Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
NS kan planning niet aanpassen voor Dordtse reizigers die de trein missen
De NS zegt dat het onmogelijk is om de vertrektijden van ofwel de sprinter op het traject Dordrecht-Rotterdam aan te passen, of de intercity op de route Rotterdam-Utrecht.
Volgens reizigers missen ze door een ongelukkige timing altijd op een haar na de aansluiting van of naar hun werk, waardoor ze elke dag een half uur extra reistijd hebben. ,,Honderden reizigers per dag missen standaard de aansluiting'', verzucht reiziger Sonja Broekhuizen deze week nog.
,,We begrijpen heel goed dat dit vervelend is voor mensen'', reageert NS-woordvoerder Inge Rijgersberg. ,,Maar helaas kunnen we de vertrektijden niet zomaar met een paar minuten verschuiven.''
Bron en meer: AD
De NS zegt dat het onmogelijk is om de vertrektijden van ofwel de sprinter op het traject Dordrecht-Rotterdam aan te passen, of de intercity op de route Rotterdam-Utrecht.
Volgens reizigers missen ze door een ongelukkige timing altijd op een haar na de aansluiting van of naar hun werk, waardoor ze elke dag een half uur extra reistijd hebben. ,,Honderden reizigers per dag missen standaard de aansluiting'', verzucht reiziger Sonja Broekhuizen deze week nog.
,,We begrijpen heel goed dat dit vervelend is voor mensen'', reageert NS-woordvoerder Inge Rijgersberg. ,,Maar helaas kunnen we de vertrektijden niet zomaar met een paar minuten verschuiven.''
Bron en meer: AD
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
En NS maar afvragen waarom dat aantal instappers in Dordrecht toch zo relatief laag ligt... De aansluitingen vanuit Dordrecht in Rotterdam zijn al sinds de grote omklap van de dienstregeling matig.
Voor 2007 had je van/naar de IC uit Utrecht een mooie aansluiting van een minuut of 7 met sprinter en IC van/naar Dordrecht die toen nog de viersporigheid goed gebruikten en naast elkaar stonden op Rotterdam Centraal. De overstaptijd op de sneltrein was wel langer.
In 2011 kreeg je twee IC-kwartiersdiensten met exact een kwartier overstaptijd ertussen, maar was er nog wel een overstap van 10 min. op de sprinter, waarmee alle reizen al een kwartier langer gingen duren (met overstap op de volgende IC was je tegelijk in Dordrecht).
Op een zeker moment is de sprinter nog naar het andere kwartier omgeklapt waarmee je in het superdal een overstap van 25 minuten kreeg.
En inmiddels zijn we dus in een situatie beland waarin je vanuit de IC 13 minuten en vanuit de sprinter 16 minuten overstaptijd hebt en er tussen Lombardijen en Zwijndrecht vier sporen liggen waarvan er twee wegroesten omdat de viersporigheid niet meer gebruikt wordt voor een betere tijdligging.
Edit: Lastig om er iets aan te doen ook want de oorzaak zit zo'n beetje in de basis van de dienstregeling. Sinds de Hanzelijn in dienstregeling 2011 geopend werd kreeg de knoop Zwolle immers een nog sterkere invloed op de Oude Lijn (door de aansluitingen in Leiden) terwijl de IC Amsterdam - Vlissingen er ook nog in de knoop Roosendaal mee te maken had.
Dat in combinatie met de extra IC-stations door het vervallen van de Sneltrein als treinsoort hebben ervoor gezorgd dat Rotterdam - Amersfoort - Zwolle precies een half uur sneller is dan Rotterdam - Leiden - Zwolle (kon je mooi zien met de toenmalige superdal-IC waarbij er twee ICs naar Groningen tegelijk in Rotterdam Centraal stonden). En zie dan maar eens een aansluiting te bieden, als je dat wilt zou de route via Leiden eigenlijk nog 5 minuten trager moeten worden maar daar doe je de reizigers op dat trajectdeel weer geen plezier mee.
Voor 2007 had je van/naar de IC uit Utrecht een mooie aansluiting van een minuut of 7 met sprinter en IC van/naar Dordrecht die toen nog de viersporigheid goed gebruikten en naast elkaar stonden op Rotterdam Centraal. De overstaptijd op de sneltrein was wel langer.
In 2011 kreeg je twee IC-kwartiersdiensten met exact een kwartier overstaptijd ertussen, maar was er nog wel een overstap van 10 min. op de sprinter, waarmee alle reizen al een kwartier langer gingen duren (met overstap op de volgende IC was je tegelijk in Dordrecht).
Op een zeker moment is de sprinter nog naar het andere kwartier omgeklapt waarmee je in het superdal een overstap van 25 minuten kreeg.
En inmiddels zijn we dus in een situatie beland waarin je vanuit de IC 13 minuten en vanuit de sprinter 16 minuten overstaptijd hebt en er tussen Lombardijen en Zwijndrecht vier sporen liggen waarvan er twee wegroesten omdat de viersporigheid niet meer gebruikt wordt voor een betere tijdligging.
Edit: Lastig om er iets aan te doen ook want de oorzaak zit zo'n beetje in de basis van de dienstregeling. Sinds de Hanzelijn in dienstregeling 2011 geopend werd kreeg de knoop Zwolle immers een nog sterkere invloed op de Oude Lijn (door de aansluitingen in Leiden) terwijl de IC Amsterdam - Vlissingen er ook nog in de knoop Roosendaal mee te maken had.
Dat in combinatie met de extra IC-stations door het vervallen van de Sneltrein als treinsoort hebben ervoor gezorgd dat Rotterdam - Amersfoort - Zwolle precies een half uur sneller is dan Rotterdam - Leiden - Zwolle (kon je mooi zien met de toenmalige superdal-IC waarbij er twee ICs naar Groningen tegelijk in Rotterdam Centraal stonden). En zie dan maar eens een aansluiting te bieden, als je dat wilt zou de route via Leiden eigenlijk nog 5 minuten trager moeten worden maar daar doe je de reizigers op dat trajectdeel weer geen plezier mee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2018
Overstaptijd IC-IC is 11 minuten. 13 minuten is alleen als de brug bij Dordrecht opent. De verbinding Dordrecht - Utrecht is dan ook redelijk (ideaal zou 5 minuten zijn, slechts mogelijk 18, dus 11 is best oké). Het is de Sprinter met pech, maar dat heeft natuurlijk geen invloed op reizigersaantallen in Dordrecht zelf.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Lol, net de verkeerde rit gepakt dan bij het kijken hoe lang die aansluiting vandaag de dag is. Maar die is in elk geval wel verbetert in de loop der tijd (en nog niet zo optimaal als het ooit was).
Overigens heb je vanuit de IC dan weer een matige aansluiting op de sprinter naar Gouda, d'r zitten de laatste jaren relatief veel van die net niet goede aansluitingen op Rotterdam Centraal.
Overigens heb je vanuit de IC dan weer een matige aansluiting op de sprinter naar Gouda, d'r zitten de laatste jaren relatief veel van die net niet goede aansluitingen op Rotterdam Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2018
De dienstregeling van de Sprinter Dordrecht - Rotterdam is volgens mij prima aan te passen. Bij een brugopening vertrekt deze immers ook al eerder uit Dordrecht om vervolgens in Zwijndrecht te wachten. Als hij dan gelijk zou doorrijden naar Rotterdam is de aansluiting er wel. En als hij nou elk kwartier vier minuten eerder vertrekt is de aansluiting er elk kwartier.
Maar een goede eerste stap zou zijn om 's avonds en in het weekend de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] in plaats van de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] te laten rijden, zodat de overstap altijd maximaal 16 minuten is in plaats van 31 minuten zoals nu het geval is op de tijdstippen dat de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] niet rijdt.
Maar een goede eerste stap zou zijn om 's avonds en in het weekend de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] in plaats van de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] te laten rijden, zodat de overstap altijd maximaal 16 minuten is in plaats van 31 minuten zoals nu het geval is op de tijdstippen dat de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] niet rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Maar om een symmetrische aansluiting te bieden moet je ook later uit Rotterdam vertrekken richting Dordrecht, de vraag is dan of je het wel op tijd redt voor de IC uit. Dat geldt vooral op het kwartier dat de [serie=Intercity|2018|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] rijdt omdat je dan bij gebruik van de viersporigheid moet oppassen dat je geen overkruising op emplacement Dordrecht krijgt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2018
Maar die aansluiting is vanuit de sprinter dan juist weer optimaal.Daniel schreef:Overigens heb je vanuit de IC dan weer een matige aansluiting op de sprinter naar Gouda, d'r zitten de laatste jaren relatief veel van die net niet goede aansluitingen op Rotterdam Centraal.
Die sprinter schuiven tussen Dordrecht en Rotterdam lijkt inderdaad niet te passen op Dordrecht, maar betekent vooral een langer stationnement op Rotterdam want hij kan niet eerder naar Delft ([serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] rijdt in de weg). Daarmee dupeer je ook een groep reizigers.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Allicht dat niet hardnekkig alles willen keren op Dordrecht meer helpt, dat station is daar immers totaal niet op ingericht en dicteert zo'n beetje de treinligging op het hele traject. Bij doorgaande sprinters heb je meer vrijheden met de ligging omdat het dan bijvoorbeeld ook zin heeft bij Lombardijen alvast het buitenspoor op te gaan om in Dordrecht geen conflict te krijgen met een vertrekkende Sprinter richting Rotterdam die op een van de middelste sporen heeft staan keren.
Richting Breda wordt doorkoppelen lastig met de huidige dienstregeling (zowel qua materieelbekendheid als lengte van het traject wat je dan krijgt), maar naar Roosendaal zou het op zich prima moeten kunnen.
Richting Breda wordt doorkoppelen lastig met de huidige dienstregeling (zowel qua materieelbekendheid als lengte van het traject wat je dan krijgt), maar naar Roosendaal zou het op zich prima moeten kunnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2018
Het snelheidsverschil tussen sprinter en intercity is slechts een minuutje tussen Rotterdam CS en de overloopwissels vlak voor Lombardijen, dus de sprinter 4 minuten voor de IC uit zou nog net binnen de normen moeten zijn. Uitgaande van dat de IC tijden vast liggen door de knoop in Leiden is de marge waarin je de sprinter uit Rotterdam kan laten vertrekken richting Dordrecht :10 tot :17. Bij de vroegste variant blijf je als sprinter de IC voor, in de laatste varianten wordt je ingehaald, en in de middelste versies heb je gelijktijdigheid bij aankomst in Dordrecht nodig. In theorie is die gelijktijdigheid er, maar er zal goed gekeken moeten worden naar welke sporen je dan moet gebruiken.
Tussen Rotterdam en Den Haag zal minder ruimte om te schuiven zijn, dus schuiven zal al snel neerkomen op een langere stop te Rotterdam Centraal, wat voor doorgaande reizigers weer nadelig is. Ik denk dat er voor een goede en flexibele dienstregeling toch echt volledige viersporigheid nodig is tussen Rotterdam en Delft en niet de huidige driesporigheid tussen Rotterdam en Schiedam en tweesporigheid tussen Schiedam en Rijswijk.
Tussen Rotterdam en Den Haag zal minder ruimte om te schuiven zijn, dus schuiven zal al snel neerkomen op een langere stop te Rotterdam Centraal, wat voor doorgaande reizigers weer nadelig is. Ik denk dat er voor een goede en flexibele dienstregeling toch echt volledige viersporigheid nodig is tussen Rotterdam en Delft en niet de huidige driesporigheid tussen Rotterdam en Schiedam en tweesporigheid tussen Schiedam en Rijswijk.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Met de Sprinter het buitenste spoor aankomen op 4 zou inderdaad gelijktijdig kunnen met een IC via het binnenste spoor naar 2 of 3. En ook bij vertrek gaat dat op zich goed.Bemined schreef:In theorie is die gelijktijdigheid er, maar er zal goed gekeken moeten worden naar welke sporen je dan moet gebruiken
Ware het niet dat je een klein probleempje hebt: de kering van [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] op [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] die er nu in Dordrecht is zou dan een kering van 0 minuten worden als je 4 minuten later aankomt en voor de symmetrische aansluiting in Rotterdam ook 4 minuten eerder weg wilt. Voor een alternerend spoorgebruik heb je dan op zich de sporen wel, maar een gelijktijdige aankomst en vertrek lukt niet als je Sprinter naar Rotterdam op 4a staat en die uit Rotterdam op 3a moet binnenkomen. (Als ze op het andere kwartier andersom staan lukt het dan weer wel)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2018
[serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] / [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] kan eventueel ook wisselend op 2a/3a en de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] verplaatsen naar 3b om de [serie=Intercity|2018|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] binnen te nemen op 4.
Re: Dienstregeling 2018
In Rotterdam Centraal plant men nu in de corridor naar Gouda ook aankomsten en vertrekken op dezelfde minuut ([serie=Sprinter|2018|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie] en [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie]) met overkruising, dus die 0 minuten is het probleem niet zo.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Dat lost alleen niks op want dan moeten die sprinters nogsteeds tegelijk over hetzelfde wissel heen. Hoewel ik me nu bedenk dat je wel iets zou kunnen doen met binnenkomen op 4a en na het uitstappen van de reizigers de trein naar 3b rijden om daarvandaan te vertrekken. Dat lukt wel in een kering van een kwartier en dan heb je geen conflicten meer.MetroRET schreef:[serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] / [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] kan eventueel ook wisselend op 2a/3a en de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] verplaatsen naar 3b om de [serie=Intercity|2018|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] binnen te nemen op 4.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2018
Dit heeft allemaal niets meer met dienstregeling 2018 te maken, want daarin gaat dat echt niet gebeuren.
Re: Dienstregeling 2018
Terugkomend op de overstap van de Sprinters uit Dordrecht op de IC richting Utrecht vv.:
Het is me deze week in 80% van de gevallen op de heenreis en in 40% van de gevallen op de terugreis gelukt om de "onmogelijke" overstap te halen.
In principe zijn er dus maar zo'n 2 minuten extra nodig om hier een "echte" overstap van te maken.
Het is me deze week in 80% van de gevallen op de heenreis en in 40% van de gevallen op de terugreis gelukt om de "onmogelijke" overstap te halen.
In principe zijn er dus maar zo'n 2 minuten extra nodig om hier een "echte" overstap van te maken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Dat stond ook al in het eerder hier geposte artikel hierover.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2018
Officieel moet er vier minuten bij, dat is al wat lastiger in de plannen, zeker icm de brugopeningen in Ddr.
Re: Dienstregeling 2018
De Intercity's kunnen in elk geval prima een minuut later uit Rotterdam Centraal vertrekken: dat is in Gouda alweer ingelopen. In de andere richting is het wel iets lastiger.
En Rotterdam Centraal - Dordrecht kan ook wel 1 à 2 minuten korter, waarmee je dus al 2 à 3 minuten gewonnen hebt. Dat is in principe genoeg.
En Rotterdam Centraal - Dordrecht kan ook wel 1 à 2 minuten korter, waarmee je dus al 2 à 3 minuten gewonnen hebt. Dat is in principe genoeg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2018
Die speling in de rijtijd zit er vaak met een reden, die kan je niet zomaar opofferen voor een overstap. Een minuut rijtijd inleveren voor de ICs kan trouwens sowieso niet zonder 2x per uur een overkruisconflict te hebben tussen vertrekkende en arriverende IC.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Daar valt allicht met een lange kering wat aan te doen, hebben ze gelijk ook de tijd om die kerende treinen fatsoenlijk schoon te maken wat geen overbodige luxe is na een rit van 3 uur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2018
Nee, met een lange kering los je dat conflict niet op, je blijft 2x per uur houden dat je op een hoger spoor binnen moet komen dan je vertrekt. Of je moet omrangeren, maar dat is erg vertragingsgevoelig en daarnaast duur.
Re: Dienstregeling 2018
Waarom werkt diezelfde constructie dan wel in Den Haag met de [serie=Intercity|2018|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] en de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie].
Of sla ik nu de plank compleet mis.
Of sla ik nu de plank compleet mis.
Re: Dienstregeling 2018
Het gaat om de aankomst- en vertrektijden en niet om de keringen, al sta je een uur te keren, vroeg of laat zal je vanaf spoor 13 moeten vertrekken terwijl de volgende trein 3 minuten later op 14 moet binnenkomen. Tenminste, uitgaande van een strakke kwartierdienst, bij een niet-strakke kwartierdienst kan het uiteraard wel zo zijn dat het ene kwartier de overkruising wel past en het andere niet.
Re: Dienstregeling 2018
In eerste instantie zou het al veel schelen als ze de overstap Dordrecht -> Utrecht mogelijk maken, want dat is het makkelijkst te realiseren.
Dat Utrecht -> Dordrecht dan voorlopig niet mogelijk is, is jammer, maar het zij zo.
Liever in één richting een goede overstap en in één richting niet, dan in beide richtingen net niet.
Dat Utrecht -> Dordrecht dan voorlopig niet mogelijk is, is jammer, maar het zij zo.
Liever in één richting een goede overstap en in één richting niet, dan in beide richtingen net niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2018
Die is toch (m.u.v. de rustige tijden) alleen maar beter geworden sinds de nieuwe dienstregeling in 2017.
Dit was altijd 16 minuten ([serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Almere Centrum2600[/serie] <-> [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/12500 (of [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] <-> [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie]/12800).
Dat is nu 11 minuten ([serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] <-> [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] of [serie=Intercity|2018|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] <-> [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie])
Alleen in de rustige tijden heb je een overstap van 26 minuten tussen de [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] en [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie].
Dit was altijd 16 minuten ([serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Almere Centrum2600[/serie] <-> [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/12500 (of [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] <-> [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie]/12800).
Dat is nu 11 minuten ([serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] <-> [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] of [serie=Intercity|2018|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] <-> [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie])
Alleen in de rustige tijden heb je een overstap van 26 minuten tussen de [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] en [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie].
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 195 gasten