Pagina 14 van 43

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 19:06
door Cora
BusFreakRotterdam schreef:Ik zag vanmiddag een gelede bus rijden op lijn 456 richting Schiedam op de A20 maar ze zien er echt heel gaaf uit! *bus*

Die had ik dan richting Naaldwijk! Ik had de 1102 richting Naaldwijk op die lijn! Ervan uitgaande dat er maar 1 gelede op die lijn zit nu :')

(Quote ivm vorige pagina)

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 19:25
door jorawesome
Bus 144 zat/zit overvol dus komt de oude gasploffer maar even helpen, dat is althans denk ik de reden. Zojuist gespot in Wassenaar, helaas geen foto kunnen maken.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 19:29
door Milco
Niet toevallig een ex-HTM wagen die nog bij Connexxion heeft gereden? Die rijden immers tijdelijk bij EBS. ;)

Iets anders: in het vervoerplan werd gesproken over een open instapregime bij het R-Net. Wordt dit daadwerkelijk gehanteerd of moeten reizigers toch nog via de voordeur instappen?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 20:01
door htm_tram
Open instap gaat niet door.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 20:01
door jorawesome
Milco schreef:Niet toevallig een ex-HTM wagen die nog bij Connexxion heeft gereden? Die rijden immers tijdelijk bij EBS. ;)

Iets anders: in het vervoerplan werd gesproken over een open instapregime bij het R-Net. Wordt dit daadwerkelijk gehanteerd of moeten reizigers toch nog via de voordeur instappen?
Dat denk ik afgaande op de onderstaande beelden wel. *Ben geen doorgewinterde kenner*

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 20:31
door TLP
Maar, op de video rijdt alleen een bus voorbij? Hoe maak je daaruit een open instapregime op? Doordat er ook mensen achterin de bus zitten/staan? :?

Iets anders: wie kan mij vertellen waarom EBS standaard met driecijferige lijnnummers rijdt, ook als de lijn een tweecijferig nummer heeft? Wellicht went het, maar op het eerste gezicht vind ik zoiets als '037' vreemd staan.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 20:32
door Stadsbus
Jorawasome reageerde op het eerste deel van de quote, dat ging over de tijdelijke bussen van EBS/Connexxion/HTM.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 20:34
door ovVeluwe
In de video ging het om dat het een ex-HTM bus betrof die op lijn 144 reed.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 23:44
door ArnoArriva
Op video is duidelijk zien erg vol in de bus, maar waarom zet EBS niet geleed op 144? En werkt de GPS niet goed bij EBS?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 27 aug 2019, 00:14
door DPDelft
MarkHul schreef:Op de Delftse stadsdienst wordt er momenteel gereden met een mix van MAN bussen (waarvan bij de meeste nog XX op de zijkant staat) met wat lijkt onaangepaste apparatuur en ongestickerde Citeas. Daarnaast rijdt lijn 69 volledig geleed.
Lijn 69 heeft volgens mij 3 van de 4 omlopen geleed in de spits. Vanmiddag overigens maar 2 omdat er 1 een defecte deur had.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 27 aug 2019, 12:17
door Milco
De ritten worden met voertuignummer vermeld in ovinfo!!!

Zo, iedereen weer blij. Nu weer door! :pos:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 27 aug 2019, 12:21
door katvis
Zo te zien is deze concessie helemaal niet slecht van start gegaan.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 27 aug 2019, 16:59
door candelaer
Concessie lijkt goed van start gegaan ja, alles lijkt op tijd te rijden en dat is natuurlijk het belangrijkst. Zie uit m'n raam op lijn 69 nog wel veel verschillends voorbij komen. Naast de standaardbussen ook al vaak een gelede gezien en zojuist zelfs een R-Netbus. Bij de R-Netbus was de voorloopnul al verdwenen, de rest heeft m nog wel.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 27 aug 2019, 17:30
door JordiBrabant
Eerste indrukken tellen: op lijn 455 rijdt geen R-net wagen, maar de 5151, voorste chipkaartlezer doer het niet, omroep staat oorverdovend hard, de chauffeur stond op Centrum-West op de verkeerde halte, en de bussluis in de vierde stationslaan moest handmatig geopend worden.
Echter is het een hartstikke mooie bus, zitten de atoelen comfortabel, staat de airco op standje koelcel en is de chauffeur zeer vriendelijk.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 27 aug 2019, 17:33
door Milco
Ik gok dat EBS hier hetzelfde doet als op Voorne-Putten: eerst maar eens zorgen dat alle ritten gewoon worden gereden en over een aantal weken pas focussen op de juiste kleur van het voertuig.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 27 aug 2019, 17:40
door katvis
Ik denk dat voor de gemiddelde reiziger R-Net nog steeds niks betekent; het zal ze een worst wezen of er een rood/grijze of wit/rode bus komt, zolang ze maar van A naar B komen.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 27 aug 2019, 17:47
door JordiBrabant
Het is natuurlijk ook het best voor de reiziger, maar voor wie rijdt die bus. De metropoolregio zal zeggen dat hij voor hun rijdt, dus wil de ambtenaar, die alleen per privé vierwieler reist, krijgen wat belooft werd: Een bus die voldoet aan de huisstijl van het zogenaamde R-net, wat niets meer is dan een wassen neus.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 27 aug 2019, 18:05
door Matt5154
De Airportwagen 5181 reed ook op lijn 455. Een rit van lijn 37 reed door ex HTM. 5111 reed de streek en de 5112 60.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 27 aug 2019, 18:08
door Daantje
TLP schreef: Iets anders: wie kan mij vertellen waarom EBS standaard met driecijferige lijnnummers rijdt, ook als de lijn een tweecijferig nummer heeft? Wellicht went het, maar op het eerste gezicht vind ik zoiets als '037' vreemd staan.
Ik vind het ook lelijk en onduidelijk.

Mijn collega's dachten dat de nieuwe vervoerder R-net heette :lol:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 27 aug 2019, 18:39
door WSM
JordiBrabant schreef:en de bussluis in de vierde stationslaan moest handmatig geopend worden.
Dit is welhaast eerder een feature dan een bug. Ook bij Connexxion een veelvoorkomend euvel. Een paar weken geleden zelfs een chauffeur die niet wist dat er een sleutelkastje aan de achterzijde van het kastje bij de bussluis zit, na een hoop geklooi met terugsteken en weer vooruitrijden wilde de chauffeur gaan omrijden maar gelukkig waren de reizigers beter op de hoogte en werd de chauffeur erop gewezen dat er ook handbediening is -o-.

(het is overigens de Vierde Stationsstraat i.p.v. laan)

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 27 aug 2019, 18:58
door JordiBrabant
WSM schreef: (het is overigens de Vierde Stationsstraat i.p.v. laan)
Klopt, kom er namelijk nooit, was alleen even kijken naar de nieuwe concessie.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 27 aug 2019, 19:51
door nvdw
De R-Netbussen verschillen ook echt alleen van hun gewone broertjes door de kleurtjes. De stoelen hebben een ander stofje maar zijn verder exact hetzelfde.

Wel prima bussen!

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 28 aug 2019, 06:58
door regenmaker
Als ik kijk door wat voor'n straten de 455 zich moest wringen dan kan ik sowieso niet echt spreken van HOV of R-net.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 28 aug 2019, 14:40
door Roeland
luka23 schreef:Ik denk dat voor de gemiddelde reiziger R-Net nog steeds niks betekent; het zal ze een worst wezen of er een rood/grijze of wit/rode bus komt, zolang ze maar van A naar B komen.
in deze fase betekent R-net in Haaglanden inderdaad nog even niet zoveel (behalve dan een roodbestickerde bus). Volgend jaar willen ze wel de minder gebruikte haltes schrappen. Dan betekent R-net dus wel iets...

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 28 aug 2019, 14:43
door katvis
Dat is nu ook al met non-R-net buslijnen gebeurd :')