Pagina 3 van 3

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: di 01 mei 2018, 19:27
door JP13357
Arriva heeft nog een grote afzetmarkt in het Buitenland. Net zoals de Dennis Darts die in Tsjechië rijden of het oud GGD materieel die bij TST rond rijdt.

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: di 01 mei 2018, 19:32
door Milco
Wellicht gaat Arriva de hybrides elders in het land inzetten?

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: di 01 mei 2018, 20:09
door Hainje
Ik zet mijn geld in op Tilburg, aangezien die Citaro's in april volgend jaar de leeftijd van 12 jaar bereiken.

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: di 01 mei 2018, 20:17
door Milco
Ik dacht dat daar de stadswagens van Maastricht al naartoe zouden gaan; in Maastricht gaan op termijn (2018? 2019?) elektrische bussen rijden.

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: di 01 mei 2018, 20:21
door Hainje
Is ook niet uitgesloten hoor. Misschien eigenlijk ook wel logischer, aangezien de Limburgse wagens een stuk jonger zijn. Weet niet in hoeverre gemiddelde leeftijd van het wagenpark een rol speelt in Brabant. Maar je weet het nooit met onze Friese matties. :P

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: di 01 mei 2018, 20:23
door Daniel
Tja, op zich zou het wel een typische Arriva-actie zijn: materieel waarmee ze de leeftijdseisen nog net redden. Die hybrides zijn wanneer ze vrijkomen ook al weer bijna 9 jaar oud.

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: di 01 mei 2018, 20:23
door dylanwild94
In Maastricht rijden niet genoeg citea's rond om heel de stadsdienst van Tilburg mee te rijden volgens mij.

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: di 01 mei 2018, 20:24
door Lijn 45
Misschien dat er nog iets in Brabant vrijkomt na instroom van de Qliners?

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: di 01 mei 2018, 20:28
door Hainje
dylanwild94 schreef:In Maastricht rijden niet genoeg citea's rond om heel de stadsdienst van Tilburg mee te rijden volgens mij.
Sowieso hebben we hier al ca 10 Citea's rond kachelen.
Lijn 45 schreef:Misschien dat er nog iets in Brabant vrijkomt na instroom van de Qliners?
Maar dat zijn dan streekbussen, die zullen/mogen niet structureel op de stadsdienst ingezet gaan worden.

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: di 01 mei 2018, 20:58
door dylanwild94
Hainje schreef:
dylanwild94 schreef:In Maastricht rijden niet genoeg citea's rond om heel de stadsdienst van Tilburg mee te rijden volgens mij.
Sowieso hebben we hier al ca 10 Citea's rond kachelen.
In Maastricht rijden er nu 19 Rond.

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: di 01 mei 2018, 21:28
door ArrivaBas
Daniel schreef:Tja, op zich zou het wel een typische Arriva-actie zijn: materieel waarmee ze de leeftijdseisen nog net redden. Die hybrides zijn wanneer ze vrijkomen ook al weer bijna 9 jaar oud.
De hybrides komen uit 2009?

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: di 01 mei 2018, 21:38
door Daniel
Bijna 9 jaar vanaf januari 2019 is uit 2010 he, maar ik zat er een jaartje naast zie ik nu: ze zijn van 2011.

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 09:28
door Michael
Hainje schreef:
dylanwild94 schreef:In Maastricht rijden niet genoeg citea's rond om heel de stadsdienst van Tilburg mee te rijden volgens mij.
Sowieso hebben we hier al ca 10 Citea's rond kachelen.
Vergeet niet dat er laatst ook weer in Den Bosch een aantal elektrische bussen in dienst zijn gekomen voor lijn 8/9. Daar zijn nu een aantal bussen over natuurlijk. Die zouden ook doorgeschoven kunnen worden. Maargoed, het zijn allemaal speculaties, de praktijk zal het allemaal uit gaan wijzen wat er gaat gebeuren.

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: za 05 mei 2018, 18:30
door The Greyhound
Daniel schreef:Tja, op zich zou het wel een typische Arriva-actie zijn: materieel waarmee ze de leeftijdseisen nog net redden. Die hybrides zijn wanneer ze vrijkomen ook al weer bijna 9 jaar oud.
Zoiets is toch gewoon verantwoord omgaan met de beschikbare productie middelen?

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: za 05 mei 2018, 20:26
door Daniel
'tis maar net wat je verantwoord noemt, er zijn nu meerdere keren bussen uit andere gebieden speciaal voor het DAV-gebied verbouwd en er moesten voor de laatste vijf jaar van de concessie nog nieuwe Qliners komen omdat het andere tweedehands materieel al op een zodanige leeftijd was dat ze anders over de maximale gemiddelde leeftijd heen gingen.
Sowieso waren die Integro's nou net bussen die het op zich wel kunnen hebben meer dan 10 jaar te rijden, een Wright was daar toch minder op gebouwd.

Maar laten we maar weer terug naar de nieuwe concessie gaan hier.

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: zo 06 mei 2018, 08:38
door The Greyhound
Bij een groot bedrijf als Arriva moet je bij materiaal niet in concessesie denken. Arriva verdeeld z’n bussen naar behoefte en kijkt daarbij zelfs over de landsgrenzen. De huidige qliners zullen weer naar andere gebieden gaan om daar bussen te vervangen die aan hun maximale leeftijd of maximaal aantal kilometers zitten.

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: zo 06 mei 2018, 11:04
door Daniel
De reiziger denkt echter wel over z'n eigen reisgebied danwel z'n eigen lijn. En die ervaart dus afgetrapte streekbussen die niet gemaakt waren om zo lang rond te rijden als ze hebben gedaan, maar krijgt geen positieve mening over die nieuwe bussen die rijden op een lijn die hij nooit gebruikt. Dan kan je beter geleidelijk door het hele gebied wat vernieuwen, ook die bussen kan je eventueel weer elders kwijt als mix met nieuwer materieel na afloop van de concessie.

Overigens speelt onderhoud ook wel een rol, net als schoonmaak, in hoe je een oudere bus ervaart. En dat is iets waar Arriva bepaald niet in uitblinkt.

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: zo 06 mei 2018, 17:54
door Jasper073
Michael schreef:
Hainje schreef:
dylanwild94 schreef:In Maastricht rijden niet genoeg citea's rond om heel de stadsdienst van Tilburg mee te rijden volgens mij.
Sowieso hebben we hier al ca 10 Citea's rond kachelen.
Vergeet niet dat er laatst ook weer in Den Bosch een aantal elektrische bussen in dienst zijn gekomen voor lijn 8/9. Daar zijn nu een aantal bussen over natuurlijk. Die zouden ook doorgeschoven kunnen worden. Maargoed, het zijn allemaal speculaties, de praktijk zal het allemaal uit gaan wijzen wat er gaat gebeuren.
Omdat er nu 9 nieuwe elektrische bussen in dienst zijn gekomen voor lijn 8/9 in Den Bosch
gaan er 9 stad Citea's naar Tilburg, maar dat gaat pas gebeuren als alles 100% werkt qua die elektrische bussen.

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: vr 01 jun 2018, 01:02
door JelleW
Is er nog iets belangrijks gezegd bij de personeelsbijeenkomst vandaag?

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: di 19 jun 2018, 16:51
door StefanRijnhoutjes
Heeft iemand enig idee wanneer er meer bekend wordt over deze concessie?

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: di 19 jun 2018, 17:06
door Chrysa
Als dat gebeurt hoor je het vanzelf wel. :Y

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: di 19 jun 2018, 17:48
door ArrivaBas
Ik heb op de site van RODAV nog een PDF met adviezen over het materieel en zelfs het vervoerplan gevonden. Is dat ook goed?

Verder ben ik benieuwd of Qbuzz nog iets van plan is met lijnkleuren en frequentieverhogingen.

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: di 19 jun 2018, 22:41
door Stefan
Je bedoeld de adviezen over het vervoerplan toch?

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: wo 20 jun 2018, 07:20
door ArrivaBas
Dat.

Re: Busmaterieel Concessie DAV-Gebied (2018-2026)

Geplaatst: za 30 jun 2018, 14:29
door StefanRijnhoutjes
Ik heb vernomen dat ongeveer half juli de concept vervoersplan op de site wordt gezet!!