Pagina 2 van 31

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: vr 24 apr 2020, 12:07
door Statler Rail
Een weloverwogen bod is door de coronacrisis al per definitie onmogelijk geworden, want het is volstrekt onzeker hoe de toekomst van het OV eruit ziet.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: vr 24 apr 2020, 20:10
door ICE105
Is de vervoerder opbrengst verantwoordelijk in deze concessie?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: vr 12 jun 2020, 12:26
door regenmaker
Waarschijnlijk wordt de startdatum voor de concessie Zaanstreek-Waterland uitgesteld. Er worden geen goede biedingen verwacht voor de concessie, aangezien al eerder de inschrijfdeadline moest worden uitgesteld.

OVPro

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: vr 03 jul 2020, 13:25
door Statler Rail
De aanbesteding is gestopt, de start van de nieuwe concessie is alvast met anderhalf jaar uitgesteld.
Negometrix schreef:De Concessieverlener heeft op 2 juli 2020 besloten de aanbesteding van de concessie voor het openbaar busvervoer in de regio Zaanstreek-Waterland met 1,5 jaar uit te stellen. Dit uitstel betekent dat de nieuwe concessie in de zomer van 2023 zal ingaan.
Tevens heeft de Concessieverlener besloten met toepassing van artikel 1.9 van de Aanbestedingsleidraad en artikel 8.5, eerste lid, van het Aanbestedingsreglement de procedure tot aanbesteding van de Concessie Zaanstreek-Waterland 2022, zoals aangekondigd op 6 november 2019 in het Publicatieblad van de Europese Unie onder nummer 2019/S 214- 525662, te beëindigen.

De Concessieverlener heeft om de volgende reden besloten tot beëindigen van de lopende procedure. De coronacrisis heeft grote impact heeft op het openbaar vervoer, hetgeen tot uiting komt in een drastische daling van reizigersaantallen en -inkomsten voor vervoerbedrijven. Of en wanneer reizigers terugkeren in het openbaar vervoer is op dit moment uiterst onzeker. Gelet op deze onzekerheden zullen vervoerbedrijven naar verwachting geen Inschrijving op de aanbesteding van de Concessie Zaanstreek-Waterland 2022 indienen, dan wel een Inschrijving indienen die niet voldoet aan de eisen van het Bestek.

De Concessieverlener beraadt zich op het vervolg van de aanbesteding en zal hiervoor binnen drie maanden na vandaag een plan van aanpak vaststellen, waarin een nieuwe planning voor de aanbesteding van de concessie Zaanstreek-Waterland zal zijn opgenomen.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: vr 03 jul 2020, 18:13
door teun
Het hing al een beetje in de lucht voor ZaWa, ben benieuwd of ZHN, West-Brabant, Rijn-Waal, en Friesland nu ook uitgesteld zullen worden.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: ma 06 jul 2020, 11:13
door Michael
West Brabant was voor de coronacrisis begon sowieso al verlengd met 31 weken:

https://www.reizigersoverlegbrabant.nl/ ... ebsite.pdf

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: ma 06 jul 2020, 11:21
door Statler Rail
De aanbesteding Fyslân is ook al uitgesteld.

Bij Rijn-Waal zitten ze naast Corona ook nog met de malversaties bij zusterconcessie IJssel-Vecht. Ik neem aan dat die dus ook uitgesteld wordt.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: di 22 dec 2020, 20:20
door fred1954
Ingangsdatum concessie ZaWa verder uitgesteld tot december 2023:

https://online.ibabs.eu/ibabsapi/public ... 193326b6a0

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: wo 23 dec 2020, 16:46
door Jelmer
zou er voor die tijd nog nieuw of vervangend materiaal komen?
De Amba's en Citea's zijn inmiddels natuurlijk al 10 jaar oud,

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: wo 23 dec 2020, 17:08
door Lijn 45
In theorie zouden ze nog 3 jaar meekunnen. :p

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: wo 23 dec 2020, 18:21
door Milco
En anders heeft Connexxion materieel zat vanaf januari, wanneer in Amstelland-Meerlanden de Ebusco's gaan instromen... Je weet het nooit. ;)

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: wo 23 dec 2020, 18:22
door Daniel
Mits ze niet afbranden dan ;)

Maar 10 jaar is hoewel het tegenwoordig als stokoud gezien wordt eigenlijk nog best jong voor een bus.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: wo 23 dec 2020, 19:49
door Post
Ik denk dat de diensten tegenwoordig iets beter in elkaar zitten en de reserve iets minder is waardoor een 10 jaar oude bus nu meer kilometers heeft gemaakt dan een 15 jaar oude bus 10 jaar geleden. Daarnaast heb ik het gevoel dat de lagevloersbussen meer te lijden hebben onder alle drempels die we tegenwoordig hebben.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: ma 04 jan 2021, 14:01
door Jelmer
ik zie op OVzoeker dat de electro-MB's weer rijden in het Zaanse.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: ma 04 jan 2021, 23:17
door david_meyer24
Klopt die rijden weer ik zag er al 2 a 3 rijden

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: do 15 jul 2021, 11:02
door Lijn 45
De concessie wordt volledig ZE.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: do 15 jul 2021, 11:41
door Roeland
Het nieuwe concept PvE staat op de website van de Vervoerregio:
Bedoeling is dat de concessie in december 2023 ingaat.
https://vervoerregio.nl/artikel/2021070 ... n-ter-inza
https://vervoerregio.nl/artikel-id/f77d ... 8a46b55288

Als ik de stukken goed begrijp, mogen de 319 (Landsmeer) en de 392 (Oostzaan) geen R-net meer worden, maar moeten ze als streeklijn worden uitgevoerd.
Verder wordt er volgens mij weinig creativiteit van de vervoerders qua lijnennet gevraagd, maar ligt het lijnennet eigenlijk al vast.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: do 15 jul 2021, 14:14
door CamilleKreemers
Huidige OV netwerk is geeist, met 319/392 niet meer R-net. Lopen die lijnen zo slecht dan?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: do 15 jul 2021, 15:52
door Meltrain
Volgens mij zijn het qua bezetting prima lijnen, maar echt R-net kun je ze niet noemen.
Wel verfrissend dat een autoriteit eens besluit om de naam R-net niet meer te gebruiken voor lijnen die de naam niet waard zijn.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: do 15 jul 2021, 15:53
door tsov
Beiden zijn veredelde stadsbussen, niet echt R-NET-waardig en zeker niet vergelijkbaar met een lijn als de 316 bijvoorbeeld.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: do 15 jul 2021, 16:10
door sirvinniei
Wat doet lijn 319 eigenlijk überhaupt in Zaanstreek-Waterland. Landsmeer is toch praktisch Amsterdam Noord?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: do 15 jul 2021, 16:16
door CamilleKreemers
tsov schreef: do 15 jul 2021, 15:53 Beiden zijn veredelde stadsbussen, niet echt R-NET-waardig en zeker niet vergelijkbaar met een lijn als de 316 bijvoorbeeld.
Ik vind dat ook van alle Bizzliners.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: do 15 jul 2021, 16:35
door Roeland
CamilleKreemers schreef: do 15 jul 2021, 14:14Huidige OV netwerk is geeist
OPmerkelijk dat het huidige netwerk vereist blijf. Er zijn wellicht best wat optimalisaties mogelijk, denk bijv. aan Wormer, waar nu de laagfrequente lijnen 67 en 121 komen, die straks onder één concessie vallen. En lijn 65 in Zaandam is nou ook niet een lijn die alle vervoerders graag zullen handhaven?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: do 15 jul 2021, 19:13
door sneltram
En bijzonder dat ze de nieuwe concessie niet aangrijpen om definitief alle streekbussen in Noord te laten eindigen. Eigenlijk zoals in Rotterdam iedere streekbus uit de Hoeksche Waard en omgeving eindigt op Zuidplein. Je bespaart fors op dienstregelingsuren en je houdt een frequente verbinding. Ja, doet pijn, maar uiteindelijk weet men niet beter en scheelt het veel verkeer door het centrum en de IJ-tunnel. Goed voor het GVB, minder goed voor EBS/CXX of wie het dan ook maar wordt, maar wel een logisch moment om het te doen. En vanuit Corona-kaasschaaf een logische stap.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Geplaatst: do 15 jul 2021, 23:07
door sirvinniei
Nu heeft Zuidplein wel een sterkere knooppuntfunctie voor de stad dan Amsterdam Noord.