Pagina 6 van 9

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: wo 19 jun 2019, 00:04
door Vinny
Het is vooral jammer voor de omwonenden. Die hebben nu langer ronkend blik in hun achtertuin.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: wo 19 jun 2019, 00:48
door Chrysa
Ronkend blik is wel te verwachten als je naast een circuit gaat wonen toch?

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: wo 19 jun 2019, 12:02
door cassie127
Een circuit dat al jaren niet of nauwelijks gebruikt wordt

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: wo 19 jun 2019, 12:24
door KM46
Het circuit wordt al jaren gebruikt voor verschillende raceklassen in de autosport hoor. Alleen deze zijn lang niet zo populair als de formule 1.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: wo 19 jun 2019, 12:34
door Väggar
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat NS gaat doen als ze niet kunnen rijden door onvoorziene omstandigheden. (Overwegstoring, iemand die voor de trein springt, object in de bovenleiding etc.)

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: wo 19 jun 2019, 13:53
door Lijn 45
(Veel) bussen inzetten :Y

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: wo 19 jun 2019, 13:59
door trolly
*O*

Ga jij maar eens fijn de eerste pagina van dit draadje teruglezen.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: do 04 jul 2019, 12:49
door Frank93
In Overveen zijn ze niet zo blij met 24 treinen per uur:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/248874/v ... el-te-veel

Het gaat overigens niet alleen om de Formule 1 maar ze verwachten ook nog meer treinen op zomerse dagen.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: ma 22 jul 2019, 11:53
door dennistd
De conservator van het Spoorwegmuseum tweette gisteren dit document over de GP in 1975:

Afbeelding

https://twitter.com/TuurVerdonck/status ... 3460678656

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: ma 22 jul 2019, 20:24
door Durashift
^^ die miljoen mensen klopt niet.. Er zijn heel wat mensen die met meerdere accounts zich hebben weten te registreren (alle familieleden / vrienden etc. ingeschakeld) om de kans op ingeloot te worden zo groot mogelijk te maken. Er is slechts plaats voor 250 duizend bezoekers, d8 ik.

Nou maar hopen dat het volgend jaar mei niet al te warm is.. anders heeft men de kans met het hitteprotocol te moeten werken tijdens dat grootse event. :roll:

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: wo 11 sep 2019, 16:38
door KM46

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: wo 11 sep 2019, 16:45
door diederickx

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: wo 11 sep 2019, 18:11
door VIRM
Waarom betaalt de Vervoerregio Amsterdam eigenlijk mee?

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: wo 11 sep 2019, 18:50
door isadora
Maar er moet eerst nog even een rondje rechtbank volgen:
https://nos.nl/artikel/2301255-milieu-o ... voort.html

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: wo 11 sep 2019, 19:11
door samsam538
diederickx schreef:Spoor rondom Zandvoort wordt aangepakt, meer treinen tijdens Grand Prix

Edit: KM46 was me net een paar minuten voor.


Ook worden er twee tijdelijke perrons aangelegd bij station Zandvoort en wordt een extra in- en uitgang gecreëerd bij het station.

Waar worden de twee tijdelijke perrons aangelegd, krijgen we een Spaanse oplossing?

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: wo 11 sep 2019, 19:18
door dennistd
En dat is?

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: wo 11 sep 2019, 19:25
door samsam538
Perron aan beide zijden van het spoor: https://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_solution

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: wo 11 sep 2019, 19:35
door evos
Ik neem aan dat de meeste bezoekers aankomen vóór en vertrekken ná de race, dus ik denk niet dat er massa's mensen gelijktijdig gaan in- en uitstappen.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: wo 11 sep 2019, 19:43
door dennistd
Nou ja, uitstappen aan twee kanten zou best wat in tijd kunnen schelen natuurlijk. Zeker bij inzet van dubbekdekkers.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: wo 11 sep 2019, 19:44
door Z2N
Een Spaanse methode is zeker handig. Op grote piekmomenten kan je de aankomende en vertrekkende stromen volledig scheiden, de drukste stroom gaat dan via het 'gewone' perron, de rustigere stroom kan dan via kleinere noodperrons aan de weerszijden.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: wo 11 sep 2019, 22:56
door samsam538
Hier staat dat het inderdaad om de Spaanse methode gaat: https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... -formule-1

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: zo 22 dec 2019, 00:37
door Durashift
Het (concept) mobiliteitsplan voor de aankomende F1 race op Zandvoort is gepubliceerd.

https://www.zandvoort.nl/bestandsopslag ... oniem_.pdf

Korte samenvatting:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/258844/p ... od-op-uber

De organisatie van de Dutch Grand Prix heeft zojuist de plannen bekendgemaakt voor de Formule 1 op het circuit van Zandvoort.

In het 75 pagina's tellende document staat hoe de organisatie van de Grand Prix denkt Zandvoort en de omliggende plaatsen bereikbaar te houden tijdens het race-evenement op 1, 2 en 3 mei 2020. De plannen moeten nog door de gemeente Zandvoort en onder meer de hulpdiensten worden goedgekeurd.

Voor het evenement worden per dag 104.000 bezoekers verwacht. Daarnaast zijn er nog enkele duizenden medewerkers en worden ook dagelijks 7.500 'gelukszoekers' verwacht, die zonder kaartje toch een glimp zullen proberen op te vangen van het mega-evenement. (..)


Vreselijk logo trouwens. :X :?: :cry:

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: zo 22 dec 2019, 02:14
door dennistd
Wat betreft de trein dus het volgende
Een groot gedeelte van de bezoekers van de DGP komt met de trein naar Zandvoort (aan Zee). Zandvoort is de enige Formule 1-locatie met een treinstation op loopafstand. Dit biedt een unieke kans en is een voorbeeld voor de gehele wereld. De gemeente Zandvoort heeft met ProRail, het Rijk, de provincie Noord-Holland en de buurgemeenten een akkoord bereikt over het verrichten van aanpassingen aan het spoor, de overwegen en de perrons om de bereikbaarheid van Zandvoort structureel te verbeteren. Gezamenlijk (ProRail/NS/DGP/gemeente Zandvoort) werken we aan de volgende uitgangspunten:
• 50.000 bezoekers per trein
• 1.000 reizigers per trein (twee gekoppelde SLT-stellen)
• twaalf treinen per uur
• Minimale afvoertijd is vier uur bij continue reizigersstroom
• Drie dagen: vrijdag tot en met zondag

Traject
De dienstregeling voor het DGP-weekend is nader te bepalen door NS en ProRail. Hierin zijn het aantal treinen en een aanvangtijd van 06.00 uur op vrijdag, zaterdag en zondag opgenomen.

Station en omgeving
De fysieke maatregelen bestaan onder andere uit het verbreden van de taludtrap, het bouwen van twee perrons, het verwijderen van bloembakken en fietsenstallingen op het perron en het verplaatsen van een deel van de fietsenstallingen. De benodigde maatregelen op het gebied van crowdmanagement zijn opgenomen in het Veiligheidsplan DGP 2020.

Looproute
Vanaf het station gaan de bezoekers te voet naar de ingangen van het circuit. De route is ongeveer 1500 meter lang en loopt via de Van Speijkstraat naar de kruising met de Van Lennepweg. Vanaf hier heeft men de keuze:
• Linksaf via Van Lennepweg en Burgemeester van Alphenstraat voor ingang Noord en West.
• Rechtsaf via Van Lennepweg en Dr. Jacobus P. Thijsseweg voor ingang Zuid en Oost.
Welke ingang men neemt, is afhankelijk van het soort kaart die de bezoeker gekocht heeft.

Communicatie actuele situatie
De DGP heeft zowel op het circuit als buiten het circuit de beschikking over meerdere LED-schermen en/of tekstkarren waarop actuele informatie met betrekking tot de reis- en wachttijden van de trein medegedeeld kunnen worden. Bij drukte op station Zandvoort wordt bezoekers geadviseerd rustig aan te doen bij hun vertrek of horeca in de omgeving te bezoeken om een lange wachttijd en extreme drukte op het station te voorkomen. De DGP stelt, in samenwerking met de werkgroep veiligheid, in kwartaal 1 op lokaal en crowdmanagementniveau een preparatie en operatieplan op, met uitgewerkte scenario’s en locaties van de tekstkarren. De tekstkarren worden tijdens de DGP aangestuurd vanuit het Operationeel Mobiliteitscentrum.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: zo 22 dec 2019, 08:50
door en-es
Slechts 7500 gelukszoekers maar?

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: zo 22 dec 2019, 09:30
door Wubbo
Ik vind het gemiddelde aantal mensen in een auto (2,5) en op een motor (1,5) ook wat aan de hoge kant.