En waarin wil je die stellen laten beginnen? Enige mogelijkheid zonder vroege treinen op te heffen zou zijn om de t32510 in Geldermalsen te laten starten, en de t32593 naar Geldermalsen door te laten rijden. Maar of dat rendabel is is nog maar de vraag, daarnaast gaat ProRail het niet leuk vinden omdat het al korte nachtgat dan nog korter wordt...
Als je leeg gaat overbrengen heb je hetzelfde nachtgatprobleem. En dan vergeten we voor het gemak de kosten nog: alle machinisten hebben standplaats Dordrecht dus je zou ze dan ook nog eens met een taxi naar Geldermalsen moeten vervoeren (en 's nachts weer terug) waardoor je mogelijk ook nog in de knoop komt met de dienstlengtes.
Arriva durft extra treinen niet te bestellen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva durft extra treinen niet te bestellen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Arriva durft extra treinen niet te bestellen
Syntus laat diensten om en om vanuit de standplaatsen Tiel en Doetinchem beginnen. Er zijn toch machinisten en stewards die aan de oostelijke kant van de Merwede-Lingelijn wonen :?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva durft extra treinen niet te bestellen
Geen idee... in dat geval hangt het er vanaf hoe de machinisten en stewards zich in dienst melden. Als ze dat met hun PDA'tje kunnen doen is het in ieder geval al makkelijker diensten in Geldermalsen te laten beginnen dan wanneer dat op de standplaats moet gebeuren...
Er is trouwens wel een complicatie: naar het schijnt is er per treinstel maar één sleutel van de cabinedeur, dus die moet op een of andere manier van de machinist die 's avonds z'n trein in Geldermalsen parkeert bij degene die er 's ochtends de dienst mee begint belanden.
En owja: waar laat je het treinstel... je kan 'm vanwege onderhoud vast niet altijd op het perronspoor laten staan en om 'm op een van de zijsporen te krijgen moet je kopmaken op de hoofdbaan.
Er is trouwens wel een complicatie: naar het schijnt is er per treinstel maar één sleutel van de cabinedeur, dus die moet op een of andere manier van de machinist die 's avonds z'n trein in Geldermalsen parkeert bij degene die er 's ochtends de dienst mee begint belanden.
En owja: waar laat je het treinstel... je kan 'm vanwege onderhoud vast niet altijd op het perronspoor laten staan en om 'm op een van de zijsporen te krijgen moet je kopmaken op de hoofdbaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 349
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46
Re: Arriva durft extra treinen niet te bestellen
Weet niet hoe dat in Dordrecht gebeurd, maar zoals het daar gebeurd kan het vast ook in Geldermalsen... (sleutelkastje in personeelsverblijf of iets dergelijk...)Er is trouwens wel een complicatie: naar het schijnt is er per treinstel maar één sleutel van de cabinedeur, dus die moet op een of andere manier van de machinist die 's avonds z'n trein in Geldermalsen parkeert bij degene die er 's ochtends de dienst mee begint belanden.
Rond die tijden is dat vast wel mogelijk... ;-)En owja: waar laat je het treinstel... je kan 'm vanwege onderhoud vast niet altijd op het perronspoor laten staan en om 'm op een van de zijsporen te krijgen moet je kopmaken op de hoofdbaan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva durft extra treinen niet te bestellen
Tja dat is 'm nu juist... is er wel een personeelsverblijf in Geldermalsen? In Gorinchem hebben ze er wel eentje, wellicht handiger om daar dan het stel van de laatste trein te laten overnachten zodat dat 's ochtends de eerste trein daarvandaan kan rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Arriva durft extra treinen niet te bestellen
In Geldermalsen is een NS-verblijf, een oud en dus al een hele tijd leegstaand PLP-verblijf en voor zover ik weet ook nog ruimte achter de kiosk (ex-loketruimte). Mogelijkheden genoeg voor een verblijf lijkt me.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva durft extra treinen niet te bestellen
Tja, maar het mag van Arriva natuurlijk geen geld kosten Dan zou ik toch voor Gorinchem gaan, daar is het verblijf er al, ingericht en wel
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 349
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46
Re: Arriva durft extra treinen niet te bestellen
Ja. En ik zie daar niet alleen ns-personeel naar binnen gaan...Reiziger Ddrs schreef:Tja dat is 'm nu juist... is er wel een personeelsverblijf in Geldermalsen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 gasten