Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Daan76
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor Daan76 » vr 13 dec 2019, 18:38

Lijn 73 krijgt voorlopig de 6770 als vaste bus

jorawesome
Berichten: 24
Lid geworden op: di 21 mei 2019, 14:28

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor jorawesome » vr 13 dec 2019, 18:39

Ik vind het overigens wel opvallend dat je geen los kaartje kunt kopen in de MidCity's. Had wel verwacht dat EBS voor alle OV-chipkaartloze reizigers dit zou aanbieden. In de praktijk zijn er nog genoeg mensen die bijvoorbeeld niet naar het saldo van hun kaart hebben gekeken of mensen die tijdelijk hier verblijven en nog niet in het bezit zijn van een ov-chipkaart. Nu wordt het vaak gedoogd dat je zonder in te checken meereist.

DPDelft
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor DPDelft » vr 13 dec 2019, 19:48

Er zit toch een ticketbox in?
Laatst gewijzigd door Zugführer op vr 13 dec 2019, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren

jorawesome
Berichten: 24
Lid geworden op: di 21 mei 2019, 14:28

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor jorawesome » za 14 dec 2019, 08:21

Een ticketbox is wel aanwezig, maar ik zag nog geen pinapparaat.
Misschien dat de chauffeur dat zelf ook niet weet.
Laatst gewijzigd door Ardan op za 14 dec 2019, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.

OVspotter070
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor OVspotter070 » ma 16 dec 2019, 16:21

Sinds vaandag rijden de Midcity's voor 284. Hebben een andere kleurstelling dan de andere Midcity's.

Gebruikersavatar
katvis
Berichten: 590
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Cpc

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor katvis » di 17 dec 2019, 16:41

Volgens de displays in de bussen heeft Maassluis Centrum een lift :Y
PSA: Links gaan, rechts staan

OVspotter070
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor OVspotter070 » di 17 dec 2019, 21:39

Daan76 schreef:Lijn 73 krijgt voorlopig de 6770 als vaste bus


Vgm heeft de 6770 geen realtime. Er zijn nog 2 ex HTM die problemen hebben. De 6774 was iets met aansluiting mis bij de ticketbox (denk opgelost) en de 6766 geeft een verkeerd voertuig nummer aan op OVinfo. Wordt aangegeven als 5141.

OVspotter070
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor OVspotter070 » za 21 dec 2019, 22:38

Weet niet wat er aan de hand is, maar de 5114 heeft veel wisselingen gehad. Eerst begonnen in Den Haag, en voor enkele maanden in Zoetermeer. Nu is die in Den Hoorn (Delft) beland. Welke Delftse R-net bus is naar ZTM gegaan?

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5833
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor Milco » za 21 dec 2019, 23:06

Niets aan de hand toch? Volgens mij zijn er wel meerdere concessies waar bussen geen vaste standplaatsen hebben. Sowieso bij Syntus/Keolis rouleren de bussen vrij regelmatig over de diverse stallingen.
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 24-03-2020
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 25-01-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4367
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor cassie127 » ma 23 dec 2019, 17:01

In Midden-Overijssel is er tegenwoordig een behoorlijke roulatie. Vooral bij Stalling Raalte, want de wasstraat is hier al vrij lang kapot en gaan ze ook niet meer repareren.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km,
2020: Trein 8892,4 km, Bus 348,0 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 16-03

OVspotter070
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor OVspotter070 » zo 19 jan 2020, 12:55

Daan76 schreef:Lijn 73 krijgt voorlopig de 6770 als vaste bus


Van wat ik had begrepen heeft de 6770 geen olie meer. Nu is de 6774 de vervanger.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 42700
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor Suus » zo 19 jan 2020, 13:42

Je kan olie ook toch gewoon navullen?
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
katvis
Berichten: 590
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Cpc

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor katvis » zo 19 jan 2020, 15:21

Misschien is de motor beschadigd door te lang met te weinig olie te rijden.
PSA: Links gaan, rechts staan

BusFreakRotterdam
Berichten: 535
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor BusFreakRotterdam » di 21 jan 2020, 13:22

Vandaag stond in het AD een artikel over de Hoekse Hopper (belbus Hoek van Holland - lijn 435). In het artikel stond dat het aantal reizigers gestaag in al die maanden is gegroeid van 7 naar 11 reizigers per dag. Hoeveel reizigers had de oude lijn 35 in Hoek van Holland, meer dan 11 schat ik in.
Reizigers betalen 1 euro per ritje voor de Hoekse Hopper. Toch al snel 55 euro in de week... kortom een bodemloze subsidieput en daarmee is dus wederom bewezen dat bellen voor OV niet werkt.

OVspotter070
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor OVspotter070 » di 28 jan 2020, 19:30

De laatste tijd is de 1108 niet vaak in dienst. Die bus is denk ik al 3 of 4 keer defect geweest.

OVspotter070
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor OVspotter070 » zo 02 feb 2020, 21:09

Van wat ik heb gehoord van een chauffeur die ik ken, VDL was afgelopen vrijdag bij stalling Den Hoorn om de elektrische bussen na te kijken. Ze rijden ook op zondag op lijnen 32, 33 en 51. Maar het blijkt dat ze net niet gaan redden met de baterij. Ik weet niet hoe het in Zoetermeer gaat met lijn 30.

DPDelft
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor DPDelft » zo 02 feb 2020, 21:22

Probleem zit hem in de grote verschillen tussen de bussen qua verbruik tot wel 30%. In combinatie met de grote omlopen op zondag waarbij bussen alledrie de streeklijnen rijden voordat ze kunnen laden zorgt dat voor problemen bij sommige bussen. Met name lijn 32, groot stuk 80 km/uur, kost veel stroom.
De bussen van Zoetermeer gaan na iedere rit aan de laadpaal op Centrum West en hebben dat probleem dus minder.

Overigens speelt dit probleem in Den Hoorn al sinds de start van de concessie, er vallen iedere zondag ritten uit omdat bussen (vrijwel) leeg zijn.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 03 feb 2020, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren

OVspotter070
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor OVspotter070 » zo 02 feb 2020, 21:41

Dat ook niet alleen, Den Hoorn heeft ook materieeltekort. Wat zie ik meestal op omloop 217 (middag gedeelte), een E bus, terwijl met een gasbus gereden moet worden.

DPDelft
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor DPDelft » zo 02 feb 2020, 21:45

Als je in de middag een dienst moet beginnen is het afwachten wat er staat. Liever een E-bus dan geen bus :).
Lijn 455 heeft ook al een keer met een E-bus gereden. Pas in de middag ook op lijn 51 rond 14:30, lekker knus bij de Vredenburchweg.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 03 feb 2020, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 15300
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor Meltrain » ma 03 feb 2020, 07:14

Waar laden de elektrische bussen van lijn 32, 33 en 51 eigenlijk op? In Tanthof of is er nog een andere locatie?
Elke werkdag van Rlb naar Asa en terug.

DPDelft
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor DPDelft » ma 03 feb 2020, 07:19

Meltrain schreef:Waar laden de elektrische bussen van lijn 32, 33 en 51 eigenlijk op? In Tanthof of is er nog een andere locatie?


Alleen in Tanthof is een snellaadlocatie, op de vestiging in Den Hoorn staat een langzame lader. Bij een lege accu op het station moet de bus dus naar Tanthof en is deze ongeveer een uur niet inzetbaar.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 15300
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor Meltrain » ma 03 feb 2020, 07:22

Oké. Zijn die lijnen dan gekoppeld aan lijn 64 of wordt er als lege rit tussen het station en Tanthof gereden?
Elke werkdag van Rlb naar Asa en terug.

jorawesome
Berichten: 24
Lid geworden op: di 21 mei 2019, 14:28

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor jorawesome » ma 03 feb 2020, 14:55

Wellicht een beetje Off Topic, maar ik vroeg mij af hoe het zit met de mogelijkheid om als busmaatschappij een dienst uit te voeren langs (enkel) NS stations? Dit naar aanleiding van de werkzaamheden die volgende week plaatsvinden op het spoor rond Leiden. Als ik wat te zeggen zou hebben bij EBS zou ik zo'n MidCity (goedkoop gezien enkel B rijbewijs verreist) laten rijden tussen Leiden en Den Haag Centraal. Er rijdt weliswaar een NS-bus, maar daar heb ik zelf niet zo'n prettige ervaring mee. Dus weet iemand hoe dat zit met de mogelijkheid om een tijdelijk lijn te exploiteren?

OVspotter070
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor OVspotter070 » ma 03 feb 2020, 19:20

Meltrain schreef:Oké. Zijn die lijnen dan gekoppeld aan lijn 64 of wordt er als lege rit tussen het station en Tanthof gereden?


Gekoppeld aan lijn 64. Je hebt omlopen die 9 uur zonder laden zijn. Dan ga je sws niet redden. Van wat ik had begrepen is dat ze de omlopen daardoor gaan aanpassen. Van een ander chauffeur heb ik gehoord dat VDL zei dat deze niet bedoeld zijn voor de streek.

DPDelft
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Berichtdoor DPDelft » ma 03 feb 2020, 20:53

9 uur is overdreven, zeker op de zondag. Het zijn inderdaad eigenlijk meer stadsbussen, daarom kost lijn 32 (een echte streeklijn) zoveel energie voor deze bus.

Omloop op zondag is bijvoorbeeld 64, 62, 51, 63, 32, 33, 61 en dan weer 64. Dat is bijna 6 uur rijtijd....
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 04 feb 2020, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten