Uitgangspunten U-OV en Syntus Utrecht vervoersplan 2019

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Uitgangspunten U-OV en Syntus Utrecht vervoersplan 2019

Bericht door Ferdinand »

Ik heb als idee voor een betere verbinding een omlegging van buurtbus 575 genoemd. Deze zou dan vanaf Dijnselburg niet direct de Amersfoortseweg (N237) opgaan, maar via de Mesdaglaan, Populierenlaan en Duinweg en dan pas de N237 op. Een halte kan dan geplaatst worden bij "De Wijngaard" en "De Fontein". Hiermee krijgen de verplegingshuizen in Bosch en Duin eindelijk ook een OV-verbinding. Het is al gebleken dat er vraag naar is want de verenigng Bosch en Duin heeft al verschillende verzoeken gehad. Dit lijkt mij de goedkoopste en beste manier om de verpleeghuizen beter OV te verschaffen.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Uitgangspunten U-OV en Syntus Utrecht vervoersplan 2019

Bericht door sirvinniei »

Daniel schreef:
dnmw2705 schreef:De 380 werd opgeheven omdat de 3(?)en 56 jou ook op Driebergen Zeist kon brengen en daar de 382 te nemen.
Dat vindt ik nu juist een raar idee gezien de omweg die je ervoor moet maken. Ik heb in de enquête dan ook wel sterk m'n verbazing laten blijken dat er wel een bus van Veenendaal naar het Henschotermeer is blijven rijden (is daar überhaupt vraag?) terwijl je hele massa's van Amersfoort naar het Henschotermeer ziet fietsen en vervolgens de buslijn vervalt omdat er gebrek aan vraag zou zijn???? Eerder gebrek aan marketing van die lijnen volgens mij, de doublure met lijn 3 die in het vervoerplan genoemd werd vorige jaar had immers ook opgelost geweest met een inkorting van 380 tot station Amersfoort.
Misschien is het een idee om één grote zomer ringlijn te maken tussen Driebergen-Zeist, Austerlitz, Woudenberg, Amersfoort en het NMM. Het enige wat dan lastig in te plannen is is de verbinding ziekenhuis-Austerlitz, maar dat lijkt me meer iets voor een bel/buurtbus
OV fan Utrecht schreef:Dat flexibele OV lijkt me nou echt niets. Ik heb geen zin om 30 minuten van tevoren te zeggen of ik kom.
Die 30 minuten van te voren is alleen als je van een halte naar het station reist. 's Avonds gaat het dan om plusminus 10% van de reizigers. In Zutphen is het concept heel goed aangeslagen: voor hetzelfde bedrag reden er in plaats van 1 vaste stadsdienstlijn per uur 2 nachtvlinders per uur. Dit heeft tot een grote groei van reizigers op deze momenten geleid.
Door zulk soort concepten in te voeren wordt het misschien ook mogelijk om de stadsdiensten van Soest, Woerden en Veenendaal 's avonds (en op zondag) uit te voeren
Ik heb geen onderschrift
Roeland
Berichten: 2265
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Uitgangspunten U-OV en Syntus Utrecht vervoersplan 2019

Bericht door Roeland »

Hoe zit het trouwens met de Amersfoortse stadslijnen 5 en 7? Die rijden deels parallel rond station Schothorst.
Hoe is de bezetting van die lijnen? Zijn beide even druk?
En worden ze ook in Vathorst nog een beetje gebruikt, of neemt iedereen daar lijn 3?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten