Utrecht denkt aan een metro
Re: Utrecht denkt aan een metro
De wethouder zegt dat er geen plannen zijn voor metrolijnen. Dat lijkt me correct, en het houdt bovendien de mogelijkheid voor een tramtunnel open.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Utrecht denkt aan een metro
Zullen we eerst eens kijken of die tram eens aan de praat komt
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Utrecht denkt aan een metro
Grappig dat je het daar over hebt:
Het AD schreef:Eerste rit Uithoflijn waarschijnlijk op 29 juli
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Utrecht denkt aan een metro
Het personeel ter plaatsen, op P&R Uithof, is van mening dat het kan, de 29ste juli gaan rijden. Gunstige periode ook. In de zomervakantie. Volgende week wordt er officieel een besluit genomen *trein*
Re: Utrecht denkt aan een metro
Duimen! Zou een mooi einde zijn van deze saga, als ze alles voor het nieuwe collegejaar op de rails krijgen.
請勿靠近車門
-
- Berichten: 774
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Utrecht denkt aan een metro
Het moet P+R Science Park zijn he . Zelfs de trams filmen dat (soms).Putdeksel schreef:Het personeel ter plaatsen, op P&R Uithof, is van mening dat het kan, de 29ste juli gaan rijden. Gunstige periode ook. In de zomervakantie. Volgende week wordt er officieel een besluit genomen *trein*
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Utrecht denkt aan een metro
Voorlopig is het nog science fiction...rooddolfijn schreef:het moet P+R Science Park zijn he
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Utrecht denkt aan een metro
Mobiliteitslobby: Utrecht moet een tramtunnel mét fietspad onder de Neude door krijgen!
https://www.ad.nl/utrecht/verkeerslobby ... ~a9bffd2a/
https://www.ad.nl/utrecht/verkeerslobby ... ~a9bffd2a/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Utrecht denkt aan een metro
Kan Utrecht Koningsweg niet gewoon een uitbreiding van Lunetten worden, a la Muiderpoort? Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, maar dat lijkt mij logischer.
Het mooiste zou natuurlijk een perron aan de Uithoflijn zijn, maar dat zal al helemaal niet passen en dan gooi je gelijk het bestaansrecht van Vaartsche Rijn uit het raam.
En doortrekken van de Uithoflijn naar de Neude, hoe zien ze dat nou weer voor zich? Ben het er compleet mee eens dat de binnenstadsas het verdient om vertramd te worden, maar met de hele Uithoflijn heeft dat weinig te maken.
Het mooiste zou natuurlijk een perron aan de Uithoflijn zijn, maar dat zal al helemaal niet passen en dan gooi je gelijk het bestaansrecht van Vaartsche Rijn uit het raam.
En doortrekken van de Uithoflijn naar de Neude, hoe zien ze dat nou weer voor zich? Ben het er compleet mee eens dat de binnenstadsas het verdient om vertramd te worden, maar met de hele Uithoflijn heeft dat weinig te maken.
請勿靠近車門
Re: Utrecht denkt aan een metro
Dat krijg je als mensen zonder verstand zich met mobiliteitspolitiek gaan bemoeien
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Utrecht denkt aan een metro
Laat eerst die nieuwe tramlijn maar eens goed en zonder problemen rijden :? .
Re: Utrecht denkt aan een metro
Dan kom je nooit vooruit. Je moet aan de slag met je lobby voor je volgende grote project zodra je middelen hebt voor je eerste project.
Het is een spectrum.
Re: Utrecht denkt aan een metro
Aangezien de testritten goed gaan, verwacht ik dat het definitieve begin ook wel los loopt. Dat hebben we bij de Noord-Zuidlijn ook gezien: kost een flinke duit om aan te leggen, maar zodra ie er ligt werkt ie ook. En inderdaad, altijd smeken om meer geld ;)
Nou is er in dit geval ook wel reden toe: de hele Uithoflijn is nu al geprojecteerd om binnen relatief afzienbare tijd over z'n capaciteit heen te zitten, en daarnaast is men in de binnenstad een beetje klaar met de constante stroom aan bussen. Als het kabinet dan toch gaat strooien met OV-geld, wil Utrecht ook wel een tunnel. In Den Haag hebben ze er ook al een, dus dan willen we er hier ook een ;)
Nou is er in dit geval ook wel reden toe: de hele Uithoflijn is nu al geprojecteerd om binnen relatief afzienbare tijd over z'n capaciteit heen te zitten, en daarnaast is men in de binnenstad een beetje klaar met de constante stroom aan bussen. Als het kabinet dan toch gaat strooien met OV-geld, wil Utrecht ook wel een tunnel. In Den Haag hebben ze er ook al een, dus dan willen we er hier ook een ;)
請勿靠近車門
Re: Utrecht denkt aan een metro
Precies. En wij in Hoogeveen ook.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Utrecht denkt aan een metro
Buslijn 28 rijdt over een betonnen baan. Aangelegd om te veranderen in trambedding. Is het capaciteitsprobleem zo opgelost
Re: Utrecht denkt aan een metro
Is geen oplossing.. want dan heb je én tram's én bussen door de straten in het centrum..
Re: Utrecht denkt aan een metro
Het idee is natuurlijk dan wel dat de rest van de bussen dan ook eindigen op de Uithof/in Zeist
In 2014 heeft men gekeken naar de binnenstadstram (pdf) en wat je dan met de bussen aanwil (en naar een aantal andere dingen, zoals een BRT en versnellen van de SUNIJ-lijn). Ondertussen dus enigszins oud, maar nog steeds nuttig om door te lezen.
Wat mij het mooiste eindscenario lijkt, realiserend dat dit flinke toekomstmuziek is: een binnenstadstram tot de Uithof (en dan eventueel door naar de Bilt of Zeist, maar dat heeft minder prioriteit), bussen die eindigen op de Uithof, gecombineerd met een station voor de NoordOost (dus nieuw spoor Koningsweg-De Bilt (pdf)) waar eventueel ook de sprinters Utrecht-Baarn of juist Utrecht-Zwolle overheen worden gestuurd.
Juist de Uithof is een plek waar dat gezever over een multimodaal knooppunt daadwerkelijk in de praktijk gebracht kan worden, omdat er genoeg vraag is voor veel verbindingen, zowel direct naar Utrecht als tangentlijnen. Het is de enige plek waar een tweede intercitystation in Utrecht realistisch is, er ligt een snelle tramverbinding heen, er zijn directe buslijnen vanuit de hele stad en het is uit zichzelf al een belangrijke bestemming. Gebruik dat dan ook om het een belangrijk overstappunt te maken.
In 2014 heeft men gekeken naar de binnenstadstram (pdf) en wat je dan met de bussen aanwil (en naar een aantal andere dingen, zoals een BRT en versnellen van de SUNIJ-lijn). Ondertussen dus enigszins oud, maar nog steeds nuttig om door te lezen.
Wat mij het mooiste eindscenario lijkt, realiserend dat dit flinke toekomstmuziek is: een binnenstadstram tot de Uithof (en dan eventueel door naar de Bilt of Zeist, maar dat heeft minder prioriteit), bussen die eindigen op de Uithof, gecombineerd met een station voor de NoordOost (dus nieuw spoor Koningsweg-De Bilt (pdf)) waar eventueel ook de sprinters Utrecht-Baarn of juist Utrecht-Zwolle overheen worden gestuurd.
Juist de Uithof is een plek waar dat gezever over een multimodaal knooppunt daadwerkelijk in de praktijk gebracht kan worden, omdat er genoeg vraag is voor veel verbindingen, zowel direct naar Utrecht als tangentlijnen. Het is de enige plek waar een tweede intercitystation in Utrecht realistisch is, er ligt een snelle tramverbinding heen, er zijn directe buslijnen vanuit de hele stad en het is uit zichzelf al een belangrijke bestemming. Gebruik dat dan ook om het een belangrijk overstappunt te maken.
請勿靠近車門
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 137 gasten