Vrachtwagen rijdt tegen bushokje

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Vrachtwagen rijdt tegen bushokje

Bericht door tsov »

Vrachtwagen rijdt tegen bushokje

Afbeelding

Vrijdag 24 oktober 2008


Bij een ernstig ongeluk met een vracht- wagen zijn vanmiddag meerdere gewonden gevallen. Rond 15.00 uur reed de vrachtwagen op de hoek van de Linnaeus- straat met de Eerste van Swindenstraat een bushokje omver.
Op het moment van het ongeluk stonden drie kinderen met hun ouders in de abri. Tenminste één van hen zou onder de resten van het bushokje terecht zijn gekomen.
Het personeel van de traumahelikopter is ingezet om medische bijstand te verlenen. De bestuurder van de vrachtauto is meegenomen naar een politiebureau voor verhoor.
Later meer...

Bron: AT5
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Vrachtwagen rijdt tegen bushokje

Bericht door M57 »

Ik ben er net langs gefietst zonder dat me iets is opgevallen :?: :?

nu.nl weet meer:
Vrachtwagen ramt tramhalte
Uitgegeven: 24 oktober 2008 15:30
Laatst gewijzigd: 24 oktober 2008 17:28

AMSTERDAM - Een kleine vrachtwagen heeft vrijdagmiddag een tramhalte op de Amsterdamse Linaeusstraat geramd. Daarbij raakten drie kinderen gewond. Een 7-jarig jongetje verkeert in levensgevaar.

Vrachtwagen ramt tramhalte

De kinderen, broertjes van twee, vijf en zeven jaar, zijn overgebracht naar een ziekenhuis. Hun moeder, die zelf ongedeerd bleef, verkeert in shock en is slachtofferhulp aangeboden.

Abri

Het ongeval had rond 15 uur plaats op de hoek van de Linnaeusstraat en de Eerste van Swindenstraat, ter hoogte van het Tropenmuseum. De chauffeur zou eerst een prullenbak hebben geramd en reed vervolgens tegen de abri aan. Die is in puin. Volgens de politie stonden bij de bushalte zeven of acht mensen te wachten, maar raakte behalve de kinderen niemand gewond. Over de oorzaak van het ongeval is nog niets bekend. De bestuurder van de vrachtauto is meegenomen naar een politiebureau voor verhoor.

(c) NU.nl/ANP
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vrachtwagen rijdt tegen bushokje

Bericht door tsov »

En AT5 heeft inmiddels ook een filmpje.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vrachtwagen rijdt tegen bushokje

Bericht door Daniel »

Vrachtwagen ramde tramhalte door technisch mankement
Uitgegeven: 24 oktober 2008 21:42
Laatst gewijzigd: 24 oktober 2008 21:44

AMSTERDAM - Het ongeluk waarbij een vrachtauto vrijdagmiddag in Amsterdam-Oost een tramhalte ramde en drie kinderen verwondde, is veroorzaakt door een mankement aan de vrachtauto. Dat meldde een politiewoordvoerster.

Aan de vrachtwagen, een kiepauto, zitten aan de linker- en rechterkant zogeheten stempels om de laadbak tijdens het kiepen stabiel te houden.

De stempel aan de linkerkant schoot los terwijl de wagen door de stad reed, waarna de stempel eerst een prullenbak en vervolgens de tramhalte langs de weg 'veegde'.

Bron: Nu.nl
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten