Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
marcelloch
Berichten: 15
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 13:40

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door marcelloch »

Verwijderd schreef: do 21 dec 2023, 15:34
marcelloch schreef: do 21 dec 2023, 13:08 tja... en ook hier zie je maar weer dat er een aantal betwetertjes rondlopen, de opmerking was voor Finley bedoeld... Mbs is GEEN EINDPUNT meer! dat was Mbs Hog succes met uitzoeken! 🤡🤡
Wat?? ik heb niks gezegd over de afkoprting en prima als je mij een betweter noemt intreseerd me geen zak , ik zie met lede ogen aan hoe het fout gaat in Purmerend en zoals ik al zei ik werk daar al een tijdje had je nog wat tegen me te zeiken
@finley nee jij niet... de dip nog wat en meltrain.... dáár reageerde ik op :) en omdat ik hier al een tijdje meeloop in Waterland en de nodige collega's van jou buiten hier ken.... weet ik dus ook de afkortingen :)
Sorry als je je aangesproken voelde door mijn opmerking, maar nogmaals deze was niet voor jou! zie mijn opmerking aan jou vorige pagina ff omhoog scrollen :)
david_meyer24
Berichten: 200
Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door david_meyer24 »

als goed is is er weer eentje aangemeld bij rdw >>> https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=73bxg6
omaylie
Berichten: 459
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door omaylie »

Drie zelfs! Na 73-BXG-6 hebben we ook nog 72-BXG-6 en 71-BXG-6.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door MetroRET »

omaylie
Berichten: 459
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door omaylie »

Nee dat zijn heel andere bussen. De kentekens die ik net noemde zijn gekoppeld aan de elektrische Citea LE-122 bussen (en niet de op diesel rijdende LLE-120).
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door DPDelft »

marcelloch schreef: do 21 dec 2023, 13:11 vanwege concessieperikelen waren er geen buswissels... op papier had de chauffeur een pauze, de bewuste bus zou oorspronkelijk idd naar De Rijp rijden, en in de dienst zou een chauffeurswissel zijn, echter die wissel ging niet door ivm te kort personeel :)
Gisteren waren er in ieder geval weer gewoon buswissels. Niet altijd ideaal, maar ze waren er wel.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door VIRM »

EBS past dienstregeling aan en organiseert ‘ritten-loterij’
EBS lijkt grote problemen te hebben om de dienstregeling volgens plan te rijden. Na de kerstvakantie wil de nieuwe vervoerder met een ‘aangepaste dienstregeling’ gaan rijden. Bovendien probeert EBS chauffeurs te verleiden tot het rijden van extra diensten via een loterij.

Dat meldde de geplaagde vervoerder in een nieuwsbrief aan de medewerkers. Daarin probeert EBS ook de forse ‘opstart-problemen’ van een glanslaagje te voorzien:

‘We zien dat, vooral in de Zaanstreek, alle ogen van de politiek en media op ons gericht zijn. Daarbij worden er helaas ook regelmatig dingen geroepen, bijvoorbeeld over de veiligheid van de bussen, die anders zijn dan de werkelijkheid.’

Het verschil tussen ‘corporate communication’ van EBS en onze interpretatie van de start van EBS als bus-vervoerder in de streek is zo groot als een grote stapel elektrische bussen (die er overigens niet zijn – wat EBS waarschijnlijk een miljoenen-boete gaat opleveren). De bussen die er wel zijn komen vaak helemaal niet of niet op tijd. Er is een tekort aan chauffeurs, de informatievoorziening werkt niet zoals beloofd en de bussen vertonen daarnaast technische problemen.

Bron en meer: De Orkaan

IK neem aan dat chauffeurs toch gewoon betaald krijgen als ze extra diensten rijden?
Beul van de blindegeleidelijn
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door DPDelft »

Klopt. Daarnaast krijgen, wat ik heb begrepen, in ieder geval chauffeurs in Haaglanden en Purmerend 200% betaald voor de extra diensten bovenop het rooster.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1408
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door ovVeluwe »

In IJssel-Vecht is dit ook het geval, net zoals die loterij.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door VIRM »

EBS moet voor 1 januari ‘verbeterplan’ leveren
In de afspraken die bestuurder Gerard Slegers namens de Vervoerregio met EBS heeft gemaakt, is vastgelegd dat EBS voor 1 januari een ‘verbeterplan’ in moet leveren. Dat plan moet begin 2024 doorgevoerd worden als de Vervoerregio akkoord is met de voorstellen van EBS.

Welke verbeteringen dat zijn is nog niet officieel bekend, maar uit documenten die De Orkaan ingezien heeft, blijkt dat EBS per 8 januari een andere dienstregeling wil doorvoeren die ‘meer stabiel’ is.

De Vervoerregio is niet op de hoogte van dit voornemen laat de woordvoerder van bestuurslid Gerard Slegers weten. Wat ‘andere dienstregeling’ betekent, blijft dan ook duister, maar veel ruimte om af te schalen is er niet. Vervoerregio-bestuurder Gerard Slegers was er tijdens de Regioraad van 19 december duidelijk over: EBS moet een ‘volledige en correcte dienstregeling’ rijden.

Bron en meer: De Orkaan
Beul van de blindegeleidelijn
marcelloch
Berichten: 15
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 13:40

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door marcelloch »

EBS kwam vandaag met een update omtrent de dienstregeling, over een eventuele aanpassing wordt nog niets vermeld.

https://www.meerplus.nl/nieuws/nieuwsbe ... pdatestart
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Milco »

Ondanks alle 'ellende' vind ik dit een mooi uitgebreid bericht. Je kan het er mee eens of oneens zijn, maar de uitleg is duidelijk :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door VIRM »

Tja, het blijft algemeen en vaag. En het is niet duidelijk wat ze in de toekomst gaan doen om de boel te verbeteren.

En naar welke website of app verwijs die QR-code? Denk niet dat alle visueel beperkte reizigers haltes en bussen willen gaan afspeuren naar een QR-code. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
omaylie
Berichten: 459
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door omaylie »

Hoeveel chauffeurs weten eigenlijk dat de elektrische MidCity's op lijn 67 eigenlijk bij Connexxion zouden rijden? Vandaag begon ik erover bij een chauffeur van die lijn (over dat de stoelen eerst donkergroen waren) en van wat ik begreep wist zij van niks.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door ThatPCDude »

Het lijkt mij niet dat dit een chauffeur al te veel boeit, zolang de bussen maar rijden
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door VIRM »

Volgens dit artikel van De Orkaan heeft EBS op 31 december het verbeterplan ingediend. De Vra is deze nu aan het bestuderen.
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Milco »

Wel vervelend dat de chauffeurs van de nachtbussen in deze 'consessie' geen Nederlands 'speken' :')

Oh ja, in de ex-Duitse bussen hangen wellicht nog Duitse stickers... Gelukkig zijn de bussen slechts tijdelijk!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door bartjemestrom »

De Orkaan is een regionae afdeling van De Speld? :')
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door VIRM »

Alleen is busuitval wel een serieus iets?
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Milco »

Alleen speelt uitval in meer concessies, ook van andere vervoerders. Bij allGo in Almere vallen ook dagelijks nog ritten uit en vorige week, ik meen woensdag, vielen op sommige lijnen zelfs vier ritten achter elkaar uit. Bij GVB vallen ook nog dagelijks ritten uit. Dus het probleem speelt zeker bij EBS, maar echt niet alleen daar!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
omaylie
Berichten: 459
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door omaylie »

Wanneer komen de resterende vier buurtbussen (9350-9353) eigenlijk?
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door CamilleKreemers »

marcelloch schreef: za 23 dec 2023, 16:52 EBS kwam vandaag met een update omtrent de dienstregeling, over een eventuele aanpassing wordt nog niets vermeld.

https://www.meerplus.nl/nieuws/nieuwsbe ... pdatestart
Zal dat uitvallen als complot worden gezien door anti-EBS personen?
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door VIRM »

Wat heeft dit met complotten te maken? Je hebt op dit forum reizigers die wat kritischer zijn op EBS, waaronder ikzelf. En je hebt forumleden die wat meer pro-EBS zijn.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Meltrain »

Ik heb idee dat De Orkaan wel echt een hetze voert tegen EBS. De problemen zijn ontstaan door het personeelstekort en de te late levering van materieel.
Elke andere vervoerder zou die problemen ook hebben (zie Arriva in Twente).
Ik hoop dan ook van ganser harte dat het bij de concessiewisselingen dit jaar een stuk beter gaat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Z2N »

Nou valt er wel wat voor te zeggen dat EBS streng wordt aangesproken voor het personeelstekort, ze hebben immers zelf een uitgebreidere dienstregeling geboden en zijn nu vanaf dag 1 in staat gebleken om die niet te kunnen leveren. Nou is de spanning op de arbeidsmarkt niet de schuld van EBS, maar is deze ook niet zodanig nieuw dat men hier geen rekening mee had kunnen houden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 176 gasten