Dit jaar nieuwe metro’s

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Dit jaar nieuwe metro’s

Bericht door Daniel »

Dit jaar nieuwe metro’s

LANSINGERLAND - Nog dit jaar moeten alle oude metrostellen op de Randstadrail-verbinding tussen Rotterdam en Den Haag zijn vervangen door nieuwe voertuigen. Dat heeft het stadsgewest Haaglanden laten weten.

Vanaf december gaan op deze lijn door de B-driehoek bovendien de metro’s vaker rijden op zaterdag. Op dit moment worden er proefritten gereden, zo heeft de Rotterdamse stadsvervoerder RET laten weten. De frequentie wordt verhoogd van elke twintig minuten een voertuig naar elke vijftien minuten.

Van deze maatregel zouden vooral reizigers vanuit Lansingerland (Berkel en Rodenrijs) en Pijn- acker-Nootdorp die willen winkelen in de Rotterdamse of Haagse binnenstad, moeten profiteren. Bovendien wordt de aansluiting op de bus, tram en trein beter.

Medio volgend jaar moet het geboorde Statenwegtunneltracé in Rotterdam klaar zijn. Dan kunnen de Erasmuslijn-metro’s doorrijden naar het Centraal Station in Rotterdam. De halte Hofplein verdwijnt en er komt onder meer een nieuwe halte in Blijdorp.

In 2010 is de aansluiting op het Rotterdamse metronet compleet. De nieuwe voertuigen zijn net zoals de oude wagens geschikt om over de metrolijn te rijden. Ze rijden vanaf Den Haag door tot de halte Slinge in Rotterdam-Zuid.

Nadien zal Randstadrail, in navolging van de Zoetermeer-Haagse lijnen, in een veel hogere frequentie gaan rijden, zowel in de spits als ’s avonds.

Bron: Algemeen Dagblad
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Dit jaar nieuwe metro’s

Bericht door Ruben »

Mijn hoop was dat dit artikel over Amsterdam zou gaan. Niet dat zoiets zou lukken, maar het is wel nodig. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dit jaar nieuwe metro’s

Bericht door Daantje »

Mijn huisgenootje werkte bij RandstadRail en zei vertelde dat die nieuwe voertuigen pas mogen gaan rijden als de tunnel klaar is omdat ze niet over het oude trace mogen rijden. In dat geval denk ik dat ze nog wel later pas in dienst komen.

Het wordt ook tijd om te verhuizen denk ik. Eerst halte Bergweg weg, straks ook de halte bij Hofplein. Alles wordt steeds verder weg :(
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten