Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door JP13357 »

Arriva heeft nog een grote afzetmarkt in het Buitenland. Net zoals de Dennis Darts die in Tsjechië rijden of het oud GGD materieel die bij TST rond rijdt.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door Milco »

Wellicht gaat Arriva de hybrides elders in het land inzetten?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door Hainje »

Ik zet mijn geld in op Tilburg, aangezien die Citaro's in april volgend jaar de leeftijd van 12 jaar bereiken.
🍉
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door Milco »

Ik dacht dat daar de stadswagens van Maastricht al naartoe zouden gaan; in Maastricht gaan op termijn (2018? 2019?) elektrische bussen rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door Hainje »

Is ook niet uitgesloten hoor. Misschien eigenlijk ook wel logischer, aangezien de Limburgse wagens een stuk jonger zijn. Weet niet in hoeverre gemiddelde leeftijd van het wagenpark een rol speelt in Brabant. Maar je weet het nooit met onze Friese matties. :P
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door Daniel »

Tja, op zich zou het wel een typische Arriva-actie zijn: materieel waarmee ze de leeftijdseisen nog net redden. Die hybrides zijn wanneer ze vrijkomen ook al weer bijna 9 jaar oud.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door dylanwild94 »

In Maastricht rijden niet genoeg citea's rond om heel de stadsdienst van Tilburg mee te rijden volgens mij.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door Lijn 45 »

Misschien dat er nog iets in Brabant vrijkomt na instroom van de Qliners?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door Hainje »

dylanwild94 schreef:In Maastricht rijden niet genoeg citea's rond om heel de stadsdienst van Tilburg mee te rijden volgens mij.
Sowieso hebben we hier al ca 10 Citea's rond kachelen.
Lijn 45 schreef:Misschien dat er nog iets in Brabant vrijkomt na instroom van de Qliners?
Maar dat zijn dan streekbussen, die zullen/mogen niet structureel op de stadsdienst ingezet gaan worden.
🍉
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door dylanwild94 »

Hainje schreef:
dylanwild94 schreef:In Maastricht rijden niet genoeg citea's rond om heel de stadsdienst van Tilburg mee te rijden volgens mij.
Sowieso hebben we hier al ca 10 Citea's rond kachelen.
In Maastricht rijden er nu 19 Rond.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Daniel schreef:Tja, op zich zou het wel een typische Arriva-actie zijn: materieel waarmee ze de leeftijdseisen nog net redden. Die hybrides zijn wanneer ze vrijkomen ook al weer bijna 9 jaar oud.
De hybrides komen uit 2009?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door Daniel »

Bijna 9 jaar vanaf januari 2019 is uit 2010 he, maar ik zat er een jaartje naast zie ik nu: ze zijn van 2011.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door Michael »

Hainje schreef:
dylanwild94 schreef:In Maastricht rijden niet genoeg citea's rond om heel de stadsdienst van Tilburg mee te rijden volgens mij.
Sowieso hebben we hier al ca 10 Citea's rond kachelen.
Vergeet niet dat er laatst ook weer in Den Bosch een aantal elektrische bussen in dienst zijn gekomen voor lijn 8/9. Daar zijn nu een aantal bussen over natuurlijk. Die zouden ook doorgeschoven kunnen worden. Maargoed, het zijn allemaal speculaties, de praktijk zal het allemaal uit gaan wijzen wat er gaat gebeuren.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef:Tja, op zich zou het wel een typische Arriva-actie zijn: materieel waarmee ze de leeftijdseisen nog net redden. Die hybrides zijn wanneer ze vrijkomen ook al weer bijna 9 jaar oud.
Zoiets is toch gewoon verantwoord omgaan met de beschikbare productie middelen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door Daniel »

'tis maar net wat je verantwoord noemt, er zijn nu meerdere keren bussen uit andere gebieden speciaal voor het DAV-gebied verbouwd en er moesten voor de laatste vijf jaar van de concessie nog nieuwe Qliners komen omdat het andere tweedehands materieel al op een zodanige leeftijd was dat ze anders over de maximale gemiddelde leeftijd heen gingen.
Sowieso waren die Integro's nou net bussen die het op zich wel kunnen hebben meer dan 10 jaar te rijden, een Wright was daar toch minder op gebouwd.

Maar laten we maar weer terug naar de nieuwe concessie gaan hier.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door The Greyhound »

Bij een groot bedrijf als Arriva moet je bij materiaal niet in concessesie denken. Arriva verdeeld z’n bussen naar behoefte en kijkt daarbij zelfs over de landsgrenzen. De huidige qliners zullen weer naar andere gebieden gaan om daar bussen te vervangen die aan hun maximale leeftijd of maximaal aantal kilometers zitten.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 06 mei 2018, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door Daniel »

De reiziger denkt echter wel over z'n eigen reisgebied danwel z'n eigen lijn. En die ervaart dus afgetrapte streekbussen die niet gemaakt waren om zo lang rond te rijden als ze hebben gedaan, maar krijgt geen positieve mening over die nieuwe bussen die rijden op een lijn die hij nooit gebruikt. Dan kan je beter geleidelijk door het hele gebied wat vernieuwen, ook die bussen kan je eventueel weer elders kwijt als mix met nieuwer materieel na afloop van de concessie.

Overigens speelt onderhoud ook wel een rol, net als schoonmaak, in hoe je een oudere bus ervaart. En dat is iets waar Arriva bepaald niet in uitblinkt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door Jasper073 »

Michael schreef:
Hainje schreef:
dylanwild94 schreef:In Maastricht rijden niet genoeg citea's rond om heel de stadsdienst van Tilburg mee te rijden volgens mij.
Sowieso hebben we hier al ca 10 Citea's rond kachelen.
Vergeet niet dat er laatst ook weer in Den Bosch een aantal elektrische bussen in dienst zijn gekomen voor lijn 8/9. Daar zijn nu een aantal bussen over natuurlijk. Die zouden ook doorgeschoven kunnen worden. Maargoed, het zijn allemaal speculaties, de praktijk zal het allemaal uit gaan wijzen wat er gaat gebeuren.
Omdat er nu 9 nieuwe elektrische bussen in dienst zijn gekomen voor lijn 8/9 in Den Bosch
gaan er 9 stad Citea's naar Tilburg, maar dat gaat pas gebeuren als alles 100% werkt qua die elektrische bussen.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
JelleW
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 29 okt 2017, 16:58

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door JelleW »

Is er nog iets belangrijks gezegd bij de personeelsbijeenkomst vandaag?
StefanRijnhoutjes
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Heeft iemand enig idee wanneer er meer bekend wordt over deze concessie?
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door Chrysa »

Als dat gebeurt hoor je het vanzelf wel. :Y
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb op de site van RODAV nog een PDF met adviezen over het materieel en zelfs het vervoerplan gevonden. Is dat ook goed?

Verder ben ik benieuwd of Qbuzz nog iets van plan is met lijnkleuren en frequentieverhogingen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door Stefan »

Je bedoeld de adviezen over het vervoerplan toch?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Dat.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
StefanRijnhoutjes
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Ik heb vernomen dat ongeveer half juli de concept vervoersplan op de site wordt gezet!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten