Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 2735
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Berichtdoor fred1954 » Vr 07 Jun 2019, 09:26

Concept PvE nieuwe concessie ZaWa dec 2021-2031:

https://www.vervoerregio.nl/document/0b ... 7c2827ae66

Concessiewinnaar krijgt 1,5 jaar de tijd voor implementatie.....

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3924
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Berichtdoor cassie127 » Zo 09 Jun 2019, 23:06

Opzich wel logisch dat ze deze twee concessies samenvoegen... Welke vervoerders verwachten jullie dat er naast EBS en Connexxion mee zullen doen?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 22232,5 km, Bus: 2027,7 km, Metro: 71,1 km, Tram: 35,6 km 13-05

Cas
Berichten: 287
Lid geworden op: Zo 01 Apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Berichtdoor Cas » Ma 10 Jun 2019, 08:32

Nou is Arriva nou niet echt een 'Randstadvervoerder', maar ik zie het ze zeker wel proberen. Ze reden Zaanstreek al, en ik geloof dat ze ook een bod hadden gedaan op AML.
Staat Arriva nog steeds te koop? Dat zou eventueel roet in het eten kunnen gooien.

Syntus probeert steeds verder de Randstad in te komen met Almere en hun bod op Haaglanden Streek, dus die zie ik het hier ook wel proberen.
請勿靠近車門

waldo79
Berichten: 4749
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Berichtdoor waldo79 » Ma 10 Jun 2019, 08:40

Wat bedoel je precies, Cas? Vervoer is vervoer voor Arriva.
Mij best :)

Cas
Berichten: 287
Lid geworden op: Zo 01 Apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Berichtdoor Cas » Ma 10 Jun 2019, 08:51

Da's waar, maar misschien juist daarom lijkt het ze maar niet te lukken om veel te winnen of te behouden in de Randstad.

Het kan inderdaad dat ze het best proberen, maar dat ze het gewoon niet halen en dat daarom hun gebied inkrimpt. Ze zijn goed in lijntjes rijden, maar zodra er wordt gevraagd om vervoersoplossingen in plaats van bussen rijden lijkt het ze niet te lukken. Zie o.a. DAV en GD.
請勿靠近車門

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7111
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Berichtdoor regenmaker » Ma 10 Jun 2019, 08:53

Arriva heeft zich op MRDH-concessies de laatste keren in ieder geval niet ingeschreven.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).

Wijzigingen VRR
27 oktober 2019 - Duisburg
15 december 2019 - Bochum, Gelsenkirchen, Hagen

fred1954
Berichten: 2735
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Berichtdoor fred1954 » Ma 10 Jun 2019, 09:02

Qbuzz zal denk ik wel van de partij zijn....

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2583
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Berichtdoor Lijn 45 » Ma 10 Jun 2019, 10:09

@Cas Arriva was in Waterland actief, niet in de Zaanstreek. :wink:

Cas
Berichten: 287
Lid geworden op: Zo 01 Apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Berichtdoor Cas » Ma 10 Jun 2019, 11:23

Oeps, ik had in m'n hoofd dat het momenteel Arriva in de Zaanstreek en EBS in Waterland was :oops:
請勿靠近車門

CamilleKreemers
Berichten: 3025
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Berichtdoor CamilleKreemers » Ma 10 Jun 2019, 17:04

Ik verwacht eigenlijk alle vervoerders met deze concessie.

Ik vraag me af welke verbeteringen de nieuwe vervoerder gaat doen om meer verbindingen te realiseren. Ik persoonlijk zie wel iets in lijn 395 doortrekken naar Purmerend. En een sluwe combinatie van een lijn Zaandam CS - Wormerveer - Purmerend, om zo overstappen te besparen.

De eis minimaal 80% zero-emissie is wel sterk en ben benieuwd wat de vervoerders gaan gebruiken om dit mogelijk te maken.

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5261
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Berichtdoor Milco » Ma 10 Jun 2019, 17:16

Cas schreef:Oeps, ik had in m'n hoofd dat het momenteel Arriva in de Zaanstreek en EBS in Waterland was :oops:

Momenteel rijdt Connexxion in de Zaanstreek en EBS in Waterland. Daarvoor reed Arriva in Waterland en daarvoor Connexxion, Zaanstreek is altijd al Connexxion (en voorgangers) geweest.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 15-06-2019
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 11-06-2019

Informatie Keolis Almere: http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2583
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Berichtdoor Lijn 45 » Ma 10 Jun 2019, 17:19

De rest van NH (buiten GVB) was ook altijd Connexxiongebied.

The Greyhound
Berichten: 392
Lid geworden op: Vr 17 Okt 2014, 21:48

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Berichtdoor The Greyhound » Ma 10 Jun 2019, 17:40

Cas schreef:Nou is Arriva nou niet echt een 'Randstadvervoerder', maar ik zie het ze zeker wel proberen. Ze reden Zaanstreek al, en ik geloof dat ze ook een bod hadden gedaan op AML.
Staat Arriva nog steeds te koop? Dat zou eventueel roet in het eten kunnen gooien.

Syntus probeert steeds verder de Randstad in te komen met Almere en hun bod op Haaglanden Streek, dus die zie ik het hier ook wel proberen.


Een bedrijf is meer waard met een goede order portefeuille, dus als Arriva kans ziet een financieel verantwoord bod te doen zullen ze dat zeker niet laten denk ik. In Waterland ging EBS er de vorige keer ten koste van Arriva met de buit vandoor door mede door miscalculaties een te laag bod te doen. Of Qbuzz ooit met zwarte cijfers zal draaien in DAV waag ik te betwijfelen.

Roeland
Berichten: 906
Lid geworden op: Wo 11 Jul 2012, 10:53

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Berichtdoor Roeland » Di 11 Jun 2019, 08:12

CamilleKreemers schreef:Ik vraag me af welke verbeteringen de nieuwe vervoerder gaat doen om meer verbindingen te realiseren. Ik persoonlijk zie wel iets in lijn 395 doortrekken naar Purmerend.

Waarom? Is de trein tussen Sloterdijk, Kogerveld en Purmerend dan zo onbetrouwbaar? Of overvol?

CamilleKreemers schreef: En een sluwe combinatie van een lijn Zaandam CS - Wormerveer - Purmerend, om zo overstappen te besparen.

Welke overstappers? Zit er dan zoveel vervoersvraag tussen Jisp en de Lagedijk in Zaandijk? Die 121 rijdt nu juist heel efficiënt met een route van precies 28 minuten.

CamilleKreemers schreef: De eis minimaal 80% zero-emissie is wel sterk en ben benieuwd wat de vervoerders gaan gebruiken om dit mogelijk te maken.

Die 80% lijkt mij eigenlijk wel logisch voor de ZaWa-concessie. Zo'n 80% van de ritten rijdt grotendeels in sterk verstedelijkt gebied (de lijnen van/naar/in Zaandam en Purmerend). Daar wil je niet zoveel uitstoot hebben. Zo'n 20% rijdt juist grotendeels door onbebouwd gebied rond de N247. Ik heb liever zuinige dieselbussen die daar tussen de weilanden een heel klein beetje rommel uitstoten, dan dat de Hemwegcentrale met stinkende kolen elektriciteit opwekt, die vervolgens gebruikt wordt om de toch al frisse lucht rond de N247 nog een klein beetje frisser te maken.

montrose
Berichten: 32
Lid geworden op: Di 07 Dec 2010, 20:59

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Berichtdoor montrose » Di 11 Jun 2019, 11:38

Commentaar op dit eisen pakket kan tot en met 14 juli a.s. gegeven worden met een mail naar: pvezawa@vervoerregio.nl.

Ik zelf heb commentaar op de grootte van de elektrische bus ( pagina 54); namelijk niet langer dan 9 meter .
NHN krijgt de VDL Electric 9.95 meter en heeft de BYD 10 meter. Volgens mij passen hier rolstoelen , kinderwagens en rollators in .

In 9 meters ( vgl. de afgeschoten VDL bus van 19 personen ) bij lange niet.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten