Gratis OV in Zuid-Holland

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Gratis OV in Zuid-Holland

Bericht door Suus »

Gratis OV in Zuid-Holland
Ter promotie van de proef met de waterstofbus op Connexxion-buslijnen in Zuid-Holland reist u van zaterdag 11 t/m zondag 19 oktober 2008 gratis met de bus! Het gratis OV wordt u aangeboden door Connexxion in opdracht van de provincie Zuid-Holland.
Wanneer kunt u gratis reizen?
De Connexxionbussen zijn gratis op maandag t/m vrijdag vanaf 9.00 uur 's ochtends en in het weekeinde de hele dag. (NB: het tijdstip waarop u instapt bepaalt of u wel of niet gratis kunt reizen)
Welke buslijnen zijn gratis?
Alleen de Connexxion-bussen in de Duin- en Bollenstreek, in de regio's Leiden, Alphen aan den Rijn, Gouda en de Krimpenerwaard zijn gratis.

Klik hier voor een overzichtskaartje (pdf).

Bron: Connexxion website

Deze actie is onderdeel van de Waterstof promotiebus, die in oktober en november in Zuid-Holland op de lijndienst rijdt. Het schema daarvan is als volgt:
De bus rijdt tussen ca. 10.00 en 16.00 uur, als aanvulling op de normale dienstregeling.
4 t/m 17 okt.: lijn 15 Leiden
18 t/m 31 okt.: lijn 75 en 77 Alphen a/d Rijn
1 t/m 14 nov.: lijn 1 en 4 Gouda
15 t/m 21 nov.: lijn 31, 40, 41 en 42 Katwijk/Noordwijk
22 en 23 nov.: lijn 90 Den Haag-Haarlem
24 t/m 28 nov.: lijn 190 Gouda - Rotterdam
29 en 30 nov.: lijn 90 Den Haag- Haarlem

(wijzigingen voorbehouden)
Bron hiervan is weer de Connexxion website
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Gratis OV in Zuid-Holland

Bericht door Chauf21 »

Welke buslijnen zijn gratis?
Alleen de Connexxion-bussen in de Duin- en Bollenstreek, in de regio's Leiden, Alphen aan den Rijn, Gouda en de Krimpenerwaard zijn gratis.
Voor de duidelijkheid: het is een actie in het Bollenstreek-gebied en midden Zuid-Holland. Er zijn echter lijnen die ook in andere concessies rijden. Voor die lijnen geldt slechts op een beperkt traject gratis reizen. De exacte grenzen staan vermeld op de website (Connexxion website) :)

Verder een ludieke actie, zeker om mensen eens kennis te laten maken met die waterstofbus :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Gratis OV in Zuid-Holland

Bericht door Meltrain »

Helaas ben ik er komende week niet, dus dan kan ik ook niet gratis met de bus.
Wel denk ik dat ik van 24 t/m 28 nov. eens ga kijken of ik die waterstofcelbus op lijn 190 zie. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 207 gasten