Concessie Waterland (2012-2021)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 537
Lid geworden op: Zo 28 Sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Berichtdoor Frank93 » Za 01 Sep 2018, 12:56

Er komen er 10 dus ik denk dat alle ritten daar wel mee gereden kunnen worden.

Gebruikersavatar
Stadsbus
Berichten: 679
Lid geworden op: Wo 02 Apr 2014, 19:42
Locatie: 070
Contact:

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Berichtdoor Stadsbus » Ma 10 Sep 2018, 21:28

De eerste elektrische bus(sen) op lijn 316 rijden sinds vandaag rond, vandaag in ieder geval de 1030.

Durashift
Berichten: 2751
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Berichtdoor Durashift » Zo 28 Okt 2018, 13:26

Ja, ik keek van de week verrast naar links toen bij het verkeerslicht op de kruising voor de A10 (komende vanuit Ijtunnel) een elektrische Citea in R-net kleurstelling naast mij kwam te staan.. :shock:

Ik was nog in de veronderstelling dat die bussen alleen ten zuiden van A'dam reden.. :roll:

Ter info.. de laatste 2 regels van dit artikel gaat over deze concessie.. :wink:

https://wijnemenjemee.nl/nieuws/elektri ... n-gesmeerd

marcelloch
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 15 Mar 2011, 13:40

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Berichtdoor marcelloch » Do 01 Nov 2018, 08:20

weet iemand van hier waarom de bussen tegenwoordig allemaal aan de kant van het Centraal Station onder het spoor door gaan? voorheen reden de bussen stad uit over de Odebrug... met al die voetgangers maakt men het er niet overzichtelijker op...

Wievank
Berichten: 194
Lid geworden op: Di 04 Mei 2010, 16:19

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Berichtdoor Wievank » Do 01 Nov 2018, 12:17

Is altijd al het plan geweest vanaf het moment dat de knip in de Prins Hendrikkade zou komen. Hierdoor hoeft de bussen het rechtdoor gaande autoverkeer van West naar Oost op de De Ruyterkade niet meer te kruisen.

Met het verleggen van de tramsporen zullen de trams vanaf het Damrak en de bussen vanaf het busstation op de Kamperbrug van plek ruilen, waardoor deze elkaar ook niet meer hoeven te kruisen.
Zie ook: https://assets.amsterdam.nl/publish/pages/751028/tekening_voorlopig_ontwerp_maaiveld_de_entree_webversie.pdf


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten