Pagina 42 van 43

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 30 aug 2023, 11:47
door Meltrain
Levert dat voldoende DRU's op?
Matt5154 schreef: di 29 aug 2023, 20:20 Dat is gelul wat die zegt. Er zijn nu capaciteitsproblemen bij de Stalling in Den Haag. 5041 en 5042 stonden daarna in Den Hoorn, maar ze stonden in de weg. Toen zijn ze naar Zoetermeer. En uitendelijk is de 5042 weer naar VPR. En over dat alle 10 Scania's naar Haaglanden komen, daar heb ik niks van gehoord.
Dat jij iets niet gehoord hebt, wil toch niet zeggen dat het gelul is? :s

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 30 aug 2023, 12:30
door DPDelft
Inkorting tot Voorburg station zal niet heel veel opleveren. Inkorten tot Leidschendam-Voorburg levert al iets meer op. Misschien dat het voldoende is voor een verhoging tot 6x per uur in de spits?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 30 aug 2023, 12:48
door Roeland
Qua aantal benodigde omlopen kost doorrijden tot station Voorburg niet extra t.o.v. tot Leidschendam-Voorburg.
De rijtijd vanaf Wassenaar tot Leidschendam-Voorburg is ca. 35 minuten, de rijtijd vanaf Wassenaar tot station Voorburg is ca. 41 minuten. Voor beide heb je dus 3 omlopen nodig op de 46.
En halteren op station Voorburg is gewenst voor overstappers van lijn 46 op de sprinter v/n Gouda.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 30 aug 2023, 16:39
door Matt5154
Meltrain schreef: wo 30 aug 2023, 11:47 Levert dat voldoende DRU's op?
Matt5154 schreef: di 29 aug 2023, 20:20 Dat is gelul wat die zegt. Er zijn nu capaciteitsproblemen bij de Stalling in Den Haag. 5041 en 5042 stonden daarna in Den Hoorn, maar ze stonden in de weg. Toen zijn ze naar Zoetermeer. En uitendelijk is de 5042 weer naar VPR. En over dat alle 10 Scania's naar Haaglanden komen, daar heb ik niks van gehoord.
Dat jij iets niet gehoord hebt, wil toch niet zeggen dat het gelul is? :s
Het is gelul, dat heeft ook een van de wagenparkmeesters die ik ken gezegd. Die 3 Scania's blijven tijdelijk in HGL totdat de overstap wordt gemaakt naar ZE.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 31 aug 2023, 11:58
door Roeland
DPDelft schreef: di 29 aug 2023, 08:04 Lijn 45 is zowel druk op Den Haag - Leidschendam als Voorschoten - Leiden. Voor lijn 43 zit de drukte vooral tussen Den Haag en Wassenaar. Daarom rijdt lijn 44 inmiddels 7 dagen per week overdag zodat daar elk kwartier een bus rijdt.
Is de 43 dan ook in het weekend druk, omdat de 44 dan ook rijdt?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 31 aug 2023, 19:38
door DPDelft
Ja, tussen Den Haag en Wassenaar. Ik heb het idee dat sinds lijn 44 is gaan reden het alleen maar drukker is geworden.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 31 aug 2023, 22:50
door Meltrain
Aanbod creëert vraag?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 01 sep 2023, 06:49
door DPDelft
Geldt zeker als een traject potentie heeft. Goed voorbeeld daarvan zijn RandstadRail en Hoekselijn waar de prognoses van het aantal reizigers al veel eerder zijn behaald.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 06 sep 2023, 11:32
door Matt5154
De ex HTM wagens staan nu te koop bij Womy.

https://www.womy.com/used-buses/a21-lio ... -eev-2011/

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 13 sep 2023, 11:24
door daandekrieger__
Het viel me net op dat de 5040 weer terug is gegaan naar Spijkenisse. Waarom wordt er zoveel heen en weer gereden tussen VPR en Haaglanden met die Scania's?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 17 sep 2023, 21:41
door Matt5154
Dat heeft te maken omdat het onderhoud van de mercedes wagens nog steeds in Zoetermeer wordt uitgevoerd en daardoor gaan de Scania wagens naar Voorne-Putten.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 23 sep 2023, 09:34
door jorawesome
Ik denk dat het echt een hele verbetering in de bereikbaarheid van Wassenaar zou opleveren als Voorschoten met financiële hulp van Wassenaar ervoor gaat zorgen dat de haltes van station Voorschoten nu eens volwaardige bushaltes gaan worden met een stopplek voor de bussen (is daar een woord voor?) zodat het verkeer ook kan passeren.

Als je bus 46 richting Leidschendam (en Den Haag CS) neemt en de chauffeur is alsnog te vroeg in Voorschoten om direct door te rijden dan gaat hij vaak op de stoep staan om zo het verkeer te laten passeren. In principe nobel maar het is niet echt handig om een 12 of 18 meter bus daar te parkeren.

In de richting van Duinrell is er helemaal geen parkeergelegenheid en moeten de chauffeurs al bij halte Karel Doormanlaan bekijken of ze niet te vroeg aankomen in Voorschoten. Dit is ook niet ideaal omdat deze halte zich net voor een kruispunt bevindt aan de rechterkant waar men vervolgens helemaal naar links moet om linksaf te slaan.

Als er nu een fatsoenlijke stopplek voor de bussen zou worden gemaakt dan zou de dienstregeling ook nog zodanig aangepast kunnen worden dat er gewacht zou kunnen worden op de overstappers vanuit Den Haag. Dat zou wel betekenen dat er minimaal 5 minuten gewacht dient te worden maar met de personeelstekorten zou dit volgens mij geen gekke optie zijn.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 23 sep 2023, 11:00
door AnderzamNL
jorawesome schreef: za 23 sep 2023, 09:34 met een stopplek voor de bussen (is daar een woord voor?) zodat het verkeer ook kan passeren.
Het woord dat je zoekt is waarschijnlijk 'haltekom'.
En inderdaad, ik vind het ook vreemd dat er geen ruimte is om de dienstregeling af te wachten. Was dit in Connexxion/Veolia-tijd ook al zo?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 23 sep 2023, 11:43
door Meltrain
Destijds kwamen er geen lijnen vanuit Haaglanden bij station Voorschoten.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 23 sep 2023, 14:18
door DPDelft
Er liggen twee mooie haltekommen langs de weg naar Wassenaar aan de andere kant van de rotonde.
Alleen stop je dan niet bij dezelfde halte als de stadslijn.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 23 sep 2023, 14:27
door verfmeer
En het is een stuk verder lopen naar het station.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 23 sep 2023, 15:07
door DPDelft
Gelukkig staat de reiziger niet op 1,2 en 3 :X

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 23 sep 2023, 17:52
door dezl
Toen op 42 met midcity werd gereden stopte deze de eerste paar maanden bij de NS bushalte, daarna werd er voor het station gestopt.
De eerste paar weken met de citaro's werd er bij de NS bushalte gestopt en de halte voor het station overgeslagen.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 11 okt 2023, 08:45
door jorawesome
Afbeelding

Dat wordt helaas een andere bus pakken.. Het is altijd flink maneuvreren rond de schuin hangende bomen in Wassenaar..

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 11 okt 2023, 09:00
door DPDelft
Gewoon goed de middenstreep aanhouden en dan hoeft er weinig gemanoeuvreerd te worden. Route is overal breed genoeg. Tijdens de recente omleiding was het een stuk smaller.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 11 okt 2023, 09:58
door Milco
Wie zegt dat de schade komt door de chauffeur? Wellicht is er nog een andere oorzaak?

Wel netjes dat EBS de reden voor de uitval vermeldt. :pos:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 11 okt 2023, 10:10
door DPDelft
Dat heb ik niet gezegd. Geen idee wat er is gebeurd dus kan (en wil) daar ook geen oordeel over geven. Alleen reageer ik op het bericht dat het daar altijd flink manouvreren is. Dat hoeft helemaal niet.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 11 okt 2023, 10:39
door Milco
Oeps… ik reageerde op jowerasome maar had blijkbaar niet gequotet…

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 30 nov 2023, 13:39
door ThatPCDude
Scania 5043 is vandaag gespot op lijn 455 van Delft naar Zoetermeer. Toch wel scania's naar HGL streek?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 30 nov 2023, 14:06
door Lijn 45