Pagina 9 van 19

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 03 aug 2019, 01:48
door Daan76
htm_tram schreef:Of ik nou om 04:30 uur moet beginnen voor de veilingritten of voor de airport bus maakt dat ook niet meer uit.

Die kan dus in dezelfde aparte roulering gezet worden dan?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 03 aug 2019, 02:10
door htm_tram
Van mij mag het. Geef mij dan maar op zaterdag de extra late rit op lijn 45 die er bij konen.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 03 aug 2019, 09:21
door ArrivaBas
JordiBrabant schreef:Ik vermoed dat te maken heeft met hoe vroeg die ritten zijn.

Buiten Nederland is een opstart van de dienstregeling tussen 4 en 6 uur de normaalste zaak van de wereld. :X

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 03 aug 2019, 09:27
door JordiBrabant
Klopt, maar in het buitenland stopt men dan ook weer vroeg met rijden, hier blijft bijna alles tot zeker 24uur rijden.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 03 aug 2019, 09:35
door Suus
ArrivaBas schreef:
JordiBrabant schreef:Ik vermoed dat te maken heeft met hoe vroeg die ritten zijn.

Buiten Nederland is een opstart van de dienstregeling tussen 4 en 6 uur de normaalste zaak van de wereld. :X

In Nederland krijgen buschauffeurs een toeslag voor diensturen op werkdagen die voor 7:30 vallen: tussen 0:00 en 5:30 40%, tussen 5:30 en 6:00 30%, tussen 6:00 en 7:30 15% van het uurloon.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 03 aug 2019, 11:08
door Daniel
Lucsroof schreef:https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_42_Voorschoten_Station_-_Wassenaar_Stadhoudersplein

Wat wil je met dit bericht zeggen?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 03 aug 2019, 11:22
door Lucsroof
We hadden het toch over 42 en dit is de route ervan met de haltes, ik neem aan dat dat wel in naam van de interpagina staat. En waarom mot je dat weten

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 03 aug 2019, 11:30
door Daniel
Nou, je post hier een bericht met alleen een link zonder enige toelichting. En dat je de route op de wiki kan vinden is over het algemeen wel bekend. Daar hoef je niet zo'n nikszeggend bericht voor te plaatsen.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 03 aug 2019, 11:42
door Lucsroof
Eigenlijk is het ov wiki in zonder dat op de site ebs-ov iets stond over de tijden wisten ze toch hoe die gaat reiden en waar.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 03 aug 2019, 12:56
door Daan76
Suus schreef:
ArrivaBas schreef:
JordiBrabant schreef:Ik vermoed dat te maken heeft met hoe vroeg die ritten zijn.

Buiten Nederland is een opstart van de dienstregeling tussen 4 en 6 uur de normaalste zaak van de wereld. :X

In Nederland krijgen buschauffeurs een toeslag voor diensturen op werkdagen die voor 7:30 vallen: tussen 0:00 en 5:30 40%, tussen 5:30 en 6:00 30%, tussen 6:00 en 7:30 15% van het uurloon.

Chauffeurs zijn echter net mensen en dus zit niet iedereen er om te springen om koste wat kost die toeslag binnen te harken.
Dus als dat opgelost zou kunnen worden met een selecte groep chauffeurs zou dat mooi zijn.
Bijkomend voordeel is dat niet het complete chauffeurs korps die lijnen hoeft te leren.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 03 aug 2019, 15:43
door OVspotter070
Wordt lijn 53 tijdens de spits door Noot of door EBS zelf gereden?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 03 aug 2019, 19:29
door busfanNL
Daan76 schreef:
Suus schreef:
ArrivaBas schreef:
JordiBrabant schreef:Ik vermoed dat te maken heeft met hoe vroeg die ritten zijn.

Buiten Nederland is een opstart van de dienstregeling tussen 4 en 6 uur de normaalste zaak van de wereld. :X

In Nederland krijgen buschauffeurs een toeslag voor diensturen op werkdagen die voor 7:30 vallen: tussen 0:00 en 5:30 40%, tussen 5:30 en 6:00 30%, tussen 6:00 en 7:30 15% van het uurloon.

Chauffeurs zijn echter net mensen en dus zit niet iedereen er om te springen om koste wat kost die toeslag binnen te harken.
Dus als dat opgelost zou kunnen worden met een selecte groep chauffeurs zou dat mooi zijn.
Bijkomend voordeel is dat niet het complete chauffeurs korps die lijnen hoeft te leren.

Gedeelte van de chauffeurs inhuren via een tourboer of taxiboer (bijvoorbeeld TCR) is natuurlijk ook een oplossing. Dan heb je die selecte groep chauffeurs bij elkaar.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 03 aug 2019, 19:44
door Daan76
Maar daar heeft EBS dus niet voor gekozen..

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 03 aug 2019, 19:49
door OVspotter070
Lucsroof schreef:Eigenlijk is het ov wiki in zonder dat op de site ebs-ov iets stond over de tijden wisten ze toch hoe die gaat reiden en waar.


De dienstregeling staat al bekend via de OVinfo app.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 03 aug 2019, 19:56
door htm_tram
OVspotter070 schreef:Wordt lijn 53 tijdens de spits door Noot of door EBS zelf gereden?
Door EBS chauffeurs zelf.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 04 aug 2019, 20:03
door intercity02
Geen idee of dit al gezegd is, maar

Zijn de E-Citea’s voor Delft en Zoetermeer al geleverd?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 04 aug 2019, 20:07
door OVspotter070
Van wat ik heb gehoord komen die E-bussen woensdag in Delft en zeer waarschinlijk Zoetermeer. Is nog niet zeker.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 04 aug 2019, 22:08
door intercity02
Ah oke, bedankt voor je reactie!

Heeft EBS trouwens reservebussen achter de hand voor als de E-Citea’s “opstartproblemen” krijgen?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 04 aug 2019, 22:28
door Durashift
ArrivaBas schreef: (..)
Buiten Nederland is een opstart van de dienstregeling tussen 4 en 6 uur de normaalste zaak van de wereld. :X


Nou, volgens mij zijn er in NL toch best wel wat stallingen waar voor 6 uur toch ook al activiteiten zijn.. al is het maar om de MAT rit richting vertrekpunt te moeten starten..

... maar.. 4:30 starten bij een vertrekpunt.. dat zal voor menig chauffeur wel inhouden om rond 3 uur het bed uit te moeten... Niet lekker voor je ritme, lijkt mij.

Misschien is het nog wel een idee om er een gebroken dienst voor te maken.. de laatste avond/begin nachtritten rijden.. dan 3 uur pauze (ook ruk maar misschien een net genoeg om voorbij de remslaap te komen? :wink: ) en dan de eerste veilingritten rijden en rond 6 uur wisselen met een collega.. waarna chauffeur naar huis kan.. :?:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 05 aug 2019, 07:37
door Lijn 45
intercity02 schreef:Heeft EBS trouwens reservebussen achter de hand voor als de E-Citea’s “opstartproblemen” krijgen?

De ex HTM MAN's blijven (deels) rijden onder de vlag van EBS zolang de werkzaamheden aan de Sint Sebastiaansbrug in Delft niet voltooid zijn. Deze zouden ook als reserve kunnen fungeren.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 10 aug 2019, 10:47
door busfanNL
Kwam net op de snelweg bij Hoorn in de buurt een nieuwe elektrische citea voor EBS Haaglanden tegen met groene platen. Zo te zien was de apperatuur al ingebouwd. Wat deed die helemaal daar?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 10 aug 2019, 15:34
door Daniel
Van VDL via de Afsluitdijk naar Haaglanden rijden allicht?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 10 aug 2019, 16:20
door htm_tram
Misschien gaat hij wel via het hoofdkantoor van EBS ergens in Waterland :wink:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 10 aug 2019, 20:08
door busfanNL
Oja zou allemaal kunnen ja. Was in ieder geval een mooi ding die bus. :wink:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 10 aug 2019, 20:24
door htm_tram
Ik zag een VDL in de MRDH kleuren op centrum West met zijn panto omhoog. Weet iemand wat die bus daar heeft gedaan?