Pagina 3 van 5

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: vr 28 feb 2020, 23:28
door TreinenFreak
Kleiner materieel is goedkoper dan groter materieel, maar de grootste kostenpost blijft toch degene achter het stuur. En verder hebben paar jaar geleden in deze concessie's Procity's gereden voor de hier ook genoemde redenen, naast dat deze krengen onbetrouwbaar en nog oncomfortabeler waren en dus niet zorgde voor reizigersgroei, waren deze krengen ook voor veel lijnen te klein in de spitsuren. Dit zou in de ideale situatie, met zitplaatsgarantie, betekenen dat de nieuwe vervoerder tijdens de spits groter materieel in moet zetten en daarbuiten kleiner, maar dit is financieel ook niet interessant vanwege de hoge afschrijving, mede omdat het gaat om een korte concessie van 'maar' 9 jaar.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: vr 28 feb 2020, 23:39
door Suus
Ik vind het dienstregelingsmodel dat Connexxion in Noord-Holland Noord heeft doorgevoerd best interessant. Ze rijden nu met iets kleinere bussen dan voorheen, maar in de spitsuren wel vaker dan vroeger. Dat is met elektrische bussen bovendien wel zo praktisch, want daardoor heb je ook wat natuurlijke momenten waarmee je bussen in- en uit dienst kan halen die vanwege het opladen niet meer de gehele dag van 6:00 tot 23:30 in dienst kunnen zijn.

Blijft wel de vraag wat je op een zware en lange streeklijn zoals de 320 kan inzetten. Elektrisch is daar nog een uitdaging, zou een vervoerder dan voor hybride of pure diesel kiezen?

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: za 29 feb 2020, 00:12
door sirvinniei
4x per uur voor de prijs van 1 grote rit is erg overdreven.
Dru schattingen die ik heb gezien in verhouding tot 12m waren: midibussen 85% van kosten 8 personenbusjes 65% en belbussen 35%. De bron is een academisch onderzoek naar de stadsdienst van Harderwijk (vast wel via Google te vinden, heb 'm nu niet bij de hand)
Je zou dus hooguit een paar spitsritten kunnen toevoegen als je een lijn volledig overzet naar midi

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: di 10 mar 2020, 18:16
door teun
Lijn 45 schreef:Op 10 maart wordt de nieuwe concessie gegund.


:roll:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: di 10 mar 2020, 18:22
door cassie127
Op instagram zie ik een Pier Eringa met collega's aan de borrel om te vieren dat Connexxion mag blijven rijden in Gooi-Vechtstreek.

https://www.instagram.com/p/B9j3xhLnIuB ... tqy6y810yv

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: di 10 mar 2020, 18:39
door Frank93
Klopt inderdaad. Las het vanmiddag al op het intranet maar dat bericht staat onder embargo. Morgen komt het nieuws in de media en zullen er wel wat plannen bekend gemaakt worden.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: di 10 mar 2020, 19:40
door Daniel
Ach ja, was te verwachten in Noord-Holland natuurlijk. De enige provincie in het land waar nog nooit een andere vervoerder dan Connexxion en rechtsvoorgangers heeft gereden.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: di 10 mar 2020, 19:50
door Meltrain
Dat is niet waar: in Waterland rijdt EBS en daarvoor reed daar Arriva (en dan negeer ik het GVB nog even). :wink:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: di 10 mar 2020, 19:51
door The Greyhound
Daniel schreef:Ach ja, was te verwachten in Noord-Holland natuurlijk. De enige provincie in het land waar nog nooit een andere vervoerder dan Connexxion en rechtsvoorgangers heeft gereden.

EBS???Arriva???

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: di 10 mar 2020, 19:52
door Hainje
Maar dat is dus niet met de Provincie Noord-Holland als opdrachtgever. ;)

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: di 10 mar 2020, 19:53
door teun
Ik ben in ieder geval benieuwd wat ze aan aanpassing aan het lijnennet voorzien hebben na de HOV-upgrade van de 320 en wat de ambassadors komt aflossen.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: di 10 mar 2020, 19:54
door TreinenFreak
Daniel schreef:Ach ja, was te verwachten in Noord-Holland natuurlijk. De enige provincie in het land waar nog nooit een andere vervoerder dan Connexxion en rechtsvoorgangers heeft gereden.

Tegen beter weten in had ik nog hoop.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: di 10 mar 2020, 20:05
door Daniel
Meltrain schreef:Dat is niet waar: in Waterland rijdt EBS en daarvoor reed daar Arriva (en dan negeer ik het GVB nog even). :wink:

In opdracht van de Metropoolregio Amsterdam ja. In alle concessies van de provincie Noord-Holland heeft zoals ik al schreef nog nooit een andere vervoerder dan Connexxion gereden.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: di 10 mar 2020, 20:09
door Vistaus
TreinenFreak schreef:
Daniel schreef:Ach ja, was te verwachten in Noord-Holland natuurlijk. De enige provincie in het land waar nog nooit een andere vervoerder dan Connexxion en rechtsvoorgangers heeft gereden.

Tegen beter weten in had ik nog hoop.


Ik ook. Jammer, want een frisse wind was fijn geweest.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 11 mar 2020, 08:25
door Littlebusdriver
Daniel schreef:
Meltrain schreef:Dat is niet waar: in Waterland rijdt EBS en daarvoor reed daar Arriva (en dan negeer ik het GVB nog even). :wink:

In opdracht van de Metropoolregio Amsterdam ja. In alle concessies van de provincie Noord-Holland heeft zoals ik al schreef nog nooit een andere vervoerder dan Connexxion gereden.

Nee, je schreef provincie. Waar je kennelijk concessie bedoelde :D

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 11 mar 2020, 09:52
door Suus
Wat een hoop negatieve onderbuikgevoelens over Connexxion zeg. Alsof er alleen vernieuwing kan komen met een nieuwe vervoerder :?

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 11 mar 2020, 09:59
door regenmaker
Maar het is wel frappant dat Connexxion al zijn concessies in opdracht van de provincie Noord-Holland behoud. Terwijl in Zuid-Holland bijna alles werd weggepikt door EBS.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 11 mar 2020, 10:01
door zone2000
Transdev blijft openbaar busvervoer verzorgen in Gooi en Vechtstreek

Transdev, het moederbedrijf van Connexxion, houdt het openbaar busvervoer in de Gooi en Vechtstreek. De nieuwe concessieperiode gaat in op 11 juli 2021 en loopt door tot 14 december 2030. Dat meldt de provincie Noord-Holland. Het bedrijf rijdt straks met alleen maar accu-elektrische bussen en biedt aanzienlijk meer OV aan dan nu het geval is, aldus de provincie.
https://www.ovpro.nl/bus/2020/03/11/tra ... dpr=accept

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 11 mar 2020, 10:27
door Vistaus
Alleen met elektrische bussen? Wens ze veel succes om de volledige ritten van de 100, 101, 106, 109 en vooral de 320 te rijden op een accu...

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 11 mar 2020, 10:46
door sirvinniei
Fijn dat er een spitslijn huizen-uithof komt. Heeft Almere ook weer een makkelijkere route naar de Uithof.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 11 mar 2020, 10:52
door Suus
regenmaker schreef:Maar het is wel frappant dat Connexxion al zijn concessies in opdracht van de provincie Noord-Holland behoud. Terwijl in Zuid-Holland bijna alles werd weggepikt door EBS.

Bij beide concessies van de MRDH die openbaar zijn aanbesteed nam de opdrachtgever de investeringskosten in het materieel op zich. Daardoor kwam het bij beide aanbestedingen vooral neer op organisatiekosten, waar een vervoerder opererend op de zolder van de enige garage die de onderneming heeft natuurlijk een groot voordeel heeft.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 11 mar 2020, 11:03
door teun
Mooi om te horen dat er weer een flinke elektrische vloot bijkomt! *O*
Ook leuk dat een quasi-150 weer terugkomt, ben wel benieuwd naar hoe die aangepaste frequenties en dat servicenet eruit gaan zien.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 11 mar 2020, 11:11
door Vistaus
sirvinniei schreef:Fijn dat er een spitslijn huizen-uithof komt. Heeft Almere ook weer een makkelijkere route naar de Uithof.


En hoe komen Almeerders in Huizen? De veerboot is er al jaren niet meer en via Muiden met de 320 is veel langer dan met de trein...

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 11 mar 2020, 11:15
door Milco
Ik ga er vanuit dat de spitslijn via Blaricum rijdt en laat daar nou ook lijn 326 vanuit Almere komen ;)

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 11 mar 2020, 11:16
door Meltrain
Het artikel heeft het de hele tijd over Transdev i.p.v. Connexxion. Zou deze naam dan ook gebruikt gaan worden?