Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 15826
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Berichtdoor Meltrain » do 16 jul 2020, 11:09

Bij RAI kun je ook overstappen op een trein naar Schiphol en de wachttijd die je bespaart, raak je mogelijk weer kwijt in het Amsterdamse verkeer. ;) Maar een verbinding richting de Zuidas is sowieso wel een goed idee.

Zou lijn 320 trouwens veel trager worden als die in Naarden via de route van lijn 202 zou rijden? Ik denk dat je daarmee namelijk wel meer reizigers kan trekken.
Elke werkdag van Rlb naar Asa de slaapkamer naar de woonkamer en terug.

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 6070
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Berichtdoor Milco » do 16 jul 2020, 11:29

Bij de RAI zou je dan weer een keervoorziening voor de bus moeten creëren want die is er nu niet. Verder heb je dan alsnog een extra overstap voor reizigers verder dan Schiphol (Leiden, Den Haag). Ik weet niet hoe er naar Zuid gereden gaat worden, maar een route via het VUmc lijkt mij niet verkeerd.
Medewerker Verloning bij USG People The Netherlands

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-07-2020
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 01-08-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

sirvinniei
Berichten: 2740
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Berichtdoor sirvinniei » do 16 jul 2020, 11:29

Meltrain schreef:
sirvinniei schreef:
Suus schreef:Vraag mij nu wel af waarom 108 en 109 niet worden omgenummerd in respectievelijk lijn 8 en 9.

En 106 naar 6

Ik vermoed dat het lijnnummer 6 gebruikt wordt voor de korte ritten tot Kortenhoef en het lijnnummer 106 voor de doorgaande ritten naar Nederhorst den Berg en Weesp.

Precies, en dat compliceert de dienstregeling alleen maar meer. Nu heb je twee lijnen die op precies dezelfde route rijden.

sirvinniei schreef:Ik vind de stadsdienst van Hilversum wel erg mager. Zeker omdat een groot deel ook nog eens servicenet wordt (wat in Doetinchem tot steeds grotere afbraak heeft geleid)

Ten opzichte van de huidige situatie zijn er geen verslechteringen in het lijnennet (maar misschien wel qua frequenties). Volgens mij heeft Transdev ook een iets andere definitie van Servicenet dan Arriva.

Ik had het inderdaad vooral over frequenties. 1x per uur is erg onaantrekkelijk op korte afstanden.
Wat betreft de servicelijn: hij krijgt een omslachtige route en er wordt "gewacht voor het instappen". Eigenlijk dus WMO vervoer op OV budget. De voormalige OV-reizigers, die een snelle route zoeken, zullen afhaken en omdat het budget niet veranderd zal er als eerste in deze lijnen gesneden worden. In Doetinchem is daardoor de stadsdienst in de loop van de tijd gedegradeerd van een volledig net dat de hele dag 2x per uur rijdt naar een belbus die alleen in de spits rijdt.
Ik heb geen onderschrift

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 15826
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Berichtdoor Meltrain » do 16 jul 2020, 11:43

Ik vind het juist wel handig als lijnen die verschillende eindpunten hebben, een verschillend lijnnummer hebben. Dat maakt het in mijn ogen juist duidelijker.
Daarnaast was me niet helemaal duidelijk of lijn 106 nog wel het stukje in Kortenhoef aandoet, of direct rechtsaf naar 's-Graveland gaat. Zeker als dat laatste het geval is, is het handig om de ritten naar Kortenhoef een ander lijnnummer te geven dan de ritten naar Weesp.

Lijn 2 is in het zuiden van Hilversum wel trager dan de huidige lijn 104, maar in het noorden van Hilversum behoudt de bus zijn huidige route en komt er zelfs een rechtstreekse verbinding met het ziekenhuis bij!
Lijn 3 lijkt vanaf het ziekenhuis naar het station ook een snellere route te krijgen.

Milco schreef:Bij de RAI zou je dan weer een keervoorziening voor de bus moeten creëren want die is er nu niet.

In theorie is dat niet nodig omdat de bus de trambaan kan gebruiken en de bus gelijk door kan rijden. In de praktijk zal de chauffeur op zijn eindpunt waarschijnlijk wel pauze hebben, dus is mijn voorstel niet goed uitvoerbaar.
Elke werkdag van Rlb naar Asa de slaapkamer naar de woonkamer en terug.

Gebruikersavatar
Vistaus
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Berichtdoor Vistaus » do 16 jul 2020, 12:06

@Meltrain Daarentegen krijgt Zuid wél weer, net als voorheen, een betere bediening. Servicenet of niet, het gaat om hoe veel straten er profijt van hebben. Het stuk waar lijn 2 in Zuid gaat rijden is een stuk met veel straten en woningen en wordt sinds lijn 104 via de Kerkbrink rijdt niet meer bediend.

En w.b.t. RAI: je hebt gelijk dat de 321 via de trambaan kan keren, maar vergeet niet dat óók de 321 volledig elektrisch wordt, dus je zult alsnog een stelplaats met laadpalen moeten aanleggen bij RAI.

Abus
Berichten: 449
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Berichtdoor Abus » do 16 jul 2020, 13:44

Mooi vervoerplan. Heldere lijnvoering. Dat vooral naar verbindingen naar Amsterdam en Utrecht gekeken wordt, is logisch. Daar zit de potentiële groei. Ook de 106 naar Weesp is logisch gezien de goede aansluitingen in Weesp.

MdJ
Berichten: 4375
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Berichtdoor MdJ » do 16 jul 2020, 14:20

Ben benieuwd hoelang lijn 5 het gaat volhouden in deze vorm. Grotendeels langs het spoor, heeft eigenlijk alleen toegevoegde waarde voor Hilversumse Meent...
Bij twijfel: gebruik beton.

Littlebusdriver
Berichten: 356
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Berichtdoor Littlebusdriver » do 16 jul 2020, 15:09

Opvallend dat de lijn naar de Uithof/ Science Park niet hanteert bij de carpoolplaats in Blaricum. Anders zouden de mensen uit Almere er ook nog iets aan hebben met een overstap uit de 356, of de mensen uit Zeewolde die dan met de auto naar de carpoolplaats kunnen rijden. Maar ja, andere vervoerder he. De vroegere lijn naar de Uithof halteerde daar wel.

Littlebusdriver
Berichten: 356
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Berichtdoor Littlebusdriver » do 16 jul 2020, 15:12

Meltrain schreef:Een ander nadeel vind ik het opheffen van lijn 107, vooral omdat een deel van Bussum daarmee zijn busverbinding naar het Tergooi Ziekenhuis verliest.

Wat wellicht meespeelt is dat het ziekenhuis in Hilversum de hoofdlocatie gaat worden de locatie in Blaricum meer een polikliniek. In de nabije toekomst zullen er veel meer patiënten, bezoekers en medewerkers naar de locatie Hilversum reizen in plaats van naar Blaricum.

Gebruikersavatar
Vistaus
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Berichtdoor Vistaus » do 16 jul 2020, 17:12

Bovendien was de bezettingsgraad van lijn 107 vóór de crisis al belachelijk laag, en op zondag zelfs bijna niet-bestaand, dus Bussumers gebruikten de lijn toch al nauwelijks.

Ben het overigens helemaal met je eens dat de bus naar De Uithof op Carpoolplaats zou moeten stoppen, net als lijn 150 toentertijd.

Jurre
Berichten: 968
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Berichtdoor Jurre » do 16 jul 2020, 18:15

Meltrain schreef:Daarnaast was me niet helemaal duidelijk of lijn 106 nog wel het stukje in Kortenhoef aandoet, of direct rechtsaf naar 's-Graveland gaat.

Lijn 106 rijdt ook via Kortenhoef Veenstaete, dus komt op één rit twee maal over de Kerklaan.
MdJ schreef:Ben benieuwd hoelang lijn 5 het gaat volhouden in deze vorm. Grotendeels langs het spoor, heeft eigenlijk alleen toegevoegde waarde voor Hilversumse Meent...

Lijn 5 vervangt lijn 107 binnen Hilversum en binnen Bussum en zorgt daarnaast voor een veel snellere verbinding tussen de Hilversumse Meent en Hilversum.

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 6070
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Berichtdoor Milco » do 16 jul 2020, 21:24

Het valt mij trouwens wel op dat er ook laadlocsgies komen (en dus mogelijk ook bussen gestald gaan worden) in Diemen aan de.Verrijn Stuartweg 52.
Medewerker Verloning bij USG People The Netherlands

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-07-2020
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 01-08-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Berichtdoor Frank93 » do 16 jul 2020, 21:47

Volgens Google Maps zit Oostenrijk daar. Misschien dat dat de nieuwe onderaannemer gaat worden.

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 6070
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Berichtdoor Milco » ma 20 jul 2020, 19:57

Klopt het trouwens dat er in het eerder gelinkte plan niet wordt gerept over de nachtbus (N32) of zie ik nu iets over het hoofd?
Medewerker Verloning bij USG People The Netherlands

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-07-2020
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 01-08-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Berichtdoor Frank93 » ma 20 jul 2020, 20:10

In het vervoersplan wat intern te vinden is wordt deze wel nog genoemd:

Nieuwe halte R-net lijn 320 en nachtlijn N32 (Eemnes)


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten