Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door playertwo »

Western Soldier schreef:Maar waarom een sneltrein naar Veenendaal Centrum? De reizigersaantallen lijken mij nou niet het aantal om er sneltreinen te laten rijden. Veenendaal Centrum en Veenendaal West hebben respectievelijk 2100 en 1500 reizigers, op vergelijkbare stations rijdt 2x per uur een sprinters, ook in de spits. Ik denk dus dat het echt een lijntje is die alleen in de spits goed gebruikt wordt. Anders zou ik niet kunnen verklaren waarom NS 4 sprinters laat rijden.
Omdat keren te Driebergen-Zeist niet kan en ik met zo min mogelijk aanpassingen aan de infra een plan wilde voorstellen. Veenendaal West, Maarn en Bunnik worden in mijn voorstel overgeslagen.
Te Veenendaal kan je keren. Andere optie zou Maarn Goederen zijn, maar dat is officieel nog wachtspoor en valt daardoor af.
Met infra aanpassingen zou een keerspoor net ten oosten van Driebergen een betere oplossing bieden
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door SuperGhost »

Driebergen-Zeist wordt momenteel al verbouwd en dan komt er ook een keerspoor ten oosten van het station :wink:
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door Ferdinand »

Serieus, @SuperGhost ? Wordt er bij de bouw van het station al ruimte gereserveerd voor een keerspoor voor de tram?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door SuperGhost »

Kijk eens in de quote, daar staat toch echt sneltrein, niet tram :wink:
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door playertwo »

SuperGhost schreef:Driebergen-Zeist wordt momenteel al verbouwd en dan komt er ook een keerspoor ten oosten van het station :wink:
Dat is mooi. Worden ze toch verstandig om te investeren in uitwijkmogelijkheden.
Daarmee zou ik voorstellen het stuk tussen Driebergen-Zeist Veenendaal te schrappen en in daar te gaan keren. Dat scheelt weer 3 omlopen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door SuperGhost »

Ik zou dan in jouw plan eerder de sprinter juist op Driebergen-Zeist laten eindigen en dan de sneltrein door laten rijden naar Rhenen. Dan profiteren Veenendaal en Rhenen immers van een iets snellere verbindingen ri. Utrecht en verder.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Ik zie het A27-trace aan de westkant van de A27 liggen, dan lijkt het me niet zo'n groot probleem om Groenekan te passeren omdat je dan niet aan de dorpskant zit.
Aan de westkant van de A27 is het echter wel weer proppen tussen Voordorp en de A27 in, daar is niet gek veel ruimte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door Wubbo »

Daar lijkt de snelweg wel een paar meter naar het oosten te kunnen.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door playertwo »

SuperGhost schreef:Ik zou dan in jouw plan eerder de sprinter juist op Driebergen-Zeist laten eindigen en dan de sneltrein door laten rijden naar Rhenen. Dan profiteren Veenendaal en Rhenen immers van een iets snellere verbindingen ri. Utrecht en verder.
Kan natuurlijk ook. Is om het even met 2 minuten tijdwinst door Bunnik over te slaan (en Vaartsche Rijn wel te bedienen)
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door SuperGhost »

Maar de sneltrein hoeft in Driebergen natuurlijk niet ingehaald te worden door de IC's uit Arnhem, wat ook nog 4 minuten scheelt. :wink:
De sneltrein kan dan vlak voor doorkomst van de IC al vertrekken ri. Utrecht (Vaartsche Rijn ligt immers alweer op aparte sporen) en in die 4 minuten kan je dan ook de sprinter van het opstelspoortje halen en klaarzetten, zodat deze kan vertrekken nadat de IC voorbij gereden is.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door groningen »

Als de IC uit Arnhem iets vertraagd is, dan zie je de Sprinter uit Rhenen/Veenendaal al boven je. Speling is groter vanaf Utrecht naar het Oosten.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door Zugführer »

Een aantal berichten verwijderd, was niet erg relevant hier en dubbel met deze post
Geutam
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 27 aug 2018, 12:51

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door Geutam »

Ik zie wel wat in een intercitystatus voor station Lunetten, al ligt het inderdaad misschien wat te dicht bij Utrecht centraal. Het moet echter wel meer gaan betekenen dan alleen een snelverbinding voor de Uithof:

- Uiteraard moet er een nieuw perron komen langs het spoor richting Zeist/Arnhem om het station ook de overstapfunctie te geven;
- Tussen de sporen kun je een nieuw busstation aanleggen, volgens mij moet het niet al te moeilijk zijn om vanaf daar een busbaan aan te sluiten op de Koningsweg/Laan van Maarschalkerweerd. Vervolgens kun je een deel (of alle) van de bussen vanuit Zeist, Bunnik en Bilthoven via de Utrechtseweg en de Uithof naar Lunetten laten rijden. Daarmee kun je de binnenstad aanzienlijk ontlasten en kan Lunetten ineens de hele oostelijke regio bedienen. Daarmee ontlast je ook nog eens de binnenstad en een groot deel van de reizigers gaan erop vooruit in reistijd;
- Lijn 28 kan blijven rijden tussen de Uithof en de binnenstad. Doordat een groot deel van de reizigers zal kiezen voor Lunetten, zal deze lijn veel minder druk zijn en wordt de lijn weer echt voor de binnenstad, Lombok en Leidsche Rijn;
- Doordat de "reguliere" bussen via de Uithof rijden, kunnen de speciale spitslijnen naar de Uithof opgeheven worden, waardoor bussen vrij komen die ingezet kunnen worden op andere lijnen die meer capaciteit kunnen gebruiken;
- Een intercitystation jaagt altijd grootstedelijke ontwikkelingen aan, grote bedrijven vestigen hun kantoren tegenwoordig graag nabij intercitystations. En uiteraard kun je een boel woningen bouwen. Daarmee genereer je weer meer reizigers voor wie Lunetten een vertrekpunt of bestemming wordt;
- Misschien hoeven niet alle intercity's te stoppen, maar kun je net als bij Driebergen-Zeist en Veenendaal centrum werken met een om-en-om dienstregeling. Denk dat het echter wel raadzaam is om alle intercity's te laten stoppen om Lunetten tot een succes te maken;
- Je spaart natuur en een kostbaar gloednieuw station door Lunetten op deze manier te gebruiken. Zal waarschijnlijk ook een hoop geld besparen, en een ingewikkelde inpassing van nieuwe treinlijnen die via dat nieuwe station moeten gaan rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door Daniel »

Geutam schreef: Doordat de "reguliere" bussen via de Uithof rijden, kunnen de speciale spitslijnen naar de Uithof opgeheven worden, waardoor bussen vrij komen die ingezet kunnen worden op andere lijnen die meer capaciteit kunnen gebruiken.
Dat werkt alleen voor Zeist, de andere plekken waar die spitsbussen komen hebben namelijk geen IC verbinding die langs Lunetten komt, waarmee die bus de snelste verbinding blijft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door SuperGhost »

Ik zie het nut niet van een IC-station Lunetten.
- Het station ligt niet centraal (zelfs niet voor een stadsdeel), maar helemaal tegen de zuidoostelijke grens van de stad. Ten oosten van het station ligt een snelweg en daarachter een beschermd natuurgebied, dus daar gaat niet gebouwd worden. En ten noorden liggen sportvelden, dus daar zie ik ook niet zomaar bebouwing komen. Het station heeft dus een zeer slechte ligging.
- Voor de verbinding naar De Uithof is het vanuit Arnhem helemaal niet logisch. Deze is sneller vanaf Driebergen-Zeist en dat station heeft ook nog eens een vrij groot achterland, waardoor het ook veel aantrekkelijker is voor een IC-stop (daarnaast zouden reizigers vanaf Maarn, Veenendaal en Rhenen dan hier al over kunnen stappen ri. Amsterdam/Schiphol). Desondanks gaat men die juist weghalen, omdat men 2 minuten sneller zijn tussen Utrecht C en Ede/Arnhem/Nijmegen voordeliger vond. Een stop op Lunetten lijkt me dan al helemaal onlogisch.
- Vanaf 's-Hertogenbosch ligt de Uithoflijn op zo'n 200-250 meter (zo'n 5 min. lopen excl. tijd om het station zelf te verlaten) vanaf Lunetten. Dit is bij slecht weer een niet erg prettige overstap en voor mensen die slecht ter been zijn natuurlijk al helemaal onpraktisch. Dit terwijl iets verderop Vaartsche Rijn ligt dat direct naast de lijn ligt en waar je droog kunt overstappen. Dan lijkt me een stop op Vaartsche Rijn logischer.
- Lunetten als overstapstation tussen de IC's gaat hem natuurlijk ook niet worden. 's-Hertogenbosch<->Arnhem/Nijmegen kan immers al per rechtstreekse intercity en mag niet eens via Utrecht. En de groep die 's-Hertogenbosch<->Ede reist lijkt me ook erg klein. IC's vanaf beide assen hier dan laten stoppen lijkt me onnodig.

Lunetten als IC-stop zie ik niet zitten. Als je de Uithof sneller bereikbaar wilt maken, dan zou ik vanaf 's-Hertogenbosch eerder extra op Vaartsche Rijn stoppen en vanaf Arnhem op Driebergen-Zeist.

Het enige station dat waar ik een opwaardering tot IC-station nog wel kansrijk/nuttig zie is Utrecht Terwijde. Dat ligt centraal in een groot stadsdeel dat met een kanaal gescheiden wordt van de rest van de stad (moet je uiteraard wel het onderliggende busnetwerk aanpassen om dit station een meer centrale plek te geven in het busnetwerk).
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door reisthijs »

Vanaf het uiteinde van het perron van station Lunetten is het 150 meter naar de Uithoflijn, lijkt me niet onoverkomelijk (voor comfort bouw je maar een overdekte gang ofoz).

Intercity's op Vaartsche Rijn, langs welk perron zouden die dan moeten stoppen? Hetzelfde als de sprinters lijkt niet zo handig, ruimte voor extra perrons is er niet. Bij Lunetten is meer ruimte.

De gemeente Utrecht heeft bedacht om naast station Leidsche Rijn het centrum het stadsdeel te bouwen. Daarom is daar net een nieuw busstation gebouwd als centraal punt in het busnetwerk, het zou de logischer zijn om daar een IC te laten stoppen, als een IC-stop aan de westkant van de stad noodzakelijk wordt. (Bij dat station is ook nog ruimte voor een eilandperron tussen de IC-sporen.)
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Geutam
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 27 aug 2018, 12:51

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door Geutam »

Daniel schreef:
Geutam schreef: Doordat de "reguliere" bussen via de Uithof rijden, kunnen de speciale spitslijnen naar de Uithof opgeheven worden, waardoor bussen vrij komen die ingezet kunnen worden op andere lijnen die meer capaciteit kunnen gebruiken.
Dat werkt alleen voor Zeist, de andere plekken waar die spitsbussen komen hebben namelijk geen IC verbinding die langs Lunetten komt, waarmee die bus de snelste verbinding blijft.
Natuurlijk geldt dit alleen voor plaatsen die een busverbinding via Uithof naar Lunetten kunnen hebben zonder te veel om te moeten rijden, dus inderdaad Zeist, Amersfoort, De Bilt/Bilthoven en eventueel plaatsen als Maarn en Doorn. Plaatsen die minder gunstig liggen t.o.v. Lunetten, zoals Nieuwegein, IJsselstein en Vianen, behouden al hun spitsbussen en bussen naar Utrecht centraal gewoon.
SuperGhost schreef:- Voor de verbinding naar De Uithof is het vanuit Arnhem helemaal niet logisch. Deze is sneller vanaf Driebergen-Zeist en dat station heeft ook nog eens een vrij groot achterland, waardoor het ook veel aantrekkelijker is voor een IC-stop (daarnaast zouden reizigers vanaf Maarn, Veenendaal en Rhenen dan hier al over kunnen stappen ri. Amsterdam/Schiphol). Desondanks gaat men die juist weghalen, omdat men 2 minuten sneller zijn tussen Utrecht C en Ede/Arnhem/Nijmegen voordeliger vond. Een stop op Lunetten lijkt me dan al helemaal onlogisch.
Juist niet, want vanaf Driebergen-Zeist is het nog best een eind naar de Uithof. Dan moeten al die bussen of over de drukke A12 of dwars door Zeist, zoals 71 rijdt. Of je moet ergens een nieuwe busbaan aanleggen, wat ook weer duur en veel gedoe zal zijn. Sowieso is het minder snel dan per trein door naar Lunetten en vanaf daar nog een kort stukje per bus over een weg die met eventuele kleine ingrepen al dat busverkeer wel kan verwerken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door Daniel »

Geutam schreef:Natuurlijk geldt dit alleen voor plaatsen die een busverbinding via Uithof naar Lunetten kunnen hebben zonder te veel om te moeten rijden, dus inderdaad Zeist, Amersfoort, De Bilt/Bilthoven en eventueel plaatsen als Maarn en Doorn. Plaatsen die minder gunstig liggen t.o.v. Lunetten, zoals Nieuwegein, IJsselstein en Vianen, behouden al hun spitsbussen en bussen naar Utrecht centraal gewoon.
Deze post getuigd van een totaal gebrek aan enig inzicht in het busnetwerk in die omgeving. Vanuit Amersfoort reist bijvoorbeeld geen hond helemaal met de 72 naar De Uithof, daarentegen trekken de lijnen over de A28 bergen reizigers (die rijden niet voor niets op het gezamenlijk trajectdeel 12x/uur). En aan een IC-stop op Lunetten heb je vanuit Amersfoort ook niks, de ICs naar Utrecht Centraal zelf zijn al overvol.
Vanuit De Bilt/Bilthoven rijden al tig spitsbussen aansluitend op de trein naar De Uithof, lijn 77 omleggen via De Uithof naar Lunetten is zinloos aangezien die vooral een functie heeft voor reizigers naar het centrum van Utrecht (en vanuit de verder van het station gelegen delen van De Bilt ook richting Utrecht Centraal). Die reizigers doe je geen plezier met een bus naar Lunetten tenzij ze toevallig net die IC naar Den Bosch of Arnhem moeten hebben, voor alle andere verbindingen blijft via Centraal reizen sneller. En Doorn heeft al een bus naar De Uithof, nog meer omleggen is zinloos om bovengenoemde reden bij De Bilt. Vanuit Maarn rijdt nu geen bus naar Utrecht, maar die hebben daar dan ook al een trein voor (en naar De Uithof kan je dan via Driebergen-Zeist of Doorn reizen).
Geutam schreef:Juist niet, want vanaf Driebergen-Zeist is het nog best een eind naar de Uithof. Dan moeten al die bussen of over de drukke A12 of dwars door Zeist, zoals 71 rijdt. Of je moet ergens een nieuwe busbaan aanleggen, wat ook weer duur en veel gedoe zal zijn. Sowieso is het minder snel dan per trein door naar Lunetten en vanaf daar nog een kort stukje per bus over een weg die met eventuele kleine ingrepen al dat busverkeer wel kan verwerken.
Je kunt ook overdrijven: vanaf Driebergen-Zeist ben je met de 371 binnen 20 minuten op De Uithof (halte Heidelberglaan). Van Driebergen-Zeist naar Vaartsche Rijn is 9 minuten, dus zeg maar 7 minuten naar een nieuw station Lunetten aan de lijn uit Arnhem. Vanaf Lunetten ben je vervolgens via de snelste route (met bus 31) nog 20 minuten onderweg naar De Uithof. Die reistijd is dus liefst 33% langer :wink:
Ter vergelijk heb ik Google ook nog even een route laten plannen per auto vanaf het puntje van de Rijndijk (net ten noorden van de splitsing van de lijnen naar Arnhem en Den Bosch) naar de Heidelberglaan. Dat kost 9 minuten, naar het station zouden het er dan toch zeker 10 zijn. Dan zit je zonder overstaptijd erbij gerekend (heb ik op Driebergen-Zeist immers ook niet meegeteld) ook al op 17 minuten en dus amper sneller dan via Driebergen-Zeist reizen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door Jonkervoort »

SuperGhost schreef: Het enige station dat waar ik een opwaardering tot IC-station nog wel kansrijk/nuttig zie is Utrecht Terwijde. Dat ligt centraal in een groot stadsdeel dat met een kanaal gescheiden wordt van de rest van de stad (moet je uiteraard wel het onderliggende busnetwerk aanpassen om dit station een meer centrale plek te geven in het busnetwerk).
In principe een logische gedachte, behalve dat Leidsche Rijn een logischere optie zou zijn dan Terwijde. Terwijde mag geografisch meer in het midden van Leidsche Rijn liggen, ten westen van het station wonen niet zo gek veel mensen (daarom heeft Terwijde als station in het midden van Leidsche Rijn en Vleuten-De Meern zelfs minder reizigers dan Vleuten, dat aan de rand van dit gebied ligt). De grootste bevolkingsdichtheid komt ook te liggen rondom Leidsche Rijn.

Ook heeft Leidsche Rijn veel betere voorzieningen dan Terwijde. Leidsche Rijn Centrum is beduidend groter dan Boodschappencentrum Terwijde, er is een ziekenhuis en werkgelegenheid.

De verbindingen vanuit Leidsche Rijn naar de rest van de stad zijn ook veel beter dan vanaf Terwijde. Het zou reizigers uit het westen een snellere reis richting onder andere Lage Weide, Overvecht, Kanaleneiland en Papendorp bieden. En of het IC station nou Terwijde of Leidsche Rijn wordt, voor mensen uit Leidsche Rijn en Vleuten-De Meern blijft het dichterbij dan Utrecht CS. Die verbindingen zijn bovendien reeds aanwezig, er is reeds een OV-knooppunt en de bestaande snelle busverbindingen hoeven bij de opening van het IC-station alleen wat in frequentie omhoog te gaan.

Het is dus niet zo gek dat Utrecht Leidsche Rijn oorspronkelijk ook als Intercitystation ontworpen is. En daar komt ook het laatste grote voordeel: Leidsche Rijn is gebouwd met in het midden ruimte voor perrons aan de Intercitystation, het gat voor de trap zit er zelfs al. In Terwijde zou je echter heel het spoor en het station af moeten breken en opnieuw maar dan breder aan moeten leggen.
lvdmoosdijk
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 03 mar 2017, 21:28

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door lvdmoosdijk »

Leidsche Rijn geeft pas echt een ontlasting van Utrecht Centraal wanneer treinseries kunnen doorrijden zonder via Utrecht Centraal te moeten.
Vanuit Amersfoort naar Gouda zonder kopmaken, bijvoorbeeld.

Is er voldoende ruimte om zo'n verbinding te maken, tussen grofweg Overvecht en Leidsche Rijn?
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door Roeland »

lvdmoosdijk schreef:Leidsche Rijn geeft pas echt een ontlasting van Utrecht Centraal wanneer treinseries kunnen doorrijden zonder via Utrecht Centraal te moeten.
Vanuit Amersfoort naar Gouda zonder kopmaken, bijvoorbeeld.

Is er voldoende ruimte om zo'n verbinding te maken, tussen grofweg Overvecht en Leidsche Rijn?
De Noordoost niet meer op Utrecht Centraal laten halteren? Dat zullen ze nooit doen, want daarmee help je heel wat belangrijke overstaprelaties om zeep. Bijvoorbeeld Rotterdam - Arnhem, of Amersfoort - Eindhoven.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door Vinny »

Je zult dat prima kunnen doen, alleen dan moet je natuurlijk wel een grondige hervorming doorvoeren, waarbij de verbindingen Rotterdam/Den Haag - Utrecht Centraal en Groningen/Leeuwarden/Enschede-Utrecht Centraal behouden blijven.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door Wubbo »

Misschien kunnen ze die verbindingen dan aan elkaar knopen :X Gezien de reizigersaantallen en de hoeveelheid mensen die op Utrecht Centraal uit- of overstapt in de huidige NoordOost denk ik dat je niet gelukkig wordt van het deels om Utrecht Centraal leiden van treinen. Het levert denk ik vooral een frequentieverlaging op voor veel reizigers, of een extra overstap. Dan kan toch beter dat plan om de verbinding Amersfoort - Utrecht om te leggen via de Uithof, en zo aan de andere kant Utrecht Centraal binnen te laten komen, van stal gehaald worden.
lvdmoosdijk
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 03 mar 2017, 21:28

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door lvdmoosdijk »

Ik kan me voorstellen dat vanuit de NoordOost een cross=platform op Amersfoort mogelijk moet zijn.
Enerzijds richting Utrecht Centraal, anderzijds richting Utrecht Leidsche Rijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht vraagt miljarden voor tweede intercitystation

Bericht door Daniel »

En wat heb je daar dan exact aan? Zoals Wubbo ook al aangeeft: er zit nogal een vervoersbreuk in de NoordOost op Utrecht Centraal. Doorgaande reizigers zijn er zeker wel, maar een trein die vanuit de richting Gouda komt verwisselt op Utrecht Centraal het grootste deel van zijn inhoud voordat hij weer verder naar Amersfoort gaat. En andersom precies hetzelfde uiteraard.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten