Misschien bij lijn 455 de tijdrovende slinger door de Wippolder en de TU-wijk eruit halen .Roeland schreef:in deze fase betekent R-net in Haaglanden inderdaad nog even niet zoveel (behalve dan een roodbestickerde bus). Volgend jaar willen ze wel de minder gebruikte haltes schrappen. Dan betekent R-net dus wel iets...
Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Door de wijk is inderdaad niet heel handig, maar als je ziet hoeveel er in/uit stapt in de TU-wijk dan lijkt me die halte skippen niet handig.WSM schreef:Misschien bij lijn 455 de tijdrovende slinger door de Wippolder en de TU-wijk eruit halen .Roeland schreef:in deze fase betekent R-net in Haaglanden inderdaad nog even niet zoveel (behalve dan een roodbestickerde bus). Volgend jaar willen ze wel de minder gebruikte haltes schrappen. Dan betekent R-net dus wel iets...
Zou een route via de TU met alleen stoppen bij Zuidpoort/Aula en dan over de N470 handig zijn en dan via de nieuwe komkommerweg terug naar de oude route bij Pijnacker? Aangezien de stadbus nu ook frequent Delfgauw bediend is het wegvallen van die bus daar geen ramp.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
De N470 staat in de spits regelmatig helemaal vast, daarom is door Veolia de sneldienst buiten Pijnacker om ook geïntegreerd in de hoofdroute. Het leverde geen tijdswinst op.
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 28 aug 2019, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: di 21 mei 2019, 14:28
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Ben wel benieuwd hoe de reizigers EBS zullen ervaren als vanaf volgende week het 'feest' gaat beginnen.
Vooralsnog valt mij twee dingen op:
De reisinformatie wordt vooralsnog niet voldoende weergegeven op de officiële site van Trans Link System waar reisinformatie kan worden ingezien; OV-chipkaart.nl. Daar staat enkel nog 'halte volgt nog', hetgeen niet handig is bij het declareren van de reiskosten bij bijvoorbeeld een werkgever.
Daarnaast is er nauwelijks mogelijkheid om over te stappen op Den Haag Centraal als je vanuit stations zuidelijker dan Hollands Spoor komt en bus 43 wilt nemen en na 2 uur aankomt. Waarschijnlijk zal er (veel) later vertrokken worden zoals er onder de vlag van Connexxion gedaan werd als je op Den Haag Centraal stond.
Vooralsnog valt mij twee dingen op:
De reisinformatie wordt vooralsnog niet voldoende weergegeven op de officiële site van Trans Link System waar reisinformatie kan worden ingezien; OV-chipkaart.nl. Daar staat enkel nog 'halte volgt nog', hetgeen niet handig is bij het declareren van de reiskosten bij bijvoorbeeld een werkgever.
Daarnaast is er nauwelijks mogelijkheid om over te stappen op Den Haag Centraal als je vanuit stations zuidelijker dan Hollands Spoor komt en bus 43 wilt nemen en na 2 uur aankomt. Waarschijnlijk zal er (veel) later vertrokken worden zoals er onder de vlag van Connexxion gedaan werd als je op Den Haag Centraal stond.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Hoe promoot je de nieuwe extra late rit van lijn 45?
Door 6 minuten te vroeg te rijden...
(zoals je in de grafiek ziet niet alleen de laatste haltes helaas)
Door 6 minuten te vroeg te rijden...
(zoals je in de grafiek ziet niet alleen de laatste haltes helaas)
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Heb je je 7 gulden 50 opgehaald?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
De klokken op de displays in de bussen lopen 2 uur achter.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Ik weet niet wat er allemaal gebeurde maar ik zag de 6766 op de 456 rijden.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Ik zie nu helemaal geen EBS-Haaglanden-voertuigen op OV-zoeker (wel de andere twee EBS-regio's).
RIjden er geen bussen of is massaal de transponder uitgevallen???
RIjden er geen bussen of is massaal de transponder uitgevallen???
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8684
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Ik ga er vanuit dat de concessie gewoon wordt uitgevoerd en dat er een storing ergens in het systeem zit. Gebeurt wel vaker zoiets, ook bij andere vervoerders. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
De boel reed gewoon vandaag. Dit soort storingen komen wel relatief vaak in Haaglanden voor (ook bij CXX).
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Ik zat op de 5146 op 60. Die heeft nieuwe halteomroepen. Zal wel een update van de IVU.
Laatst gewijzigd door Matt5154 op ma 23 sep 2019, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8684
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Update van de wat?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
IVU box. De boordcomputer/ticketbox.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Viel mij dit weekend ook op in de 5183, flinke verbetering: volume lijkt consistenter en de uitspraak is mooi helder.OVspotter070 schreef:Ik zat op de 5146 op 60. Die heeft nieuwe halteomroepen. Zal wel een update van de IVU.
Voor wie hem nog niet gehoord heeft:
Nieuwe omroep - https://drive.google.com/file/d/1-8JAac ... p=drivesdk
Oude omroep - https://drive.google.com/file/d/1-8nzK1 ... p=drivesdk
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Die klinkt inderdaad veel beter dan de "Connexxion"-omroep. *O*
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 25 sep 2019, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Reden: Vorige post niet quoten!
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
EBS heeft nu ook overstapinformatie toegevoegd.
Alleen zijn ze daarin iets te voortvarend geweest, waardoor je bij iedere halte suggesties krijgt.
Op haltes waar maar 1 lijn stopt krijg je dus de suggestie om op de volgende bus te wachten of weer terug te gaan in de richting waar je vandaan kwam.
Alleen zijn ze daarin iets te voortvarend geweest, waardoor je bij iedere halte suggesties krijgt.
Op haltes waar maar 1 lijn stopt krijg je dus de suggestie om op de volgende bus te wachten of weer terug te gaan in de richting waar je vandaan kwam.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Dan hoeft men dus niet meer apart op de halte te kijken hoe laat de volgende bus (terug) gaat, dat is extra service richting degenen die alleen even een boodschapje hoeven te doen en daarna weer verder willen reizen
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Is deze stem nou hetzelfde als in VPR en Waterland?Thom69 schreef:Viel mij dit weekend ook op in de 5183, flinke verbetering: volume lijkt consistenter en de uitspraak is mooi helder.OVspotter070 schreef:Ik zat op de 5146 op 60. Die heeft nieuwe halteomroepen. Zal wel een update van de IVU.
Voor wie hem nog niet gehoord heeft:
Nieuwe omroep - https://drive.google.com/file/d/1-8JAac ... p=drivesdk
Oude omroep - https://drive.google.com/file/d/1-8nzK1 ... p=drivesdk
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Nop, Waterland en VPR hebben deze (resynthese-stem):
https://drive.google.com/file/d/1z6n3RV ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1z6n3RV ... p=drivesdk
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Dat vind ik toch wel opvallend. Mij lijkt het voor een vervoerbedrijf toch zinvol om eenzelfde presentatie van de bussen te gebruiken voor alle concessies waarin zij rijden. De schermen in Haaglanden zijn ook al anders dan die in Waterland en VPR.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
De reisinformatie op de schermen is ook anders.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Ja, ik bedoelde in de eerste plaats dan ook de lay-out van de schermen. Of maakte je jouw opmerking om een andere reden?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Ohnee, ik dacht dat je de omroep bedoelde maar ik zie dat er duidelijk schermen staat. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Dat vindt ik ook jammer dat die schermen anders zijn. Ik vind de VPR en waterland reisinfo erg duidelijk en rustig overkomen dus dat hadden ze beter in haaglanden ook kunnen doen.TLP schreef:Dat vind ik toch wel opvallend. Mij lijkt het voor een vervoerbedrijf toch zinvol om eenzelfde presentatie van de bussen te gebruiken voor alle concessies waarin zij rijden. De schermen in Haaglanden zijn ook al anders dan die in Waterland en VPR.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten