Mogelijk. De airportsprinter is een oplossing die op korte termijn te realiseren is. Tegen de tijd dat er een metrolijn naar Schiphol is zal er ongetwijfeld opnieuw naar het gebruik van de treinsporen gekeken worden.SuperGhost schreef:Maar zo'n hoge frequentie als ze die airportsprinter willen geven is dan volgens mij niet rendabel meer dan.
Ik denk dat men dan wellicht meer kunnen inzetten op meer sprinters naar Zaandam (en dan naar of Hoorn of Uitgeest/Alkmaar)
Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp
Re: Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp
Er rijdt al treinmeuk van Schiphol naar Amsterdam. Het heet alleen nog geen 'airportsprinter'. Dat is gewoon een kwestie van materieel overspuiten en zorgen dat het niet in Limburg wordt ingezet
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp
Eigenlijk kan je er vandaag nog Air-Net van maken... :X
Het is een spectrum.
Re: Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp
Nee, want zo heet R-Net al in 't Gooi en Amsterdam-Zuid.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp
:') :') :')Alargule schreef:Nee, want zo heet R-Net al in 't Gooi en Amsterdam-Zuid.
Re: Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp
Soairy voair de veairwairring
Dan maar op zijn Purmerends omroepen?
"Damons en heron, welkom in Ornet naar Schiphol Orport"
Dan maar op zijn Purmerends omroepen?
"Damons en heron, welkom in Ornet naar Schiphol Orport"
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp
Nu heb je tussen Amsterdam Centraal en Schiphol vier Sprinters (Sprinters Amsterdam Centraal – Den Haag Centraal en Amersfoort - Hoofddorp), vier ICD’s en één Benelux waar zonder reservering kan worden ingestapt. Die vier ICD’s gaan naar Amsterdam Zuid en er komen vier Sprinters voor ‘terug’. Er zal ongetwijfeld wat gaan verschuiven in de reizigersstromen wanneer de ICD naar Amsterdam Zuid gaat rijden, en als de Noord/Zuidlijn eventueel naar Schiphol wordt doorgetrokken. Ik neem aan dat NS tegen die tijd ook goed naar de reizigersstromen zal gaan kijken.trolly schreef:Mogelijk. De airportsprinter is een oplossing die op korte termijn te realiseren is. Tegen de tijd dat er een metrolijn naar Schiphol is zal er ongetwijfeld opnieuw naar het gebruik van de treinsporen gekeken worden.SuperGhost schreef:Maar zo'n hoge frequentie als ze die airportsprinter willen geven is dan volgens mij niet rendabel meer dan.
Ik denk dat men dan wellicht meer kunnen inzetten op meer sprinters naar Zaandam (en dan naar of Hoorn of Uitgeest/Alkmaar)
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp
Was de bedoeling niet dat de Airportsprinter 12-16x per uur ging rijden?
Re: Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp
Even voor de duidelijkheid: Van de bestaande 9 treinen per uur tussen Schiphol en Amsterdam Centraal zouden het er 12 worden, en naar Zaandam zou de groei van 2 tot 4 komen. Alle internationale treinen zouden dan afgebogen worden naar Amsterdam Zuid.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp
Ik weet niet precies uit welke scifiromans jullie dit halen, maar in het een paar maanden terug verschenen Aanbod van Prorail 2030 wordt gesproken over 2 treinen per uur naar Zaandam en 8 naar CS. Vergelijkbare aantallen worden genoemd in dit artikel van 22 november jl.
Dat zijn alsnog een hele nette 10 treinen per uur in totaal. Als je in de buurt van station Lelylaan woont en op Schiphol werkt (of andersom, maar dat kan ik me minder goed voorstellen), zit je gebakken.
Dat zijn alsnog een hele nette 10 treinen per uur in totaal. Als je in de buurt van station Lelylaan woont en op Schiphol werkt (of andersom, maar dat kan ik me minder goed voorstellen), zit je gebakken.
Re: Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp
Genoeg asielzoekers die op Schiphol wonen anders hoor.....
Oh wacht, die mogen natuurlijk niet onze banen afpakken en hebben derhalve geen toestemming om te werken.
Oh wacht, die mogen natuurlijk niet onze banen afpakken en hebben derhalve geen toestemming om te werken.
🍉
Re: Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp
Het is al erg genoeg dat ze onze portemonnees afpakken!!1!
Re: Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp
Je bedoelt mijn buuf, juffrouw Schorrie?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp
Tja, dat heb je met dit soort vage plannen, die zijn nogal aan verandering onderhevig.Alargule schreef:Ik weet niet precies uit welke scifiromans jullie dit halen, maar in het een paar maanden terug verschenen Aanbod van Prorail 2030 wordt gesproken over 2 treinen per uur naar Zaandam en 8 naar CS.
De aantallen die jij nu noemt lijken nu mogelijk te zijn in 2023, later kunnen het er mogelijk meer worden.
Een jaar eerder was dit dus wel het idee voor 2028:
https://wijnemenjemee.nl/toekomst/nieuw ... en-wanneerIn het maximale model is het de bedoeling dat er twaalf sprinters per uur rijden tussen Amsterdam CS en Schiphol en vier sprinters tussen Zaandam en Schiphol.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp
Bedenk wel dat de belangen van ProRail niet hetzelfde zijn als van de gemeente/vervoerregio. ProRail moet voldoende paden in de Schipholtunnel af kunnen geven en dat is met 10 treinen per uur vanaf de westtak al spannend genoeg gezien de treinaantallen vanaf de zuidas in het model van het aanbod 2030. De gemeente en vervoerregio hebben natuurlijk veel meer aan meer sprinters.
Re: Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp
Het wordt ook niet voor niets het 'maximale model' genoemd. Een beetje zoals de Noord/Zuidlijn in de jaren '90 nog tot aan Schiphol en Purmerend werd geprojecteerd. Hoewel die eerste verlenging inmiddels eerder wel dan niet gerealiseerd lijkt te gaan worden, is die laatste waarschijnlijk tot in lengte van dagen een wensdroom.
Re: Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp
Vanuit de regio ontbreekt ook het draagvlak voor zo'n metrolijn. Purmerend wil liever haar IC status terug met goede verbindingen naar Utrecht en voor Amsterdam voldoet het huidige fijnmazige busnet ook wel.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp
Waar ik het op zich ook mee eens ben. Zolang er een moratorium rust op bebouwing van het Waterland, heeft zo'n metro ook geen toegevoegde waarde. Het verplaatst hooguit de overstap tussen bus en metro van Noord naar een nieuwe eindhalte bij Purmerend.
Re: Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp
...wat op zichzelf voordelen kan hebben zoals ontlasting van het wegennet, exploitatiekosten en lager energieverbruik, terwijl Purmerenders wellicht eerder geneigd zullen zijn de fiets naar de metro te nemen, en hun totale reistijd waarschijnlijk afneemt.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp
Met het fijnmazige busnet in Purmerend ligt er altijd wel een halte in de buurt van een voordeur. Die vermeende tijdswinst lijkt mij dan ook nihil.
In de spits zal het zeker personeelskosten schelen en misschien ook wel energiekosten - in dat laatste ben ik onvoldoende thuis om die aanname cijfermatig te kunnen toetsen - maar buiten de spits is een metroverbinding tussen Amsterdam en Purmerend wat onzinnig. Dan is het inperken van het aantal busritten een stuk flexibeler en waarschijnlijk ook energiezuiniger (maar opnieuw: onvoldoende kennis van zaken voor een cijfermatige onderbouwing).
In de spits zal het zeker personeelskosten schelen en misschien ook wel energiekosten - in dat laatste ben ik onvoldoende thuis om die aanname cijfermatig te kunnen toetsen - maar buiten de spits is een metroverbinding tussen Amsterdam en Purmerend wat onzinnig. Dan is het inperken van het aantal busritten een stuk flexibeler en waarschijnlijk ook energiezuiniger (maar opnieuw: onvoldoende kennis van zaken voor een cijfermatige onderbouwing).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 149 gasten