Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door htm_tram »

In Voorschoten kan je de 45 weer via de vlietwijk laten rijden. Lijn 46 heeft daar bijna tot geen in en uitstappers. De "nieuwe" ringlijn kan je dan aanpassen op de tijden van de trein te station Voorschoten en lijn 43 kan je daar weer op aanpassen. Voordeel is dat de reizigers voor Duinrell via station Voorschoten kunnen reizen en dis minder lang in een bus hoeven te zitten.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Roeland »

Lijn 45 hebben ze een paar jaar geleden juist uit de Vlietwijk gehaald, omdat die omweg te nadelig is voor de meeste doorgaande reizigers op de drukke lijn 45. Om die succesvolle lijn langzamer te maken voor een buurtje met nauwelijks in- en uitstappers lijkt mij niet zo logisch.
Wordt de 46 tussen Voorschoten Centrum en Leidschendam trouwens wel een beetje gebruikt (als er in Vlietwijk nauwelijks instappers zijn), of rijdt lijn 46 ook daar grotendeels leeg?
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door htm_tram »

Dat blokkie om door de Vlietwijk is zeker in de spits een stuk sneller dan over de gewone rijbaan. Je zou een keer voor de grap moeten tellen hoeveel chauffeurs met de 45 alsnog de Vlietwijk rijden. Helaas mag je er niet stoppen terwijl er veel vraag voor is. De bewoners in de Vlietwijk zijn meer gericht op Leiden dan op Den Haag. Mijn ervaring met de 46 is dat er buiten de spits weinig tot geen reizigers zijn tussen Leidschendam en Voorschoten.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Matt5154 »

Vraaagje over lijn 37. Als de Sebaastiaansbrug klaar stopt lijn 37 ook bij de haltes Michiel de Ruyterweg t/m Poortcenter? Zuidpoort stopt die sws neem ik aan.
Lucsroof
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 07 apr 2019, 01:53

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Lucsroof »

CamilleKreemers schreef:wel jammer als de Breestraat waar is, vanuit ZHN krijg ik de indruk dat de lijnen 400 en 30/31 dus globaal Katwijk - Leiden - Zoetermeer enorm druk is in de spitsuren. Geledes kunnen dan een uitkomst zijn.

Misschien een raar idee, maar is een omloop 44-42-46 niet een idee, dus een ringlijn Den Haag - Voorschoten - Wassenaar - Den Haag?
Ik vraag me daarnaast af waarom Leiden - Wassenaar nog steeds maar 2x/uur gaat rijden.

wat ook leuk zou zijn dat 42 naar het Voorschoten centrum gaat waar je kan overstappen op: 5, 45 en 46 en bij wassenaar dat deze 42 dan in de zomer naar de Wassenaarse slag kan gaan of dat bus 144 vanaf Wassenaar park Duinrell de route van de voormalige bus 468 ook erbij neemt naar de Wassenaarse slag http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... aarse_Slag
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Meltrain »

OVspotter070 schreef:Vraaagje over lijn 37. Als de Sebaastiaansbrug klaar stopt lijn 37 ook bij de haltes Michiel de Ruyterweg t/m Poortcenter? Zuidpoort stopt die sws neem ik aan.
Volgens de lijnennetkaart is het inderdaad de bedoeling dat lijn 37 bij alle tussengelegen haltes gaat stoppen.
Ik vraag me wel af of lijn 37 in Rotterdam bij de haltes Vliegveldweg en Gatwickbaan gaat stoppen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Frank93 »

Lijkt er niet op als ik de website van EBS moet geloven:
Vanaf station Delft zal er via de Westlandseweg, Papsouwselaan, Voorhofdreef en Kruithuisweg naar de A13 worden gereden v.v. Tussen station Delft en de A13 zal enkel op de halte Krakeelpolderweg gestopt worden, de eerstvolgende halte na de Krakeelpolderweg is Rotterdam Airport.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Matt5154 »

Frank93 schreef:Lijkt er niet op als ik de website van EBS moet geloven:
Vanaf station Delft zal er via de Westlandseweg, Papsouwselaan, Voorhofdreef en Kruithuisweg naar de A13 worden gereden v.v. Tussen station Delft en de A13 zal enkel op de halte Krakeelpolderweg gestopt worden, de eerstvolgende halte na de Krakeelpolderweg is Rotterdam Airport.
Dat is de omleiding vanwege de Sebaastiaansbrug.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Frank93 »

Ja klopt, maar ze geven wel aan dat er na de Krakeelpolderweg geen tussengelegen haltes meer zijn tot aan het vliegveld.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Matt5154 »

Voor de geintereseerden. Volgens de vervoerplan, zullen de oplaadpalen voor de E bussen in Delft bij Tanthof liggen (Abtswoudsepark). Niet slim omdat heel veel lijnen eindigen op het station. In Zoetermeer vgm toch Centrum-West.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Daniel »

Welk vervoerplan, ik kom zogauw nergens een openbare link tegen (bij de MRDH staan ze allemaal op EBS Haaglanden na). Maar dat lijnen op het station eindigen wil natuurlijk niet zeggen dat de rit van de bus zelf dat ook doet. Als die eens in de zoveel tijd op de lijn naar de Tanthof doorrijdt kan je daar prima laden, dat hoeft immers niet na elke rit.

Juist op het station laden is onhandig omdat je daar relatief weinig plek hebt terwijl er dan heel veel bussen zouden moeten bijladen. Kan je dus beter aan de andere uiteinden van lijnen doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Daelea »

Thom69 schreef:Zoals het AD stelt wordt het een en ander besproken in de raad van Delft, wat na even zoeken dan ook het complete vervoerplan heeft opgeleverd: https://ris.delft.nl/internet/vergaderk ... eer_16806#, punt 12, de laatste bijlage.
Vervoerplan is te vinden via de link (hierboven) die ik een paar dagen geleden gedeeld heb. :wink: NB, het is ondertussen de eennalaatste bijlage geworden en die worden zichtbaar als je op de tekst bij punt 12 klikt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Daniel »

Juist, en in het vervoerplan staat dus geen letter over de locatie van de laadpalen. Het stukje over laadpalen betreft namelijk de raadsbrief van de gemeente Delft, dus we kunnen hooguit stellen dat er in Delft alleen laadpalen bij het Abtwoudsepark komen.
Echter rijden ook de lijnen naar Nootdorp en Delfgauw elektrisch en vallen beide plaatsen niet onder de gemeente Delft, dus zou prima kunnen dat daar laadpalen komen waarover je in de betreffende brief niet leest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

ik stel de vragen hier, maar weet niet of ze niet moeten.

1. Waarom kiest EBS er niet voor de 60 door te trekken in halve frequentie naar Den Haag Ypenburg EN Metrostation Nootdorp? Hierdoor lijk je me potentieel nieuwe klanten te werven.
2. Waarom worden er geen Duinrell Expresslijnen geboden vanuit Leiden Centraal EN Den Haag Centraal. Hierbij wordt dan rond opening en sluitingstijden een kwartiersdienst (vanuit Den Haag 4x samen met lijn 90 van ZHN, dus 3x/uur) geboden en daartussen 2x/uur. Ik verwacht daardoor eigenlijk meer klanten en dus ontlasting van wegen. Doorrijden naar Wassenaarse Slag is wellicht een optie voor later.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Meltrain »

Over het eerste plan heb ik zelf ook al eens nagedacht en ik hoop dat dat ook nog eens wordt ingevoerd. Wellicht volgend jaar, want in het eerste jaar mocht er niet te veel veranderen.

Het tweede plan lijkt me overbodig. Vanaf Den Haag Centraal rijdt immers al een snelbus naar Duinrell (nu: 444, straks 144). Voorheen reed deze altijd tijdens het weekend en in de zomervakantie de hele dag, maar wegens de beperkte vraag rijdt deze lijn nu alleen nog in juli en augustus en alleen 's ochtends en vanaf het einde van de middag tot sluitingstijd. Hierdoor kon de bediening van lijn 44 verbeterd worden, die een groter deel van Wassenaar bedient.
Een snelbus tussen Leiden en Duinrell klinkt leuk, maar dan moet daar wel geld voor zijn en ik heb liever dat dat geld besteed wordt aan de reguliere, ontsluitende, lijnen. Bovendien is er met een overstap tussen lijn 43 en 44 al een goede verbinding tussen Leiden en Duinrell.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Daan76 »

De 60 heeft in het verleden al eens tot Ypenburg NS gereden als ik me niet vergis. Maar helemaal helder heb ik dat niet meer op m'n netvlies staan helaas.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Matt5154 »

Reed tot 2012 naar Leidschenveen idd. Tussen 2010 en 2011 was dat niet het geval. Werd te weinig gebruikt vgm vanwege de komst van 19. Je ken het beste lijn 60 via Nootdorp Rara laat rijden en eindigen bij Centrum maar dan op de Koningin Julianalaan ipv Laan van Nootdorp. Dan zijn de haltes Dominee C. Spoorlaan en Kievitsbloem vervallen.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door JordiBrabant »

Hoe wil je dan bij Nootdorp RaRa komen? Buitenom via de Molenaar Blonkweg en Hofweg? Mij lijkt het juist slimmer om via de Koningin Julianatraat naar de halte Centrum te rijden, en dan door rijden via de de route van buurtbus 484 naar eindbestemming Nootdorp RaRa, waar met een beetje goodwill van de Gemeente Pijnacker-Nootdorp de K&R voorziening ook tot keerlus kan maken.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door WSM »

Daan76 schreef:De 60 heeft in het verleden al eens tot Ypenburg NS gereden als ik me niet vergis. Maar helemaal helder heb ik dat niet meer op m'n netvlies staan helaas.
Er zijn verschillende incarnaties van lijn 60 geweest in dit verband. In de 'pre-Veolia' Connexxion-tijd (t/m 2009) reed lijn 60 van Delft naar Rotonde Houtkade in Leidschenveen, alwaar de bussen verder reden naar Leidschendam als lijn 40. Bij de start van Veolia reed lijn 40 met kleine bussen (eerst een allegaartje van busjes van divers pluimage, later vervangen door de Mercedes Sprinter midisbussen), waarbij lijn 60 nog steeds eindpunt Houtkade had. Daarna is Leidschenveen Centrum het eindpunt geworden van lijn 60 (en later lijn 61 uit Pijnacker, waarbij lijn 60 nog maar tot Nootdorp reed).

Op Ypenburg NS is lijn 60 nooit geweest.

Wat betreft de bus naar Wassenaarse Slag, deze is (mede) opgeheven omdat het niet werkte: als het geen strandweer was zat er niemand in de bus en als het strandweer was stond de bus net zo hard in de file als alle strandgangers die per auto gingen.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Lucsroof
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 07 apr 2019, 01:53

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Lucsroof »

CamilleKreemers schreef:ik stel de vragen hier, maar weet niet of ze niet moeten.

1. Waarom kiest EBS er niet voor de 60 door te trekken in halve frequentie naar Den Haag Ypenburg EN Metrostation Nootdorp? Hierdoor lijk je me potentieel nieuwe klanten te werven.
2. Waarom worden er geen Duinrell Expresslijnen geboden vanuit Leiden Centraal EN Den Haag Centraal. Hierbij wordt dan rond opening en sluitingstijden een kwartiersdienst (vanuit Den Haag 4x samen met lijn 90 van ZHN, dus 3x/uur) geboden en daartussen 2x/uur. Ik verwacht daardoor eigenlijk meer klanten en dus ontlasting van wegen. Doorrijden naar Wassenaarse Slag is wellicht een optie voor later.


En ik vond/vind het ook raar dat er wel een een diens van den Haag CS naar park duinrell gaat maar niet van Leiden CS naar park duinrell

Dat laatste idee met naar wassenaarse slag was ook mijn idee en wat je daar mee ook zit dat heel veel mensen naar de klip gaat en de Wassenaarse slag
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door htm_tram »

WSM schreef:
Op Ypenburg NS is lijn 60 nooit geweest.
Lijn 60 heeft nog een tijdje door gereden vanaf Nootdorp via Ypenburg NS, Forepark naar het winkelcentrum van Leidschenveen. *bus*
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door WSM »

Ik zie het nu ook, zat er duidelijk naast. Excuses voor de desinformatie en dank voor de correctie.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Matt5154 »

Wanneer gaan ze beginnen met het plaatsen van de laadpalen?
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door bartjemestrom »

Voor dat plaatsen is ongeveer 1 a 2 weken tijd voor nodig, getuige een heel busstation Sittard. Kan heel snel gaan :wink:
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door htm_tram »

Ik had begrepen dan er een 12m Citaro in de MRDH kleuren op stalling Zoetermeer staat. *bus*
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten