Pagina 16 van 17

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 26 sep 2019, 22:20
door OVspotter070
Vgm is de 5172 van stallingen verhuisd. Hij rijdt nu de 60. @Daan76 was de 5172 een van jullie bussen?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 26 sep 2019, 22:31
door Milco
Dat gebeurt wel vaker in een concessie. Wellicht is er zelfs een omloop die start in Den Hoorn en eindigt in Zoetermeer en/of andersom.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 28 sep 2019, 18:48
door Daan76
Het kan te maken hebben met een vrij forse schade die afgelopen week is opgelopen door een Citaro uit Den Hoorn.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 29 sep 2019, 21:24
door busfanNL
Even een vraagje: Waarom staat nergens in het MRDH gebied een halte volgens het R-NET handboek? Is daar een speciale reden voor? Want de lijnen in Voorne-Putten en Rozenburg, de tram in Den Haag en ook de lijnen in Haaglanden streek hebben nergens langs de route R-NET hokjes staan. :?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 29 sep 2019, 21:32
door Suus
Daar gaat de wegbeheerder over, en dat is de gemeente of de provincie.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 29 sep 2019, 21:43
door busfanNL
Aha oké. Maar het is wel frappant dat in geen enkele gemeente die in de MRDH zit een R-Net hokje staat. Terwijl dat wel bij de productformule hoort. Misschien dat het te duur was?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 29 sep 2019, 22:34
door Suus
Het boeit toch niet wat voor bushokje er staat, dat er een bushokje staat lijkt mij belangrijker...

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 29 sep 2019, 23:20
door TLP
Ik vind het persoonlijk ook fijn als een productformule nageleefd wordt, zeker als dit vanuit een handboek is toegezegd. In principe zijn R-netbushokjes ook comfortabeler vanwege de muurtjes die de reiziger beschermen tegen regen en wind. Maar goed, de wereld bestaat nu eenmaal uit compromissen dus wat dat betreft is dit niet anders. Zolang de halte maar een R-netdisplay met werkende actuele reisinformatie heeft, zodat deze herkenbaar blijft als R-nethalte en ik kan zien hoe laat de bus vertrekt. Actuele reisinformatie lijkt mij toch wel een hedendaagse basisbehoefte, zeker bij HOV-buslijnen.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 29 sep 2019, 23:25
door MetroRET
Ach... er zijn genoeg R-net lijnen die zich niet aan de productformule houden door het rijden van een "te lage" frequentie.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 29 sep 2019, 23:27
door busfanNL
Ja dat R-net display is er dus ook niet. Het is helemaal niet herkenbaar als R-net halte. Heb het vermoeden dat dit vanaf december 2019 bij de RET ook niet gaat gebeuren. Daar wordt niet eens het lijnnummer aangepast. Kijk en dat niet elke halte 100% R-net is op een lijn, dat is jammer maar geen extreme ramp. Maar nergens op een lijn R-net haltes is wat mij betreft regelrechte formule afbreuk.

Kijk naar de metrostations. Daar wordt ook het R-net concept niet nageleefd. In Amsterdam doen ze dit op de gerenoveerde oostlijn en de noord zuidlijn wel. Daar doen ze hun best dat het nog een beetje ergens op lijkt. Wij hebben alleen maar een paar lullige bordjes met de R-net naam erop. :N

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 29 sep 2019, 23:28
door Stefan
MetroRET schreef:Ach... er zijn genoeg R-net lijnen die zich niet aan de productformule houden door het rijden van een "te lage" frequentie.
Waarvan ik lijn 436 richting Flakkee nog wel het toppunt blijf vinden. :')

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 29 sep 2019, 23:29
door busfanNL
MetroRET schreef:Ach... er zijn genoeg R-net lijnen die zich niet aan de productformule houden door het rijden van een "te lage" frequentie.

Ook dat is inderdaad formule afbreuk helaas. Het is een beetje een wassen neus geworden dat R-net. Helaas want ik geloof oprecht wel dat het concept zoals het is uitgedacht werkt. Alleen de overheden moeten er gewoon strenger op toezien. :wink:

Stefan schreef:
MetroRET schreef:Ach... er zijn genoeg R-net lijnen die zich niet aan de productformule houden door het rijden van een "te lage" frequentie.
Waarvan ik lijn 436 richting Flakkee nog wel het toppunt blijf vinden. :')

Die vind ik wel meevallen want die rijdt toch 6x per uur tussen Oude-Tonge en Rotterdam en i.c.m. lijn 437 is er een 10 minutendienst op het traject Dirksland ziekenhuis - Rotterdam zuidplein. De 491 vind ik gekker eigenlijk met tijdens de vakantie een kwartierdienst in de spits.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 29 sep 2019, 23:37
door MetroRET
1x/uur op zondagen is onvoldoende om R-NET te noemen voor lijn 436, zie bijvoorbeeld alle R-NET lijnen in Almere die zich ook daar niet aan houden.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 29 sep 2019, 23:40
door busfanNL
Daar heb je wel een punt. Die zondagsdienstregeling is inderdaad te weinig bussen om het R-NET waardig te laten zijn. En trouwens jij noemde Almere, in Waterland stikt het ook van de niet R-net waardige R-net lijnen. De bussen rijden te weinig of de halte is niet volgens het handboek ingericht. Ook een lachertje dus.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 29 sep 2019, 23:46
door MetroRET
Op spitslijnen na, welke lijnen dan in Waterland ?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 30 sep 2019, 00:07
door Suus
TLP schreef:Zolang de halte maar een R-netdisplay met werkende actuele reisinformatie heeft, zodat deze herkenbaar blijft als R-nethalte en ik kan zien hoe laat de bus vertrekt.

Voorne-Putten heeft op diverse haltes de vertrekschermen die in het gehele gebied van de voormalige SRR zijn gebruikt. Niet op elke halte, maar in ieder geval op de busroute Spijkenisse Centrum - Hellevoetsluis Kickersbloem/Brielle Centrum toch wel de meeste. Die werken prima en het lijkt mij nogal verspilling om ze nu al te vervangen door nieuwe schermen omdat er dan een R-Net logo op zit.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 30 sep 2019, 00:26
door TLP
Tsja, dat is één van de conflicten die je krijgt als je zo'n systeem implementeert. Hoe dan ook, ik moet eens naar een punt langs de lijnen 455 en 456 zodat ik met eigen ogen kan zien wat ze van die R-nethaltes in Haaglanden gemaskt hebben.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 30 sep 2019, 07:53
door Milco
In Almere wordt op het R-net 2x/uur gereden in de late avonduren en op zondag, maar doordat er door middel van een combinatie van twee lijnen wordt gereden rijdt elke lijn 1x/uur.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 30 sep 2019, 08:03
door busfanNL
TLP schreef:Tsja, dat is één van de conflicten die je krijgt als je zo'n systeem implementeert. Hoe dan ook, ik moet eens naar een punt langs de lijnen 455 en 456 zodat ik met eigen ogen kan zien wat ze van die R-nethaltes in Haaglanden gemaskt hebben.

Bijzonder weinig. Een aantal haltes hebben een digitaal vertrektijdenbord zoals overal in het voormalige stadsgewest haaglanden. Sommige haltes staat niks. Dat is het wel eigenlijk.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 30 sep 2019, 12:59
door Meltrain
busfanNL schreef:Kijk naar de metrostations. Daar wordt ook het R-net concept niet nageleefd. In Amsterdam doen ze dit op de gerenoveerde oostlijn en de noord zuidlijn wel. Daar doen ze hun best dat het nog een beetje ergens op lijkt. Wij hebben alleen maar een paar lullige bordjes met de R-net naam erop. :N

Wat doen ze in Amsterdam dan anders dan in Rotterdam? En is er überhaupt wel een standaard voor metrostations?

Stefan schreef:
MetroRET schreef:Ach... er zijn genoeg R-net lijnen die zich niet aan de productformule houden door het rijden van een "te lage" frequentie.
Waarvan ik lijn 436 richting Flakkee nog wel het toppunt blijf vinden. :')

Nee, het absolute toppunt is lijn 326 tussen Almere en Blaricum. :X

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 30 sep 2019, 20:39
door busfanNL
Meltrain schreef:
busfanNL schreef:Kijk naar de metrostations. Daar wordt ook het R-net concept niet nageleefd. In Amsterdam doen ze dit op de gerenoveerde oostlijn en de noord zuidlijn wel. Daar doen ze hun best dat het nog een beetje ergens op lijkt. Wij hebben alleen maar een paar lullige bordjes met de R-net naam erop. :N

Wat doen ze in Amsterdam dan anders dan in Rotterdam? En is er überhaupt wel een standaard voor metrostations?

Stefan schreef:
MetroRET schreef:Ach... er zijn genoeg R-net lijnen die zich niet aan de productformule houden door het rijden van een "te lage" frequentie.
Waarvan ik lijn 436 richting Flakkee nog wel het toppunt blijf vinden. :')

Nee, het absolute toppunt is lijn 326 tussen Almere en Blaricum. :X


Ze hebben in het handboek een speciaal hoofdstuk aan de metro en de stations gewijd. In Amsterdam hebben ze bijvoorbeeld de poortjes en de stickers boven de kaartautomaten alsmede de kaartautomaten zelf R-net huisstijl gegeven conform het handboek.


Oja de 326 was ik vergeten die is echt heel triest. Nergens R-net haltes en lage frequentie. Wat mij part terugnummeren naar 156 en blauwe allgo bussen erop.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 01 okt 2019, 12:33
door Anne
Vanmorgen een gelede op lijn 051 gezien.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 01 okt 2019, 12:40
door MetroRET
Dat is gepland op spitsomloop van de korttrajecten 51 (+50) en een 51 die de gehele dag geleed rijdt wel wordt afgewisseld met een gelede van lijn 69.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 16 okt 2019, 13:02
door Milco
Kleine wijzigingen in de dienstregeling per zondag 20 oktober: https://www.ebs-ov.nl/haaglanden/actuee ... 34f250a079

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 20 okt 2019, 15:49
door jorawesome
Milco schreef:Kleine wijzigingen in de dienstregeling per zondag 20 oktober: https://www.ebs-ov.nl/haaglanden/actuee ... 34f250a079


Ik zag toen ik gisteren wegens de werkzaamheden op de N44 met de fiets naar Voorschoten moest, vertrektijden hangen op de haltes die (volgens mij) nog nooit gebruikt zijn op de Papeweg tussen Wassenaar en Voorschoten. Handig voor de mensen die in dat stukje van de Den Deijl wonen.