Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door IIVQ »

Er ligt ook een fietsenstalling bij!

Jammer dat dit project niet zoals gepland loopt, anders hadden ze de fietsenstalling van 't Merk kunnen gebruiken, die is nog in interlinerkleuren.
MarkSmit
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 21 jun 2023, 14:55

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door MarkSmit »

Een fietsenstalling die overigens veel te klein is…
Is sinds dag 1 overvol :(
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door IIVQ »

Het is de grootste die ik ooit bij een reguliere bushalte gezien heb.
TreinenFreak
Berichten: 238
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TreinenFreak »

IIVQ schreef: vr 24 nov 2023, 15:39 Lijn 200 is maar een paar ritten on de spits, en zó vertragingsgevoelig dat je die niet als wijkontsluiting wil gebruiken. Die lijn is regelmatig 20mn te vroeg óf te laat, reden waarom zowel bus als chauffeur na afloop einde omloopdeel/dienstdeel heeft.
In het kader van beter laat dan nooit; waarom rijdt lijn 200 in de middagspits niet in aansluiting op collegetijden? Zoals lijnen 272/298/299 wel doen. Zeker als de omlopen en diensten van lijn 200 los van de rest staan zou dit toch mogelijk moeten zijn. Als tegelijkertijd een minder vertragingsgevoelige route wordt gereden, denk ik dat het aantal reizigers in de middag significant kan toenemen.
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door IIVQ »

Omdat deze in aansluiting op de 326 rijdt.

De omlopen en diensten staan niet los van de rest, er is alleen achteraf meer hersteltijd ingerekend. Maar er kan niet vrij met de drgl en geschoven worden.

Vraag het de klantenservice als je een suggestie hebt over de tijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Daniel »

TreinenFreak schreef: do 08 feb 2024, 16:57 In het kader van beter laat dan nooit; waarom rijdt lijn 200 in de middagspits niet in aansluiting op collegetijden? Zoals lijnen 272/298/299 wel doen.
De 272/298/299 rijden gewoon een strakke halfuurs-, uurs of tweeuursdienst. Elke aansluiting op collegetijden is meer toeval dan gepland. (299 is namelijk op een aansluiting in Leusden gepland)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MarkSmit
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 21 jun 2023, 14:55

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door MarkSmit »

Ik zie hier vaak voorbijkomen dat de bussen aansluiten op de treindienstregeling.
Echter vraag ik mij dan wel af, waarom is de 108 altijd slecht qua overstap vanuit Utrecht?
Afgelopen dinsdag was het toppunt, 29 minuten wachten, zonder vertraging met de trein.
Je moet altijd zo'n 20 minuten wachten en als je het slecht treft vertrekt de bus terwijl jij aankomt (of net daarvoor).
Hoe kan het dat zo'n verbinding met slechte aansluiting de reistijd even met een half uur vergroot?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Daniel »

Het lastige in Hilversum is dat je treinen uit meerdere richtingen hebt, dan moeten er natuurlijk keuzes gemaakt worden waarop je aansluit. Een goede aansluiting uit Utrecht kan zomaar een andere aansluiting verslechteren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MarkSmit
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 21 jun 2023, 14:55

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door MarkSmit »

Dat snap ik, maar 20/30 min wachttijd terwijl er 4 treinen per uur rijden is toch wel bijzonder 😅
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Daniel »

Bij 20 minuten overstap vanuit een kwartiersdienst heeft de volgende trein dus een nette 5 minuten overstap.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MarkSmit
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 21 jun 2023, 14:55

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door MarkSmit »

Helaas is de verdeling scheef, anders zou dat natuurlijk de oplossing zijn (trein eerder of later nemen)
TreinenFreak
Berichten: 238
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TreinenFreak »

Naar mijn mening is in deze regio meer aandacht besteed aan de aansluiting tussen buslijnen onderling en niet tussen tussen bus en trein. Dit terwijl het gros van de reizigers de regio uitreist; er is weinig 'dakpanvervoer'.
omaylie
Berichten: 459
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door omaylie »

Als ik het zo zie op Busposities moeten er nog vijf Ebusco's 3.0 komen, namelijk de 2195, 2207, 2213, 2216 en 2217. Ben benieuwd wanneer die komen. Wel fijn dat deze serie dus nu bijna compleet is. *bus*
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

Op de website van Transdev staat een vragenlijst over de plannen voor de dienstregeling per december 2024. Ik heb de vragenlijst ingevuld (maar niet verzonden) en daaruit kwamen de volgende plannen:
- Medio 2024 komt P+R Eemnes in gebruik.
- Lijn 321 rijdt voortaan Eemnes - Laren - Bussum Rijksweg - Muiden P+R - huidige route naar Amsterdam en rijdt niet meer na 21:00 en weekend. Sluit in Muiden aan op lijn 320.
- Lijn 221 wordt een spitslijn op de huidige route van lijn 321.
- Lijn 1 rijdt in Hilversum om het centrum heen.
- Lijn 2 rijdt voortaan in een uurdienst.
- Lijn 107 wordt een nieuwe lijn tussen station Bussum, het centrum en de Huizerweg (bij de A1).
- Lijn 108 rijdt altijd 2x/uur.
- Lijn 109 wordt gesplitst in twee afzondelijke lijnen: Hilversum - Zandheuvelweg en Bussum - Eemnes Dorp.
- Lijn 200 wordt opgeheven (lage reizigersaantallen).

Het zijn nog maar plannen en iedereen kan zijn/haar mening geven via de enquête op de website van Transdev. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Roeland »

MarkSmit
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 21 jun 2023, 14:55

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door MarkSmit »

Op zich zijn het geen slechte voorstellen. Vind alleen het opheffen van lijn 200 dom. Met een beetje goede dienstregeling kan dat een drukke lijn zijn, maar dat is het nu totaal niet. Jammer dat er dan gekeken wordt naar opheffen in plaats van oplossen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

Nadeel van lijn 200 is denk ik dat het een ringlijn is en dat tijd afwachten op het Science Park lastig is zonder in de weg te staan. Daarbij is de route zeer vertragingsgevoelig, vooral bij het WKZ waar de bus de snelweg opdraait.

Zou het niet beter zijn om lijn 200 tot WKZ te laten rijden en dan dezelfde route terug te rijden (dus weer via Rijnsweerd)? Dan kan de bus in elk geval tijd afwachten en kan er een buffer ingebouwd worden zodat een eventuele vertraging op de heenweg niet doorwerkt naar de terugweg.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Meltrain »

Het voorstel van lijn 321 vind ik een heel goede. Dat is (op het Amsterdamse eindpunt na) eigenlijk de reïncarnatie van de oude lijn 202 en dat is nu echt een missing link in het netwerk. Ik ga er dan wel vanuit dat het eindpunt bij P&R Eemnes komt te liggen.

De opsplitsing van lijn 109 vond ik in eerste instantie helemaal niet logisch, maar in combinatie met de opening van P&R Eemnes is het eigenlijk best verklaarbaar.

Die lijn 107 vormt binnen Bussum wel een mooie nieuwe verbinding, waarmee de dekkingsgraad veel beter wordt, maar die lijn eindigt wel een beetje in the middle of nowhere. De R van P&R Bussum krijgt dan wel eindelijk weer een betekenis. _O-
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door nvdw »

Milco schreef: wo 24 apr 2024, 14:51Zou het niet beter zijn om lijn 200 tot WKZ te laten rijden en dan dezelfde route terug te rijden (dus weer via Rijnsweerd)?
Volgens mij doet de 200 dat in de praktijk al. Ik zag de routepijltjes hangen bij de Sartreweg en Biltse Rading ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

Ah, dat wist ik niet eens. Ik dacht dat er nog gereden werd via de N412 naar De Bilt en dan via de Groenekanseweg en de Biltse Rading naar de A27.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
TreinenFreak
Berichten: 238
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TreinenFreak »

Leuk om dat idee voor lijn 321 te lezen, dat komt grotendeels overeen met een voorstel wat ik al eerder gepost heb.
MarkSmit schreef: wo 24 apr 2024, 13:39 Op zich zijn het geen slechte voorstellen. Vind alleen het opheffen van lijn 200 dom. Met een beetje goede dienstregeling kan dat een drukke lijn zijn, maar dat is het nu totaal niet. Jammer dat er dan gekeken wordt naar opheffen in plaats van oplossen.
Helemaal mee eens. Lijn 200 opheffen zou louter een blijk van onvermogen zijn van de vervoerder en niks zeggen over de vervoersvraag naar mijn mening.
TreinenFreak
Berichten: 238
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TreinenFreak »

Meltrain schreef: wo 24 apr 2024, 16:14 Die lijn 107 vormt binnen Bussum wel een mooie nieuwe verbinding, waarmee de dekkingsgraad veel beter wordt, maar die lijn eindigt wel een beetje in the middle of nowhere. De R van P&R Bussum krijgt dan wel eindelijk weer een betekenis. _O-
P+R Bussum?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Z2N »

Voor lijn 200 speelt er nog iets praktisch: de rijtijden sluiten bar slecht aan op de college- en werktijden op de Uithof. De bussen van 8:23 en 8:55 op de Heidelberglaan zijn prima voor de lessen van 8:30 op de HU en 9:00 op de UU (en werkdagen die om 9:00 beginnen op Rijnsweerd), maar gezien de vertragingsgevoeligheid zou vijf minuten eerder aankomen niet gek zijn. Voor de lessen van 11:00 en 13:15 is er niets geregeld, en na afloop van de lessen die om 15:00 en 17:00 eindigen is de bus naar huis net weg (vertrek richting Huizen om 14:57 en 16:59). Tel daar de rituitval bij op (de laatste rit van 17:29 rijdt vandaag niet, en dat is niet voor het eerst), en het product dat op lijn 200 wordt neergezet is duidelijk suboptimaal.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

Ik zou het aangeven in de enquête. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Meltrain »

TreinenFreak schreef: do 25 apr 2024, 00:07
Meltrain schreef: wo 24 apr 2024, 16:14 Die lijn 107 vormt binnen Bussum wel een mooie nieuwe verbinding, waarmee de dekkingsgraad veel beter wordt, maar die lijn eindigt wel een beetje in the middle of nowhere. De R van P&R Bussum krijgt dan wel eindelijk weer een betekenis. _O-
P+R Bussum?
Volgens Google bestaat er een P&R Bussum A1. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 162 gasten