Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
sneltram
Berichten: 406
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door sneltram »

Als de VRA niets doet, zou bijvoorbeeld Connexxion ook nog bezwaar kunnen maken. Stel bijvoorbeeld dat VDL al had aangegeven 'het gaat krap worden', dan kan een vervoerder kiezen om bij verschillende busbouwers bussen te bestellen om hun risico te spreiden, maar je krijgt dan ook minder korting voor een grote order. Kortom: een duurder bod. Wellicht heeft Connexxion dat gedaan en wilde EBS het risico wel nemen.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door The Greyhound »

Lekker constructief bezig, die vervoersregio. De hele industrie kampt met lange levertijden vanuit China, maar ook vanuit de Oekraïne waar bijvoorbeeld kabelbomen gemaakt werden. De problemen lijken nu langzaam opgelost te worden. Connexxion zit met een vergelijkbaar probleem rondom Hilversum waar de uitlevering van Ebusco’s al veel langer vertraagd is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21372
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Meltrain »

Volgens mij heeft VDL al langer leveringsproblemen. Hoe lang zitten Hermes en Arriva in Noord-Brabant al niet te wachten op de elektrische Citea’s?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door huibf »

nvdw schreef: za 21 okt 2023, 14:24
Milco schreef: za 21 okt 2023, 10:42Sowieso kan EBS niets doen aan de late instroom van de VDL’s.
Dat kan zo zijn, maar de VRA kan in dit geval niet niets doen. Niet leveren wat je wel beloofd hebt (en al helemaal wat domweg geëist is) betekent dat je je bod niet gestand doet. Als jij mij vraagt om een marmeren vloer te leggen en ik leg er voor onbepaalde tijd laminaat in, dan heb ik ook een probleem, al geef ik veertig excuses over waarom ik geen marmer kan leveren: geen vervoer, marktomstandigheden, de groeve in Carrara staakt, etcetera...
Als alle vervoersautriteiten door leveringsomstandigheden een boete zouden uitschrijven zouden de meeste vervoerders dus nu failliet zijn.
In Zuidoost Brabant dus dubbel falliet.
Want: te late instroom van materieel en tekort aan chauffeurs waardoor er nu gigantisch minder ritten worden gereden.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door The Greyhound »

Meltrain schreef: zo 22 okt 2023, 13:59 Volgens mij heeft VDL al langer leveringsproblemen. Hoe lang zitten Hermes en Arriva in Noord-Brabant al niet te wachten op de elektrische Citea’s?
De logistieke problemen spelen al een hele tijd (sinds Corona) en niet alleen bij VDL, dus wat jij zegt klopt inderdaad. Inmiddels begint de levering bij Hermes goed op stoom te komen en het was het wachten waard, fantastische bussen.
DingeZ
Berichten: 458
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door DingeZ »

Om het buswisselingentopic niet te veel te vervuilen plaats ik het maar hier.
Lijn 45 schreef: zo 22 okt 2023, 17:39 EBS
Waterland (aflopend)
- De elektrische Citea's gaan (tijdeijk) naar de opvolger van deze concessie.
- De OmniLinks zijn de voornaamste kanshebbers om in IJssel-Vecht en Zaanstreek-Waterland tijdelijk tekorten op te vullen.
- Het is niet duidelijk wat er met de A30's, Sprinter City's en Kutsenitsen gaat gebeuren.
Zaanstreek Waterland(nieuw)
- In deze concessie komen uiteindelijk 193 nieuwe e-Citea's.
- Bovenstaande bussen kunnen niet allemaal op tijd geleverd worden, dus komt er een tijdelijke vloot. Deze zal onder andere bestaan uit 20 Euro 6 Citea's, waarschijnlijk afkomstig van de BVG en de elektrische gelede Citea's uit de huidige concessie Waterland.
- Er komen ook 8 tweedehands e-MidCity's (oorspronkelijk voor Connexxion NHN) en 7 nieuwe Tribus Civitas voor de buurtbussen.
Komen er nou 20 bussen uit Berlijn naar ZaWa, of is er nog een andere BVG waar ik niet vanaf weet? Daarnaast vraag ik me af of er in december al wel nieuwe e-Citea's zijn, of dat de levering van de eerste bussen ook pas later komt.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door nvdw »

BVG = Berlijn, inderdaad. Daar is deze maand een serie van 60 Citea's LLE uit 2018 aan de kant gegaan omdat het leasecontract is afgelopen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Rkl
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 19:05

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Rkl »

De Berlijnse bussen staan toch al langer stil? Ik dacht dat TCR sinds een jaartje ook een aantal ex-Berlijnse Citea's in de vloot heeft.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door nvdw »

Die komen uit dezelfde serie. Ik zat zelf even te controleren op Berliner Linienchronik: de laatste bussen zijn deze maand uit dienst gegaan, maar dat proces is blijkbaar al een heel tijd aan de gang.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Mdk
Berichten: 1253
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Mdk »

DingeZ schreef: ma 23 okt 2023, 11:19 Daarnaast vraag ik me af of er in december al wel nieuwe e-Citea's zijn, of dat de levering van de eerste bussen ook pas later komt.
Ik weet niet hoe de leveringsproblemen bij VDL precies zijn ontstaan of hoe het ervoor staat met het oplossen ervan, maar ik las laatst wel een artikel waarin Ebusco aangaf dat haar leveringsproblemen veroorzaakt zijn door gestokte leverketens van enkele componenten als gevolg van covid. In de tussentijd hebben ze het overige werk aan de bussen gewoon doorgezet, en nu de missende componenten weer fatsoenlijk geleverd worden verwachten ze op zeer korte termijn een groot aantal orders te kunnen uitleveren.

Nogmaals, geen idee hoe het exact bij VDL zit, maar ik kan me voorstellen dat zij exact dezelfde leveringsproblemen met exact dezelfde componenten hebben. Als ze ook dezelfde aanpak van doorbouwen minus missende componenten hebben gevoerd dan zou het zomaar kunnen dat ook VDL deze en komende maanden veel bussen gaat uitleveren.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1408
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door ovVeluwe »

Enkele Citea's worden hoogstwaarschijnlijk eind november geleverd. Deze worden vanaf december eerst getest en chauffeurs worden opgeleid. Vanaf januari verwacht EBS de nieuwe bussen te kunnen testen in de dienstregeling.

Overigens zullen de diesel Citea's gaan rijden vanuit de nieuwe stalling in Zaandam. De nieuwe stalling in Purmerend is niet eerder dan eind februari klaar.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Zonnig »

The Greyhound schreef: zo 22 okt 2023, 09:53 Lekker constructief bezig, die vervoersregio. De hele industrie kampt met lange levertijden vanuit China, maar ook vanuit de Oekraïne waar bijvoorbeeld kabelbomen gemaakt werden. De problemen lijken nu langzaam opgelost te worden. Connexxion zit met een vergelijkbaar probleem rondom Hilversum waar de uitlevering van Ebusco’s al veel langer vertraagd is.
En Transdev heeft geen boete gekregen... meet men in Noord-Holland met 2 maten. Het zijn wel 2 aparte vervoersregio's maar toch. Gelijkheid is hierin dus ver te zoeken.
sneltram
Berichten: 406
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door sneltram »

Connexxion heeft in Noord-Holland Noord een paar jaar geleden nog een boete van bijna €2 miljoen gekregen:

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/256938/g ... ljoen-euro
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door DPDelft »

Overigens zijn de provincie Noord-Holland en de Vervoerregio Amsterdam twee verschillende opdrachtgevers met elk eigen clausules.
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Zonnig »

sneltram schreef: zo 29 okt 2023, 14:33 Connexxion heeft in Noord-Holland Noord een paar jaar geleden nog een boete van bijna €2 miljoen gekregen:

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/256938/g ... ljoen-euro
Dan is het des te vreemder dat G&V geen boete opgelegd krijgt.
Meten met 2 maten.
vissertw
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 12 mei 2023, 11:08
Locatie: Wormer

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door vissertw »

Ik vind de nieuwe lijn 67, samenvoeging van 121 en de oude 67, helemaal niet terug in de dienstregeling.
Of deze hoort niet bij de belangrijkste wijzigingen.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 412
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door ThatPCDude »

Dat nieuwe artikel van de diensteregeling zegt net niks over de daadwerkelijke wijzigingen in routeringen en een concreet dienstregelingenpakket. Is er ergens waar je de dat daadwerkelijk kan checken?
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
david_meyer24
Berichten: 200
Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door david_meyer24 »

Nee dit kreeg ik gisteren binnen

Beste meneer Meijer,



Helaas hebben wij ook nog geen datum doorgekregen. Houdt u goed de site in de gaten.

Informatie komt op de site MeerPlus. Er staan veel nieuwe dingen te gebeuren de komende tijd.



Met vriendelijke groet / Kind regards,

Lenny
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Milco »

Oftewel: gewoon rustig afwachten. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
david_meyer24
Berichten: 200
Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door david_meyer24 »

De website van meerplus is online >>>>> https://www.meerplus.nl/
AnderzamNL
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door AnderzamNL »

Mooie kleuren in het logootje. Ik weet nog niet wat ik van die (merk?-)naam moet vinden; ik dacht eerder aan een woningcorporatie dan aan een vervoerder.
Ben ook benieuwd hoe goed ze de merknamen van elkaar kunnen scheiden, want we krijgen straks EBS onder de naam MeerPlus, terwijl de bussen rondrijden onder R-NET en m.net.

(was plus niet het Franse woord voor meer? MeerMeer :p )
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 412
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door ThatPCDude »

Maar het is dus aannemelijk dat stadsbussen onder MeerPlus-naam en -kleuren gaan rijden (gezien lijnen zoals de 59 niet als m.net bestempeld werden als ik mij niet vergis)
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Suus »

MeerPlus is echt een van de meest fantasieloze merknamen die ik ooit heb gehoord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3247
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door TffpaA »

MinderMin was inderdaad veel leuker geweest.
🗣
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten