoort, of nog erger: Breda wordt geschrapt ten gunste van Prinsenbeek (ligt aan lijn waarvandaan niet meer alle bestemmingen kunnen worden aangedaan die vanaf Breda kunnen worden aangedaan)!
Gelukkig is dat nog niet zover. Overigens zou een tijdelijke stop op Strijp-S of alles op Blaak stoppen daarom veel minder erg zijn.
Gelukkig is dat nog niet zover. Overigens zou een tijdelijke stop op Strijp-S of alles op Blaak stoppen daarom veel minder erg zijn.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
Schrappen van Duivendrecht als IC-halte vind ik toch best wel ver gaan, zeker voor de IC Lelystad - Duivendrecht - Dordrecht, omdat Duivendrecht voor veel Flevolanders een belangrijk overstappunt is (o.a. naar Zuidoost).
Misschien wil NS dat de reizigers al een beetje wennen aan dat PHS-model, waarin de IC-stop op Duivendrecht helemaal zou vervallen? Als het die Huishoudbeurs-week goed gaat, wordt dat misschien weer een "argument" om Duivendrecht helemaal te schrappen voor de IC?
Misschien wil NS dat de reizigers al een beetje wennen aan dat PHS-model, waarin de IC-stop op Duivendrecht helemaal zou vervallen? Als het die Huishoudbeurs-week goed gaat, wordt dat misschien weer een "argument" om Duivendrecht helemaal te schrappen voor de IC?
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
Zal wel met rijtijdspeling en plannormen te maken hebben.
Als er 2x gestopt wordt zonder tijdaanpassing is er te weinig rijtijdspeling. Krijgt de trein een minuutje meer tijd om in Schiphol of Amsterdam Centraal aan te komen, dan ontstaat er ongetwijfeld ergens een conflict qua opvolg- of overkruistijd.
De politiek en samenleving wil enerzijds dat NS zoveel mogelijk x per uur rijdt. Anderzijds mag er na Singelgrachtongeluk niet meer onhaalbaar worden gepland. Dat spanningsveld leidt tot conflicten die alleen op deze wijze opgelost kunnen worden.
Als er 2x gestopt wordt zonder tijdaanpassing is er te weinig rijtijdspeling. Krijgt de trein een minuutje meer tijd om in Schiphol of Amsterdam Centraal aan te komen, dan ontstaat er ongetwijfeld ergens een conflict qua opvolg- of overkruistijd.
De politiek en samenleving wil enerzijds dat NS zoveel mogelijk x per uur rijdt. Anderzijds mag er na Singelgrachtongeluk niet meer onhaalbaar worden gepland. Dat spanningsveld leidt tot conflicten die alleen op deze wijze opgelost kunnen worden.
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
En juist op die IC is er helemaal geen ruimte. Als die +2 heeft op Duivendrecht vetraagd ie al de Sprinter naar Zwolle omdat die niet op tijd kan vertrekken. Die vertraagd op z'n beurt weer de IC van Amsterdam naar Almere CS, die weer de IC naar Leeuwarden/Groningen vertraagd.Roeland schreef:Schrappen van Duivendrecht als IC-halte vind ik toch best wel ver gaan, zeker voor de IC Lelystad - Duivendrecht - Dordrecht, omdat Duivendrecht voor veel Flevolanders een belangrijk overstappunt is (o.a. naar Zuidoost).
Misschien wil NS dat de reizigers al een beetje wennen aan dat PHS-model, waarin de IC-stop op Duivendrecht helemaal zou vervallen? Als het die Huishoudbeurs-week goed gaat, wordt dat misschien weer een "argument" om Duivendrecht helemaal te schrappen voor de IC?
Zoals gisteravond:
https://www.ovtijden.com/arnu/rl/2458/2 ... 01:00+0100
https://www.ovtijden.com/arnu/rl/2667/2 ... 01:00+0100
https://www.ovtijden.com/arnu/rl/1867/2 ... 01:00+0100
Duivendrecht is overigens al lang geen IC station meer, alleen IC 24/16 stopt er min of meer als uitzondering.
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
Mijn niet op duivendrecht stoppende ic (1644) besloot net op duivendrecht te stoppen, ik snap niet helemaal waarom eigenlijk.
Bij twijfel altijd klagen
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
Een machinist die even vergeten was dat die er deze werk niet zou moeten stoppen??
Grt. Stefan
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
Mn trein terug deed precies hetzelfde, het stond zelfs op de borden. Mn collega (die hetzelfde traject reist maar dan van ietsje verder komt) zei dat hij er aan voorbij gereden was, schiet mij maar lek..
Bij twijfel altijd klagen
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
Kwam die intercity van die collega wel uit Enschede of Schothorst?
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
Jup, hij komt namelijk uit Enschede en had niet over gestapt. Maargoed dan nog, de intercity's op het de trajecten schiphol - schothorst/deventer/enschede en vgm ook de Ic's op schiphol - Nijmegen zouden toch allemaal niet op duivendrecht en wel op rai stoppen? De hele reden dat duivendrecht geskipt werd was omdat er geen ruimte zou zijn voor stops op beide stations, waarom gebeurt het nu dan toch? En waarom wel bij sommige treinen, maar niet bij anderen?
Bij twijfel altijd klagen
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
Mijn vermoeden is dat het officieel niet gebeurd, maar dat machinisten + hc's van sommige treinen gewoon eigenwijs zijn en er alsnog stoppen.
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
Degene die ik gisteravond had had duivendrecht ook gewoon als stop op de stationsborden staan
Bij twijfel altijd klagen
Re: 'Flexibele' Intercitystops regio Amsterdam
Ik kwam gisteren ook een Intercity met eindbestemming Duivendrecht tegen. Dan kan het wel blijkbaar?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 163 gasten