Pagina 15 van 43

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 28 aug 2019, 18:30
door WSM
Roeland schreef:in deze fase betekent R-net in Haaglanden inderdaad nog even niet zoveel (behalve dan een roodbestickerde bus). Volgend jaar willen ze wel de minder gebruikte haltes schrappen. Dan betekent R-net dus wel iets...
Misschien bij lijn 455 de tijdrovende slinger door de Wippolder en de TU-wijk eruit halen :?:.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 28 aug 2019, 18:44
door MLouter
WSM schreef:
Roeland schreef:in deze fase betekent R-net in Haaglanden inderdaad nog even niet zoveel (behalve dan een roodbestickerde bus). Volgend jaar willen ze wel de minder gebruikte haltes schrappen. Dan betekent R-net dus wel iets...
Misschien bij lijn 455 de tijdrovende slinger door de Wippolder en de TU-wijk eruit halen :?:.
Door de wijk is inderdaad niet heel handig, maar als je ziet hoeveel er in/uit stapt in de TU-wijk dan lijkt me die halte skippen niet handig.
Zou een route via de TU met alleen stoppen bij Zuidpoort/Aula en dan over de N470 handig zijn en dan via de nieuwe komkommerweg terug naar de oude route bij Pijnacker? Aangezien de stadbus nu ook frequent Delfgauw bediend is het wegvallen van die bus daar geen ramp.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 28 aug 2019, 19:12
door DPDelft
De N470 staat in de spits regelmatig helemaal vast, daarom is door Veolia de sneldienst buiten Pijnacker om ook geïntegreerd in de hoofdroute. Het leverde geen tijdswinst op.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 31 aug 2019, 20:49
door jorawesome
Ben wel benieuwd hoe de reizigers EBS zullen ervaren als vanaf volgende week het 'feest' gaat beginnen.
Vooralsnog valt mij twee dingen op:

De reisinformatie wordt vooralsnog niet voldoende weergegeven op de officiële site van Trans Link System waar reisinformatie kan worden ingezien; OV-chipkaart.nl. Daar staat enkel nog 'halte volgt nog', hetgeen niet handig is bij het declareren van de reiskosten bij bijvoorbeeld een werkgever.

Daarnaast is er nauwelijks mogelijkheid om over te stappen op Den Haag Centraal als je vanuit stations zuidelijker dan Hollands Spoor komt en bus 43 wilt nemen en na 2 uur aankomt. Waarschijnlijk zal er (veel) later vertrokken worden zoals er onder de vlag van Connexxion gedaan werd als je op Den Haag Centraal stond.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 01 sep 2019, 01:01
door Stadsbus
Hoe promoot je de nieuwe extra late rit van lijn 45?
Door 6 minuten te vroeg te rijden...
Afbeelding
(zoals je in de grafiek ziet niet alleen de laatste haltes helaas)

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 01 sep 2019, 03:12
door htm_tram
Heb je je 7 gulden 50 opgehaald? :wink:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 01 sep 2019, 11:37
door katvis
De klokken op de displays in de bussen lopen 2 uur achter.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 04 sep 2019, 18:19
door Matt5154
Ik weet niet wat er allemaal gebeurde maar ik zag de 6766 op de 456 rijden.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 21 sep 2019, 11:36
door Jelmer
Ik zie nu helemaal geen EBS-Haaglanden-voertuigen op OV-zoeker (wel de andere twee EBS-regio's).

RIjden er geen bussen of is massaal de transponder uitgevallen???

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 21 sep 2019, 13:56
door Milco
Ik ga er vanuit dat de concessie gewoon wordt uitgevoerd en dat er een storing ergens in het systeem zit. Gebeurt wel vaker zoiets, ook bij andere vervoerders. ;)

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 21 sep 2019, 17:46
door Lijn 45
De boel reed gewoon vandaag. Dit soort storingen komen wel relatief vaak in Haaglanden voor (ook bij CXX).

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 23 sep 2019, 17:16
door Matt5154
Ik zat op de 5146 op 60. Die heeft nieuwe halteomroepen. Zal wel een update van de IVU.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 23 sep 2019, 17:17
door Milco
Update van de wat?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 23 sep 2019, 17:26
door Matt5154
IVU box. De boordcomputer/ticketbox.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 13:25
door Daelea
OVspotter070 schreef:Ik zat op de 5146 op 60. Die heeft nieuwe halteomroepen. Zal wel een update van de IVU.
Viel mij dit weekend ook op in de 5183, flinke verbetering: volume lijkt consistenter en de uitspraak is mooi helder.

Voor wie hem nog niet gehoord heeft:
Nieuwe omroep - https://drive.google.com/file/d/1-8JAac ... p=drivesdk

Oude omroep - https://drive.google.com/file/d/1-8nzK1 ... p=drivesdk

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 16:14
door omaylie
Die klinkt inderdaad veel beter dan de "Connexxion"-omroep. *O*

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 22:44
door verfmeer
EBS heeft nu ook overstapinformatie toegevoegd.
Alleen zijn ze daarin iets te voortvarend geweest, waardoor je bij iedere halte suggesties krijgt.
Op haltes waar maar 1 lijn stopt krijg je dus de suggestie om op de volgende bus te wachten of weer terug te gaan in de richting waar je vandaan kwam.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 25 sep 2019, 23:54
door Daan76
Dan hoeft men dus niet meer apart op de halte te kijken hoe laat de volgende bus (terug) gaat, dat is extra service richting degenen die alleen even een boodschapje hoeven te doen en daarna weer verder willen reizen :lol:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 26 sep 2019, 15:46
door busfanNL
Thom69 schreef:
OVspotter070 schreef:Ik zat op de 5146 op 60. Die heeft nieuwe halteomroepen. Zal wel een update van de IVU.
Viel mij dit weekend ook op in de 5183, flinke verbetering: volume lijkt consistenter en de uitspraak is mooi helder.

Voor wie hem nog niet gehoord heeft:
Nieuwe omroep - https://drive.google.com/file/d/1-8JAac ... p=drivesdk

Oude omroep - https://drive.google.com/file/d/1-8nzK1 ... p=drivesdk
Is deze stem nou hetzelfde als in VPR en Waterland?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 26 sep 2019, 15:54
door Daelea
Nop, Waterland en VPR hebben deze (resynthese-stem):

https://drive.google.com/file/d/1z6n3RV ... p=drivesdk

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 26 sep 2019, 16:26
door TLP
Dat vind ik toch wel opvallend. Mij lijkt het voor een vervoerbedrijf toch zinvol om eenzelfde presentatie van de bussen te gebruiken voor alle concessies waarin zij rijden. De schermen in Haaglanden zijn ook al anders dan die in Waterland en VPR.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 26 sep 2019, 17:21
door regenmaker
De reisinformatie op de schermen is ook anders.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 26 sep 2019, 18:03
door TLP
Ja, ik bedoelde in de eerste plaats dan ook de lay-out van de schermen. Of maakte je jouw opmerking om een andere reden?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 26 sep 2019, 19:09
door regenmaker
Ohnee, ik dacht dat je de omroep bedoelde maar ik zie dat er duidelijk schermen staat. :)

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 26 sep 2019, 21:52
door busfanNL
TLP schreef:Dat vind ik toch wel opvallend. Mij lijkt het voor een vervoerbedrijf toch zinvol om eenzelfde presentatie van de bussen te gebruiken voor alle concessies waarin zij rijden. De schermen in Haaglanden zijn ook al anders dan die in Waterland en VPR.
Dat vindt ik ook jammer dat die schermen anders zijn. Ik vind de VPR en waterland reisinfo erg duidelijk en rustig overkomen dus dat hadden ze beter in haaglanden ook kunnen doen.