Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Stadsbus
Berichten: 762
Lid geworden op: Wo 02 Apr 2014, 19:42
Contact:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor Stadsbus » Di 25 Jun 2019, 20:15

Klopt! Zou de 5147 moeten zijn, de 5143 staat nu in Nijkerk als het goed is.

Stadsbus
Berichten: 762
Lid geworden op: Wo 02 Apr 2014, 19:42
Contact:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor Stadsbus » Wo 26 Jun 2019, 23:11

De eerste openbare foto's staan nu ook online, inclusief interieurfoto's: http://pvopdelftsewielen.nl/EBS/Demobus ... %20EBS.htm

Gebruikersavatar
luka23
Berichten: 440
Lid geworden op: Do 14 Dec 2017, 15:06
Locatie: Cpc

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor luka23 » Do 27 Jun 2019, 09:27

Ziet er mooi uit, interieur net als bij Syntus Utrecht! Hoop dat er nu wel displays komen in plaats van een armzalige onduidelijke lichtkrant met onverstaanbare omroep _O-
PSA: Links gaan, rechts staan

Lucsroof
Berichten: 42
Lid geworden op: Zo 07 Apr 2019, 01:53

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor Lucsroof » Do 27 Jun 2019, 23:00

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... vXdG2qXs6-

Dit geeft een nog beter informarie over de verschil met hoe het is en hoe het vanaf 25 augustus wordt + tekeningen van het materieel

Lucsroof
Berichten: 42
Lid geworden op: Zo 07 Apr 2019, 01:53

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor Lucsroof » Do 27 Jun 2019, 23:11

luka23 schreef:Ziet er mooi uit, interieur net als bij Syntus Utrecht! Hoop dat er nu wel displays komen in plaats van een armzalige onduidelijke lichtkrant met onverstaanbare omroep _O-



De de laminaatvloer is ook Nice.
Extra reis informatie vindt ik nooit erg zoals met overstapmogelijkheden en hoe laat ze vertrekken, een beetje zoals wat de Qlliners hebben.

OVspotter070
Berichten: 80
Lid geworden op: Ma 18 Mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor OVspotter070 » Wo 03 Jul 2019, 15:06

https://twitter.com/EBS_OV/status/1144550716834557953

Volgens EBS op Twitter worden een aantal oude wagens overgenomen vanuit de vorige concessie. Ik vermoed de Ex-HTM wagens.

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5425
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor Milco » Wo 03 Jul 2019, 15:16


Opvallend in het document vind ik het open instapregime bij de R-Netlijnen 455 en 456. :)
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 04-09-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 08-08-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

SDC
Berichten: 27
Lid geworden op: Wo 02 Nov 2016, 13:56

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor SDC » Wo 03 Jul 2019, 17:34

Perfect! Een open instapregime is zoveel beter voor de halteringstijd en de doorstroming. Voor mijn part wordt er liever vandaag dan morgen nog een open instapregime ingevoerd op alle stadslijnen en op drukke streeklijnen. In de praktijk zie je al dat er vooral in Rotterdam op veel lijnen officieus al een open instapregime geldt; het scheelt soms wel een halve minuut per (drukke) halte. Eigenlijk zou het dus beter de standaard kunnen worden.

WSM
Berichten: 989
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor WSM » Wo 03 Jul 2019, 20:40

OVspotter070 schreef:https://twitter.com/EBS_OV/status/1144550716834557953

Volgens EBS op Twitter worden een aantal oude wagens overgenomen vanuit de vorige concessie. Ik vermoed de Ex-HTM wagens.

Waarom niet de diesels die nu naar Delfgauw rijden?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32381
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor Daniel » Wo 03 Jul 2019, 20:44

Aannemelijk zijn die nog eigendom van Connexxion zelf (en maar één concessie oud dus vast nog bruikbaar voor ze). Die ex-HTM wagens zijn overigens ook al nagenoeg in MRDH-kleuren dus da's ook wel handig natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

OVspotter070
Berichten: 80
Lid geworden op: Ma 18 Mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor OVspotter070 » Wo 03 Jul 2019, 20:50

WSM schreef:
OVspotter070 schreef:https://twitter.com/EBS_OV/status/1144550716834557953

Volgens EBS op Twitter worden een aantal oude wagens overgenomen vanuit de vorige concessie. Ik vermoed de Ex-HTM wagens.

Waarom niet de diesels die nu naar Delfgauw rijden?


Nummerconflict met de nieuwe solo 12m Citaro nummers (5101-5183).
Laatst gewijzigd door OVspotter070 op Wo 03 Jul 2019, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5425
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor Milco » Wo 03 Jul 2019, 20:55

Dat nummerconflict is geen issue, ander nummer erop en klaar...
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 04-09-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 08-08-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

OVspotter070
Berichten: 80
Lid geworden op: Ma 18 Mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor OVspotter070 » Wo 03 Jul 2019, 20:58

De ex-HTM gaan vgm terug naar de MRDH. Grijze n.n.b. De Ex-veolia denk uit dienst (hebben geen airco). @Daan76 zijn er nog nieuws over welk materieel gaat nou mee naar de nieuwe concessie?
Laatst gewijzigd door OVspotter070 op Wo 03 Jul 2019, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Post
Berichten: 493
Lid geworden op: Do 28 Mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor Post » Wo 03 Jul 2019, 20:59

Ik wou net zeggen een bus niet meenemen omdat er een verkeerd nummer op staat is natuurlijk wel erg raar.

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2788
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06
Contact:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor Lijn 45 » Wo 03 Jul 2019, 21:04

De ex-Veolia's zijn 4 jaar jonger dan hun Haarlemse broertjes, dus misschien gaan ze daarheen.

OVspotter070
Berichten: 80
Lid geworden op: Ma 18 Mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor OVspotter070 » Wo 03 Jul 2019, 21:07

4 ervan gaan naar Syntus Gelderland. En het zal me niet verbazen dat ook een aantal naar Arnhem of Nijmegen gaan.

Lucsroof
Berichten: 42
Lid geworden op: Zo 07 Apr 2019, 01:53

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor Lucsroof » Wo 03 Jul 2019, 22:43

SDC schreef:Perfect! Een open instapregime is zoveel beter voor de halteringstijd en de doorstroming. Voor mijn part wordt er liever vandaag dan morgen nog een open instapregime ingevoerd op alle stadslijnen en op drukke streeklijnen. In de praktijk zie je al dat er vooral in Rotterdam op veel lijnen officieus al een open instapregime geldt; het scheelt soms wel een halve minuut per (drukke) halte. Eigenlijk zou het dus beter de standaard kunnen worden.


Het zorgt er misschien voor dat een bus mínder lang stil staat bij een halte, maar zullen mensen wel wachten voor dat een aantal zijn uitgestapt

SDC
Berichten: 27
Lid geworden op: Wo 02 Nov 2016, 13:56

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor SDC » Do 04 Jul 2019, 00:07

Ook dat gaat in de praktijk altijd wel goed, enkele asociale uitzonderingen daargelaten natuurlijk. En ook de tram en metro hebben al jaren een open instapregime, ook daar gaat het gewoon goed v.w.b. de voorrang van uitstappers op instappers.

Daan76
Berichten: 277
Lid geworden op: Zo 26 Dec 2010, 12:46

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor Daan76 » Do 04 Jul 2019, 01:24

SDC schreef:Perfect! Een open instapregime is zoveel beter voor de halteringstijd en de doorstroming. Voor mijn part wordt er liever vandaag dan morgen nog een open instapregime ingevoerd op alle stadslijnen en op drukke streeklijnen. In de praktijk zie je al dat er vooral in Rotterdam op veel lijnen officieus al een open instapregime geldt; het scheelt soms wel een halve minuut per (drukke) halte. Eigenlijk zou het dus beter de standaard kunnen worden.


Ik denk er nog iets anders over: OF een open instapregime op ALLE lijnen, en dan natuurlijk wel met véél meer kaartcontroles door BOA's dan momenteel gebeurt. OF op geen enkele lijn open instapregime.
Maar niet op de ene lijn wel en op de andere niet want dat is natuurlijk niet werkbaar.

Daan76
Berichten: 277
Lid geworden op: Zo 26 Dec 2010, 12:46

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor Daan76 » Do 04 Jul 2019, 01:28

WSM schreef:
OVspotter070 schreef:https://twitter.com/EBS_OV/status/1144550716834557953

Volgens EBS op Twitter worden een aantal oude wagens overgenomen vanuit de vorige concessie. Ik vermoed de Ex-HTM wagens.

Waarom niet de diesels die nu naar Delfgauw rijden?

Die diesels zijn van Connexxion en dat zou dus een ingewikkelde constructie worden (even los van het feit dat diesel echt niet meer de bedoeling is in de nieuwe concessie).
De ex-HTM wagens zijn van MRDH en dan is het dus makkelijker om er wat andere stickers op te plakken en het ICT-gebeuren van Cxx te vervangen door ICT van EBS. Logischerwijze zou ik er dus inderdaad eerder op gokken dat de ex-HTM wagens mee overgaan naar EBS.

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12226
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor Wubbo » Do 04 Jul 2019, 18:43

Daan76 schreef:Ik denk er nog iets anders over: OF een open instapregime op ALLE lijnen, en dan natuurlijk wel met véél meer kaartcontroles door BOA's dan momenteel gebeurt. OF op geen enkele lijn open instapregime.
Maar niet op de ene lijn wel en op de andere niet want dat is natuurlijk niet werkbaar.
In Utrecht werkt het wel (met lijn 12), waarom zou dat dan in Haaglanden niet werken?

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 7166
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor Z2N » Do 04 Jul 2019, 18:48

Lijn 12 is natuurlijk wel uniek, in dat vrijwel alle reizigers gratis reizen hebben (studenten-OV), en er dus geen beloning is voor niet-inchecken.
Journey of a night time

Flickr!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40782
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor Suus » Do 04 Jul 2019, 18:56

Z2N schreef:Lijn 12 is natuurlijk wel uniek, in dat vrijwel alle reizigers gratis reizen hebben (studenten-OV), en er dus geen beloning is voor niet-inchecken.

Studenten krijgen van niemand les en het UMC heeft ook geen verplegers en dokters?
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 9908
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contact:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor Hainje » Do 04 Jul 2019, 19:26

Die komen natuurlijk gewoon met de olieslurpert!1!!¡!
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

SDC
Berichten: 27
Lid geworden op: Wo 02 Nov 2016, 13:56

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor SDC » Do 04 Jul 2019, 19:38

Een geheel of gedeeltelijk open instapregime kan echt wel gecommuniceerd worden aan de reiziger, in het geval van Haaglanden Streek is het eenvoudig: alle 4xx lijnen hebben een open instapregime, de overige lijnen (normaal gesproken) niet. Toch vind ik dat chauffeurs hier wel flexibel mee om zouden kunnen springen; bij drukte alle deuren open.

Toch geef ik toe dat er voor een algeheel open instapregime (ongeacht de lijn) ook best veel te zeggen valt. Nu is het vaak zo dat de ene chauffeur star vasthoudt aan alleen de voorste deur openen, terwijl andere chauffeurs bij meer dan 3 reizigers op een halte alles open gooien. Vanuit dat perspectief zou er wel wat voor te zeggen zijn om de chauffeurs in ieder geval te instrueren om hiermee flexibel om te springen, of er simpelweg eenduidige richtlijnen voor op te stellen, die dan wat mij betreft ook een algeheel open instapregime zouden kunnen inhouden.

Breder gezien is het vreemd dat het bij de trein, metro en tram wel kan en ook gebeurt, en dat de bus het enige vervoermiddel is waar er vaak geen open instapregime geldt. In de meeste andere landen, ook buurlanden, kan men bij alle vervoermiddelen gewoon overal instappen. In Nederland is het v.w.b. de bus vaak een beetje een grijs gebied, en ligt het er zeer aan in welk gebied men zich bevindt.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten