Arriva durft extra treinen niet te bestellen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva durft extra treinen niet te bestellen

Bericht door Daniel »

En waarin wil je die stellen laten beginnen? Enige mogelijkheid zonder vroege treinen op te heffen zou zijn om de t32510 in Geldermalsen te laten starten, en de t32593 naar Geldermalsen door te laten rijden. Maar of dat rendabel is is nog maar de vraag, daarnaast gaat ProRail het niet leuk vinden omdat het al korte nachtgat dan nog korter wordt...

Als je leeg gaat overbrengen heb je hetzelfde nachtgatprobleem. En dan vergeten we voor het gemak de kosten nog: alle machinisten hebben standplaats Dordrecht dus je zou ze dan ook nog eens met een taxi naar Geldermalsen moeten vervoeren (en 's nachts weer terug) waardoor je mogelijk ook nog in de knoop komt met de dienstlengtes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Arriva durft extra treinen niet te bestellen

Bericht door waldo79 »

Syntus laat diensten om en om vanuit de standplaatsen Tiel en Doetinchem beginnen. Er zijn toch machinisten en stewards die aan de oostelijke kant van de Merwede-Lingelijn wonen :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva durft extra treinen niet te bestellen

Bericht door Daniel »

Geen idee... in dat geval hangt het er vanaf hoe de machinisten en stewards zich in dienst melden. Als ze dat met hun PDA'tje kunnen doen is het in ieder geval al makkelijker diensten in Geldermalsen te laten beginnen dan wanneer dat op de standplaats moet gebeuren...

Er is trouwens wel een complicatie: naar het schijnt is er per treinstel maar één sleutel van de cabinedeur, dus die moet op een of andere manier van de machinist die 's avonds z'n trein in Geldermalsen parkeert bij degene die er 's ochtends de dienst mee begint belanden.
En owja: waar laat je het treinstel... je kan 'm vanwege onderhoud vast niet altijd op het perronspoor laten staan en om 'm op een van de zijsporen te krijgen moet je kopmaken op de hoofdbaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Arriva durft extra treinen niet te bestellen

Bericht door Linkerspoor »

Er is trouwens wel een complicatie: naar het schijnt is er per treinstel maar één sleutel van de cabinedeur, dus die moet op een of andere manier van de machinist die 's avonds z'n trein in Geldermalsen parkeert bij degene die er 's ochtends de dienst mee begint belanden.
Weet niet hoe dat in Dordrecht gebeurd, maar zoals het daar gebeurd kan het vast ook in Geldermalsen... (sleutelkastje in personeelsverblijf of iets dergelijk...)
En owja: waar laat je het treinstel... je kan 'm vanwege onderhoud vast niet altijd op het perronspoor laten staan en om 'm op een van de zijsporen te krijgen moet je kopmaken op de hoofdbaan.
Rond die tijden is dat vast wel mogelijk... ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva durft extra treinen niet te bestellen

Bericht door Daniel »

Tja dat is 'm nu juist... is er wel een personeelsverblijf in Geldermalsen? In Gorinchem hebben ze er wel eentje, wellicht handiger om daar dan het stel van de laatste trein te laten overnachten zodat dat 's ochtends de eerste trein daarvandaan kan rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Arriva durft extra treinen niet te bestellen

Bericht door Wubbo »

In Geldermalsen is een NS-verblijf, een oud en dus al een hele tijd leegstaand PLP-verblijf en voor zover ik weet ook nog ruimte achter de kiosk (ex-loketruimte). Mogelijkheden genoeg voor een verblijf lijkt me.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva durft extra treinen niet te bestellen

Bericht door Daniel »

Tja, maar het mag van Arriva natuurlijk geen geld kosten :P Dan zou ik toch voor Gorinchem gaan, daar is het verblijf er al, ingericht en wel :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Arriva durft extra treinen niet te bestellen

Bericht door Linkerspoor »

Reiziger Ddrs schreef:Tja dat is 'm nu juist... is er wel een personeelsverblijf in Geldermalsen?
Ja. En ik zie daar niet alleen ns-personeel naar binnen gaan...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 gasten